Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

CamilleKreemers schreef:Kan het soms niet zo zijn dat een besparing in een herschikking van de chauffeursdiensten zit?
Qua chauffeurslogistiek allicht. Daar zal ongetwijfeld meer stroomlijn in kunnen.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

Ik heb geen cijfers om dit hard te maken, maar ik heb het vermoeden dat de Veluwe ook een reizigersgroei heeft doorgemaakt. Als ik zie dat de frequenties van bijvoorbeeld lijn 85 zowel in het dal als in de spits zijn verdubbeld lijkt het daar in ieder geval wel op. Misschien komt dat het extra geld vandaan?
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ik hoorde vandaag dat er maar meer twee Duvedecs zijn, omdat van eentje de versnellingsbak kapot is en niet gerepareerd zou worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Dat verklaart waarom ik er al zolang maar 2 zie staan in Enschede...
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door NG²7²™ »

dennistd schreef:Ik hoorde vandaag dat er maar meer twee Duvedecs zijn, omdat van eentje de versnellingsbak kapot is en niet gerepareerd zou worden.
Wat je niet kan repareren, kan je vervangen. Het betreft overigens de 3401.
Groeten,
Nick
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
When you're tired of London, you're tired of life
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

gkw1969 schreef:De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
Zijn ze nog veel ingezet de afgelopen 2,5 jaar? Anders lijkt het me niet geheel rendabel dat ze zijn opgelapt nadat ze van CXX zijn overgenomen. Zeker even een Duvedecje in de verf zetten kost een paar duiten.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Bij alle thuiswedstrijden van Twente, carnaval, military, treinstremming en andere drukke momenten zijn ze gebruikt.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

nsimmelink94 schreef:
gkw1969 schreef:De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
Zijn ze nog veel ingezet de afgelopen 2,5 jaar? Anders lijkt het me niet geheel rendabel dat ze zijn opgelapt nadat ze van CXX zijn overgenomen. Zeker even een Duvedecje in de verf zetten kost een paar duiten.
Ze zijn niet geverfd maar gestickerd, zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Op het dak zie je ook nog gewoon connexxion groen zitten. Net zoals op de bussen in Twente uit concessie Overijssel. Daar zie je het blauwe nog op het dak
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

dennistd schreef:
nsimmelink94 schreef:
gkw1969 schreef:De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
Zijn ze nog veel ingezet de afgelopen 2,5 jaar? Anders lijkt het me niet geheel rendabel dat ze zijn opgelapt nadat ze van CXX zijn overgenomen. Zeker even een Duvedecje in de verf zetten kost een paar duiten.
Ze zijn niet geverfd maar gestickerd, zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn.
Verklaart een hoop. Wel netjes gestickerd dan. Leek me ook al absurd eigenlijk om een destijds 13-14 jaar oude bus even opnieuw te spuiten.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Het viel mij woensdag op dat er ook busaansluitingen getoond worden. Ik had alleen nog maar treinaansluitingen gezien, maar misschien zie ik dat scherm gewoon te weinig:
Afbeelding
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Dat is al best een tijdje... in alle bussen van syntus zelfs.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Is al een hele poos inderdaad.
Al vaker niet zo snuggere passagiers gehad die denken dat de bus naar al die plaatsen gaat, en dus in Denekamp maar eens komen vragen of we al op De Thij zijn :')
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Maar verder werkt het prima *O* . Zelfs de vertragingen van bussen of treinen worden er in verwerkt. En ook wordt er rekening gehouden met looptijden. In Zwolle worden de treinen pas getoond vanaf 5 minuten na de verwachte aankomsttijd op het station.

Enige nadeel van de schermen is dat ze maar 3/4 aansluitingen of haltes tonen. Hoe vaak ik daarover ook mensen naar de chauffeur zie lopen die zeggen: "mijn halte staat niet op het scherm"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Mja, als je alles op het scherm kwijt wil moet je de letters weer heel klein maken... 4 haltes met de aankomst op eindpunt is gewoon voldoende.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Daniel »

Een halte of vier tonen is wel gebruikelijk, maar voor aansluitingen zijn drie stuks er zeker op een druk busstation wel weer erg weinig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Daniel schreef:Een halte of vier tonen is wel gebruikelijk, maar voor aansluitingen zijn drie stuks er zeker op een druk busstation wel weer erg weinig.
Bovendien kloppen de aansluitingen alleen binnen Twente zelf. In bijvoorbeeld Neede en Borculo staan de aansluitingen op niet Syntus lijnen niet vermeld. Kan toch niet heel moeilijk zijn. Al is het statische info omdat de systemen niet kunnen communiceren :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

En in de stadsdienst van Apeldoorn geeft de bus vaak een overstap op dezelfde bus terug weer, zeer nuttig...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

Haha, ja dat kan ik me ook herinneren van syntus: Dat toen ik op lijn 85 naar Ede zat er bij het ziekenhuis een overstapmogelijkheid stond op de 85 terug naar Veenendaal
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De 3402 heeft van binnen een kleine metamorfose ondergaan en heeft een nieuwe bumper:
Dit alles voor de Roparun.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

http://www.tubantia.nl/regio/reggestree ... 5#comments
Momenteel rijden de bussen op lijn 96 van maandag tot en met vrijdag overdag om het half uur. In de avonduren en weekeinden wordt deze route om het uur gereden. In het voorstel van Syntus wordt de doordeweekse halfuurdienst een uurdienst en wordt 's avonds en in de weekeinden om de twee uur gereden. Deze aanpassing van de dienstverlening moet ingaan in 2018.
Ik heb geen onderschrift
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Afbraakbeleid weer
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Twente

Bericht door sirvinniei »

jup, ik vraag me af of ze in Twente niet gewoon vraagafhankelijk kunnen gaan rijden in plaats van die rare 2 uursdiennsten, want die trekken natuurlijk helemaal niemand. Ik vind het ook raar dat juist op zondag het avonturenpark niet bediend wordt, straks is er dus op de twee drukste dagen van het avonturenpark de eerste dag een tweeuursdienst en rijdt er de tweede dag helemaal niks. Lijkt me ook niet positief voor een attractiepark.
Ik heb geen onderschrift
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Twente

Bericht door Nitein-Repart »

Of het attractiepark gaat zelf een vervoersdienst opzetten. Met een toegangskaartje voor het attractiepark mag je mee. Dat behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten