Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Twents
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 10:32
Locatie: Enschede/Ruurlo

Re: Concessie Twente

Bericht door Twents »

dennistd schreef:Er is nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen)
[ Foto's ]
De 3402 en 3403 staan nog in Neede, wel jammer dat ze het Twentse Ros niet hebben. :lol:
Laatst gewijzigd door webguy op wo 25 dec 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's verwijderd
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Snelbus stopt wel op Weg naar Veltmaat, maar niet op snelbushaltes* Blankenborgh en Scholtenhage.

*Snelbushaltes aangezien lijn 73 en 74 wel op Blankenborgh en Scholtenhage stoppen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Dan is het een Intercity-bus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

julsteren schreef:Dan is het een Intercity-bus.
Nee Intercity Direct-Bus, als je lijn 73/74 als Intercity-bussen beschouwt. :D :D :D
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente

Bericht door Dre »

Bjarne schreef:Wat opvallendheidjes vandaag, ze hebben namelijk op de plek van de uitstaphalte in Hengelo ('voor de deur' bij het station) het haltebordje 'uitstaphalte' vervangen door een rood bord 'Treinvervangend vervoer', met lijn 273 (Zutphen-Oldenzaal) in beide richtingen. Toch grappig, nog nooit gezien dat een treinvervangende bus een lijnnummer krijgt :lol: .
In Oldenzaal is die halte heel vreemd geplaatst. Er zijn 6 perrons (BB voor de buurtbus en A t/m E voor de streekbussen) waarbij op- en afrijden via een mini-rotonde plaatsvindt. De toeleidende weg gaat vóór het stationsgebouw langs en daarom heeft iemand besloten dat de halte voor de treinvervangende bus pal vóór het station (en dus tevens óp de toeleidende weg, waar geen parkeerhaven is) geplaatst moest worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Daniel »

Even voor de duidelijkheid: de ex-Connexxion Ambassadors die in het rood gestickerd (of gespoten) in Twente rondrijden zitten bij OAD toch? Of zijn ze wel gewoon van Syntus?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door busentrein »

Daniel schreef:Even voor de duidelijkheid: de ex-Connexxion Ambassadors die in het rood gestickerd (of gespoten) in Twente rondrijden zitten bij OAD toch? Of zijn ze wel gewoon van Syntus?
Nope, de 3045-3048 zijn reserve wagens van Syntus zelf. De ambassadors die bij OAD zitten (8428-8432) rijden daar nog steeds maar zijn (administratief) vernummerd tot 3061-3065.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Daniel »

Dat verklaart al een deel, leek me ook wel exotisch als OAD op de Oldenzaalse stadslijn 65 had gereden maar daar zat de 3048 op dus een Syntus-wagen.
De andere twee die ik tegenkwam bleken bij nadere bestudering geen ex-Connexxion wagens te zijn maar overgespoten eigen Syntus wagens. Namelijk de 3058 (ex-2158) en 3248 (ex-4148).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Vrijdag kwam ik in Almelo wel deze bus tegen:
Afbeelding

Googlen op het kenteken (BN-ZP-37) leert me dat deze bus in het verleden het nummer 1452 had, maar blijft deze bus ook rijden in Twente of is hij tijdelijk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Daniel »

'tis in ieder geval een wagen die nog uit de oude ZHO-concessie is meegekomen, meest recente nummer wat 'ie gehad heeft is 2152 (uit de ZHO-reeks). En nu dan aannemelijk de 3052. Al waren de twee die ik hierboven noemde wel rood geplakt op de kop in tegenstelling tot de bus op jouw foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Michael »

Ik ben deze bus afgelopen vrijdag ook tegengekomen in Almelo. Het wagenparknummer 3052 was met stift op de bus geschreven. Deze zal zijn rode kop nog krijgen denk ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Daniel »

Vanmiddag had ik in Enschede trouwens nog een flinke dosis toeval waardoor op zomaar een plekje langs lijn 1 een kruising van de twee het talrijkst vertegenwoordigde bustypes in Twente op de gevoelige plaat kon worden vastgelegd. Ambassador 3248, getransformeerd van "smurf" 4148 naar "grote smurf" :lol: kruiste hier Citea 3131...
Afbeelding
Syntus 3248 te Enschede, G.J. van Heekstraat by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Dat is volgens mij ook de enige Amba die wil doen of ie een Citea is met het zwart bij de koplampen en nummerplaat ;)
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Nee, de 3249 en 3250 hebben dat ook. Moet zeggen dit het er leuker uitziet, dan de rest (3(2/1)55, 3256, 3045-3060)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Kan iemand even kijken of deze pagina van lijn 508 klopt?
wouter15 had deze pagina namelijk op 'Voormalig' gezet en vervolgens een nieuwe pagina aangemaakt waarbij lijn 508 in twee richtingen dezelfde route rijdt, maar dat kan ik absoluut niet afleiden van Google Maps. Ook de dienstregeling van Syntus toont in beide richtingen verschillende tussenhaltes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Twente

Bericht door Somoht »

Meltrain schreef:Kan iemand even kijken of deze pagina van lijn 508 klopt?
wouter15 had deze pagina namelijk op 'Voormalig' gezet en vervolgens een nieuwe pagina aangemaakt waarbij lijn 508 in twee richtingen dezelfde route rijdt, maar dat kan ik absoluut niet afleiden van Google Maps. Ook de dienstregeling van Syntus toont in beide richtingen verschillende tussenhaltes.
Die pagina komt overeen met de data die ik heb ontvangen cq. in OVinfo app staat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Oke, bedankt. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef:Vrijdag kwam ik in Almelo wel deze bus tegen:
Afbeelding

Googlen op het kenteken (BN-ZP-37) leert me dat deze bus in het verleden het nummer 1452 had, maar blijft deze bus ook rijden in Twente of is hij tijdelijk?
nou dat is niet de einige die er bij is gekomen. het schijnt ook dat er wat minibussen uit gelderland rijden en de 4156 Van overijssel is ook omgetoverd naar een twents bus. van 4156 naar 3256. kun je bijna niet meer zien dat het een overijsselse bus is. alleen er is minder ruimte op balkon geen elektrische rolstoelplank en er zaten geen stoelen achter de chauffeur.
verder was ik vandaag in twente (woon in Salland) en daar kwam ik een omgestickerde syntus overijssel bus tegen. je kon bijna niet meer herkennen (op de bekleding van de stoelen nar en dat witte bakje waat syntus overijssel logo op staat enige wat de dan nog op valt is het verschillen tussen de ov-chipkaart apparatuur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

psies schreef:Misschien dat ik dit niet in het juiste draadje plaats maar wilde even wat kwijt over de nieuwe syntus dienst regeling in Twente.
Ik en nog tientallen andere collega's reizen dagelijks tussen Enschede en Almelo via de trein en bus. Wij hebben een NS ov jaartrajectabonnement MET bus stad/streek vervoer.
Op mijn pasje staat 4500 en 4550.51 met 1 zone.
Bij connexxion betekende dit heel simpel vanaf Enschede CS heb je het recht om 1 zone te reizen.
Dus in Enschede is dat 4501/4502/4503/4504) etc.. Dit staat zo bij mij en andere collega's op het pasje.
We hebben geen tegoed erop staan omdat het al een betaalde dienst is (jaar abonnement)

Sinds Syntus rijdt is het natuurlijk wel compleet chaos! Bij het inchecken gaat er nu bij iedereen geld af.. Dus vele staan nu negatief en kunnen niet meer inchecken. Chauffeurs zijn ontwetend en van hen mag je niet meer mee rijden.. (sorry geen tegoed op je pas dus pech gehad!)
Sommige chauffeurs weten dit wel en van hen hoef je niet in te checken.
Na wat telefoontje richting syntus vertelde ze mij dat het komt doordat ZIJ 4500 als stad/streek code niet herkennen..
Dan vraag ik me weer af.. WAAROM MOET DE KLANT DAAR WEER DE DUPE VAN WORDEN?!?
Ik en vele met mij hebben jaren zo gereisd en nooit problemen gehad en nu zegt syntus doodleuk.. jammer code herkennen we niet wij werken alleen met 4501/4502 etc.. en dat staat niet op je pasje dus moet je betalen...
Moe wordt je er van.. Nu moeten wij dus elke dag geld gaan terug vragen? lekker efficient bezig!
Ik vertik het om er tegoed op te zetten want we hebben uiteraard al betaald voor dit vervoer!

Nogmaals excuses als ik in het verkeerde topic zit, maar dit moest even gezegd worden!

(PS voeg 1 regeltje toe aan je ov chip incheck systeem ..4500 Enschede CS.. en je hebt een groot probleem voor honderden misschien wel duizenden mensen in 1x opgelost!, scheelt weer pasjes omruilen, geld restitutie, wachten, ergenissen etc...)
volgens mij is die zone er niet meer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

cassie127 schreef:
Meltrain schreef:Vrijdag kwam ik in Almelo wel deze bus tegen:
http://i179.photobucket.com/albums/w296 ... 8b6b85.jpg

Googlen op het kenteken (BN-ZP-37) leert me dat deze bus in het verleden het nummer 1452 had, maar blijft deze bus ook rijden in Twente of is hij tijdelijk?
nou dat is niet de einige die er bij is gekomen. het schijnt ook dat er wat minibussen uit gelderland rijden en de 4156 Van overijssel is ook omgetoverd naar een twents bus. van 4156 naar 3256. kun je bijna niet meer zien dat het een overijsselse bus is. alleen er is minder ruimte op balkon geen elektrische rolstoelplank en er zaten geen stoelen achter de chauffeur.
verder was ik vandaag in twente (woon in Salland) en daar kwam ik een omgestickerde syntus overijssel bus tegen. je kon bijna niet meer herkennen (op de bekleding van de stoelen nar en dat witte bakje waat syntus overijssel logo op staat enige wat de dan nog op valt is het verschillen tussen de ov-chipkaart apparatuur
Wagenpark:
*3045-3048 : Ex Connexxion 8584, 8585, 8587, 8589, niet op volgorde.
*3049-3060 : Ex Syntus 2149-2160, ex Syntus 1449-1460. (mist 2155)
*3061-3065 : Eigendom van OAD, ex Connexxion/Breng 8428-8432. (8428-8429 zijn rood, 8430,8431 en 8432 zijn wit, laatste rijdt niet voor Syntus, maar voor Twence Milieu.
*3066-3072 : Eigendom van TGVia, Luttikhuizen en Scheppers tbv schoolbussen van/naar Almelo en zonebussen Oldenzaal-Enschede/UT-Neede. Ex Connexxion/Hermes 1741-11757, 1759, 1768, 1773, 1746, 1790

*Buurtbusjes.
*3101-3206: Citea LLE. 31013125 zijn "oudere" wagens dan de anderen, deze zijn
*3248-3250: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4148-4150. Blauw interieur en hebben extra zwarte vlakken zodat deze ambassadors een beetje lijken op de citea's. (zwarte lampenkappen, zwart bij het nummerbord)
*3255-3256: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4155 en 4156. (=omgebouwd naar de opstelling zoals de citea's, behalve de dubbele zitplaats op de voorkant. De 3255 was eerst de 3155 en heeft nu (grote) zwarte letters.)
*3306-3312 : Optare, uit Veluwe. De 3306-3308 waren eerst de 5306-5308 die in de concessie ZHO hebben gereden.
*3401-3403 : Duvedec. Rijden parkeerpendels UT-Drienerlo bij wedstrijden van FCT.
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:
psies schreef:Na wat telefoontje richting syntus vertelde ze mij dat het komt doordat ZIJ 4500 als stad/streek code niet herkennen..
volgens mij is die zone er niet meer
Zone 4500 heeft officieel nooit bestaan volgens mij, het is ook geen gewone zone, maar een centrumzone. Als het een gewone zone was zou je met lijn 1 van de Wesselerbrink naar de UT door 3 zones komen, maar je komt er maar door 2 (4503 en 4502). Zijn er eigenlijk meer plaatsen waar dit speelt (Hengelo en Almelo hebben ook een centrumzone bijvoorbeeld)?
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Concessie Twente

Bericht door wwijker »

MdJ schreef: Wagenpark:
*3045-3048 : Ex Connexxion 8584, 8585, 8587, 8589, niet op volgorde.
*3049-3060 : Ex Syntus 2149-2160, ex Syntus 1449-1460. (mist 2155)
*3061-3065 : Eigendom van OAD, ex Connexxion/Breng 8428-8432. (8428-8429 zijn rood, 8430,8431 en 8432 zijn wit, laatste rijdt niet voor Syntus, maar voor Twence Milieu.
*3066-3072 : Eigendom van TGVia, Luttikhuizen en Scheppers tbv schoolbussen van/naar Almelo en zonebussen Oldenzaal-Enschede/UT-Neede. Ex Connexxion/Hermes 1741-11757, 1759, 1768, 1773, 1746, 1790

*Buurtbusjes.
*3101-3206: Citea LLE. 31013125 zijn "oudere" wagens dan de anderen, deze zijn
*3248-3250: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4148-4150. Blauw interieur en hebben extra zwarte vlakken zodat deze ambassadors een beetje lijken op de citea's. (zwarte lampenkappen, zwart bij het nummerbord)
*3255-3256: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4155 en 4156. (=omgebouwd naar de opstelling zoals de citea's, behalve de dubbele zitplaats op de voorkant. De 3255 was eerst de 3155 en heeft nu (grote) zwarte letters.)
*3306-3312 : Optare, uit Veluwe. De 3306-3308 waren eerst de 5306-5308 die in de concessie ZHO hebben gereden.
*3401-3403 : Duvedec. Rijden parkeerpendels UT-Drienerlo bij wedstrijden van FCT.
Wat is er met de rode Ambassadors gebeurd van Syntus die al voor zho reden? (3161 - 3172?) Worden deze helemaal niet meer ingezet, ook niet voor versterkingsritten door inhuurbedrijven? (dit laatste werd eerder vermeld in dit topic)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

Die gingen volgens mij uit dienst, wegens slecht onderhoud/status van de voertuigen en werden vervangen door ex-Connexxion Amba's.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Ja, zijn uit dienst. Wagens liepen al bij de 1 miljoen kilometers, waar de CXX-exemplaren pas 7 ton op de teller hadden. En onderhoud van de 1449-1460/2149-2160/3049-3060 was beter.
Bij twijfel: gebruik beton.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Busfoto.nl »

In Alblasserdam staat een aantal van de Twents-Ambassadors uit de oude concessie. Het betreft volgens mij vrijwel alle wagens die niet uit de grote serie rode Amba's komt (rond de 88-8900 serie).

Afbeelding

Hier staan meer plaatjes. Even tussen de rest doorzoeken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten