Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4375
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor cassie127 » za 26 okt 2019, 10:50

Nog 1 toevinging:
Lijn 680 zal worden opgeheven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

gkw1969
Berichten: 551
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » za 26 okt 2019, 11:38

dennistd schreef:Wijzigingen zoals ik ze uit de dienstregeling haal:

Stadsdienst Enschede
  • Lijn 1: verschuift 's avonds ±15 minuten. Vertrekt vanaf station naar Wesselerbrink om .02/.32, naar Universiteit om .22/.52. Hiermee is er richting Enschede Zuid aansluiting vanuit de sprinter. Aansluiting op Kennispark is er nu Hengelo->UT ipv UT->Hengelo. Laatste bus Centraal->Wesselerbrink wel om 23.52u, daardoor een gat van 50 minuten met de voorlaatste. Start zondags een uur eerder op.
  • Lijn 2: minder op station eindigende ritten aan het begin van de middagspits. Start zondags een uur eerder op.
  • Lijn 4/5: lijn 4 iets meer rijtijd, lijn 5 iets minder.
  • Lijn 7: in de spits geen strakke halfuursdienst meer door een verschuiving van rijtijd van de ene naar de andere rit
  • Lijn 9: gaat op zondag van een uursdienst naar een halfuursdienst

Stadsdienst Hengelo
  • Lijn 16: wordt geheel opgeheven.

Stadsdienst Almelo
  • Lijn 681: gaat binnen Almelo in de ochtendspits en middagspits een aantal ritten naar Aalderinkshoek rijden. Blijft in ochtend met één rit uit Den Ham komen.

Streeklijnen
  • Lijn 51: verschuift richting Almelo op zaterdag en zondag een half uur.
  • Lijn 53: gaat op zaterdag en zondag iets later uit Hengelo en Haaksbergen, 's avonds alleen iets later uit Haaksbergen.
  • Lijn 59: 'eindpunt' verschuift in Tubbergen van Wiekslag naar Marconistraat (waarschijnlijk omdat daar meer ruimte is om de tijd af te wachten).
  • Lijn 61: Gaat 's ochtends iets vroeger en 's middags iets later, daardoor tot 13u geen aansluiting IC->Overdinkel en van 14u tot 20u geen aansluiting Overdinkel->IC.
  • Lijn 62: wordt in ochtendspits in Enschede richting Denekamp geknipt, in middagspits in Enschede richting Borculo. Vertrekt 's avonds paar minuten later uit Enschede richting Denekamp voor aansluiting IC.
  • Lijn 64: alle versterkingsritten Almelo-Tubbergen vv worden geschrapt. Wordt op zondag half uur verschoven tbv aansluiting trein in Oldenzaal.
  • Lijn 264: nieuwe lijn Denekamp-Tilligte-Ootmarsum-Vasse-Tubbergen-Almelo. Rijdt op werkdagen 's ochtends 2x (6.58u-7.46u en 7.28u-8.16u).
  • Lijn 66: nieuw 'eindpunt' SG Twickel in Delden (ipv Politiebureau).
  • Lijn 81: in Westerhaar deels geknipt: 's ochtends richting Almelo, 's middags richting Ommen. Waarschijnlijk overgang met lijn 80 dan.
  • Lijn 83: rijdt in Almelo niet meer door naar Centrumplein maar eindigt op het station.
  • Lijn 96: keert in Rijssen terug naar de oude route via Holterstraatweg, in beide richtingen.


Enkele aanvullingen:
Stadsdienst Enschede
Lijn 7: vertrek vanaf Enschede CS is hele dag zelfde tijd. Sommige ritten komen later binnen vanwege de rijtijd.

Stadsdienst Almelo
Lijn 21/22: De eerste 4 ritten vertrekken 2 minuten eerder vanaf Almelo CS. Om dit te realiseren, en om voldoende rust in de omloop te krijgen, is lijn 83 de gehele dag opgenomen in de stadsomloop 22-24-26(-83). Dit geldt ook voor de zaterdagen en de vakanties.

Streeklijnen
Lijn 80/81: Lijnen 80 en 81 worden in de spitsrichting gekoppeld. Dit betekend in de ochtend: Almelo-Westerhaar-Ommen-Westerhaar-Hardenberg-Almelo en in de middag andersom. Hiermee komt lijn 680 te vervallen. (door het plaatsen van een toiletvoorziening in Westerhaar kan men op deze wijze ook voldoen aan de nieuwe CAO afspraken m.b.t. de gewenste onderbreking)

Gepland materiaal:
Optare Solo: Lijn 7(m.u.v. 1 spitsrit), 12(avond 2 ritten 51) en 681; dit zijn totaal 4 Optare omlopen met 6 bussen beschikbaar; in weekenden en vakanties geen inzet.
VDL Ambassador 5100-serie: omlopen met de minste kilometers (kan dus ook een stadsomloop zijn)
Overige VDL bussen volledig inzetbaar.
When you're tired of London, you're tired of life

dennistd
Berichten: 3594
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » za 26 okt 2019, 12:28

gkw1969 schreef:Enkele aanvullingen:
Stadsdienst Enschede
Lijn 7: vertrek vanaf Enschede CS is hele dag zelfde tijd. Sommige ritten komen later binnen vanwege de rijtijd.

Volgens de dienstregeling niet hoor. Vertrek is normaal .10/.40:
42838 Enschede, Centraal Station 15:40:00 Enschede, Centraal Station 16:06:00
42839 Enschede, Centraal Station 16:08:00 Enschede, Centraal Station 16:34:00
42840 Enschede, Centraal Station 16:36:00 Enschede, Centraal Station 17:06:00
42841 Enschede, Centraal Station 17:08:00 Enschede, Centraal Station 17:40:00
42842 Enschede, Centraal Station 17:42:00 Enschede, Centraal Station 18:08:00

Gepland materiaal:
Optare Solo: Lijn 7(m.u.v. 1 spitsrit), 12(avond 2 ritten 51) en 681; dit zijn totaal 4 Optare omlopen met 6 bussen beschikbaar; in weekenden en vakanties geen inzet.

Den Ham-Almelo met een Optare? :X

gkw1969
Berichten: 551
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » za 26 okt 2019, 13:39

Ah, dus ze hebben het probleem op lijn 7 alleen 's ochtends opgelost en niet 's middags.

Jaja.... voor die 4 passagiers is dat wel voldoende.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 27 okt 2019, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life

ThijsEnschede
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 feb 2019, 05:38
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor ThijsEnschede » zo 27 okt 2019, 18:42

dennistd schreef:Wijzigingen zoals ik ze uit de dienstregeling haal:

Stadsdienst Enschede
  • Lijn 1: verschuift 's avonds ±15 minuten. Vertrekt vanaf station naar Wesselerbrink om .02/.32, naar Universiteit om .22/.52. Hiermee is er richting Enschede Zuid aansluiting vanuit de sprinter. Aansluiting op Kennispark is er nu Hengelo->UT ipv UT->Hengelo. Laatste bus Centraal->Wesselerbrink wel om 23.52u, daardoor een gat van 50 minuten met de voorlaatste. Start zondags een uur eerder op.
  • Lijn 2: minder op station eindigende ritten aan het begin van de middagspits. Start zondags een uur eerder op.
  • Lijn 4/5: lijn 4 iets meer rijtijd, lijn 5 iets minder.
  • Lijn 7: in de spits geen strakke halfuursdienst meer door een verschuiving van rijtijd van de ene naar de andere rit
  • Lijn 9: gaat op zondag van een uursdienst naar een halfuursdienst

Stadsdienst Hengelo
  • Lijn 16: wordt geheel opgeheven.

Stadsdienst Almelo
  • Lijn 681: gaat binnen Almelo in de ochtendspits en middagspits een aantal ritten naar Aalderinkshoek rijden. Blijft in ochtend met één rit uit Den Ham komen.

Streeklijnen
  • Lijn 51: verschuift richting Almelo op zaterdag en zondag een half uur.
  • Lijn 53: gaat op zaterdag en zondag iets later uit Hengelo en Haaksbergen, 's avonds alleen iets later uit Haaksbergen.
  • Lijn 59: 'eindpunt' verschuift in Tubbergen van Wiekslag naar Marconistraat (waarschijnlijk omdat daar meer ruimte is om de tijd af te wachten).
  • Lijn 61: Gaat 's ochtends iets vroeger en 's middags iets later, daardoor tot 13u geen aansluiting IC->Overdinkel en van 14u tot 20u geen aansluiting Overdinkel->IC.
  • Lijn 62: wordt in ochtendspits in Enschede richting Denekamp geknipt, in middagspits in Enschede richting Borculo. Vertrekt 's avonds paar minuten later uit Enschede richting Denekamp voor aansluiting IC.
  • Lijn 64: alle versterkingsritten Almelo-Tubbergen vv worden geschrapt. Wordt op zondag half uur verschoven tbv aansluiting trein in Oldenzaal.
  • Lijn 264: nieuwe lijn Denekamp-Tilligte-Ootmarsum-Vasse-Tubbergen-Almelo. Rijdt op werkdagen 's ochtends 2x (6.58u-7.46u en 7.28u-8.16u).
  • Lijn 66: nieuw 'eindpunt' SG Twickel in Delden (ipv Politiebureau).
  • Lijn 81: in Westerhaar deels geknipt: 's ochtends richting Almelo, 's middags richting Ommen. Waarschijnlijk overgang met lijn 80 dan.
  • Lijn 83: rijdt in Almelo niet meer door naar Centrumplein maar eindigt op het station.
  • Lijn 96: keert in Rijssen terug naar de oude route via Holterstraatweg, in beide richtingen.


ziet er netjes uit :-) Ben vooral erg blij dan lijn 2 iets eerder begint zondag's dan kan ik een eerder eerder weg

dennistd
Berichten: 3594
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » vr 08 nov 2019, 10:30

Geen concessie Twente, maar wel aangrenzend en zonder eigen topic:

De grensoverschrijdende buurtbus Denekamp-Nordhorn heeft zijn vijfjarig bestaan gevierd. Tot maart 2020 is er nog subsidie beschikbaar van de Euregio, maar omdat dit eenmalig is moeten anderen dit over gaan nemen. Landkreis Grafschaft Bentheim heeft zijn steun al toegezegd, maar het is nu wachten op de Stadt Nordhorn, de gemeente Dinkelland en de provincie Overijssel. Het aantal maandelijkse reizigers is gestegen van 250 in 2014 naar 350 in 2018 en 450 in 2019. De eis schijnt 500 reizigers per maand te zijn.

Bron: Tubantia (papieren editie)

Rob357
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Rob357 » vr 08 nov 2019, 13:28

Vandaag zat ik in de 3250 op lijn 9 Enschede - Hengelo. De 3250 is een ex Midden Overijssel bus volgens de Wiki. De meeste bussen uit andere concessies worden wel rood van buiten, maar ik zie niet vaak dat het interieur wordt aangepast. Echter had deze 3250 wel de rode Twents stoelbekleding. Is dit al lang zo en zijn/worden er meer bussen uit andere consessies aangepast?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » vr 08 nov 2019, 14:12

Enkele zij aan het begin van de concessie compleet omgebouwd, uit m'n hoofd alleen de 325x ex-MO bussen. Due rijden al sinds het begin van de concessie in Twente.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

gkw1969
Berichten: 551
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » vr 08 nov 2019, 15:42

Rob357 schreef:Vandaag zat ik in de 3250 op lijn 9 Enschede - Hengelo. De 3250 is een ex Midden Overijssel bus volgens de Wiki. De meeste bussen uit andere concessies worden wel rood van buiten, maar ik zie niet vaak dat het interieur wordt aangepast. Echter had deze 3250 wel de rode Twents stoelbekleding. Is dit al lang zo en zijn/worden er meer bussen uit andere consessies aangepast?

De 3248-50 en 3255-56 hebben ook een Twents interieur gekregen, deze zijn direct bij aanvang concessie ingestroomd. De overige Ambassadors niet.
Overigens rijdt de 3256 nu op de Veluwe met rood front en Twents interieur.
When you're tired of London, you're tired of life

gkw1969
Berichten: 551
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » zo 17 nov 2019, 09:58

gkw1969 schreef:Gepland materiaal:
Optare Solo: Lijn 7(m.u.v. 1 spitsrit), 12(avond 2 ritten 51) en 681; dit zijn totaal 4 Optare omlopen met 6 bussen beschikbaar; in weekenden en vakanties geen inzet.
VDL Ambassador 5100-serie: omlopen met de minste kilometers (kan dus ook een stadsomloop zijn)
Overige VDL bussen volledig inzetbaar.


Inmiddels is ook bekend dat de Optare helemaal niet meer op lijn 51 te vinden zal zijn. De laatste 2 ritten worden straks gewoon met standaardbussen gereden.
When you're tired of London, you're tired of life

omaylie
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Twente

Berichtdoor omaylie » ma 25 nov 2019, 20:39

Is er hier nog iets wat jullie nog niet eerder hebben gezien? https://www.twents.nl/reisinformatie/di ... eling-2020

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » za 07 dec 2019, 09:13

Voor de liefhebber van Twents rode treinen, wacht niet te lang meer. Van de laatste 3 rode die nog rijden worden er minstens 2 in de kerstvakantie nog verblauwnet in Winterswijk.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie Twente

Berichtdoor visgraat » zo 08 dec 2019, 01:17

Goed idee van lijn 264. Scheelt zo'n 10 minuten met lijn 64. Wat ik alleen niet begrijp is dat lijn 264 lijn 64 inhaalt en niet aansluit in Almelo op de IC naar Deventer en/of de trein naar Zwolle. En waarom zou 264 niet wat vaker rijden als die zoveel sneller is?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » zo 08 dec 2019, 07:15

Omdat ie puur voor. De scholieren naar Almelo bedoelt is. Mede in plaats van de spits ritten Tubbergen-Almelo
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

gkw1969
Berichten: 551
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » zo 08 dec 2019, 08:57

Lijn 264 is oorspronkelijk bedoeld voor de leerlingen van het MBO in Almelo welke in Denekamp en omgeving wonen.
Later zijn de gemeentes Denekamp, Dinkelland en Tubbergen er op ingesprongen i.v.m. overbezetting van de reguliere lijndienst.
Door lijn 264 hopen zij(en wij) dat de reizigers beter verspreid gaan. Nu moet alles vanuit Denekamp via Oldenzaal reizen naar Almelo en dat hoeft straks niet meer.
Daarnaast vertrekt lijn 264 iets later dan de dienstbus vanuit Ootmarsum, maar door het overslaan van Geesteren is de bus eerder in Almelo waardoor de passagiers die in Almelo moeten zijn een betere verbinding hebben. Passagiers die met de trein verder willen reizen nu toch al met de gewone bussen.
Overigens sluit de 1e rit van de 264 aan op de IC naar Zwolle om 7.50 en de 2e rit op de sprinter naar Enschede van 8.19.
Daarnaast rijdt de 2e rit door als lijn 26 naar Almelo, Ziekenhuisgroep Twente t.b.v. ROC leerlingen.

Ik ben het eens dat deze bus wellicht nog een keer vaker moet rijden en 's middags terug, maar zover wil de opdrachtgever nog niet gaan.
When you're tired of London, you're tired of life

Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Ambassadorfan » di 17 dec 2019, 15:31

Er komen 2 amba's van de Veluwe naar Twente(de 4049 en de 5120) die vanwege het aantal gereden kilometers deze gaan dan ook voor niet al te lange ritten ingezet worden.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2313
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Berichtdoor julsteren » di 17 dec 2019, 16:43

De gemiddelde leeftijd van het materieel gaat harder omlaag dan de citea's ouder worden :N :neg:
Haal maar gewoon die setra's hierheen, Veluwe loopt volgend jaar al af.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4375
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor cassie127 » di 17 dec 2019, 16:44

Zal me niets verbazen als dat dan weer Twente doorschuift zodra Veluwe naar IJssel Vecht gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2313
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Berichtdoor julsteren » di 17 dec 2019, 17:00

Liever vandaag nog dan morgen.

Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Ambassadorfan » di 17 dec 2019, 17:02

Vanuit Utrecht komen sws binnenkort 5 Setra's naar de Veluwe, dus het kan zo maar zijn dat er dan meerdere Amba's richting Twente gaan.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2313
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Berichtdoor julsteren » di 17 dec 2019, 17:11

Die oude rammelbakken mogen ze houden op de Veluwe, die lokken mij het OV niet meer in :wink:

Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Ambassadorfan » di 17 dec 2019, 17:17

Net wat je zegt nu ze wat ouder zijn rammelen die oude amba's behoorlijk.

De Veluwe krijgt bij de nieuwe concessie BYD's dus sws gaat er komend jaar al heel wat oude bussen doorgeschoven worden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bd3d6dcc/

gkw1969
Berichten: 551
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » di 17 dec 2019, 19:30

Ambassadorfan schreef:Vanuit Utrecht komen sws binnenkort 5 Setra's naar de Veluwe, dus het kan zo maar zijn dat er dan meerdere Amba's richting Twente gaan.

Er gaan 2 Setra’s naar de Veluwe en 3 gaan er terug naar Evobus.
Na de concessiewisseling naar IJssel-Vecht zal er inderdaad het een en ander verschuiven. Hoe dat er uit gaat zien is nog niet duidelijk,
Twente heeft dan 14 bussen nodig en Rail heeft al 5 bussen gereserveerd.
Qua kilometers kunnen de 4000 en 4100 serie nog wel even mee. Qua leeftijd maakt het dan niet veel uit
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2313
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Berichtdoor julsteren » di 17 dec 2019, 21:06

De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')

Tom98
Berichten: 247
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Tom98 » di 17 dec 2019, 21:09

Wees blij dat die Setra's niet naar Twente komen....
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Jurist in opleiding.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten