Pagina 1 van 73

Concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 11:46
door flipje
Drie potentiele vervoerders Regio
Twentedonderdag 31 maart 2011 | 17:00 uur

Drie vervoersbedrijven hebben een offerte ingediend bij de Regio Twente om de komende tien jaar het openbaar vervoer in de regio te verzorgen.

Het gaat om de bedrijven Connexxion, Syntus en Arriva Achterhoek Rivierenland. In mei wordt bekend welk bedrijf de aanbesteding heeft gewonnen en het openbaar vervoer in Twente tot en met 2023 gaat verzorgen. De nieuwe vervoerder zal zowel het busvervoer als het vervoer op de treinverbinding Zuthpen-Hengelo-Oldenzaal moeten doen.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=123674

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 12:22
door Freek
Is er iemand in het bezit van het PvE, kan hem nergens vinden?!?

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 12:36
door Mark
Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 12:58
door Vinny
Geef je bijna geen kans. Er moet worden bezuinigd, dus "...dag gehaktdag" nu ook in Twente..., lijkt mij.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 12:59
door marvinkok
Uitslag is als het goed is in mei...

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 13:09
door Mark
Vinny schreef:Geef je bijna geen kans. Er moet worden bezuinigd, dus "...dag gehaktdag" nu ook in Twente..., lijkt mij.
En dat noemt men service anno 2011. :N

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 14:24
door Reiziger7
Is al bekend of er nieuw materieel ingezet wordt (nieuwe treinen en nieuwe bussen) vanaf de start? Ik hoop het wel, vooral de Syntus treinen zijn behoorlijk smerig

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 14:33
door Mark
Wanneer Connexxion verdwijnt zullen er wel nieuwe bussen komen?
Beetje overdreven vind ik dat wel, kwestie van een ander logo er op plakken en klaar is kees. De bussen moeten immers toch rood blijven.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 14:40
door Reiziger Delft
Reiziger7 schreef:Is al bekend of er nieuw materieel ingezet wordt (nieuwe treinen en nieuwe bussen) vanaf de start? Ik hoop het wel, vooral de Syntus treinen zijn behoorlijk smerig
Je gaat toch geen nieuwe treinen kopen, omdat de huidige smerig zijn. :P Kwestie van een keertje door de wasstraat en intern goed reinigen.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 14:43
door Reiziger7
Reiziger Delft schreef:
Reiziger7 schreef:Is al bekend of er nieuw materieel ingezet wordt (nieuwe treinen en nieuwe bussen) vanaf de start? Ik hoop het wel, vooral de Syntus treinen zijn behoorlijk smerig
Je gaat toch geen nieuwe treinen kopen, omdat de huidige smerig zijn. :P Kwestie van een keertje door de wasstraat en intern goed reinigen.
Eens. een nieuwe vervoerder die haar treinen wèl regelmatig reinigt zou ook mooi zijn. Ook goed!

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 15:46
door marvinkok
Mark schreef:Wanneer Connexxion verdwijnt zullen er wel nieuwe bussen komen?
Beetje overdreven vind ik dat wel, kwestie van een ander logo er op plakken en klaar is kees. De bussen moeten immers toch rood blijven.
Vergeet niet dat er nu natuurlijk Infoxx inzit dat alles aanstuurd, en dat moet dan ook omgebouwd worden als er Syntus of Arriva komt ;) Iets meer dan alleen een nieuw logootje dus...

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 16:43
door AppleMoose
Nou, nieuwe logo, nieuwe reizigerssysteem... Dat hoeft toch niet meer te kosten dan een nieuwe bus? :wink:

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 17:00
door Suus
Volgens mij heeft gehaktdag vorig jaar al plaatsgevonden in Twente :X

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 17:18
door Vinny
Mark schreef:
Vinny schreef:Geef je bijna geen kans. Er moet worden bezuinigd, dus "...dag gehaktdag" nu ook in Twente..., lijkt mij.
En dat noemt men service anno 2011. :N
Ja, want service wordt gratis geleverd wou je zeggen? :roll:

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 17:38
door Mark
Nou ja, als je het busvervoer hier nog verder uit gaat hollen blijft er helemaal niks meer over. :')

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 17:57
door willy84
Wat is de bezettingsgraad van die buslijnen in Twente?

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 18:22
door huibf
Mark schreef:Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )
Dus je wil een 12 meter bus laten rijden op ritten waar maar 2 personen inzitten per rit.
Ik heb liever dat de frequentie behouden blijft met taxibusjes dan een tweeuurlijkse bus van 12 meter.

dus wat mijn betreft mag na 19.00 uur waar het kan worden gereden met VKB.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 21:58
door AppleMoose
Zullen we het hele OV maar opheffen?

Volgens velen is het OV alleen maar een geldverslindend nauwelijks gebruikt "product" waar je meer last dan profijt van hebt.

Ik zie er wel voordelen in. Geen "lastige dure" reizigers, geen "lastige" gehandicapten, geen last meer van een slechte "klantenservices", geen gezeur meer over wel of geen toiletten in treinen c.q. rolstoelplanken in bussen, geen gezeur meer over uitgeklede diensten, geen gezeur meer dat de kaartjes (alweer) duurder worden, geen gezeur meer dat het de belastingbetaler allemaal teveel kost, geen prestigeprojecten meer op ov-gebied.

Miljardenwinst! :idea:

Ik zeg Doen :!:

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 22:01
door Ennes
En het levert een hoop vrije tijd op :lol:

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 22:04
door AppleMoose
Die we weer geheel "vrijblijvend" kunnen besteden aan met onze blikjes op 4 wielen in de file staan *O*

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 22:43
door Mark
huibf schreef:
Mark schreef:Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )
Dus je wil een 12 meter bus laten rijden op ritten waar maar 2 personen inzitten per rit.
Ik heb liever dat de frequentie behouden blijft met taxibusjes dan een tweeuurlijkse bus van 12 meter.

dus wat mijn betreft mag na 19.00 uur waar het kan worden gereden met VKB.
Ik heb het afgelopen jaar toch al enkele keren meegemaakt dat het 8 persoonsbusje vol zat en er mensen niet mee konden.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. En een tweeuurlijkse frequentie... we leven toch niet in 1850!?

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 23:03
door huibf
Mark schreef:
huibf schreef:
Mark schreef:Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )
Dus je wil een 12 meter bus laten rijden op ritten waar maar 2 personen inzitten per rit.
Ik heb liever dat de frequentie behouden blijft met taxibusjes dan een tweeuurlijkse bus van 12 meter.

dus wat mijn betreft mag na 19.00 uur waar het kan worden gereden met VKB.
Ik heb het afgelopen jaar toch al enkele keren meegemaakt dat het 8 persoonsbusje vol zat en er mensen niet mee konden.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. En een tweeuurlijkse frequentie... we leven toch niet in 1850!?
dan leeft dus 85% van NL nog in 1850 ? Persoonlijk vindt ik 2 uurlijks ook niet aantrekkelijk.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 23:49
door hidihi
ik heb het nog wel mee gemaakt dat er op zondag eens in de twee uur gereden werd, Ik heb het vorig jaar in zeeland ook meegemaakt maar gelukkig is het eens in de 2 uur rijden een fenomeen die je niet vaak ziet in Nederland.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 23:51
door Vinny
Het is een typische frequentie voor 4 tot 8 reizigers per uur. Maar goed, in veel gevallen kan je bij dergelijke frequenties de buslijn helemaal afschaffen en vervangen door een lijn die alleen heen rijdt in de ochtendspits en terug in de avondspits. Dat hebben ze met de lijn Enkhuizen - Lelystad ook gedaan...

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: za 02 apr 2011, 00:04
door Ronald
Zo kun je inderdaad iedere lijn de nek omdraaien. Geen ritten betekent immers geen reizigers, ongeacht hoeveel het er eerst waren...