Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente

Bericht door Dre »

Uit de serie 1449-1460 zijn de (30)49, (30)53 en (30)54 al gespot in Neede. Van Connexxion gaan i.i.g. de 3046 (ex CXX 8587) en 3047 (ex CXX 8584) mee. Aldus hier op busfoto (bijna helemaal onderaan)
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Hmm. De reclame van de 3047 zit momenteel op de 1844. :wink: Reclames lopen dus gewoon door (via de Regio Twente?)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Wel opvallend, meende dat er geen totaalreclame meer zou komen op de bussen. Wel handig om daar die geel/wit/blauwe bussen voor te gebruiken, scheelt je een hele bus omspuiten in Twents-stijl :P
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door NG²7²™ »

Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:Mogelijk dat het met de kilometerstanden te maken heeft? De 31xx van Syntus gaan al rap richting de miljoen, de 88xx en 89xx van Connexxion hangen rond de 700.000
Hoe zit dat dan met de serie 2149 - 2160? Ik wacht overigens ook gewoon nog even af tot de zondag (of volgende week zondag) hoe het zit met wat wel en wat niet meegaat.
Het onderhoud van de 3161-3172 schijnt niet zo goed geweest te zijn als dat van de 3049-3060. De 3050 en 3057 rijden inmiddels met reclamecampagnes voor Twente over de Veluwe.
Groeten,
Nick
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

NG²7²™ schreef:
Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:Mogelijk dat het met de kilometerstanden te maken heeft? De 31xx van Syntus gaan al rap richting de miljoen, de 88xx en 89xx van Connexxion hangen rond de 700.000
Hoe zit dat dan met de serie 2149 - 2160? Ik wacht overigens ook gewoon nog even af tot de zondag (of volgende week zondag) hoe het zit met wat wel en wat niet meegaat.
Het onderhoud van de 3161-3172 schijnt niet zo goed geweest te zijn als dat van de 3049-3060. De 3050 en 3057 rijden inmiddels met reclamecampagnes voor Twente over de Veluwe.
Leuk, het ene merknaam maakt reclame voor de ander :P. Vind het overigens (lees het net pas/was het vergeten) niet vreemd dat de onderhoud van de 3161-3172. Volgens de wiki (bron is waarschijnlijk Busfotogroep) was die serie voor inhuurbedrijven en werd de serie na 2 jaar vervangen. Daar waar er bij de 3049 - 3060 dat niet vermeldt staat.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De route die op de haltevertrekstaat van lijn 1 op de Langenkampweg staat vind ik nou niet echt heel duidelijk...
Afbeelding
Nog afgezien van de al flinke tijd niet meer bestaande halte UT/Bosweg trouwens

Deze lijnenkaart komt uit de gtfs-gegevens van openov.nl en klopt in tegenstelling tot de normale kaart wel volgens mij: https://maps.google.nl/maps?q=http:%2F% ... 5&t=m&z=10
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente

Bericht door Dre »

Vanochtend was bij de stalling Fortuinstraat een eerste teken van de concessiewisseling te zien:
Afbeelding

Van de drie Citaro's was al geen spoor meer te bekennen.

Ondertussen rijdt ook lijn 20 zijn laatste baantjes met een oude Syntus Twents-bus. Vanaf morgen rijdt lijn 62 door naar Borculo.
Afbeelding

En vanwege het afscheid van een rechtsopvolger van het bedrijf dat sinds 1923 busvervoer aanbied in Twente heeft Connexxion ook nog gezorgd voor afscheidspamfletten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concessie Twente

Bericht door Anne »

De website http://www.twents.nl is ook niet meer.
Vandaag kom je automatisch op de Twents site van Syntus.
Gisteravond nog de CXX-Twents info.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente

Bericht door Dre »

Vanochtend rond 7:45 uur kwam je zelfs nog gewoon op de CXX-Twents uit.

Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat Syntus een goed begin heeft gemaakt in Twente. Vanochtend even aanschouwd in Enschede. Daarna voor het eerst terug met Citea 3193, een gratis rit overigens.

Wat opmerkelijke zaken in Enschede:
Hoe Syntus materieelnummeringstechnisch bezig is geweest mag mij een raadsel zijn. De 3155 bestaat namelijk 2 keer, een keer als Ambassador (BZ-TT-62) en een keer als Citea (00-BDH-7).
De bestemmingen stonden nog niet overal duidelijk vermeldt. Dat leidde soms tot verwarrende lijnnummers en bestemmingen:
Afbeelding
(de nostaligsche Tukker zal overigens opmerken dat de lijnen 60, 61 en 62 weer vanaf hun oude plaats [perron 10 en 11] vertrekken i.p.v. de plek waar ze door Connexxion een paar jaar geleden naartoe zijn verhuisd).
Sommige chauffeurs wisten de nieuwe plekken ook niet te vinden. Vrijwel alle bussen stonden vóór de perronnen even stil zodat de chauffeur kon kijken waar hij/zij nu eigenlijk moest staan. In Oldenzaal bij het heropende busstation halteerde de eerste bus van 9 over 8 naar Denekamp (met "Geen dienst" op de lijndisplay) op de plaats van de buurtbus.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door reisthijs »

avl schreef:Vandaag kom je automatisch op de Twents site van Syntus.
Niet helemaal, je komt op de Syntus-site in een Twents jasje. Als je cookies aan hebt staan kan je niet meer terug naar de gewone Syntus-site. :')

Edit: ik ontdek nu dat er ook een website http://www.syntustwente.nl/ bestaat. Dat is dus een ándere site dan die waar twents.nl naar doorverwijst :?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente

Bericht door Dre »

Dat zal er wel mee te maken hebben gehad dat de naam "Twents" tot vandaag een merknaam van Connexxion was. Syntus heeft daarop het eigen merk "Syntus Twente" in de markt gezet. Vervolgens heeft de Regio in 2012 de merknaam "Twents" overgenomen van Connexxion en zijn beiden een beetje door elkaar gaan lopen.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat Syntus een goed begin heeft gemaakt in Twente. Vanochtend even aanschouwd in Enschede. Daarna voor het eerst terug met Citea 3193, een gratis rit overigens.
De eerste zondag geeft nooit zo heel veel problemen, vaak is het met een nieuwe dienstregeling de eerste maandag een puinhoop. Is dat ik niet meer naar Enschede hoef voor mijn studie (ik ben gestopt met Civiele Techniek, na twee maanden omdat het te lastig was), anders was ik benieuwd hoe het morgen zal vergaan. Nu ook wel, aangezien ik regelmatig met lijn 1, 9, 20, 53 en 59 gereisd heb. Zou graag weer met deze lijnen willen reizen in de Syntus-bussen, maar ik heb nu geen SOV meer. Ik hoop dat er nog een keer een goedkope busdagkaart van €10 komt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Je had altijd het Syntus SuperTicket, maar ik kan die ineens niet meer vinden op de site. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concessie Twente

Bericht door Anne »

Meltrain schreef:Je had altijd het Syntus SuperTicket, maar ik kan die ineens niet meer vinden op de site. :?
Hier staat het super ticket
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Woon bij Doetinchem dus dat gaat niet zo makkelijk.
Moet je eerst naar Dieren fietsen en dan via Apeldoorn met de bus naar Enschede reizen en 's avonds terug. Dat is niet te doen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Meermanskaart/ Dagkaart Oost
Geldig bij: Arriva, Breng en Syntus
Prijs: € 19,50

*Op één kaartje reizen maximaal 2 volwassenen en maximaal 4 kinderen t/m 11 jaar
*Van maandag t/m vrijdag niet geldig voor 9.00, behalve in juli en augustus
*Ook geldig in bussen en buurtbussen van Arriva, Connexxion en Syntus in Overijssel en Flevoland, behalve in Almere
Bij twijfel: gebruik beton.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Concessie Twente

Bericht door busburger »

Erno-BE schreef:Woon bij Doetinchem dus dat gaat niet zo makkelijk.
Moet je eerst naar Dieren fietsen en dan via Apeldoorn met de bus naar Enschede reizen en 's avonds terug. Dat is niet te doen.
Ik kan hem op de nieuwe website niet vinden, maar tot de Gelderse concessie van Syntus behoort ook onder andere de "scholierenlijn" 656 tussen Doetinchem en Apeldoorn. Ik vrees dat je problemen krijgt als je op deze aan Connexxion Tours uitbestede lijn een Syntus Superticket probeert te gebruiken, laat staan aan te schaffen, maar je zou er een zaak van kunnen maken bij Syntus dan wel haar opdrachtgever in deze, de provincie Gelderland.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

busburger schreef:
Erno-BE schreef:Woon bij Doetinchem dus dat gaat niet zo makkelijk.
Moet je eerst naar Dieren fietsen en dan via Apeldoorn met de bus naar Enschede reizen en 's avonds terug. Dat is niet te doen.
Deze rijdtom 710 en dat is voor 9 uur, dus niet toegestaan.
Verder zag ik die meermanskaart ook, maar dat is €20 en dat vind ik aan de hoge kant.


Ik kan hem op de nieuwe website niet vinden, maar tot de Gelderse concessie van Syntus behoort ook onder andere de "scholierenlijn" 656 tussen Doetinchem en Apeldoorn. Ik vrees dat je problemen krijgt als je op deze aan Connexxion Tours uitbestede lijn een Syntus Superticket probeert te gebruiken, laat staan aan te schaffen, maar je zou er een zaak van kunnen maken bij Syntus dan wel haar opdrachtgever in deze, de provincie Gelderland.
Deze rijdtom 710 en dat is voor 9 uur, dus niet toegestaan.
Verder zag ik die meermanskaart ook, maar dat is €20 en dat vind ik aan de hoge kant.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Nog meer ambassadors in de concessie Twente: Ten minste 3 bussen op lijn 62 rijden met ex-Breng ambassadors met LCD-scherm. :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

De hamvraag: hoe is het vandaag gegaan in Twente.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Voor wat ik heb gemerkt loopt het gewoon goed. Er is genoeg reservepersoneel om te sturen en op te vangen. Alleen moeten de chauffeurs nog even wennen aan de nieuwe indeling op het station van Enschede.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Vaak gehoorde klacht is dat de chauffeurstas niet in het tassenvak past.
Bij twijfel: gebruik beton.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Concessie Twente

Bericht door The best »

In Almelo liep het ook allemaal wel prima. Op het station nog gratis krentenwegge gekregen.

In vergelijking met Connexxion heerlijke bussen. Fijne stoelen en een scherm dat ten minste wel werkt, al stond er wel Syntus Gelderland op.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Overigens, op de lijnenkaart en in de reisinfo staat buurtbus 508 (Enschede Zuid) niet meer genoemd, maar toch ben ik al een paar een nieuwe buurtbus tegengekomen op de route van lijn 508... Gevalletje vergeten in te tekenen?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Twente

Bericht door BrengMe »

Ik denk het wel ja, de dienstregeling van lijn 508 staat gewoon op de website.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten