Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

dennistd schreef:Als 53 doorgetrokken wordt [...] Koppelen aan de 72 zie ik eventueel pas gebeuren als de nieuwe concessie ingaat waarbij het één vervoerder wordt.
Dat dacht ik eerst ook, maar nu denk ik dat dat weldegelijk een optie kan zijn. Ik hoorde namelijk dat de doorgetrokken lijn 53 door Keolis en Arriva gezamenlijk gereden gaat worden.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Arriva bussen in Hengelo *O* *O* *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Lijkt mij niet erg logisch als Arriva en Syntus/Keolis lijn 53 gezamenlijk gaan exploiteren, aangezien alleen Eibergen in het gebied van Achterhoek-Rivierenland ligt en de rest in het gebied van Twente ligt. Voor de eenvoudigheid zou toch alleen Syntus/Keolis lijn 53 gaan exploiteren, naast dat Syntus/Keolis bussen ook nog eens een stuk comfortabeler zijn dan de Arriva-variant.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Leek mij dus ook niet, vandaar dat ik een koppeling met de 72 daardoor opeens wel als een serieuze optie zie. Want dat zou wel als logisch gevolg hebben dat de lijn gedeeld gaat worden.

Ik had mijn idee voor dat rondje in Eibergen gestuurd naar Keolis en de beide betreffende adviesorganen en van een van de 3 partijen kreeg ik teruggemaild dat die lijn dus gezamenlijk uitgevoerd gaat worden en dat de precieze route nog niet bekend is.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door busentrein »

Binnengekregen, we gaan hem voorstellen :Y :Y
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

In welke zit jij dan? :wink:

Maar hoop dat er wat van komt, Eibergen-West ligt er ver van de bushaltes af, terwijl juist in Eibergen-West ook veel ouderen wonen.
Laatst gewijzigd door SuperGhost op ma 02 jul 2018, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door busentrein »

Rocov Gelderland :Y
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Ik had hem gestuurd naar ROCOV's Gelderland en Twente en naar Keolis. Van 2 v/d 3 al wat teruggehoord met de mededeling dat ze het gaan doorgeven. Dus wie weet. Je kunt het in ieder geval altijd proberen he?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door busentrein »

Precies, ik vind hem sowieso interessant genoeg om hem te laten onderzoeken. Zeker omdat ik, kijkend naar de omgeving, niet echt zo weten waar je een bus daar zou moeten keren.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ik vrees alleen dat je met dat rondje door wat grotendeels een zone 30 is heel veel tijd gaat verliezen, waardoor je niet binnen een half uur Haaksbergen-Eibergen-Haaksbergen kunt doen. Doorrijden naar deze rotonde lijkt me een stuk sneller te gaan.

Wat ook nog een mooie optie zou kunnen zijn is een stukje busbaan vanaf de N822 Borculoseweg de nieuwe N18 op. Dan kun je zo doorrijden vanaf de Bronbeekstraat via de Lariksweg, dat zou het rondje wel haalbaar maken. Alleen jammer dat er waarschijnlijk geen geld is voor die paar meter asfalt.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Bericht door chemie »

Tja, klassiek geval eerst bouwen dan pas denken...
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Concessie Twente

Bericht door wwijker »

busentrein schreef:Precies, ik vind hem sowieso interessant genoeg om hem te laten onderzoeken. Zeker omdat ik, kijkend naar de omgeving, niet echt zo weten waar je een bus daar zou moeten keren.
In het verleden keerde lijn 92 vanuit Neede ook in Eibergen. Dit gebeurde meestal bij de Esso. Kan dit nu niet meer? Soms gebeurde het volgens mij ook wel bij de brandweerkazerne (vooral als er weer eens file stond..)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Dat zou nog altijd kunnen. Alleen stond de 92 destijds wel ruim 20 minuten te keren daar.

Voor die lijn 92 reed eerst nog lijn 53 (Varsseveld-Hengelo) tussen Eibergen en Neede en daarvoor reed ook al lijn 92 op dit traject. Die lijn reed destijds bewust een rondje door Eibergen-West om die keertijd nuttig te gebruiken:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... lenkenkamp
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De gemeente Enschede trekt 117.000 euro uit voor het veranderen van de route van lijn 5 omdat de bewoners de bus maar levensgevaarlijk vinden. Alleen zijn de gevaarlijksten juist diezelfde bewoners die rustig met 50km/h over die fietsstraat jagen....

https://www.tubantia.nl/enschede/bewone ... ~ab66c356/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Een advies van Rocov Twente over lijn 3, 61 en 64. Het is mij alleen volkomen onduidelijk welke route ze nou precies voor ogen hebben, terwijl ik nota bene in die hoek woon :X

http://rocovtwente.nl/wp-content/upload ... iehoek.pdf
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Ze willen de 3 laten in huidige vorm, de 61 Losser-Overdinkel-Glanerbrug-Enschede laten rijden (dus dan wellicht de 3 in frequentie verlaagd), en dan de 64 doortrekken naar Gronau.

Althans, dat is wat ik van dat PDF'je begrijp... Helemaal duidelijk is het niet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Voor mij lijkt het alsof het dan wordt:
61 Enschede - Van Heekplein - Glanerburg - Glane - Losser (tussen Enschede en Glanerbrug geïntegreerd in de dienst van lijn 3)
64 Glanerbrug - Gronau - Overdinkel - Losser - Oldenzaal (en verder)

Op zich een logisch idee, wel twee nadelen die ik zo zie:
1. Verbinding Overdinkel<->Enschede is dan niet meer rechtstreeks, maar er moet overgestapt worden in Gronau (op de trein) of Glanerbrug (op lijn 3 of 61)
2. Glanerbrug-Zuid is maar in één richting bedienbaar, waardoor bij integratie de verbinding richting Enschede gehalveerd wordt. Dit kan volgens mij wel opgelost worden door de halte Tolbeek te verplaatsen naar de Gronausestraat (61 ri. Enschede + 3) en Kerkstraat (61 ri. Losser), beiden direct na de kruising, en de 61 in beide richtingen hier dan tegelijk aan laten komen en overstap op elkaar geven (61 uit Enschede op de 61 naar Enschede)
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

In Oldenzaal wordt vanaf december lijn 65 opgeheven. Lijn 60 gaat dan de route van lijn 65 rijden op de Thij. In de ochtendspits met een extra rit dit aansluit op de RB61 naar Hengelo. Bron: papieren Tubantia.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Oh ja Oldenzaal had ook nog een stadsdienst die voor nop rondrijd _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

In de brede spits niet hoor, dan zit er nog best redelijk wat in. Ben wel benieuwd of dit ook het schrappen 's avonds later en op zaterdag betekent (als lijn 60 niet rijdt), of dat er dan zoals nu gewoon Oldenzaal-De Thij gereden gaat worden
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Concessie Twente

Bericht door qiribi »

Met dank aan de gemeente Enschede hier het vervoerplan 2019:
Vervoerplan 2019 Twents
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Concessie Twente

Bericht door The best »

Ik kan hem zo niet downloaden, krijg dan een network error.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Kreeg ik de eerste keer ook, meteen daarna opnieuw geprobeerd en toen opende hij hem wel.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Concessie Twente

Bericht door The best »

Ah, bij mij deed hij het de tweede keer ook niet, maar de derde keer wel.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Even samenvattend:
  • Lijn 1 gaat als de doordeweekse route via de Hallenweg niet gereden wordt altijd de huidige zaterdagroute rijden (via Calslaan naar Langenkampweg).
  • Lijn 9 gaat in de vakantie (behalve kerst en zomer) ook 6x per uur rijden zoals buiten de vakantie
  • Lijn 53 gaat eerder uit Haaksbergen vertrekken om in Hengelo aansluiting op de sprinters te kunnen geven. Als gevolg hiervan wordt het lusje via de Richterstraat ook niet meer gereden als 59 niet rijdt.
  • Lijn 60 gaat in Oldenzaal via de route van lijn 65 rijden en wordt in Enschede doorgekoppeld aan de extra ritten lijn 62 naar Haaksbergen. Er komt één extra rit De Thij-Oldenzaal station die aansluit op de RB61 naar Hengelo om 8.19u
  • Lijn 62 gaat op het deel Enschede-Haaksbergen elk kwartier rijden tussen 7u en 19u. De extra ritten zitten aan lijn 60 gekoppeld in Enschede. Tevens wat minutenwijzigingen.
  • Lijn 65 wordt opgeheven, de route wordt geheel overgenomen door lijn 60
  • Lijn 80 wordt ingekort tot Westerhaar-Hardenberg en rijdt in Hardenberg niet meer naar het centrum.
  • Lijn 81 wordt verlengd naar Almelo-Westerhaar-Ommen Sogenbosstraat en neemt tussen Almelo en Westerhaar het traject van lijn 80 over en gaat doorrijden naar Ommen Sogenbosstraat ivm opheffen lijn 167 (Overijssel). Tevens een andere tijdligging: 's ochtends Almelo a .22/.52 en v.26/.56; 's middags Almelo a .01/.31 en v .03/.33. Rijdt niet op zondag (wat lijn 80 wel deed Almelo-Westerhaar).
  • Lijn 95 gaat in Goor de hele dag in beide richtingen aansluiten op de trein. Gaat buiten de brede spits terug naar 1x per uur, in de vakanties de hele dag.
  • Lijn 96 gaat in Nijverdal niet meer via de Bergleidingweg en PC Stamstraat, waarmee twee minuten overstaptijd extra verkregen wordt op station Nijverdal.
  • Lijn 97 gaat buiten de brede spits terug naar 1x per uur, in de vakanties de hele dag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten