Pagina 5 van 73

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2011, 10:07
door willy84
Dan maak je er toch rode bussen met "Twente" van. Lijkt me stug dat je een aardererijkskundige naam kunt claimen.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2011, 13:58
door flipje
willy84 schreef:Dan maak je er toch rode bussen met "Twente" van. Lijkt me stug dat je een aardererijkskundige naam kunt claimen.
Syntus Overijssel met als onderschrift Twente zou ook een optie kunnen zijn :idea:
(Zelfde idee als op de Veluwe)

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2011, 15:55
door reisthijs
marvinkok schreef:OM nog even op het Twenst-verhaal terug te komen icm Syntus:
Twents is een MERKNAAM van Connexxion. De regio heeft alleen een Rode Twentse Huisstijl geëist, dus niet de naam Twents. Tenzij Syntus dus die merknaam overkoopt of hoe dat ook moge gaan, zie die naam niet meer terug.
Het is dus niet uitgesloten dat de naam Twents wel blijft. Desnoods neemt de regio die naam over (zoiets is ook ooit gedaan met de merknaam Qliner die eerst alleen van Arriva was).
En er rijden nu toch ook al bussen en treinen van Syntus rond in die Twents-huisstijl?

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2011, 16:12
door marvinkok
reisthijs schreef: En er rijden nu toch ook al bussen en treinen van Syntus rond in die Twents-huisstijl?
Dat is zoals ik al zei in opdracht van Connexxion, en dús in de Twents huisstijl. Er zit ook gewoon infoxx in bijvoorbeeld en connexxionstickers.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2011, 18:25
door visgraat
Over de naam Twents: Als ik mijn bedrijf Nederlands noem, kan ik daar ook geen rechten aan ontlenen denk ik.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2011, 19:35
door BR628
En daarom zal je je bedrijf geen 'Nederlands' mogen noemen. Overigens zijn een bedrijfsnaam en een beeldmerk wel twee verschillende dingen.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: do 19 mei 2011, 13:30
door Ruben
marvinkok schreef:OM nog even op het Twenst-verhaal terug te komen icm Syntus:
Twents is een MERKNAAM van Connexxion. De regio heeft alleen een Rode Twentse Huisstijl geëist, dus niet de naam Twents. Tenzij Syntus dus die merknaam overkoopt of hoe dat ook moge gaan, zie die naam niet meer terug.
Heb gelezen dat Syntus rode bussen in de huisstijl 'Twents' gaat rijden, daarbij staat dat logo ook op hun site syntustwente.nl.
Overigens staat Twents wel op de naam van Connexxion, dat is ook met Breng zo. Breng is ook bedoeld als een blijvend concept in Arnhem-Nijmegen, de concessie waarmee dat begon was zelfs maar voor 3 jaar. Bij een eventuele overgang naar een andere vervoerder is gewoon de afspraak dat het merk wordt overgedragen.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: do 19 mei 2011, 14:19
door Freek
Breng is juist geen eigendom van de vervoerder Connexxion. Hoewel ontwikkelt door Cxx liggen de rechten bij de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Daarmee is het mogelijk dat ook de komende vervoerder onder de naam Breng rijdt.
De situatie rondom Twents ken ik niet exact. Maar het logo lijkt mij rechtenvrij en kan dan ook door Syntus worden gebruikt. Als de naam Twents wel onder rechten van Cxx ligt dan kan de Stadsregio Twente niet eisen dat Cxx deze rechten overgeeft aan de nieuwe vervoerder.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: do 19 mei 2011, 14:36
door Geert
Wie weet heeft de stadsregio Twente een dealtje gesloten met CXX dat voor een bepaald bedrag de nieuwe vervoerder de Twents-huisstijl over mag nemen.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: do 19 mei 2011, 14:40
door Ruben
Freek schreef:Breng is juist geen eigendom van de vervoerder Connexxion. Hoewel ontwikkelt door Cxx liggen de rechten bij de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Daarmee is het mogelijk dat ook de komende vervoerder onder de naam Breng rijdt.
De situatie rondom Twents ken ik niet exact. Maar het logo lijkt mij rechtenvrij en kan dan ook door Syntus worden gebruikt. Als de naam Twents wel onder rechten van Cxx ligt dan kan de Stadsregio Twente niet eisen dat Cxx deze rechten overgeeft aan de nieuwe vervoerder.
Nee, Breng is net zo goed als Twents een merk dat momenteel op naam van Connexxion staat. Zie merkenregister.
Overigens is dit eens te meer een indicatie dat dit soort merken met de concessie meegaan.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: do 19 mei 2011, 15:35
door Freek
Het is toch geen indicatie. Immers moet tijdens de vorige aanbesteding zijn afgesproken dat het merk wordt overgedragen aan of de stadsregio of de nieuwe vervoerder. Voor Breng geldt in ieder geval dat de Stadsregio eigenaar wordt. Voor Twents KAN gelden dat dit niet geregeld is bij de vorige aanbestedingen, dan zal het recht moeten worden overgekocht lijkt me.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 11:38
door Meltrain
Weet iemand trouwens wat er met lijn 81 (Deventer - Zutphen) gaat gebeuren? Ik dacht dat die ook naar Arriva zou gaan, maar op de Wiki staat daar niks over. :?

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 20:03
door visgraat
Meltrain schreef: Weet iemand trouwens wat er met lijn 81 (Deventer - Zutphen) gaat gebeuren? Ik dacht dat die ook naar Arriva zou gaan, maar op de Wiki staat daar niks over. :?
Ja dat gaat gewoon naar Arriva bij de concessie Achterhoek-Rivierenland. Wiki moet misschien aangevuld worden op dat punt.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: di 31 mei 2011, 23:55
door visgraat
Lijkt jullie eigenlijk het bod van Syntus voor Twente niet aan de lage kant. Als je kijkt wat er allemaal geboden wordt voor 18,8 miljoen euro op jaarbasis lijkt dit wel heel veel (http://rocovtwente.nl/syntus-wint-aanbesteding-twente/). Dit is met onder andere 4x per uur treinen Goor - Oldenzaal die in Goor net ongelukkig qua keertijd zitten, oftewel veel treinen kost. Nu heeft Syntus wel wat materieel beschikbaar om om te bouwen, maar toch lijkt het een scherpe bieding.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 01:41
door Ruben
Deel over nummering van de lijnen afgesplitst naar een eigen topic

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 21:27
door Freek
*kick*
Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen op het forum, volgens mij ook niets in dit topic. Niet geheel verrassend denk ik, maar de bussen zullen van een niet na te noemen fabrikant uit Heerenveen komen. Dan weten we wel genoeg of niet.... :wink:

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 21:31
door Xanland
Maar wat ik weer van een Syntusinternist hoorde is dat het misschien geen (R)amba's werden. Ze rijden nu met 3(? of 2) wel nader te noemen voertuigen als proef. :P

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 21:37
door Freek
Amba's worden toch niet meer geproduceerd, dus dan worden het toch automatisch Citea's :wink:

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: di 24 jan 2012, 12:01
door rovin1995
Citea's maar dat is ook gewoon vdl heerenveen hoor. En zo erg zijn die moderne generaties ook niet.. Al zou een ander merk zoals mercedes of setra ook wel een keer leuk zijn.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: di 24 jan 2012, 18:56
door Freek
Dat zeg ik toch, heb geen bron over of het Citea's worden, alleen dat de bussen in Heerenveen worden geproduceerd. Dat houdt in dat VDL de bussen levert en dat het dus Citea's worden omdat Amba's niet meer geleverd worden.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: di 24 jan 2012, 19:25
door Suus
De Amba wordt nog steeds geleverd maar als variant van de Citea en met een nieuwe kopvorm.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: di 24 jan 2012, 22:48
door rovin1995
volgends de Wiki, gaat lijn 81 Zutphen - Deventer per 2013 niet over naar de consessie achterhoek. Dus dit zou betekenen dat deze onder de consessie twente komt te vallen ( ZHO is per december 2013 samen met consessie twente ).
Dus dan zou lijn 81 met rode twents bussen gereden worden terwijl er nergens echt aansluiting met twente is.
Lijkt mij dus logischer dat het een fout op de wiki is of dat lijn 81 bij de consessies Overijssel OF Achterhoek gaat vallen.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: wo 25 jan 2012, 12:24
door Maxim
Het laatste klopt, 56 en 81 gaan naar de Achterhoek.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: wo 25 jan 2012, 14:37
door Freek
En om het lijstje compleet te maken ook de 52 en 54 gaan over naar Arriva.

Re: Drie bieders concessie Twente

Geplaatst: wo 25 jan 2012, 14:51
door busentrein
snap ik direct waarom er zoveel optares zijn... waarvan de meeste stil staan...