Pagina 63 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 10 mei 2019, 15:54
door dennistd
Vandaag de eerste nieuwe buurtbus zien rijden die de oude niet-rolstoeltoegankelijke Sprinters vervangen. De 329 reed op lijn 508. Opvallend is het witte koersdisplay ipv het gebruikelijke oranje.

Afbeelding

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 10 mei 2019, 22:04
door cassie127
Neem aan dat ze deze in heel Twente gaan inzetten? En mag hopen dat de zo'n busje in Overijssels blauw hebben voor de 518, want daar rijdt nu nog een busje met schade op in U-OV kleuren en een busje in de Syntus Huisstijl

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 10 mei 2019, 22:39
door Durashift
Bus 329 heeft extra knippers in de grille?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 11 mei 2019, 15:56
door julsteren
dennistd schreef:Vandaag de eerste nieuwe buurtbus zien rijden die de oude niet-rolstoeltoegankelijke Sprinters vervangen. De 329 reed op lijn 508. Opvallend is het witte koersdisplay ipv het gebruikelijke oranje.

Afbeelding
Mooi spul! Zag er van de week al eentje bij de stalling in Almelo (wat dat daar moet, geen idee), binnenkort maar eens kijken of het wat is voor de reizigers op de 592 :Y

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 11 mei 2019, 22:06
door cassie127
Benieuwd of ze maandag wel op alle lijnen rijden... Zover ik in OV info kon zien hebben ze niet vrijdag gereden op de 591, 592, 593, 595, 596 & 599... Of niemand weet nog hoe ze om moeten gaan met EBS, want op deze lijnen was vrijdag geen realtime. Op de 513 was wel realtime en die hebben ook net een nieuwe bus met EBS :roll:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 11 mei 2019, 23:31
door julsteren
Die vrijwilligers EBS uitleggen is 1 ding, dat ze het begrijpen en ook gebruiken is een heel ander verhaal. Spreek uit ervaring :')

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 00:14
door cassie127
Haha maar ja ze moeten wel... Geen EBS = geen Ov-chip/kaart verkoop = geen inkomsten

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 00:48
door dennistd
Gewoon een startonderbreker inbouwen. Niet ingelogd op EBS is niet kunnen rijden. Zal ze leren :twisted:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 00:52
door cassie127
Haha ja dat zou het beste zijn ja... Maar ja ze moeten EBS wel gaan gebruiken, want daar gaat hun kaartverkoop nu ook mee. Die "oude" rode afscherukaartjes van €2,- zijn verleden tijd met de komst van deze busjes

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 12:41
door Meltrain
cassie127 schreef:Of niemand weet nog hoe ze om moeten gaan met EBS, want op deze lijnen was vrijdag geen realtime. Op de 513 was wel realtime en die hebben ook net een nieuwe bus met EBS :roll:
Huh, maar die bussen zijn toch van Syntus (of Keolis)? :? Of rijdt EBS als onderaannemer van Syntus de buurtbuslijnen?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 12:44
door dennistd
EBS is de boordcomputer bij Syntus. Dat heette denk ik al zo voordat er ook een busvervoerder EBS in Nederland actief werd. Ik meen trouwens dat EBS in dit geval staat voor Exploitatie Beheer Systeem :wink:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 12:46
door Meltrain
Aha, bedankt voor de uitleg. :pos:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 18:16
door cassie127
Daarnaast zit EBS ook in de voertuigen van HTM & RET

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 12:20
door dennistd
Niet echt concessie Twente maar wel betrekking op Twente:

Vanaf 8 juli gaat de buurtbus Denekamp-Nordhorn 's ochtends een half uur eerder rijden en 's middags een half uur later. Dit om aan te sluiten op de trein in Nordhorn. Het gat in de dienstregeling wordt dus een uur langer.

Tevens wordt het eindpunt verlegd van het Tierpark naar het Freibad, om zo meer reizigers te trekken. Ik vrees alleen dat dat laatste op een mooie zomerdag wel eens de reden kan zijn dat passagiers in Noord-Deurningen niet meer mee kunnen omdat er groep Denekampse zwembadgangers in de bus zit..

Verder nog wat over de passagiers: in maart waren het er meer dan 500. De subsidie voor de buurtbus loopt overigens nog tot maart 2020.

Bron: papieren editie Tubantia

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 17 mei 2019, 18:33
door Nitein-Repart
Dus nu kan buslijn 4 niet een half uur verschoven worden om zo in Nordhorn lekker aan te sluiten op lijn 100 in beide richtingen, want lijn 200 rijdt niet altijd :X ?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 20 mei 2019, 16:15
door julsteren
Ik kwam net op de A35 bij Almelo-Zuid 3 oude buurtbusjes tegen, qua nummers alleen de 307 er tussenuit kunnen pikken. Reden richting Zwolle.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 20 mei 2019, 16:32
door cassie127
Als ik ook kijk naar de Realtime dan zie ik dat op lijnen 593, 595 inmiddels ook de nieuwe busjes moeten hebben... Dus grote kans dat je de oude busjes van die twee lijnen hebt zien rijden. Lijnen 591, 592, 596 & 599 zouden nog de oude busjes moeten hebben

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 15:20
door treinleven
Vandaag een artikel in de Tubantia over het eventueel herinvoeren van een busverbinding richting de wijk Aalderinkshoek (lijn 25) die 2 jaar geleden werd vervangen door de buurtbus (lijn 525). Op aandringen van de lokale politiek heeft Keolis een onderzoek uit laten voeren naar de haalbaarheid van aansluiting op lijn 95 Almelo<>Wierden, waardoor lijn 95 dan via de Thorbeckelaan en Aalderinkshoek verder richting Wierden gaat. Het onderzoek wijst uit dat het kan, maar er is wel een nieuwe bussluis voor nodig en aansluiting op de omliggende wegen. Bijgevoegd een kaartje met de oude en nieuwe situatie.

Is dit een plan dat ook echt op termijn (makkelijk) uitgevoerd kan worden of gaan er nog wel jaren overheen voordat lijn 95 echt een nieuwe route gaat rijden?

Enkele afbeeldingen ter verduidelijking
Spoiler: show
Afbeelding
Blauw = vermoedelijke nieuwe route lijn 95, rood = oorspronkelijke route lijn 95

Afbeelding
Over deze weg moet de bus de Aalderinkshoek verlaten om vervolgens de Wierdensestraat op te draaien waar de oude route van lijn 95 weer opgepakt kan worden. De weg moet natuurlijk eerst verbreed worden.

Afbeelding
Ergens hier zou een bussluis moeten komen om de bus weer op de Wierdensestraat uit te laten komen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 15:42
door dennistd
Dat rondje in het noordwestelijke deel lijkt me niet heel waarschijnlijk, dat kost teveel tijd voor de doorgaande lijn.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 17:10
door julsteren
Dat kan de 681 dan mooi blijven doen, verder blijft het dan nooit verder dan 400m naar een halte lopen en daar in dat hoekje wonen weinig mensen die mogelijk slecht ter been zijn.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 23:07
door gkw1969
treinleven schreef:Vandaag een artikel in de Tubantia over het eventueel herinvoeren van een busverbinding richting de wijk Aalderinkshoek (lijn 25) die 2 jaar geleden werd vervangen door de buurtbus (lijn 525). Op aandringen van de lokale politiek heeft Keolis een onderzoek uit laten voeren naar de haalbaarheid van aansluiting op lijn 95 Almelo<>Wierden, waardoor lijn 95 dan via de Thorbeckelaan en Aalderinkshoek verder richting Wierden gaat. Het onderzoek wijst uit dat het kan, maar er is wel een nieuwe bussluis voor nodig en aansluiting op de omliggende wegen. Bijgevoegd een kaartje met de oude en nieuwe situatie.

Is dit een plan dat ook echt op termijn (makkelijk) uitgevoerd kan worden of gaan er nog wel jaren overheen voordat lijn 95 echt een nieuwe route gaat rijden?

Enkele afbeeldingen ter verduidelijking
Spoiler: show
Afbeelding
Blauw = vermoedelijke nieuwe route lijn 95, rood = oorspronkelijke route lijn 95

Afbeelding
Over deze weg moet de bus de Aalderinkshoek verlaten om vervolgens de Wierdensestraat op te draaien waar de oude route van lijn 95 weer opgepakt kan worden. De weg moet natuurlijk eerst verbreed worden.

Afbeelding
Ergens hier zou een bussluis moeten komen om de bus weer op de Wierdensestraat uit te laten komen.
Dit is technisch gezien wel haalbaar, alleen zal de gemeente Almelo niet mee werken. Zo’n 5 of 6 jaar geleden is de situatie blijde voormalige halte Transformator gewijzigd waarbij die halte vervallen is. Dit is, t.o.v. De Wierdensestraat, de enige mogelijke uitgang. De gemeente gaat die herinrichting niet terugdraaien om de fout van 2 jaar gelden goed te maken en eindelijk tegemoet te komen aan de bewoners van de Aalderinkshoek.

Dus technisch mogelijk, politiek niet.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 aug 2019, 22:21
door Rikkel
Materieel gebrek tussen Hengelo en Oldenzaal? Zijn de lintjes in onderhoud?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 aug 2019, 23:27
door dennistd
Zijn er twee kapot door een ongelukje in Zutphen. Verder zijn er steeds meer problemen mee, en moeten ze dus steeds vaker en langer de werkplaats in. Dan kun je beter op deze manier ervoor zorgen dat in september het meeste weer rijdt, want die drukte wil je echt niet verbussen...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 aug 2019, 23:57
door NG²7²™
Maandag, dinsdag en woensdag wordt er met een Flirt gependeld tussen Hengelo en Oldenzaal.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 09 aug 2019, 16:39
door Daniel
De treinen tussen Hengelo en Oldenzaal rijden dit weekend weer volgend dienstregeling. Daarmee vervalt het busvervangend vervoer.

Bron: https://twitter.com/KeolisBlauwnet/stat ... 62560?s=09
Ja wat rijdt er nou... Treinen maar tegelijkertijd vervalt het busvervangend vervoer _O-