Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Die hebben gewoon auto's en busjes hoor :wink:
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

1. Bij de actie afgelopen woensdag was ook Arriva aanwezig.
2. de controleurs hebben de beschikking over 2 auto's en 1 busje. Meestal staat 1 van deze voertuigen in Hengelo wanneer ze controleren op de trein.

De controleurs in Midden Overijssel hebben de beschikking over 1 busje. Op de Veluwe weet ik het zo niet.

Controles zijn bij Syntus vooral gericht op de trein omdat zwart reizen in de bus bijna niet meer kan. Zwart reizen met de bus kan alleen nog als je instapt wanneer er geen chauffeur in zit of het geluk hebt dat je net achterin kunt instappen bij drukte.
"Grijs" reizen kan wel in de bus, dat is reizen met een verkeerd reisproduct of langer blijft zitten dan dat je betaald hebt (bij een ritkaartje)
When you're tired of London, you're tired of life
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Zover ik weet haddenn ze er altijd 2... in Midden-Overijssel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

In ovinn staat de nieuwe dienstregeling
Zie dat er in Borne een nieuwe lijn komt: Lijn 30
Ook komt lijn 802 weer terug.

Dat is wat ik nu even snel zie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

Lijn 6 wordt 506, maar lijn 25 behoudt gek genoeg zijn lijnnummer.

Wat bedoel je met 802 komt terug? Hij is toch nooit weggeweest?
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ik heb ook al 525 gezien voor de 25. De 802 is inderdaad nooit weggeweest, maar rijdt alleen op Duitse feestdagen vanwege de extreme drukte in de stad.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Zo, de KV1-dienstregeling staat online. Voor wat betreft lijn 802: deze rijdt op 6 januari, 14 april, 1 mei, 25 mei, 15 augustus en 3 oktober.

Verdere bijzonderheden die mij zo snel opvallen:

Lijn 5 Hogeland vervalt geheel, rijdt alleen nog tussen Centraal Station en 't Zwering.
Lijn 6 Boekelo wordt vervangen door buurtbus 506, lijn 6 rijdt alleen nog tussen Centraal Station en Stokhorst.
Buurtbus 506 rijdt tussen Centraal Station en RK Kerk in Boekelo. De halte Ganzebosweg vervalt. Rijdt elk uur tussen 6.44u en 18.44u (.44 uit Boekelo, .22 uit Enschede). Op zaterdag alleen tussen 10.44u en 16.44u.

Lijn 14 in Hengelo vervalt geheel.
Lijn 25 in Almelo vervalt geheel. De enige vervanging lijkt tot nu toe een rit van scholierenlijn 681 te zijn die een rondje door de wijk maakt met aankomst op het station tegen 8.30u. In de andere richting en de rest van de dag geen bussen, mag toch aannemen dat dat een fout is.

Lijn 50 (straks lijn 30) wordt ingekort van Borne station tot de halte Hesselerbeek, en gaat vervolgens dezelfde weg weer terug. Een overstap op lijn 51 is er alleen bij het station.
Lijn 60 in Oldenzaal rijdt op zaterdag niet meer. Overstaptijd ri. Enschede wordt nu 28 minuten, ri. De Thij 22 minuten.
Laatst gewijzigd door dennistd op vr 21 okt 2016, 01:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door Ardan »

Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Het enige opvallende is dat lijn 25 geen vervanging lijkt te krijgen (terwijl de bewoners een halfuursdienst met een buurtbus beloofd is). Ik kan me echter voorstellen dat dit een foutje is en deze gewoon nog toegevoegd moet worden. En lijn 60 in Oldenzaal, al had ik die ergens ook wel verwacht: sinds lijn 62 later uit Enschede vertrekt is in de richting De Thij geen aansluiting meer. Daar was met flink te laat vertrekken (±5-6 minuten) wel wat aan te doen, maar dan was het weer aardig doorrijden om de aansluiting richting Enschede te bieden.

Wat lijn 30 betreft snap ik niet dat ie dezelfde weg weer terug gaat. Laat hem dan doorrijden tot de Ikea, daar keren en vervolgens via de Grotestraat/Europastraat weer naar het station rijden. Mocht er nog tijd voor zijn dan kan ie zelfs via het centrum rijden, het wordt immers toch een kleiner busje. Dat geldt trouwens ook vanaf het station: naar het Witte Huis kun je ook via de Stationsstraat/Grotestraat rijden. Op een kaartje: https://drive.google.com/open?id=1fqxpD ... sp=sharing
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

Dat vind ik dan weer een groot voordeel: uursdiensten met de trein zijn verschrikkelijk.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Waar kan je de nieuwe dienstregeling vinden? Of heeft iemand een directe link, beter gezegd. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef:Waar kan je de nieuwe dienstregeling vinden? Of heeft iemand een directe link, beter gezegd. :)
Als je aangemeld bent voor de open data van 9292: https://reisinformatiegroep.nl/ndovloke ... aFile/5344
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Hoe open je die TMI bestanden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

dennistd schreef:
marvinkok schreef:
Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-
Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef:Hoe open je die TMI bestanden?
Met kladblok :mrgreen:
Dan zijn ze weliswaar leesbaar, maar veel heb je er nog niet aan. Ik heb zelf een tooltje gebouwd om er wat nuttigs (overzicht ritten per lijn per dag, een haltevertrekstaat, een overzicht van een rit) uit te krijgen, dus je weet wat je te doen staat...
sirvinniei schreef:
dennistd schreef:
marvinkok schreef:
Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-
Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!
Nou ja, gezien de hoeveelheid studenten is een halfuursdienst vanaf het tweede deel van de middag niet geheel overbodig. Daarnaast is de boel ook symmetrisch gemaakt, waardoor het halve uur stilstand in Zutphen verdwijnt. De keerzijde is dan dat er ook geen tijd meer is om een extra slag Hengelo-Oldenzaal te rijden tussendoor.

Volgend jaar wordt dit deels hersteld met de RB vanuit Duitsland naar Hengelo, maar dan heb je altijd nog maar een 15/45-interval waarbij ze beide op dezelfde IC aansluiten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

dennistd schreef: Met kladblok :mrgreen:
Dan zijn ze weliswaar leesbaar, maar veel heb je er nog niet aan. Ik heb zelf een tooltje gebouwd om er wat nuttigs (overzicht ritten per lijn per dag, een haltevertrekstaat, een overzicht van een rit) uit te krijgen, dus je weet wat je te doen staat...
Dan moet ik me eerst maar even verdiepen in de structuur van de files om er bruikbare info uit te halen, dankje. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

dennistd schreef:
sirvinniei schreef:
dennistd schreef:
marvinkok schreef:
Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-
Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!
Nou ja, gezien de hoeveelheid studenten is een halfuursdienst vanaf het tweede deel van de middag niet geheel overbodig. Daarnaast is de boel ook symmetrisch gemaakt, waardoor het halve uur stilstand in Zutphen verdwijnt. De keerzijde is dan dat er ook geen tijd meer is om een extra slag Hengelo-Oldenzaal te rijden tussendoor.

Volgend jaar wordt dit deels hersteld met de RB vanuit Duitsland naar Hengelo, maar dan heb je altijd nog maar een 15/45-interval waarbij ze beide op dezelfde IC aansluiten.
Een omloop van 52 is toch veel makkelijker in een halfuursdienst te leggen dan een omloop van 38 minuten? En de vertrektijden zijn toch hetzelfde als doordeweeks? Dan krijg je juist een lange kering in Hengelo. Dan heb je een trein in Hengelo stilstaan in plaats van dat ie in 20 minuten heen en terug rijdt naar Oldenzaal. Ik zie het voordeel niet
Ik heb geen onderschrift
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

"Vroeger" keerde de stoptrein uit Winterswijk op de stoptrein naar Zutphen als beiden een uursdienst reden. Vandaar de halfuur overstand in Zutphen, doordat Arriva die trein rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

sirvinniei schreef:
dennistd schreef:
sirvinniei schreef:
dennistd schreef:
marvinkok schreef:
Ardan schreef:Dat klinkt als een flinke slachtpartij! :shock:
Yup, een inkrimping in DRU's van zo'n 5%.
Het enige positieve dat te melden valt in Twente is dat de trein op zondag een halfuursdienst gaat rijden ipv een uursdienst...
Waarbij het voordeel alleen geldt voor Hengelo-Zutphen. Oldenzaal-Hengelo gaat er juist zwaar op achteruit: daar is nu nog de hele dag een halfuursdienst, maar dit wordt tot 15u een uursdienst -o-
Huh? Dus ze hebben gewoon de frequenties omgedraaid? Gekkigheid!
Nou ja, gezien de hoeveelheid studenten is een halfuursdienst vanaf het tweede deel van de middag niet geheel overbodig. Daarnaast is de boel ook symmetrisch gemaakt, waardoor het halve uur stilstand in Zutphen verdwijnt. De keerzijde is dan dat er ook geen tijd meer is om een extra slag Hengelo-Oldenzaal te rijden tussendoor.

Volgend jaar wordt dit deels hersteld met de RB vanuit Duitsland naar Hengelo, maar dan heb je altijd nog maar een 15/45-interval waarbij ze beide op dezelfde IC aansluiten.
Een omloop van 52 is toch veel makkelijker in een halfuursdienst te leggen dan een omloop van 38 minuten? En de vertrektijden zijn toch hetzelfde als doordeweeks? Dan krijg je juist een lange kering in Hengelo. Dan heb je een trein in Hengelo stilstaan in plaats van dat ie in 20 minuten heen en terug rijdt naar Oldenzaal. Ik zie het voordeel niet
Nu rijdt een trein om 10.36 vanuit Zutphen. Die is om 11.28u in Oldenzaal. Vertrek aldaar om 11.33u naar Hengelo, aankomst om 11.42u. Om 11.48 wordt weer vertrokken naar Oldenzaal (a 11.58u), en het vertrek naar Zutphen is om 12.03u (met aankomst om 12.53u). De trein vertrekt dan pas weer om 13.36u.

De omloop is dan dus 3 uur, waarbij je drie treinstellen en ook drie machinisten nodig hebt. Door het eerste deel van de lijn op de hele lijn een uursdienst te bieden wordt de omloop twee uur. Er wordt vanuit Oldenzaal dan om 11.33u al doorgereden naar Zutphen (a. 12.23u) in plaats van een korte slag naar Hengelo. De trein kan dan om 12.36u al terug, ipv om 13.36u. Dat bespaart een treinstel en aannemelijk ook een machinist (tot de pauzes althans).
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Twente

Bericht door Somoht »

dennistd schreef:
regenmaker schreef:Waar kan je de nieuwe dienstregeling vinden? Of heeft iemand een directe link, beter gezegd. :)
Als je aangemeld bent voor de open data van 9292: https://reisinformatiegroep.nl/ndovloke ... aFile/5344
Bij het ndovloket van OpenGeo hoe je niet aan te melden

http://data.ndovloket.nl/syntus/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ah, staat het daar tegenwoordig. Ik vond het al vreemd dat http://data.openov.nl/kv1/syntus/ niet meer bijgewerkt werd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Ik kan nu alle tijden netjes sorteren per halte, alleen hoe werken die dagcodes? Ik heb namelijk 5 dezelfde tijden voor een lijn die de hele week rijdt. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Laat maar, ik kan nu alles per dag generen. Dus als iemand de vertrekstaten van een specifieke Syntus buslijn op een halte wil weten, stuur maar een PM. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten