Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
marvinkok schreef:Is ook met name voor het manoeuvreren op de stallingen. Daar komen ook aardig wat schades van helaas...
En vergeet de buffer in Almelo niet, daar moet je wel achteruit. Net als Goor trouwens, en in Oldenzaal moet je nog wel eens achteruit om weg te kunnen van de halte (met name A of B, als er op B of C een bus staat). En in Almelo als de chauffeur van de bus voor je er niet is
Over het algemeen wil je gewoon vooruit rijden natuurlijk, maar als het niet anders kan moet je gewoon achteruit kunnen rijden. En dat dat nu veiliger kan is dan alleen maar mooi meegenomen.
Ik zag net dat de Duvedecs bij Womy in de verkoop staan. Zijn er vervangende bussen voor gevonden of zijn ze simpelweg aan de kant gezet omdat ze nooit gebruikt worden?
De Duvedecs zijn al sinds vorig jaar zomer weg. Er zouden Zweedse Scania's voor komen maar die hadden iets met dr deurbeveiliging, dus dat ging ook niet door. Nu doen we het gewoon met 12m. Ze werden toch alleen voor voetbal en een enkele treinstremming gebruikt.
In de winter inderdaad, zodat er geen versterkingsbus nodig was. Je zit dan alleen wel met het probleem dat het geen lagevloer is en dus niet voldoet aan de concessie-eisen. Later is er dan ook gewoon versterkt met een touringcar.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 apr 2017, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote verwijderd, was vorige bericht
Van de 7 rode is er een rond Amersfoort. De rest geen idee van, vermoed 2 op 95 en 1 op 96 (Goorse omlopen), laatste tijd ook vaak 1 op de 30. Met nog wat in onderhoud/stoeing/schade ben je zo rond...
De rode 3312 is alweer weg uit Amersfoort. Na 'm een tijdje hier niet meer gezien te hebben zag ik vanmorgen via OVzoeker dat 'ie z'n broertje 5313 in Woerden gezelschap is gaan houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
marvinkok schreef:Van de 7 rode is er een rond Amersfoort. De rest geen idee van, vermoed 2 op 95 en 1 op 96 (Goorse omlopen), laatste tijd ook vaak 1 op de 30. Met nog wat in onderhoud/stoeing/schade ben je zo rond...
Je vergeet nog eentje die versterking rijdt op de 506 tussen Enschede Centraal en de Marssteden in de spits.
Op de stalling Enschede stond vanmorgen een Fiat-buurtbus, kenteken 69-ZRR-7 met wagennummer 7372. Even googelen leert mij dat het een ex-CXX-buurtbus is, zo'n eentje: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userp ... G_4763.JPG. Iemand enig idee wat Syntus daar mee moet?
Ik heb het idee dat deze enige tijd terug nog in Amersfoort stond, daar is er onlangs een vervangen door een sprinter in de oude Syntus kleuren. Ik denk dat men deze wil gebruiken op de minder bezette lijnen.
Zijn er een aantal, deel heeft ook in Amersfoort gestaan of staat er nog. 1 had op een moment een sticker met Buurtbus Twente en volgens word het ook wel eens gebruikt door de infoshop.
Die gele sprinter was heel lang een van de reserve buurtbussen. In ieder geval voor midden Overijssel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dan is dat waarschijnlijk het voormalige service en veiligheid busje van Midden-Overijssel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km