Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Twente

Bericht door ovVeluwe »

Er staat wel degelijk Tribus op, waaronder op het logo voor de rolstoelen en rechtsonder op de deur.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Het was eerst ook de bedoeling dat het MidCity's zou worden, maar daar is dus van afgeweken.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Het busstation in Rijssen wordt later dit jaar opnieuw ingericht. Gedurende de werkzaamheden zal er een tijdelijk busstation op de P+R zijn, bereikbaar dmv een doorsteek vanaf de rotonde. Dit wordt het nieuwe busstation
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Werd eens tijd, het is ook veel te groot voor wat er aan bus komt.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Veel te groot maar toch veel te krap. Vooral de 95 richting Goor-Borculo staat met de achterdeur zowat een meter van de halte af, omdat je er gewoon niet fatsoenlijk in kunt draaien. Wie dat busstation ooit ontworpen heeft :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Het zal wel ontworpen zijn voor die POD-karretjes die jullie hebben :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

De haltes bij station Holten zijn net zo logisch ontworpen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Klopt ja. Zelfde gemeente, daar zal het wel aan liggen :X
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente

Bericht door Durashift »

Volgens mij had deze chauffeur in Almelo nét mazzel met de waterhoogte in de tunnel.. dat ie erdoor komt.. Flabbert wel een paneel open voor het linker voorwiel.. :roll:

https://www.dumpert.nl/mediabase/744323 ... lmelo.html


IN de bus:

https://www.dumpert.nl/mediabase/744303 ... e_bus.html
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Dat paneel is de accubak. De accu's stonden dus onder water.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente

Bericht door Durashift »

^^ Da's dan niet zo mooi... :shock: :(
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Twente

Bericht door Hainje »

Dat is wel schokkend ja. Pun partially intended.
🍉
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Niet alleen de klep van de accubak staat open, ook die op de neus van de bus....
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Twente

Bericht door Stadsbus »

Dat zag ik ook al, ik vroeg me alleen af hoe die open komt. Het scharnier zit aan de onderkant, dus het water kon hem niet open geduwd hebben.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De SPD in Nordhorn (15 van de 42 raadszetels) zou graag zien dat lijn 62 Borculo-Enschede-Denekamp door gaat rijden naar Nordhorn:
Einen Wunsch erfüllen die derzeitigen Planungen des Landkreises nicht: eine direkte Verbindung in die Hochschulstadt Enschede. Dazu beantragt die SPD, dass der Landkreis hierzu Verhandlungen mit der niederländischen Seite führen soll. “Bei allem Respekt für die ehrenamtlichen Fahrer der Bürgerbuslinie ist Umstieg in Denekamp lästig. Gerade für junge Menschen wäre die Weiterführung der niederländischen Buslinie 61 Enschede – Denekamp nach Nordhorn attraktiv”, so Ratsmitglied Johanna Harland.
https://www.ems-vechte-news.de/buslinie ... bindungen/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Stadsbus schreef:Dat zag ik ook al, ik vroeg me alleen af hoe die open komt. Het scharnier zit aan de onderkant, dus het water kon hem niet open geduwd hebben.
Het scharnier van de accubak zit bij een Citea boven hoor :wink:
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Twente

Bericht door Stadsbus »

Ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde het op de reactie van marvinkok, dat de klep van de voorkant van de bus open staat en dat de scharnieren aan de onderkant zitten.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Die zitten wel onderaan ja, maar op een dusdanige manier dat je hem er naar boven uit kunt tillen. Waarschijnlijk eerst losgeklikt en daarna omhoog gedreven dus.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

dennistd schreef:De SPD in Nordhorn (15 van de 42 raadszetels) zou graag zien dat lijn 62 Borculo-Enschede-Denekamp door gaat rijden naar Nordhorn:
Einen Wunsch erfüllen die derzeitigen Planungen des Landkreises nicht: eine direkte Verbindung in die Hochschulstadt Enschede. Dazu beantragt die SPD, dass der Landkreis hierzu Verhandlungen mit der niederländischen Seite führen soll. “Bei allem Respekt für die ehrenamtlichen Fahrer der Bürgerbuslinie ist Umstieg in Denekamp lästig. Gerade für junge Menschen wäre die Weiterführung der niederländischen Buslinie 61 Enschede – Denekamp nach Nordhorn attraktiv”, so Ratsmitglied Johanna Harland.
Klinkt sympathiek, maar tegenwoordig is er al een vrij goede verbinding tussen Twente en Nordhorn met de RB61 en lijn 100 die in Bad Bentheim lekker op elkaar aansluiten. Ik zou eerder inzetten om lijn 100 door te laten rijden naar Coevorden, want de grensoverschrijdende verbindingen tussen Drenthe en Duitsland zijn dramatisch (tussen Emmen en Meppen rijdt de bus maar 4x/dag, ook daar zal een uursdienst mooi zijn).

Aan de andere kant kan lijn 100 wat mij betreft doorrijden naar Gronau en hierbij lijn 400 vervangen. Zo kun je Nordhorn vanaf Enschede ook met één overstap bereiken in plaats van twee in Oldenzaal en Bad Bentheim.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Denekamp - Nordhorn is enkele kilometers verwijderd van elkaar. Ik denk dat doortrekken van de 62 een veel beter alternatief is dan de huidige buurtbus die voor geen ene meter loopt. Vanaf Nordhorn zou doorgereden kunnen worden als snelbus naar Lingen dan heb je een fatsoenlijke grensoverschrijdende lijn. Vergeet niet dat lijn 100 vanaf december grotendeels gaat verdwijnen. Men is nu aan het kijken hoe het busnet eruit moet komen te zien.

Ook zie ik wel wat in het doortrekken van lijn 64 naar Gronau. In Gronau kan een gedeelte van de stadsdienst vervangen worden.

Er moet gewoon een verweven grensoverschrijdend netwerk komen. In Limburg en Gelderland is men op de goede weg, maar de provincies die aan Niedersachsen grenzen hebben daar duidelijk meer moeite mee. Al zij het omdat het voorzieningsniveau in Niedersachsen zelf qua ov al laag is en de omgeving nabij de grens dunbevolkt is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Het concept vervoersplan 2019 is door de ROCOV Twente goedgekeurd, geen idee wat het vervoersplan zelf inhoudt. Alleen het lot van de lijnen 73 en 74 in Haaksbergen blijft een puntje volgens het ROCOV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Bericht door chemie »

Ja, dat dat een puntje blijft, is zo gek nog niet. :')
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Het zou wel belachelijk zijn als er vanaf december geen bus rijdt over de nieuwe N18, want dan jaag je de mensen echt de auto in.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door busentrein »

Ligt eraan waarmee de vervoerders komen als oplossing voor Haaksbergen, er worden op dit moment zoveel losse flodders afgeschoten in de pers dat ik soms het idee heb dat gemeentes en provincies via de media aan het debatteren zijn in plaats van eens gezellig bij elkaar te gaan zitten.

Feit is daarbij wel dat de gemeente Haaksbergen wel erg laat wakker is geworden wat de nieuwe N18 zou gaan betekenen voor Haaksbergen. In het vervoersplan van Arriva (Achterhoek) voor DRGL 2018 is al een flinke doorkijk gegeven naar de nieuwe routes rondom Haaksbergen dus het is geen donderslag bij heldere hemel geweest :X
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

chemie schreef:Ja, dat dat een puntje blijft, is zo gek nog niet. :')
Ik had ander liever gehad dat het een lijntje bleef 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten