Pagina 64 van 69

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 09 aug 2019, 17:06
door dennistd
Nu alleen bussen.
Zaterdag en zondag alleen treinen.
Maandag t/m woensdag tot 2130u een FLIRT als pendel, daarna bussen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 11:42
door qiribi
Korte vraag: geldt voor lijn 8 (Hengelo-Enschede) een ander tarief dan de normale lijnen? Deze is bijvoorbeeld tussen 'De Broeierd, Enschede' en 'Hengelo Station' een stuk duurder dan lijn 9. Zelfde tussen 'Ikea, Hengelo' en 'Hengelo Station' met lijn 51.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 12:13
door Tom98
Ik weet wel dat de OV-Chipkaart per kilometer berekent. Wellicht ga je van De Broeierd eerst via Groot-Driene alvorens op CS aan te komen (waar lijn 9 rechtstreeeks rijdt) en leg je dus een langere afstand af = hogere prijs.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 12:59
door SuperGhost
Ik blijf dat per gereden kilometer een debiel systeem vinden. Als een vervoerder besluit om een extra lus in een lijn te gooien (bijv. om daarmee een andere buslijn weg te kunnen bezuinigen), krijgt de vervoerder dus ook nog meer geld voor de reizigers van die lijn... Je wordt als reizigers dan dubbel gepakt: én langzamer én duurder.

Wat mij betreft zou de prijs altijd op de hemelsbrede afstand berekend moeten worden.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 13:15
door umbusko
Eens, of doe gewoon een prijs per rit (in ieder geval binnen de stad). Ik vond het systeem in Marseille wel heel aangenaam: je laadt een abonnement of losse kaartjes/saldo op je chipkaart en in ieder voertuig check je altijd in, maar nooit uit. De eerste (persoonlijke) chipkaart is gratis.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 14:17
door marvinkok
qiribi schreef:Korte vraag: geldt voor lijn 8 (Hengelo-Enschede) een ander tarief dan de normale lijnen? Deze is bijvoorbeeld tussen 'De Broeierd, Enschede' en 'Hengelo Station' een stuk duurder dan lijn 9. Zelfde tussen 'Ikea, Hengelo' en 'Hengelo Station' met lijn 51.

Als 9292 klopt is het wel een heel verschil voor hetzelfde stuk inderdaad, daar moet iets mis gaan, want er is maar 1 kilometertarief in Twente...
In ieder geval aangeven bij de klantenservice, die kunnen dat doorzetten.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 01:22
door dennistd
De Provincie Overijssel denkt erover na om de concessie voor Zutphen-Oldenzaal (momenteel behorend tot de concessie Twente, straks samen met Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Apeldoorn tot de concessie Berkel-Dinkel) te verlengen of voor een korte periode te gunnen. De vrees is namelijk dat elektrificatie niet voor december 2023 afgerond zal zijn. Provinciale Staten van Overijssel en Gelderland moeten hier nog over beslissen namelijk: https://www.tubantia.nl/oldenzaal/vertr ... ~ab426ed5/

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 09:27
door RTBS
Het is toch ongelofelijk dat dat in 4 jaar tijd niet te realiseren is.... Koppel het traject Oldenzaal-Hengelo alvast los, daar hangt nu al een draadje boven, dan ga je er toch niet onder dieselen.... Heeft de NS geen SGM2 te leen om daar te gaan rijden tot de nieuwe concessie? Speel je daarmee meteen een Lint vrij voor Hengelo-Zutphen want daar is regelmatig uitval door gebrek aan inzetbaar materieel.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 11:14
door julsteren
SGM is dan allang naar de sloper :N

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 11:22
door RTBS
julsteren schreef:SGM is dan allang naar de sloper :N


Ik bedoel ook nu, niet na 2023. ;-)

SGM in Blauwnet kleuren. *trein*

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 11:38
door marvinkok
Ga jij er dan bij staan als instaphulp?
Sgm is niet gelijkvloers, afgeschreven, en (zoals al zo vaak aangehaald) als je gaat knippen in Hengelo gaat je punctualiteit op Zp-Hgl er aan

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 13:11
door RTBS
marvinkok schreef:Ga jij er dan bij staan als instaphulp?
Sgm is niet gelijkvloers, afgeschreven, en (zoals al zo vaak aangehaald) als je gaat knippen in Hengelo gaat je punctualiteit op Zp-Hgl er aan


Dat zal wel meevallen, onlangs is die knip er ook een week lang geweest omdat er weer eens geen materieel beschikbaar was, dat heeft geen problemen opgeleverd.

Overigens heb ik gehoord dat Pro Rail het verzoek heeft gekregen om een extra perron in Hengelo aan te leggen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 13:26
door marvinkok
Dat had zeker wel invloed op de punctualiteit, maar doordat het in de vakantie was viel het erg mee.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 15:43
door julsteren
RTBS schreef:
julsteren schreef:SGM is dan allang naar de sloper :N[/quote

Ik bedoel ook nu, niet na 2023. ;-)

SGM in Blauwnet kleuren. *trein*


Maar nu heeft syntus nog een concessie om te dieselen naar Odz, dus lekker laten dieselen, pas in 2023 gaat de nieuwe concessie in :wink:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 18:48
door Suus
En dan komt er een nieuwe concessie waar diesel- en elektrische treinen in samengevoegd zijn?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 18:58
door dennistd
In principe zouden alle regionale lijnen vanuit Zutphen bij de concessie Berkel-Dinkel komen, terwijl de lijnen vanuit Arnhem bij Rijn-Waal komen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 19 sep 2019, 20:08
door marvinkok
Al is het op deze manier niet ondenkbaar dat Zutphen-Oldenzaal als lijnconcessie (kort) aanbesteed wordt...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 23 okt 2019, 17:21
door regenmaker
Ik zie in ieder geval op de website van Keolis een nieuwe lijn 264 vanaf Denekamp via Ootmarsum en Tubbergen naar Almelo.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 23 okt 2019, 17:23
door julsteren
Niceee, zal wel iets van een spitsbus worden.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 23 okt 2019, 22:40
door cassie127
Sterker nog... Als je even door klikt bij de andere lijnen kun je dienstregeling 2020 al downloaden als pdf en beschikbaar via KV1

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 24 okt 2019, 15:59
door ThijsEnschede
Ik kwam de 5126 tegen op de stalling in Enschede met de Suzan en Freek Reclame! *O*

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 24 okt 2019, 20:31
door omaylie
Volgens mij had ik die eerder gezien, en wel hier.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 25 okt 2019, 20:47
door julsteren
De dienstregeling van de regio Twente voor het dienstregelingsjaar 2020 staat in OVinfo!

De eerder genoemde nieuwe lijn 264 gaat 2 ritten rijden van Denekamp Onder de Linden (v. 6.58 en 7.28) naar Almelo CS, en niet terug, Alleen ma-vr.
Verder enkele minutenwijzigingen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 25 okt 2019, 23:48
door cassie127
Minuten of frequentie wijzigingen is het eigenlijk over het algemeen Keolis breed. Niet veel bijzonders als je zo kijkt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 26 okt 2019, 01:02
door dennistd
Wijzigingen zoals ik ze uit de dienstregeling haal:

Stadsdienst Enschede
  • Lijn 1: verschuift 's avonds ±15 minuten. Vertrekt vanaf station naar Wesselerbrink om .02/.32, naar Universiteit om .22/.52. Hiermee is er richting Enschede Zuid aansluiting vanuit de sprinter. Aansluiting op Kennispark is er nu Hengelo->UT ipv UT->Hengelo. Laatste bus Centraal->Wesselerbrink wel om 23.52u, daardoor een gat van 50 minuten met de voorlaatste. Start zondags een uur eerder op.
  • Lijn 2: minder op station eindigende ritten aan het begin van de middagspits. Start zondags een uur eerder op.
  • Lijn 4/5: lijn 4 iets meer rijtijd, lijn 5 iets minder.
  • Lijn 7: in de spits geen strakke halfuursdienst meer door een verschuiving van rijtijd van de ene naar de andere rit
  • Lijn 9: gaat op zondag van een uursdienst naar een halfuursdienst

Stadsdienst Hengelo
  • Lijn 16: wordt geheel opgeheven.

Stadsdienst Almelo
  • Lijn 681: gaat binnen Almelo in de ochtendspits en middagspits een aantal ritten naar Aalderinkshoek rijden. Blijft in ochtend met één rit uit Den Ham komen.

Streeklijnen
  • Lijn 51: verschuift richting Almelo op zaterdag en zondag een half uur.
  • Lijn 53: gaat op zaterdag en zondag iets later uit Hengelo en Haaksbergen, 's avonds alleen iets later uit Haaksbergen.
  • Lijn 59: 'eindpunt' verschuift in Tubbergen van Wiekslag naar Marconistraat (waarschijnlijk omdat daar meer ruimte is om de tijd af te wachten).
  • Lijn 61: Gaat 's ochtends iets vroeger en 's middags iets later, daardoor tot 13u geen aansluiting IC->Overdinkel en van 14u tot 20u geen aansluiting Overdinkel->IC.
  • Lijn 62: wordt in ochtendspits in Enschede richting Denekamp geknipt, in middagspits in Enschede richting Borculo. Vertrekt 's avonds paar minuten later uit Enschede richting Denekamp voor aansluiting IC.
  • Lijn 64: alle versterkingsritten Almelo-Tubbergen vv worden geschrapt. Wordt op zondag half uur verschoven tbv aansluiting trein in Oldenzaal.
  • Lijn 264: nieuwe lijn Denekamp-Tilligte-Ootmarsum-Vasse-Tubbergen-Almelo. Rijdt op werkdagen 's ochtends 2x (6.58u-7.46u en 7.28u-8.16u).
  • Lijn 66: nieuw 'eindpunt' SG Twickel in Delden (ipv Politiebureau).
  • Lijn 81: in Westerhaar deels geknipt: 's ochtends richting Almelo, 's middags richting Ommen. Waarschijnlijk overgang met lijn 80 dan.
  • Lijn 83: rijdt in Almelo niet meer door naar Centrumplein maar eindigt op het station.
  • Lijn 96: keert in Rijssen terug naar de oude route via Holterstraatweg, in beide richtingen.