Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Dat zou kunnen, maar wat levert dat op? Reizigers Usselo <=> Industrieterrein gaan echt wel met de fiets. Door via Usselo te rijden creëer je meteen een verbinding Boekelo <=> Usselo (met overstap op lijn 62 naar Haaksbergen) en Usselo <=> Zuiderval (voor de McDonald- en KFC-liefhebber of voor gasten van Van der Valk). Ook kun je eventueel iets doen met Grolsch-werknemers/-bezoekers.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ze stoppen echter nog wel bij het crematorium in Usselo momenteel (nou ja, de afrit die er heen gaat)SuperGhost schreef:Wellicht heeft het er ook deels mee te maken dat op die manier Usselo ook verbonden wordt met de Zuiderval?
Lijnen 73 en 74 stoppen immers niet in Usselo (want geen concessierechten) en zullen binnen 2 jaar ook niet meer door Usselo rijden.
Re: Concessie Twente
Busreizigers hoeven vanaf maandag niet meer met een omweg van industrieterrein De Marssteden naar het centraal station en omgekeerd. Vervoersmaatschappij Syntus roept die dag buslijn 7 in het leven: een directe verbinding tussen De Marssteden en het busstation van Enschede.
Sinds december moesten reizigers richting het centraal station gebruik maken van buurtbus 506. De bus bood echter maar plek aan negen mensen, waardoor de chauffeur regelmatig reizigers letterlijk in de kou moest laten staan. Syntus besloot een directe verbinding op te zetten met een grotere bus. Die rijdt vanaf volgende week elk half uur, maar alleen op doordeweekse dagen.
Buurtbus 506 rijdt vanaf maandag ook een gewijzigde route. De bus rijdt dan vanaf Boekelo via de Boekelosestraat naar Usselo en via Rijksweg N35 en de Zuiderval naar het MST, het Van Heekplein en het centraal station. Er komen twee nieuwe haltes bij: de Landsteinerlaan in Boekelo en de Usselerhofweg in Usselo. De haltes De Plooij en De Loerhazen vervallen.
http://www.tvenschedefm.nl/nieuwe-busli ... tem?988137
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Sinds december moesten reizigers richting het centraal station gebruik maken van buurtbus 506. De bus bood echter maar plek aan negen mensen, waardoor de chauffeur regelmatig reizigers letterlijk in de kou moest laten staan. Syntus besloot een directe verbinding op te zetten met een grotere bus. Die rijdt vanaf volgende week elk half uur, maar alleen op doordeweekse dagen.
Buurtbus 506 rijdt vanaf maandag ook een gewijzigde route. De bus rijdt dan vanaf Boekelo via de Boekelosestraat naar Usselo en via Rijksweg N35 en de Zuiderval naar het MST, het Van Heekplein en het centraal station. Er komen twee nieuwe haltes bij: de Landsteinerlaan in Boekelo en de Usselerhofweg in Usselo. De haltes De Plooij en De Loerhazen vervallen.
http://www.tvenschedefm.nl/nieuwe-busli ... tem?988137
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Buschauffeur Keolis Syntus Twente
Re: Concessie Twente
Zoals ik al wel verwachtte zit op de nieuwe lijn 7 in Enschede een Optare.
Re: Concessie Twente
Nu het over Optares gaat: is de 3312 weer in Twente?
Re: Concessie Twente
Ik heb hem nog niet gezien, maar de Optares van Goor (4 stuks tegenwoordig dacht ik) kom ik eigenlijk nooit tegen (die zitten alleen op de 95 en 96).
Re: Concessie Twente
Ook in Twente kan er vanaf 1 januari alleen nog gepind worden in de bus (naast de ov-chipkaart uiteraard). Daarom is men begonnen met de inbouw van de apparatuur hiervoor. Vanmiddag zag ik de 3103 staan waar de apparatuur al ingebouwd in, maar zoals te zien nog niet in gebruik is. In de zwarte zak zal het pinapparaat wel verstopt zitten. Voor de liefhebber: het is deze tablet.
Re: Concessie Twente
Nou, een hele installatie weer. Hopelijk staat het een beetje trillingsvrij tijdens de rit.. dat het niet zo gaat piepen en knarsen.
+ in januari volgt dan de operatie 'rode sticker verwijderen'. Toch? :)
+ in januari volgt dan de operatie 'rode sticker verwijderen'. Toch? :)
Re: Concessie Twente
Ik zou nog een kapje over dat aan-uit-knopje van die printer doen. Ik zie al bijdehante figuren dat ding uitzetten :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Twente
Vind het, zeker voor achteraf inbouw, een net systeem. Die printer staat er een beetje lomp los bij, maar ja...
Ben benieuwd hoe het gaat werken straks...
Ben benieuwd hoe het gaat werken straks...
Re: Concessie Twente
Worden de huidige papieren kaartjes dan vervangen door een kaartje uit de printer?
Re: Concessie Twente
Daar ga ik wel van uit. Bij Arriva in Limburg is dat al gebeurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Twente
In de consessie veluwe doen ze hetzelfde, in dat topic staan ook een aantal foto's, voor wie het nog niet gezien heeft.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Twente
Klopt, en ook in Overijssel komen ze erin. Vond de foto van buitenaf niet zo heel duidelijk, dus vandaar deze foto's hier. Opmerkelijk verschil is wel de plaats van de printer: in Twente op het dashboard en op de Veluwe aan de paal naast het pinapparaat. Zal ook met het verschil Ambassador/Citea te maken hebben denk ik.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ik ben benieuwd waar al dat spul in de optares komt. Daar is niet heel veel ruimte over.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Mag toch hopen dat het papiertje wel dikker gaat worden dan het kassabonnetje uit de supermarkt.... :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
In Berlijn hebben ze wel een soort van supermarktkassabonnetjespapier, alleen ander formaat, anti namaak dingetjes en meerdere kleuren.
Re: Concessie Twente
Waarschijnlijk het soort papier dat vroeger ook uit kaartautomaten van NS kwam: alustripje, grafische achtergrond die nadrukkelijk zichtbaar wordt bij kopiëren en gekleurde vezels in het papier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Als iemand in de automatisering wens ik ze veel sterkte toe. Als er één apparaat vaak storingen veroorzaakt is het wel een printer
Don't get me wrong, ik ben absoluut tegen contant geld in het OV, maar ik hoop dat ze een goed testtraject met die printers hebben gehad (al is het puur gesimuleerd gebruik).
Don't get me wrong, ik ben absoluut tegen contant geld in het OV, maar ik hoop dat ze een goed testtraject met die printers hebben gehad (al is het puur gesimuleerd gebruik).
Re: Concessie Twente
Het pinnen in de bus is al wel getest op de Veluwelijn, maar nog niet met een printer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ach, in Duitsland gaat het printen ook prima. Dus verwacht niet zo grote problemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Bonnenprinters functioneren over het algemeen prima, vooral omdat ze thermisch zijn. Ja, af en toe een paper jam, maar wat wil je.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Als dat alles is, dan zal het wel loslopen. Zolang men maar voldoende briefing krijgt hoe te handelen bij dergelijke problemen. Beetje lastig om daarvoor de service afdeling te moeten raadplegen onderweg :)
Re: Concessie Twente
De 3312 staat nog in Amersfoort. Ik heb hem daar vanmiddag gezien.Lijn 45 schreef:Nu het over Optares gaat: is de 3312 weer in Twente?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten