Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
wouter15
Berichten: 842
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor wouter15 » Wo 09 Okt 2013, 20:28

Weet iemand of er ergens een vervoersplan van de regio Twente iz te vinden? Ik zat zelf al te zoeken maar kan niks vinden.

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Vr 11 Okt 2013, 14:15

Ik hoorde deze week dat lijn 10 (Hengelo Veldwijk) en lijn 50 (Hengelo-Borne Stroom Esch) aan elkaar gekoppeld worden en gaan rijden met Optares.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1371
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor BrengMe » Vr 11 Okt 2013, 17:14

Als dat zo is, kan je dan niet beter het hele traject onder lijnnummer 10 laten rijden?
---

Twents
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 30 Okt 2013, 10:32
Locatie: Enschede/Ruurlo

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Twents » Wo 30 Okt 2013, 10:40

De belangrijkste wijzigingen stads- en streeklijnen per 8 december bij Syntus.
Niet zoveel veranderingen bij Syntus, alleen wel erg jammer dat sommige snelbussen niet doorrijden tot hun eindbestemming (bijvoorbeeld: Lijn 61 Overdinkel - Enschede CS – Van Heekplein i.p.v. Lijn 61 Overdinkel - Enschede CS en Lijn 62 Borculo – Neede – Haaksbergen – Enschede Zuid – Enschede CS i.p.v. lijn 62 Neede - Haaksbergen - Enschede Zuid - Enschede CS)

Belangrijkste wijzigingen stads- en streeklijnen per 8 december

Vanaf 8 december 2013 verzorgt Syntus Twente onder de naam ‘Twents’ het openbaar vervoer in heel Twente. Dit zal wel even wennen zijn voor iedereen. Want hoewel veel hetzelfde blijft zijn er ook dingen die we anders gaan. Zo is de dienstregeling op een aantal lijnen gewijzigd. De belangrijkste wijzigingen staan hieronder.


Lijn 1 Universiteit Twente (UT) – Wesselerbrink

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. Op donderdag rijden er extra koopavondbussen.



Lijn 2 Helmerhoek – Deppenbroek

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. Op donderdag rijden er extra koopavondbussen.



Lijn 3 Glanerbrug – Enschede

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. Op donderdag rijden er extra koopavondbussen.



Lijn 6 Stokhorst – Boekelo

Op zondag verschuiven de vertrektijden met 30 minuten



Lijn 7 Servicelijn Enschede

Dit lijnnummer is vervallen.



Lijn 8 Hengelo – Noord – UT – Enschede – Zuid – UT – Hengelo

De route van lijn 8 wordt uitgebreid naar Enschede Zuid. Met deze aanpassing ontstaat er een ringlijn Hengelo – Hengelo Noord – UT – Enschede CS – Enschede zuid – UT – Hengelo. Vanuit de Helmerhoek en de Wesselerbrink is er nu ook een directe verbinding met de UT en Hengelo in de spitsen.



Lijn 9 Hengelo – Enschede

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur



Lijn 12 Groot Driene – Gezondheidspark

Op het traject Station – Hengelo Gezondheidspark, rijdt van maandag t/m vrijdag in tegenovergestelde richting van lijn 12 ook lijn 14. In totaal rijden er 4 keer per uur bussen van het station naar het Gezondheidspark. De laatste bus naar het gezondheidspark, vertrekt om 23:17 en is om 23.44 weer op het station. Dat is twee uur later dan nu.



Lijn 14 Station – Gezondheidspark

Het traject Hengelo-Tubbergen van de ‘oude’ lijn 14 is opgenomen in lijn 59. De nieuwe lijn 14 rijdt in Hengelo van het station naar het Gezondheidspark via de route van lijn 12 (in tegenovergestelde richting). Lijn 14 rijdt op maandag t/m vrijdag tot na de avondspits. De bus kan om verkeerstechnische redenen niet via de wijk Woolder Es rijden.



Lijn 20 Borculo – Enschede

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Borculo – Enschede is opgenomen in lijn 62.



Lijn 21 Station – Windmolenbroek

In combinatie met lijn 22 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 19:00 uur



Lijn 22 Station – Windmolenbroek

In combinatie met lijn 21 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 23:00 uur



Lijn 23 Station – Schelfhorst

In combinatie met lijn 24 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 19:00 uur



Lijn 24 Station – Schelfhorst

In combinatie met lijn 23 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 19:00 uur



Lijn 25 Station – Aalderinkshoek

Geen grote wijzigingen. De laatste bus vanaf het station rijdt om 20.31 uur



Lijn 26 Station – Ziekenhuis

Geen grote wijzigingen. De laatste bus vanaf het station rijdt om 20.31 uur



Lijn 27 Station – De Riet

Deze lijn is vervallen. Reizigers kunnen gebruik maken van de trein en van lijn 51.



Lijn 28 Station – Nijrees

Deze lijn is vervallen. Het traject Almelo – Almelo Nijrees is opgenomen in lijn 66.



Lijn 50 Hengelo – Borne

Dit is een nieuwe lijn die in Borne de wijken Stroom Esch en Bornsche Maten gaat verbinden met het station in Borne en Hengelo. In Hengelo rijdt de bus via de IKEA en industrieterrein Westermaat.



Lijn 51 Hengelo – Almelo – Vriezenveen

De route van lijn 51 is vanaf Almelo doorgetrokken naar Vriezenveen. Het traject Almelo – Vriezenveen is overgenomen van lijn 83. Dit lijnnummer is vervallen.



Lijn 53 Haaksbergen – Hengelo

’s Avonds en op zondag de hele dag zijn de vertrektijden vanuit Hengelo en Haaksbergen 30 minuten verschoven. Door deze wijziging sluit lijn 53 in Haaksbergen weer aan op lijn 62, 73 en 74.



Lijn 58 Holten – Nijverdal

Deze lijn is vervallen.



Lijn 59 Haaksbergen – Hengelo – Tubbergen

In december 2012 is op verzoek van Syntus als proef de busdienst tussen Weerselo en Tubbergen in gebruik genomen. De proef blijkt een succes te zijn en krijgt daarom een vervolg. Het hele traject Hengelo – Weerselo – Tubbergen dat als lijn 14 werd gereden, wordt nu opgenomen in lijn 59. Er ontstaat een directe verbinding tussen Tubbergen – Hengelo Noord en het bedrijventerrein Twentekanaal.



Lijn 60 Oldenzaal – Enschede CS – Van Heekplein

In deze dienstregeling rijden de bussen vanuit Oldenzaal in Enschede door naar het Van Heekplein.

(In verband met werkzaamheden is het van Heekplein moeilijk te bereiken, vervangende haltes bij het Medisch Spectrum Twente).



Lijn 61 Overdinkel - Enschede CS – Van Heekplein

Twee keer per uur rijden de bussen vanaf het station in Enschede verder naar het Van Heekplein. De spitsbussen rijden tot het station.

(In verband met werkzaamheden is het van Heekplein moeilijk te bereiken, vervangende haltes bij het Medisch Spectrum Twente).



Lijn 62 Borculo – Neede – Haaksbergen – Enschede Zuid – Enschede CS – Enschede Noord – Oldenzaal – Denekamp

Lijn 62 is een combinatie van lijn 20 en 76 (Borculo – Neede – Enschede) en lijn 62 (Enschede – Denekamp)

Hierdoor ontstaat er in Enschede een rechtstreekse verbinding zonder overstap van het noorden van de stad naar het zuiden van de stad.

Vanuit Denekamp is er nu een doorgaande verbinding naar het Van Heekplein en het Medisch Spectrum Twente in Enschede. In de ochtendspits rijden er vanuit Denekamp diverse snelbussen naar Oldenzaal/Enschede. Deze extra bussen rijden vanaf het station in Enschede allemaal door naar de Universiteit Twente. Vanuit Denekamp reist u in de ochtendspits iedere 10 minuten naar Oldenzaal en Enschede. ’s Middags rijden er snelbussen tussen de Universiteit Twente en Oldenzaal.



Ook vanuit Neede rijden er extra snelbussen naar Enschede. In Enschede rijden deze via P+R Zuiderval. Vanaf het station rijden de snelbussen door naar de Universiteit Twente. ’s Middags rijden er ook snelbussen naar Neede. De lijnnummers 20 en 76 zijn vervallen.



LET OP! De snelbussen stoppen maar op een beperkt aantal haltes.



Lijn 64 Overdinkel – Oldenzaal – Almelo

Net als ’s morgens rijden er ’s middags extra bussen tussen Almelo en Tubbergen. Tijdens de spitsuren rijdt er dus iedere 15 minuten een bus tussen Tubbergen en Almelo vv.

’s Morgens rijdt er een extra bus van Ootmarsum naar Oldenzaal die aansluiting geeft op de trein naar Hengelo/Zutphen.



Lijn 66 Neede – Delden – Almelo – Weerselo – Oldenzaal

De route van lijn 66 is vanaf Almelo doorgetrokken naar Neede. Het traject Almelo – Neede is overgenomen van lijn 92. Ook is de route van lijn 28 in Almelo opgenomen in de nieuwe lijn 66. De lijnnummers 28 en 92 zijn vervallen. Vanaf station Almelo rijdt de bus via de wijk Rohof naar de wijk Nijrees en het aangrenzende industrieterrein Twentepoort. Vanaf daar rijdt de bus door naar Delden, Bentelo, Hengevelde en Neede.

’s Morgens rijdt er een extra snelbus van Oldenzaal naar het ROC De Sumpel en het Twenteborg Ziekenhuis.

LET OP! De snelbussen stoppen maar op een beperkt aantal haltes.



Lijn 76 Neede – Enschede

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Neede – Enschede is opgenomen in lijn 62



Lijn 80 Holten – Goor – Rijssen – Almelo – Westerhaar – Hardenberg

Lijn 80 is een combinatie van lijn 91 Holten – Almelo en lijn 80 (Almelo – Hardenberg). Hierdoor ontstaat er in Almelo een verbinding van het noorden van de stad naar het zuiden van de stad. De buslijn is de hoofdroute met op verschillende plaatsen aansluitingen op andere bussen of treinen. In Holten wordt de route van het station naar de scholengemeenschap in omgekeerde richting gereden zodat er bij de scholengemeenschap geen gevaarlijke oversteek meer is voor de leerlingen. In Holten en Goor sluit de bus aan op de trein. In Rijssen sluit de bus ’s morgens aan op de trein en ’s middags sluit de trein aan op de bus. In Westerhaar is er aansluiting op lijn 81 naar Ommen. In Hardenberg is er aansluiting op de trein van en naar Emmen



Eén keer per dag rijdt er een schoolbus naar het Vechtdal College in Hardenberg. De route is alsvolgt: Den Ham- Vroomshoop - Westerhaar - Sibculo - Kloosterhaar - Bergentheim - Hardenberg ziekenhuis - Station - Vechtdal College Hoofdgebouw. Deze bus vertrekt om 7.04 uur en sluit aan op het eerste lesuur van het Vechtdal College.

Op het traject Den Ham – Vriezenveen- Vroomshoop – Westerhaar - Almelo rijden in de winterperiode extra schoolbussen naar Het Noordik in Almelo. De schoolbussen rijden met de lijnnummer 601 t/m 605.



Reizigers uit Westerhaar die naar de Randstad willen, reizen het snelst met lijn 81 naar Ommen. Vandaar kunnen ze met de Vechtdallijn (trein Arriva) en Hanzelijn (trein NS) naar de Randstad reizen.



Het lijnnummer 91 is vervallen.



Lijn 81 Westerhaar – Ommen

De vertrektijden uit Westerhaar zijn aangepast. In Westerhaar is er een aansluiting op lijn 80 naar Ommen. In Ommen sluit de bus aan op de Vechtdallijn (trein Arriva). Lijn 81 gaat ook op zaterdag rijden.



Eén keer per dag rijdt er een schoolbus naar het Vechtdal College in Hardenberg. De route is alsvolgt: Den Ham- Vroomshoop - Westerhaar - Sibculo - Kloosterhaar - Bergentheim - Hardenberg ziekenhuis - Station - Vechtdal College Hoofdgebouw. Deze bus vertrekt om 7.04 uur en sluit aan op het eerste lesuur van het Vechtdal College.



Op het traject Den Ham – Vreiezenveen – Vroomshoop – Westerhaar – Almelo rijden in de winterperiode extra schoolbussen naar het Noordik in Almelo. De schoolbussen rijden met de lijnnummer 601 t/m 605.



Lijn 83 Almelo – Vriezenveen

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Almelo – Vriezenveen is opgenomen in lijn 51.



Lijn 91 Holten – Almelo

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Holten – Almelo is opgenomen in lijn 80.



Lijn 92 Neede – Almelo

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Neede – Almelo is opgenomen in lijn 66.



Lijn 95 Borculo – Goor

In Goor rijdt lijn 95 niet verder dan het station. Op het vervallen traject Goor station – De Whee rijdt lijn 97.

’s Avonds na 21.00 uur rijdt lijn 95 niet meer.



Lijn 96 Rijssen – Nijverdal – Hellendoorn

De vertrek- en aankomsttijden worden met 15 minuten verschoven. Hierdoor wordt de aansluiting in Rijssen verbetert op lijn 80 en op de treinen uit Almelo en Apeldoorn. In Nijverdal ontstaat er een ruimere overstap tussen de bus en de trein.



Lijn 97 Haaksbergen – Goor De Whee

’s Avonds na 21.00 uur rijdt lijn 97 niet meer.



Lijn 513 Nijverdal – Haarle – Raalte

Dit is een nieuwe Buurtbuslijn.



Voor meer info zie: http://www.syntustwente.nl/nieuws/belan ... ember.aspx

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 30 Okt 2013, 10:46

Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Wo 30 Okt 2013, 10:51

Ik mis in het lijstje de zaterdagse 7-8 minutendienst op lijn 1-2-3 die naar 10 minuten gaat.
Verder opvallend dat de 10-minutendienst op lijn 1-2-3 doordeweeks pas om 16:00 in gaat ipv 14:00 nu. Dat zal dan ook wel voor de lijnen 4 en 5 gelden met de 10/20 minuten dienstregeling...

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Wo 30 Okt 2013, 10:57

Michael 1988 schreef:Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?


Uit de wiki: (wordt regelmatig bijgewerkt)

3001 - 3011 Mercedes-Benz Sprinter Buurtbus
3047 - 3048 VDL Citea Hybride Ex Connexxion 3328 - 3329
3049 - 3060 VDL Berkhof Ambassador Ex 2149 - 2160 m.u.v. 3055(ex-2155) en 3059(ex-2159)
3061 - 3072 VDL Berkhof Ambassador Ex 3161-3172, beschikbaar voor inhuurbedrijven, worden na 2 jaar vervangen.
3101 - 3203 VDL Citea LLE
3247 - 3250 VDL Berkhof Ambassador Ex Midden Overijssel 4147-4150
3255 - 3256 VDL Berkhof Ambassador Ex 3155-3156
3306 - 3309/3312 - 3314 Optare Solo Ex Veluwe 5306-5309 en 5312-5314, worden na afloop leasecontract vervangen.
3401 - 3403 Berkhof Duvedec geleed Ex Connexxion, voor spits en voetbalvervoer

Twents
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 30 Okt 2013, 10:32
Locatie: Enschede/Ruurlo

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Twents » Wo 30 Okt 2013, 11:04

marvinkok schreef:Ik mis in het lijstje de zaterdagse 7-8 minutendienst op lijn 1-2-3 die naar 10 minuten gaat.
Verder opvallend dat de 10-minutendienst op lijn 1-2-3 doordeweeks pas om 16:00 in gaat ipv 14:00 nu. Dat zal dan ook wel voor de lijnen 4 en 5 gelden met de 10/20 minuten dienstregeling...


Ik kan dit helaas geen verbetering noemen...... erg teleurgesteld in Syntus....

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Meltrain » Wo 30 Okt 2013, 12:22

Twents schreef:
Lijn 50 Hengelo – Borne

Dit is een nieuwe lijn die in Borne de wijken Stroom Esch en Bornsche Maten gaat verbinden met het station in Borne en Hengelo. In Hengelo rijdt de bus via de IKEA en industrieterrein Westermaat.




Voor meer info zie: http://www.syntustwente.nl/nieuws/belan ... ember.aspx

Als ik op de lijnennetkaart kijk, lijkt deze lijn totaal niet bij het station van Borne te komen, maar ergens te eindigen bij een industrieterrein in het noorden van Borne.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 30 Okt 2013, 16:56

marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?


Uit de wiki: (wordt regelmatig bijgewerkt)

3001 - 3011 Mercedes-Benz Sprinter Buurtbus
3047 - 3048 VDL Citea Hybride Ex Connexxion 3328 - 3329
3049 - 3060 VDL Berkhof Ambassador Ex 2149 - 2160 m.u.v. 3055(ex-2155) en 3059(ex-2159)
3061 - 3072 VDL Berkhof Ambassador Ex 3161-3172, beschikbaar voor inhuurbedrijven, worden na 2 jaar vervangen.
3101 - 3203 VDL Citea LLE
3247 - 3250 VDL Berkhof Ambassador Ex Midden Overijssel 4147-4150
3255 - 3256 VDL Berkhof Ambassador Ex 3155-3156
3306 - 3309/3312 - 3314 Optare Solo Ex Veluwe 5306-5309 en 5312-5314, worden na afloop leasecontract vervangen.
3401 - 3403 Berkhof Duvedec geleed Ex Connexxion, voor spits en voetbalvervoer


Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Zonnig » Wo 30 Okt 2013, 17:04

Twents schreef:
marvinkok schreef:Ik mis in het lijstje de zaterdagse 7-8 minutendienst op lijn 1-2-3 die naar 10 minuten gaat.
Verder opvallend dat de 10-minutendienst op lijn 1-2-3 doordeweeks pas om 16:00 in gaat ipv 14:00 nu. Dat zal dan ook wel voor de lijnen 4 en 5 gelden met de 10/20 minuten dienstregeling...


Ik kan dit helaas geen verbetering noemen...... erg teleurgesteld in Syntus....


En wat zou jet met Connexxion zijn geworden .... misschien wel veel slechter.
De stadsregio Twente vond dit kennelijk toch het beste!

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3235
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Ronald » Wo 30 Okt 2013, 19:43

Opvallend: op de lijnenkaart staat een lijn 4 van Denekamp richting Nordhorn ingetekend.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor julsteren » Wo 30 Okt 2013, 19:57

Meltrain schreef:
Twents schreef:
Lijn 50 Hengelo – Borne

Dit is een nieuwe lijn die in Borne de wijken Stroom Esch en Bornsche Maten gaat verbinden met het station in Borne en Hengelo. In Hengelo rijdt de bus via de IKEA en industrieterrein Westermaat.




Voor meer info zie: http://www.syntustwente.nl/nieuws/belan ... ember.aspx

Als ik op de lijnennetkaart kijk, lijkt deze lijn totaal niet bij het station van Borne te komen, maar ergens te eindigen bij een industrieterrein in het noorden van Borne.



Is helemaal correct, om bij het station te komen via lijn 50 moet op winkelcentrum Stroom-Esch worden overgestapt op buurtbus 592, of je neemt gewoon de 51 die dan Hengelo-Vriezenveen rijd.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Meltrain » Wo 30 Okt 2013, 20:02

Nog een foutje: volgens de lijnennetkaart rijdt de nieuwe buurtbuslijn 513 alleen tussen Nijverdal en Haarle en niet door naar Raalte.

Verder vind ik het jammer dat lijn 58 wordt opgeheven, maar ben ik blij dat ik afgelopen zomer toch nog een ritje met die lijn heb gemaakt.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor flipje » Wo 30 Okt 2013, 20:38

Meltrain schreef:Verder vind ik het jammer dat lijn 58 wordt opgeheven, maar ben ik blij dat ik afgelopen zomer toch nog een ritje met die lijn heb gemaakt.

Bezetting van dit lijntje is zeer slecht en zal ook wel niet verbeteren. Wat voornamelijk is toe te schuiven aan de partijen die zich bezig houden met het Nationaal Park. Als ze er wat meer energie hadden ingestoken had het nog best een succes kunnen worden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Suus » Wo 30 Okt 2013, 20:45

Ronald schreef:Opvallend: op de lijnenkaart staat een lijn 4 van Denekamp richting Nordhorn ingetekend.

Het zou wel een positieve ontwikkeling zijn, er is daar aardig wat grensverkeer maar het wordt totaal niet uitgebaat. Sowieso is Nordhorn de eennagrootste plaats in Duitsland zonder treinverbinding.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Daniel » Wo 30 Okt 2013, 20:54

Dat wordt dus kennelijk een buurtbus zo kom ik hier tegen: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168907
Aan het lijnnummer te zien trouwens een lijn die vanuit Duitsland uitgevoerd wordt. Het valt althans op dat 'ie mooi in het stadsnet van Nordhorn van het VGB past wat een lijn 1, 2, 3 en 5 kent :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Hans
Berichten: 387
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Hans » Wo 30 Okt 2013, 21:15

Opvallend dat er 'lange lijnen' gecreerd worden. Benieuwd wat dat voor effect gaat geven bij vertragingen.
Het idee er achter is goed, hopelijk begrijpt de reiziger het ook en stapt niet in de bus in de verkeerde richting.

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor busburger » Wo 30 Okt 2013, 21:51

Ronald schreef:Opvallend: op de lijnenkaart staat een lijn 4 van Denekamp richting Nordhorn ingetekend.


Volgens mij een lijn van de (Duitse) stadsdienst Nordhorn

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Do 31 Okt 2013, 09:15

Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?


Uit de wiki: (wordt regelmatig bijgewerkt)

3001 - 3011 Mercedes-Benz Sprinter Buurtbus
3047 - 3048 VDL Citea Hybride Ex Connexxion 3328 - 3329
3049 - 3060 VDL Berkhof Ambassador Ex 2149 - 2160 m.u.v. 3055(ex-2155) en 3059(ex-2159)
3061 - 3072 VDL Berkhof Ambassador Ex 3161-3172, beschikbaar voor inhuurbedrijven, worden na 2 jaar vervangen.
3101 - 3203 VDL Citea LLE
3247 - 3250 VDL Berkhof Ambassador Ex Midden Overijssel 4147-4150
3255 - 3256 VDL Berkhof Ambassador Ex 3155-3156
3306 - 3309/3312 - 3314 Optare Solo Ex Veluwe 5306-5309 en 5312-5314, worden na afloop leasecontract vervangen.
3401 - 3403 Berkhof Duvedec geleed Ex Connexxion, voor spits en voetbalvervoer


Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?

Syntus gaat het zonder gelede bussen doen. Daarvoor in de plaats komen de (extra) snelbussen.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Edwin » Do 31 Okt 2013, 11:47

marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?

Syntus gaat het zonder gelede bussen doen. Daarvoor in de plaats komen de (extra) snelbussen.

Zouden ze die Citaro's weer groen maken en naar Almere sturen, waar ze hard nodig zijn(...)?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Michael 1988 » Do 31 Okt 2013, 12:44

Edwin schreef:
marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?

Syntus gaat het zonder gelede bussen doen. Daarvoor in de plaats komen de (extra) snelbussen.

Zouden ze die Citaro's weer groen maken en naar Almere sturen, waar ze hard nodig zijn(...)?


Daarvoor worden al de gelede bussen van GVU voor naar toe gestuurd (serie 4630-4646). Die zijn ook een stuk jonger dan de bussen die er nu rondrijden in Twente en Almere. De GVU bussen komen uit 2007 en de bussen in Almere en Twente uit 2003. Het kan misschien zo zijn dat de bussen er naar toe worden gestuurd ter versterking, maar ik zou eerder de bussen ter vervanging naar toe sturen en ook andere jongere bussen (en/of nieuwere bussen bij bestellen). De concessie in Almere duurt nog 4 jaar dus nieuwere bussen zijn harder nodig dan bussen die net zo oud zijn (10 jaar dus).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Edwin » Do 31 Okt 2013, 15:23

Michael 1988 schreef:Daarvoor worden al de gelede bussen van GVU voor naar toe gestuurd (serie 4630-4646). Die zijn ook een stuk jonger dan de bussen die er nu rondrijden in Twente en Almere. De GVU bussen komen uit 2007 en de bussen in Almere en Twente uit 2003. Het kan misschien zo zijn dat de bussen er naar toe worden gestuurd ter versterking, maar ik zou eerder de bussen ter vervanging naar toe sturen en ook andere jongere bussen (en/of nieuwere bussen bij bestellen). De concessie in Almere duurt nog 4 jaar dus nieuwere bussen zijn harder nodig dan bussen die net zo oud zijn (10 jaar dus).

Dat is waar. Van de huidige Citaro's in Almere vraagt men zich al af of die het einde van de concessie Almere wel gaan halen, maar ik dacht meer inderdaad aan versterkingen omdat ze in Almere van 2 naar 3 gelede lijnen gaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9532
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Wubbo » Vr 01 Nov 2013, 11:50

Topictitel maar eens aangepast, maar zullen we het hier niet over Almere hebben? Dat ligt bij mijn weten niet in Twente ;-)

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Vr 01 Nov 2013, 12:43

Meltrain schreef:Nog een foutje: volgens de lijnennetkaart rijdt de nieuwe buurtbuslijn 513 alleen tussen Nijverdal en Haarle en niet door naar Raalte.

Er staan wel meer fouten op de lijnennetkaart (deels stonden ze er ook al op de oude). Zo zou lijn 62 in Denekamp via het oude busstation rijden, station Drienerlo heeft nog de oude situatie, lijn 60 snijdt in Oldenzaal de Thij een rotonde af, en er zullen er nog wel meer zijn.

Overigens had ik het logischer gevonden om 66 aan 91 te koppelen en 80 aan 92, op die manier krijg je meer oost-west en noord-zuid, met lijnen waar mensen ook iets aan hebben. Oldenzaal-Neede kan al met 62(+20), vanuit Hardenberg zou dit een nieuwe verbinding zijn.

Wubbo schreef:Topictitel maar eens aangepast, maar zullen we het hier niet over Almere hebben? Dat ligt bij mijn weten niet in Twente ;-)
Alm en Aml lijken anders best op elkaar (zowel de spoorse afkortingen als het tuig dat er woont :twisted: )
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten