Concessie Twente
Re: Concessie Twente
@Cassie127: Tussen Enschede en Hengelo rijdt ook een lijn 9 die zo'n 8x per uur rijdt in de spits....
@Julsteren: Keolis heeft inderdaad de verkeerde prioriteiten. Het is ook geen uitzondering als je in Enschede centrum tien bussen achter elkaar compleet leeg ziet rijden. Ik zie dat wekelijks meerdere keren. Het lijkt erop dat er elders in de regio lijnen uitgedund of opgeheven worden zodat er in Enschede nog meer lege bussen kunnen rijden. Een voorbeeld was de nieuwe lijn 50 die het naar mijn mening best goed deed en veel potentie zou hebben gehad als deze ruim een jaar geleden niet ineens opgeheven werd.
De frequentie in Enschede kan echt flink omlaag op vrijwel alle lijnen. Een frequentie van 6x per uur is echt niet nodig, zo'n grote stad is het ook weer niet. Alleen lijn 9 is behoorlijk druk in de spits en dat lijkt me een perfecte lijn om elektrische gelede bussen in te zetten.
@Julsteren: Keolis heeft inderdaad de verkeerde prioriteiten. Het is ook geen uitzondering als je in Enschede centrum tien bussen achter elkaar compleet leeg ziet rijden. Ik zie dat wekelijks meerdere keren. Het lijkt erop dat er elders in de regio lijnen uitgedund of opgeheven worden zodat er in Enschede nog meer lege bussen kunnen rijden. Een voorbeeld was de nieuwe lijn 50 die het naar mijn mening best goed deed en veel potentie zou hebben gehad als deze ruim een jaar geleden niet ineens opgeheven werd.
De frequentie in Enschede kan echt flink omlaag op vrijwel alle lijnen. Een frequentie van 6x per uur is echt niet nodig, zo'n grote stad is het ook weer niet. Alleen lijn 9 is behoorlijk druk in de spits en dat lijkt me een perfecte lijn om elektrische gelede bussen in te zetten.
Re: Concessie Twente
Ik weet dat er een lijn 9 rijdt tussen Enschede en Hengelo maar de Zwolse lijn 9 heeft toch de hoogste frequentie van heel Overijssel.RTBS schreef:@Cassie127: Tussen Enschede en Hengelo rijdt ook een lijn 9 die zo'n 8x per uur rijdt in de spits....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Lijn 50 was een goede ja, het zorgde ervoor dat een aantal wijken van Borne een erg snelle verbinding hadden met de IKEA en Hengelo, vooral gezien het midden van de Stroom-Esch een oudjesparadijs is en die nou eenmaal zichzelf graag een middagje vermaken in zo'n winkel. Ook op de Bornsche Maten zit wat potentieel (niet veel, vooral scholieren :') ), maar het is er dus wel. Maar de provincie en Keolis snijden graag in verbindingen dus die lijnen hier verdwenen allemaal net zo snel als dat ze kwamen. Maar ik blame niet te veel op Keolis, een Arriva, CXX of Qbuzz had hier hetzelfde moeten doen, want de Provincie die bepaald. Maar we krijgen nu buurtbusjes die ik deels zelf ga rondjoekelen dus ik ben tevreden *bus*RTBS schreef: @Julsteren: Keolis heeft inderdaad de verkeerde prioriteiten. Het is ook geen uitzondering als je in Enschede centrum tien bussen achter elkaar compleet leeg ziet rijden. Ik zie dat wekelijks meerdere keren. Het lijkt erop dat er elders in de regio lijnen uitgedund of opgeheven worden zodat er in Enschede nog meer lege bussen kunnen rijden. Een voorbeeld was de nieuwe lijn 50 die het naar mijn mening best goed deed en veel potentie zou hebben gehad als deze ruim een jaar geleden niet ineens opgeheven werd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Veel bussen achter elkaar: ja, hoe dichter bij het station hoe meer dezelfde routes gereden worden. Wil je dan lijnen op een paar kilometer van het station laten eindigen en mensen opzadelen met een extra overstap?RTBS schreef:@Cassie127: Tussen Enschede en Hengelo rijdt ook een lijn 9 die zo'n 8x per uur rijdt in de spits....
@Julsteren: Keolis heeft inderdaad de verkeerde prioriteiten. Het is ook geen uitzondering als je in Enschede centrum tien bussen achter elkaar compleet leeg ziet rijden. Ik zie dat wekelijks meerdere keren. Het lijkt erop dat er elders in de regio lijnen uitgedund of opgeheven worden zodat er in Enschede nog meer lege bussen kunnen rijden. Een voorbeeld was de nieuwe lijn 50 die het naar mijn mening best goed deed en veel potentie zou hebben gehad als deze ruim een jaar geleden niet ineens opgeheven werd.
De frequentie in Enschede kan echt flink omlaag op vrijwel alle lijnen. Een frequentie van 6x per uur is echt niet nodig, zo'n grote stad is het ook weer niet. Alleen lijn 9 is behoorlijk druk in de spits en dat lijkt me een perfecte lijn om elektrische gelede bussen in te zetten.
Frequentie: bij de start van de nieuwe concessie begon de 10-minutendienst pas om 16u ipv zoals voorheen bij CXX om 14u. De bussen werden toen echter dusdanig druk dat (in combinatie met de dan krappere rijtijd) de dienstregeling onhaalbaar werd. Daarom rijden de lijnen 1-2-3 nu weer vanaf 14u hun 10-minutendienst. Wil je naar een kwartiersdienst met langere rijtijd dan krijg je halteringen van ruim 10 minuten op de eindpunten. Dat is in elk geval geen efficiënte inzet.
Re: Concessie Twente
Geen nieuwe dienstregeling...Shame on you Keolis Twente. Wel wijzigingen vanwege Carnaval
Hengelo (Windbuulstad)
Op vrijdag 9 februari vervallen er tussen 16.00u en 23.30u diverse haltes van de buslijnen 11, 12, 13, 51 en 59 in verband met de verlichte carnavalsoptocht in Hengelo.
Op zaterdag 10 februari vervallen er tussen 10.00u en 18.00u diverse haltes van de buslijnen 10, 11, 12, 13, 51 en 59 in verband met de grote carnavalsoptocht in Hengelo.
Enschede (Krekkelstad)
Op zaterdag 10 februari vervallen er tussen 11.00u en 17.00u diverse haltes van de buslijnen 1, 4, 5 en 6 in verband met de "grote" carnavalsoptocht in Enschede.
https://www.twents.nl/over-keolis-neder ... -in-twente
Hengelo (Windbuulstad)
Op vrijdag 9 februari vervallen er tussen 16.00u en 23.30u diverse haltes van de buslijnen 11, 12, 13, 51 en 59 in verband met de verlichte carnavalsoptocht in Hengelo.
Op zaterdag 10 februari vervallen er tussen 10.00u en 18.00u diverse haltes van de buslijnen 10, 11, 12, 13, 51 en 59 in verband met de grote carnavalsoptocht in Hengelo.
Enschede (Krekkelstad)
Op zaterdag 10 februari vervallen er tussen 11.00u en 17.00u diverse haltes van de buslijnen 1, 4, 5 en 6 in verband met de "grote" carnavalsoptocht in Enschede.
https://www.twents.nl/over-keolis-neder ... -in-twente
Re: Concessie Twente
@dennistd: Dat is natuurlijk onzin wat je schrijft. Het gaat erom dat die bussen compleet leeg rondrijden en dat doen ze niet alleen in de buurt van het station of centrum. Je kunt beter een bus 10 minuten stil laten staan dan dat je ermee rond gaat rijden zonder dat er iemand in zit, dat is nog veel duurder! Misschien moet er buiten de spits om zelfs teruggegaan worden naar een halfuur dienst op een aantal lijnen. Tja dat kost een paar chauffeurs hun baan maar zinloos leeg rondrijden is helemaal waanzin en geldverkwisting. Of zet die ritten dan in op lijnen waar er wel behoefte aan is.
Re: Concessie Twente
Halfuursdienst? Grapjas :')
Dat hebben ze een tijdje geprobeerd in de vakantieperiode Maar dat is niet voor niks teruggedraaid naar een kwartierdienst.
Als je nou eens concrete voorbeelden van lijnen, tijden en bezettingen geeft zoals je ze ziet maakt de discussie wat makkelijker... Als chauffeur heb ik de laatste 8 jaar gewoon volle bussen gezien, maar mogelijk dat ik (en Dennis) het niet goed zien ..
Dat hebben ze een tijdje geprobeerd in de vakantieperiode Maar dat is niet voor niks teruggedraaid naar een kwartierdienst.
Als je nou eens concrete voorbeelden van lijnen, tijden en bezettingen geeft zoals je ze ziet maakt de discussie wat makkelijker... Als chauffeur heb ik de laatste 8 jaar gewoon volle bussen gezien, maar mogelijk dat ik (en Dennis) het niet goed zien ..
Re: Concessie Twente
Ik kan me de laatste rit niet heugen in Enschede waarbij er de hele rit niemand in de bus zat. Zelfs op de allerrustigste momenten op Stokhorst heb je er nog 2-3 man inzittenRTBS schreef:@dennistd: Dat is natuurlijk onzin wat je schrijft. Het gaat erom dat die bussen compleet leeg rondrijden
Re: Concessie Twente
In Enschede is de stadsbus nog aardig populair dus, in tegenstelling tot Hengelo en Almelo, waar ik regelmatig lege stadsbussen zie rondtuffen (behalve de 26 in Almelo en de 11 in Hengelo).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Enschede heeft dan ook net zo veel inwoners als Hengelo en Almelo samen. Ik denk overigens dat Almelo als "voordeel" voor het voortbestaan van de stadsdienst heeft dat ze een zeer grote Turkse gemeenschap heeft, die gaan niet zo snel fietsen (in Nederland de grootste concurrent van het OV).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Twente
Ik zit zo af en toe in Almelo nog wel eens in de bus en het klopt dat die op zondag best leeg is, maar vrijdagavond is de lijn die ik heb (24 naar Schelfhorst) toch best druk en ook op maandagochtend zit de bus toch wel vol.
Re: Concessie Twente
De nieuwe route op 't Zwering gaat gewoon door ondanks (vooraf al) klagende bewoners: https://www.tubantia.nl/enschede/teleur ... ~af2b6879/
Re: Concessie Twente
Dat is bij elkaar 250 meter dat de bus op de fietsstraat zal gaan rijden. Boehoehoe..... Voor de meesten is de nieuwe lijn 5 een verbetering.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 26 jan 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Concessie Twente
Overigens snap ik niet helemaal waar de bus na de Zweringweg via de BW ter Kuilestraat gaat rijden. Die bocht linksaf wordt al erg krap, en vervolgens rechtsaf de Elferinksweg op is een bocht van meer dan 90 graden.
Waarom niet iets verder doorrijden en dan via de Dennenweg? Die bochten zijn volgens mij veel beter te doen.
Waarom niet iets verder doorrijden en dan via de Dennenweg? Die bochten zijn volgens mij veel beter te doen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Misschien al een beetje oud artikel, maar toch interessant denk ik. Lijn 80 tussen Almelo en Wierden via Aalderinkshoek in Almelo laten rijden.
Tubantia
Tubantia
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Ah nadat in Enschede over de fietsstraat wordt gereden gaan we nu dezelfde straat in Almelo overkruisen. Hebben ze er al over nagedacht dat dat fietspadje te smal is om de bus te laten kruisen met eej fietser daar?
Re: Concessie Twente
Ik denk zomaar dat als dit plan doorgaat de weg daar weg verbreed wordt
Re: Concessie Twente
Ach dan hoop ik toch mijn examens gehaald te hebben
Hoe realistisch is dit plan eigenlijk?
Hoe realistisch is dit plan eigenlijk?
Re: Concessie Twente
Niet want de gemeente Enschede is zeer armlastig.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 28 jan 2018, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Concessie Twente
Gemeente enschede? Het ging toch over 525 en 80? Daar heeft enschede niets over te zeggen
Re: Concessie Twente
Klopt, verkeerd gelezen. Ik dacht dat we het over lijn 5 hadden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 28 jan 2018, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Concessie Twente
Mooie deal, ook als je geen carnaval viert....
https://www.twents.nl/acties/voordelig- ... p-in-twent
https://www.twents.nl/acties/voordelig- ... p-in-twent
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Vervoersplan Twente 2018 (pdf)
Zo wordt lijn 80 deels de 95 (Borculo - Goor - Almelo) en 97 (Haaksbergen - Goor - Holten).
Lijn 66 gaat buiten de spits niet meer tussen Delden en Neede rijden. Extra ritten tussen Delden en Almelo vervallen.
Lijn 83 buiten de spits naar uursdienst.
Zo wordt lijn 80 deels de 95 (Borculo - Goor - Almelo) en 97 (Haaksbergen - Goor - Holten).
Lijn 66 gaat buiten de spits niet meer tussen Delden en Neede rijden. Extra ritten tussen Delden en Almelo vervallen.
Lijn 83 buiten de spits naar uursdienst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Interessant veranderingen. Reed altijd met 97 vanuit Haaksbergen. Was altijd wel makkelijk dat hij door Goor reed, gelukkig moest ik altijd eerste bushalte eruit na het station. Dus ik hoef maar 5 a 10 min extra te lopen nu.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 02 feb 2018, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Concessie Twente
Een bus is op een bussluis gestrand bij ziekenhuis Hengelo.
Bron: RTV Oost
Bron: RTV Oost
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten