Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Dat lijkt niet echt een uitbreidingsscenario.
Re: Concessie Twente
Gewoon niet.gkw1969 schreef:Het wordt wellicht tijd voor de dienstregelingwijzigingen in Twente:
Buiten de vakantie:
Maandag t/m vrijdag:
- Lijn 51 Vriezenveen - Hengelo CS rijdt 's avonds na 19.00 alleen nog maar het traject Almelo CS - Borne NS; vanaf daar zal de bus doorrijden als lijn 50 naar Hengelo CS.
Zaterdag:
- Lijn 51 Vriezenveen - Hengelo CS rijdt 's avonds na 19.00 alleen nog maar het traject Almelo CS - Borne NS; vanaf daar zal de bus doorrijden als lijn 50 naar Hengelo CS.
Zondag:
- Lijn 51 Vriezenveen - Hengelo CS rijdt alleen nog maar het traject Almelo CS - Borne NS; vanaf daar zal de bus doorrijden als lijn 50 naar Hengelo CS.
(Ik beargumenteer mijn antwoord niet omdat er ook geen argumenten in de quote staan waarvoor hij deze veranderingen wil doorvoeren.)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Volgens mij zijn dat de definitieve wijzigingsplannen voor december 2014, niet de "plannetjes" van gwk1969 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Twente
Nja, met al die wishful-thinking-bombardementen in lopende topics tegenwoordig weetje niet meer of dit nou échte wijzigingen zijn of verzinsels... maar ik denk dat dit de echte zijn.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Twente
Wat ik beschreven heb zijn de werkelijk door te voeren wijzigingen. Ik had iets duidelijker moeten zijn door te zeggen dat dit de wijzigingen 2015 waren.
Graag wil ik wel weten waarom Juisteren "gewoon niet" zegt.
Graag wil ik wel weten waarom Juisteren "gewoon niet" zegt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Ik denk dat hij het niet met de wijzigingen eens is, maar hij heeft ze maar te accepteren
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Twente
Tja, de gequote wijzigingen hebben betrekking op Borne, dus dat zegt genoeg ;)
Op zich weinig schokkends, verwachtte zelf nog wel een wijziging in lijn 14.
Vind lijnn 60 wel een opvallende, dan krijgen we dus eigenlijk 2 stadslijnen in Oldenzaal, de 65 en 60. Voegt de 60 dan zoveel meer toe naar de Thij t.o.v. de 65 dat daar een extra bus voor rijdt?
De versterking op koopzondag op 62 is alleen maar toe te juichen.
Op zich weinig schokkends, verwachtte zelf nog wel een wijziging in lijn 14.
Vind lijnn 60 wel een opvallende, dan krijgen we dus eigenlijk 2 stadslijnen in Oldenzaal, de 65 en 60. Voegt de 60 dan zoveel meer toe naar de Thij t.o.v. de 65 dat daar een extra bus voor rijdt?
De versterking op koopzondag op 62 is alleen maar toe te juichen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Ik denk dat nu de doirkoppeling naar Enschede er niet meer is de lijn 60 een doodsteek heeft gekregen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Twente
Nou daar komt het:gkw1969 schreef: Graag wil ik wel weten waarom Juisteren "gewoon niet" zegt.
Als ik dan in de avond of het weekend naar huis vanuit Hengelo of van huis naar Hengelo wil, dan gaat de reistijd van nu als 20 minuten nog hoger worden, ik denk zo rond de 3 kwartier. Dan is het alternatief fiets+trein (Kost €2,10 per enkele reis, en gaat duurder worden; reistijd ongeveer een kwartier.) of het hele stuk op de fiets (25 minuten) toch aantrekkelijker worden op die uren. En dat terwijl ik gratis (abonnement) met die bus kan. En ik ga echt niet 3 kwartier in de bus zitten voor dat kuteind, Syntus heeft vanaf december dus een klant minder tussen Borne en Hengelo.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Van maandag t/m vrijdag (buiten de vakanties) blijft lijn 60 wel gewoon van/naar Enschede rijden.Erno-BE schreef:Ik denk dat nu de doirkoppeling naar Enschede er niet meer is de lijn 60 een doodsteek heeft gekregen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente
Volgens mij zou lijn 160 Deventer - Bathmen - Holten worden doorgetrokken naar Rijssen... Anders had die lijn waarschijnlijk wel een ander nummer gekregen.gkw1969 schreef:Het wordt wellicht tijd voor de dienstregelingwijzigingen in Twente:
- Lijn 160 Rijssen Station - Rijssen R. Bosmastraat is een nieuw voor Twente. Dit is het stuk binnen de bebouwde kom van Rijssen van Arriva lijn 54. De concessie Twente zal dit 's avonds vanaf 19.30 1x per uur rijden met de bus van lijn 96 die dan 45 minuten stilstand kent.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Volgens mij was er iets met een doorkoppeling die 's avonds wordt geknipt. In ieder geval een rare constructie.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Twente
Ja, die lijn 160 wordt 's avonds en in het weekend geknipt in twee delen: Deventer - Bathmen (net als nu) én als stadslijn binnen Rijssen (dit niet op zondag). Dit laatste traject is dan exploitatief gekoppeld aan lijn 96.
Overdag is er wel een doorgaande lijn Deventer - Bathmen - Holten - Rijssen.
Overdag is er wel een doorgaande lijn Deventer - Bathmen - Holten - Rijssen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente
GVB en Syntus doen met RET en NS mee met reizen op rekening
In Rotterdam en Amsterdam plus delen van Gelderland, Overijssel en Twente kunnen reizigers het openbaar vervoer pakken en hiervoor pas aan het einde van de maand betalen. De Rotterdamse stadsvervoerders RET voert het zogenoemde ‘reizen op rekening’ per direct voor alle klanten in. Het Amsterdamse GVB doet dit eerst voor een select aantal klanten. En de regionale vervoerder Syntus doen zal binnenkort een pilot starten.
Bron: Metro
lees verder: viewtopic.php?f=32&t=10884
In Rotterdam en Amsterdam plus delen van Gelderland, Overijssel en Twente kunnen reizigers het openbaar vervoer pakken en hiervoor pas aan het einde van de maand betalen. De Rotterdamse stadsvervoerders RET voert het zogenoemde ‘reizen op rekening’ per direct voor alle klanten in. Het Amsterdamse GVB doet dit eerst voor een select aantal klanten. En de regionale vervoerder Syntus doen zal binnenkort een pilot starten.
Bron: Metro
lees verder: viewtopic.php?f=32&t=10884
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Vanochtend om 8.21 stond er in Hengelo op het station achter de gereedstaande lijn 9 een bestickerde Duvedec. Ik wou de trein van 8.24 hebben, dus ik heb niet even gekeken was er aan de hand was ((versterkings)rit lijn 9/15 ofzo)
Re: Concessie Twente
De gelede rijdt versterking vanuit Haaksbergen naar Hengelo en daarna als versterking door naar Enschede. Voor zover ik weet 1 rit.
Re: Concessie Twente
Ik zal eens een keer voor de lol op de dinsdagen dat ik in de ochtend in Enschede moet zijn ietsje eerder gaan, rijd dat ding dan ook? Duvedec's zijn mijn favo busjes *bus*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Volgens mij elke werkdag, maar aannemelijk komende week niet ivm de vakantie.
Re: Concessie Twente
Mooi, maar ik hoef komende week hopelijk ook niet naar Enschede
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Die gelede wagen rijdt als versterking:
Lijn 53 - 7:49 Haaksbergen - Hengelo
Lijn 9 - 8:20 Hengelo - Enschede
Lijn 53 - 7:49 Haaksbergen - Hengelo
Lijn 9 - 8:20 Hengelo - Enschede
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Is Haaksbergen-Hengelo zo'n drukke verbinding dan? Ik dacht dat het wel meeviel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Twente
ROC van Twente. :)
Re: Concessie Twente
Haaksbergen - Hengelo zit in de ochtendspits nokkievol, vooral inderdaad door het ROC. Groot deel van de reizigers komt ook vanuit de Achterhoek en stapt in Haaksbergen over richting Hengelo.
Re: Concessie Twente
Ieder schooljaar is het weer afwachten wat de drukte wordt. Het ene jaar hier, het andere daar.
Op de een of andere manier lijkt het wel of dit jaar het ROC veel lessen om 8.30 laat beginnen, gezien de drukte vanuit Haaksbergen en Weerselo rond die tijd. Als het slechter weer wordt zal er ook op de 59 vanuit Weerselo ook versterking nodig zijn.
Op de een of andere manier lijkt het wel of dit jaar het ROC veel lessen om 8.30 laat beginnen, gezien de drukte vanuit Haaksbergen en Weerselo rond die tijd. Als het slechter weer wordt zal er ook op de 59 vanuit Weerselo ook versterking nodig zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Het hangt op 59 ook erg van de dag af volgens mij.. Op donderdag 25-9 was die van 7:48 uit Tubbergen zitvol na Deurningen, terwijl op woensdag 1-10 de bus vol stond (misschien konden zich er nog vijf bij in drukken, maar meer ook niet). Aan het weer lag het niet, dat was ongeveer gelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten