Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

De n18 is eigenlijk omgekeerd gelegd, het meeste asfalt ligt er al. Ze zijn nu alleen nog erg druk met de kunstwerken en daar zijn ze al erg ver mee.
Laatst gewijzigd door MarlinOV op zo 12 nov 2017, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Concessie Twente

Bericht door qiribi »

marvinkok schreef:Nee, die is pas eind 2018 klaar..
Er is meer tijd nodig om de plannen van de vervoerder door te voeren. Er is nog overleg gaande tussen provincie en vervoerder, en dat is nog niet rond voor december.
Zijn dit voornamelijk plannen voor frequentie-aanpassingen of worden er ook lijnen afgestoten/omgelegd?
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

MarlinOV schreef:De n18 is eigenlijk omgekeerd gelegd, het meeste asfalt ligt er al. Ze zijn nu alleen nog erg druk met de kunstwerken en daar zijn ze al erg ver mee.
Daar is de stichting achter de aanleg het niet mee eens ;) die zegt toch echt dat er met name nog aan viaducten gewerkt wordt en er nog op hele stukken de tweede rijbaan moet worden aangelegd.

Voortgang is de volgen met de naober18 app.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

MarlinOV schreef:De n18 is eigenlijk omgekeerd gelegd, het meeste asfalt ligt er al. Ze zijn nu alleen nog erg druk met de kunstwerken en daar zijn ze al erg ver mee.
Op zich is dat ook wel logisch, aangezien de aanleg van die kunstwerken juist verstoring voor het overige verkeer inhoudt en die aanhoudt totdat de nieuwe N18 af is.

Met de aanleg van die kunstwerken moet de huidige N18 bijv. omgelegd worden en die wordt daarna ook nooit meer (volledig) teruggelegd aangezien die afgewaardeerd wordt en het verkeer daarna op de nieuwe weg verder zal gaan.
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

Wel grappig kijk wekelijks op de app van noaber18, kan me niet herinneren dat ze veel vertraging gemeld hebben. Wel hebben ze gemeld dat ze op de avonden door gingen werken en op de zaterdaggen. Hier ook een link met de doelstellingen die ze hebben voor wanneer wat af moet zijn in grote lijnen. https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... index.aspx
treinleven
Berichten: 17
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door treinleven »

Op de website van Keolis vond ik dat je inmiddels bij het lijnenoverzicht naar dienstregeling kan gaan en de dienstregeling vanaf 10 december 2017 kan selecteren. Op de lijnen die mij bekend zijn (vooral Twents) zie ik echter nog weinig tot geen verschil met de huidige dienstregeling, en Keolis heeft nog geen aankondiging van een nieuwe dienstregeling gedaan.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door marvinkok »

Er veranderd (zoals in andere topics ook al is aangegeven) niks in december wat Twente betreft. Dat gebeurd pas in maart...
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door RTBS »

Klopt, Keolis/Twents krijgt in maart 2018 pas een nieuwe dienstregeling. Voor lijn 51 komt er vanaf dan een belangrijke wijziging, deze gaat in de avonduren en op zondag weer tot Hengelo station rijden (ipv in Borne te keren). Men was ff vergeten dat de belangrijkste bushaltes aan deze route (Ikea/Westermaat Plein) op genoemde tijden niet meer bedient werden. Maar waarom ze die fout niet met een tussentijdse wijziging herstellen is ook vreemd.

Overigens wordt lijn 30 in Borne volgend jaar weer opgeheven, niet zo vreemd want daar maakt nooit iemand gebruik van, ze hadden beter lijn 50 kunnen behouden want daar zaten wel veel mensen in....
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

Zag in goor bij een bushalte een briefje voor de bus tijden staan, waarop werd uitgelegd dat ze de nieuwe dienstregeling niet in december gingen veranderen, maar dat het pas 4 maart 2018 wordt veranderd.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Als het goed is hangen in de hele regio inmiddels stickers bij de haltevertrekstaat met daarop dat de dienstregeling pas op 4 maart wijzigt en wanneer tot die tijd de vakantiedienstregeling geldt.
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

Zat laatst in de nieuw beplakte lint. Wat me opviel was dat er nu een deel stilte coupe is geworden :'). Lijkt mij zinloos, je hebt namelijk geen gesloten ruimte.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

En je zit boven de niet zo heel stille motor :X
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

Haha inderdaad _O-.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

MarlinOV schreef:Lijkt mij zinloos, je hebt namelijk geen gesloten ruimte.
Ik zit eigenlijk altijd in een afgesloten ruimte, net weinig last of geluid van reizigers, en dat zonder "stilte" op de ruiten (A)
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Ja, jij wel :')
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Twente

Bericht door Roeland »

Gaat lijn 74 (Arriva) al wel vanaf december 2017 die andere route om Haaksbergen rijden?
Dan krijg je tussen december en maart misschien wel een probleem (aansluiting of capaciteit) rond Haaksbergen.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Nee, de 73 en 74 blijven tot opening nieuwe N18 door Haaksbergen rijden.
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

Ze gaan Haaksbergen toch niet overslaan als de nieuwe n18 open gaat? Dan er rijdt er vanaf Haaksbergen geen lijn meer naar Enschede, of komt er totaal een nieuwe lijn?
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

marvinkok schreef:
MarlinOV schreef:Lijkt mij zinloos, je hebt namelijk geen gesloten ruimte.
Ik zit eigenlijk altijd in een afgesloten ruimte, net weinig last of geluid van reizigers, en dat zonder "stilte" op de ruiten (A)
Heb je nog wat ruimte over? Kom graag bij je zitten :wink:
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

MarlinOV schreef:Ze gaan Haaksbergen toch niet overslaan als de nieuwe n18 open gaat? Dan er rijdt er vanaf Haaksbergen geen lijn meer naar Enschede, of komt er totaal een nieuwe lijn?
Jawel, 73 en 74 komen in zijn geheel niet meer in Haaksbergen vanaf opening N18. Syntus rijdt nog altijd de 62 Borculo-Denekamp die via Neede en Haaksbergen rijdt naar Enschede en verder. Die blijft er ook gewoon komen. Reizigers die van de 73 of 74 naar Haaksbergen of Hengelo willen kunnen bij Assinkbos overstappen op de 62.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Bericht door chemie »

Dat zijn de plannen in ieder geval (:
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Twente

Bericht door MarlinOV »

Oke was lijn 62 vergeten, maar deze lijn is echt waardeloos. Gaat dwars door Enschede heen, waardoor hij erg vol is en vaak stopt in Enschede. Wat tot gevolg heeft dat hij vaak met vertraging rijdt. Dan hoop ik dat ze net als een paar jaar terug in de spits via de snelweg naar Enschede gaan rijden.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Zoveel haltes heeft lijn 62 niet in Enschede: het zijn er 5 meer dan lijn 73/74 volgens mij. Probleem is nu vaak de drukte voor Usselo (daar hebben 73/74 ook last van nu), voor de Usselerrondweg en voor de Singel. Daar hou je straks alleen die laatste nog van over als druk punt, hoewel ik denk dat het ook daar een stukje rustiger zal gaan worden.

Overigens verwacht ik dat door de drukte uit Haaksbergen zelf lijn 62 straks in de spits ook wel vaker zal gaan rijden dan nu het geval is. En mocht je echt niet via de Haaksbergerstraat willen: je kunt in Usselo bij de kerk uitstappen en een klein stukje lopen naar de halte Usserlerhofweg om vanaf daar lijn 506 naar Enschede te pakken die wel via de Zuiderval rijdt.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

MarlinOV schreef:Oke was lijn 62 vergeten, maar deze lijn is echt waardeloos. Gaat dwars door Enschede heen, waardoor hij erg vol is en vaak stopt in Enschede. Wat tot gevolg heeft dat hij vaak met vertraging rijdt. Dan hoop ik dat ze net als een paar jaar terug in de spits via de snelweg naar Enschede gaan rijden.
Heb 5 jaar lang vrijwel elke werkdag met 62 gereisd en inderdaad dikwijls ‘s ochtends de snelbus gepakt die alleen busstations aandeed en via de A35 en Zuiderval reed. Qua terugweg weinig keus gezien ik nog moest overstappen in Borculo en dan zijn de knelpunten het verkeerslicht bij het oude MST, de Singel en de Usselerrondweg.
Maar qua hoeveelheid haltes vind ik Neede eigenlijk erger. Omdat de bus door het hele dorp slingert zijn er extra veel haltes en de rijtijden zijn daar niet op berekend. Maar goed dat er altijd een paar minuten marge tot Borculo in zit want anders had ik nog vaker kunnen blauwbekken :X
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De rijtijd Neede-Borculo is ruim zat. Haaksbergen-Neede is wat krapper, en vooral slechter verdeeld: tot Rietmolen/Wheemergaarden zit er meer dan genoeg tijd in, maar vervolgens wordt het al krapper richting het busstation.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten