Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 3222
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor SuperGhost » di 06 mar 2018, 08:57

regenmaker schreef:Ja, waarom de provincie lijn 95 Almelo - Rijssen niet heeft opgedoekt snap ik niet. Rijssen - Holten is al opgeheven en Enschede - Glanerbrug rijdt elke 10 min in de spits, dat zal wel zijn omdat het station niet gunstig ligt.
Omdat lijn 95 (vanaf Enter gezien) niet én in Goor (treinen naar Zutphen en Oldenzaal) én in Rijssen (trein naar Almelo) betrouwbaar kan aansluiten, de benodigde reistijd is daarvoor te lang. De huidige gekozen oplossing is natuurlijk al helemaal dramatisch, want met het doorrijden van/naar Almelo zou je dan juist in Goor goed moeten aansluiten (in Rijssen maakt dan immers niet uit, omdat je toch al door rijdt) en dat gebeurd juist niet.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6149
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Chrysa » di 06 mar 2018, 09:03

erjeebee schreef:Almelo-Rijssen (hoe heet die lijn tegenwoordig? is net weer omgenummerd geloof ik): OPHEFFEN
Rijssen-Hoiten (idem): OPHEFFEN
Enschede-Glanerbrug: OPHEFFEN

Stations in Aadorp en Zenderen knutselen -> 51 en 83 OPHEFFEN

U begrijpt het al, ik ben niet zo van de visgraat


Mogen we daar nog een argument bij?

jelmerrr
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Twente

Berichtdoor jelmerrr » di 06 mar 2018, 09:21

Nou ja lijn 95 is in de spits nog niet voor de helft gevuld (zag het vanmorgen)

SuperGhost
Berichten: 3222
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor SuperGhost » di 06 mar 2018, 09:29

Hij zegt dat je in een visgraatmodel geen enkele parallelle buslijn mag hebben, waarbij hij vergeet dat het bij het visgraatmodel alleen gaat om parallelle buslijnen die tussen de stations geen (belangrijke) bestemmingen meer aan doen of grotere kernen bedienen en waarbij er dan ook voldaan kan worden aan een belangrijke voorwaarde: het resterende busnet kan dan ook goed aansluiten op de trein.

Van die 3 diensten die hij roept, voldoet er geen een hieraan:
- Almelo-Rijssen voldoet niet aan het feit dat je goed op de treinen moet kunnen aansluiten (je kunt niet én in Rijssen én in Goor goed aansluiten)
- Rijssen-Holten bestaat niet eens (meer). Een buslijn die niet rijdt kun je dus onmogelijk opheffen.
- Enschede-Glanerburg bedient tussendoor nog veel woonwijken in Glanerbrug en Enschede en voldoet dus ook niet aan de 'eisen' voor een visgraatmodel.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4440
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor cassie127 » di 06 mar 2018, 10:02

Daarnaast ligt station de Eschmarke nou niet echt gunstig. Niet voor niets een van de rustige stations van Overijssel. Daarnaast is de bus door de frequentie en route aantrekkelijker. En die frequentie van 6× per uur zal wel niet gekozen zijn omdat ze graag lucht vervoeren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6149
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Chrysa » di 06 mar 2018, 10:10

Was Eschmarke niet het rustigste station van NL met iets van 50 gebruikers per dag? :p

dennistd
Berichten: 3656
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » di 06 mar 2018, 11:16

Glanerbrug rijdt in de brede spits een 10-minutendienst. Zou je de reizigers met de trein willen laten gaan dan:
- kunnen ze nog maar 2x per uur reizen
- moeten ze een heel eind lopen/fietsen naar het niet zo centraal gelegen station
- moeten ze in Enschede nog weer een bus nemen of verder lopen naar het Van Heekplein

Om nog maar niet te spreken van reizigers naar alle haltes onderweg waar vrijwel altijd wel iemand in- of uitstapt.

chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Berichtdoor chemie » di 06 mar 2018, 14:28

Chrysa schreef:Was Eschmarke niet het rustigste station van NL met iets van 50 gebruikers per dag? :p

Correct.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5976
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor ArrivaBas » di 06 mar 2018, 16:36

Het is nu zelfs het minst gebruikte station in Nederland. (A)
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 987
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Twente

Berichtdoor erjeebee » di 06 mar 2018, 22:39

Chrysa schreef:Mogen we daar nog een argument bij?


Nee :)
Want het was sarcastisch/ironisch.

Ik vind dat ze doorslaan in hun parallellismefanatisme.
Today's (08-01-2019) google result for Queensland Rail fail: 930000 results.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7852
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Twente

Berichtdoor regenmaker » wo 07 mar 2018, 08:25

Vanaf juli gaat Twents in Rijssen-Holten een nieuw flex concept invoeren: de flexibele buurtbus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 6062
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Etienne » wo 07 mar 2018, 08:30

Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Roeland
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Roeland » wo 07 mar 2018, 09:02

jelmerrr schreef:Nou ja lijn 95 is in de spits nog niet voor de helft gevuld (zag het vanmorgen)

Waar heb je hem gezien? Misschien is-ie op sommige lijndelen beter gevuld dan op andere?
Zijn het trouwens vooral reizigers uit Enter die de 95 gebruiken om op een station te komen, of zitten er ook veel doorgaande reizigers tussen Goor en Rijssen in?

jelmerrr
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Twente

Berichtdoor jelmerrr » wo 07 mar 2018, 10:47

In Wierden zoals meestal

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2620
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » wo 07 mar 2018, 10:56

Dan noem je ook een plaats :')
95 wordt best veel gebruikt voor Goor-Rijssen voor overstappen op de trein aldaar naar wierden en dan door naar Zwolle. Almelo-rijssen is inderdaad erg rustig. Goor-Borculo is ook met name in de spitsen drukker.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

dennistd
Berichten: 3656
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » wo 07 mar 2018, 12:25

Aan het begin van de middagspits (zo rond 14u-15u) was het altijd nog wel redelijk druk vanaf Almelo richting Rijssen. Maar goed, dat was een jaar of twee terug, kan best veranderd zijn nu :X

BdRiet
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 23:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor BdRiet » zo 11 mar 2018, 08:28

Busmaterieel inzet Optares

Er zijn sinds de nieuwe dienstregeling naar ik meen vier Optares ingezet op twee lijnen en ieders twee omlopen naar ik meen.

De twee omlopen op lijn 51; Almelo - Hengelo, en de andere twee omlopen op de lijn 12 in Hengelo? :roll: :N :6
Buschauffeur Keolis Syntus Twente

dennistd
Berichten: 3656
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » zo 11 mar 2018, 08:46

1x 10
2x 12
2x 51

En op lijn 7 rijdt sprinter 2301

BdRiet
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 23:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor BdRiet » zo 11 mar 2018, 09:08

En lijn 96 Rijssen - Nijverdal dan?
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 12 mar 2018, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Buschauffeur Keolis Syntus Twente

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2620
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » zo 11 mar 2018, 09:17

12 meter. Goor heeft geen Optares meer.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

BdRiet
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 23:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor BdRiet » zo 11 mar 2018, 09:19

Pauzes Oldenzaal


Vanaf de nieuwe dienstregeling krijgen de almelose chauffeurs een extra pauze (niet iedere dienst!) in hun dienst dat de lijnen 66 en 64 onderbreekt; 66 naar oldenzaal, pauze (kan variëren van een kleine plaspauze van ongeveer 10 minuten tot een grote pauze) en met de volgende 66 weer terug naar almelo, of met de 64 weer terug naar almelo. De andere optie is; met de 64 vanuit almelo naar oldenzaal, overdinkel en op de terugweg in oldenzaal pauze, zie per definitie voorgaande, en met de andere 64 weer richting almelo.

Gezellig, half almelo pauzeert in oldenzaal, wordt het daar toch nog gezellig.
Buschauffeur Keolis Syntus Twente

BdRiet
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 23:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor BdRiet » zo 11 mar 2018, 09:21

marvinkok schreef:12 meter. Goor heeft geen Optares meer.


maar Apeldoorn denk ik nog wel ... *bus* _O_ :lol:
Buschauffeur Keolis Syntus Twente

dennistd
Berichten: 3656
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » zo 11 mar 2018, 09:22

Wat bedoel je nou te zeggen? Almelose chauffeurs hebben altijd al pauzes in Oldenzaal hoor?

BdRiet
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 23:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor BdRiet » zo 11 mar 2018, 09:25

Nu wel vaker Dennis ... we zaten er vd week met 3 collega's tegelijk ...
Buschauffeur Keolis Syntus Twente

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor nsimmelink94 » ma 12 mar 2018, 09:11

BdRiet schreef:
marvinkok schreef:12 meter. Goor heeft geen Optares meer.


maar Apeldoorn denk ik nog wel ... *bus* _O_ :lol:


Maar wat heeft Apeldoorn met Twente te maken? Twee compleet andere concessies ;)


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten