Pagina 11 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 dec 2013, 07:51
door Dre
Uit de serie 1449-1460 zijn de (30)49, (30)53 en (30)54 al gespot in Neede. Van Connexxion gaan i.i.g. de 3046 (ex CXX 8587) en 3047 (ex CXX 8584) mee. Aldus hier op busfoto (bijna helemaal onderaan)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 dec 2013, 10:53
door MdJ
Hmm. De reclame van de 3047 zit momenteel op de 1844. :wink: Reclames lopen dus gewoon door (via de Regio Twente?)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 dec 2013, 11:09
door marvinkok
Wel opvallend, meende dat er geen totaalreclame meer zou komen op de bussen. Wel handig om daar die geel/wit/blauwe bussen voor te gebruiken, scheelt je een hele bus omspuiten in Twents-stijl :P

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 dec 2013, 19:31
door NG²7²™
Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:Mogelijk dat het met de kilometerstanden te maken heeft? De 31xx van Syntus gaan al rap richting de miljoen, de 88xx en 89xx van Connexxion hangen rond de 700.000
Hoe zit dat dan met de serie 2149 - 2160? Ik wacht overigens ook gewoon nog even af tot de zondag (of volgende week zondag) hoe het zit met wat wel en wat niet meegaat.
Het onderhoud van de 3161-3172 schijnt niet zo goed geweest te zijn als dat van de 3049-3060. De 3050 en 3057 rijden inmiddels met reclamecampagnes voor Twente over de Veluwe.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 dec 2013, 23:42
door Michael 1988
NG²7²™ schreef:
Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:Mogelijk dat het met de kilometerstanden te maken heeft? De 31xx van Syntus gaan al rap richting de miljoen, de 88xx en 89xx van Connexxion hangen rond de 700.000
Hoe zit dat dan met de serie 2149 - 2160? Ik wacht overigens ook gewoon nog even af tot de zondag (of volgende week zondag) hoe het zit met wat wel en wat niet meegaat.
Het onderhoud van de 3161-3172 schijnt niet zo goed geweest te zijn als dat van de 3049-3060. De 3050 en 3057 rijden inmiddels met reclamecampagnes voor Twente over de Veluwe.
Leuk, het ene merknaam maakt reclame voor de ander :P. Vind het overigens (lees het net pas/was het vergeten) niet vreemd dat de onderhoud van de 3161-3172. Volgens de wiki (bron is waarschijnlijk Busfotogroep) was die serie voor inhuurbedrijven en werd de serie na 2 jaar vervangen. Daar waar er bij de 3049 - 3060 dat niet vermeldt staat.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 07 dec 2013, 08:21
door dennistd
De route die op de haltevertrekstaat van lijn 1 op de Langenkampweg staat vind ik nou niet echt heel duidelijk...
Afbeelding
Nog afgezien van de al flinke tijd niet meer bestaande halte UT/Bosweg trouwens

Deze lijnenkaart komt uit de gtfs-gegevens van openov.nl en klopt in tegenstelling tot de normale kaart wel volgens mij: https://maps.google.nl/maps?q=http:%2F% ... 5&t=m&z=10

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 07 dec 2013, 14:00
door Dre
Vanochtend was bij de stalling Fortuinstraat een eerste teken van de concessiewisseling te zien:
Afbeelding

Van de drie Citaro's was al geen spoor meer te bekennen.

Ondertussen rijdt ook lijn 20 zijn laatste baantjes met een oude Syntus Twents-bus. Vanaf morgen rijdt lijn 62 door naar Borculo.
Afbeelding

En vanwege het afscheid van een rechtsopvolger van het bedrijf dat sinds 1923 busvervoer aanbied in Twente heeft Connexxion ook nog gezorgd voor afscheidspamfletten:
Afbeelding

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 10:44
door Anne
De website http://www.twents.nl is ook niet meer.
Vandaag kom je automatisch op de Twents site van Syntus.
Gisteravond nog de CXX-Twents info.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:44
door Dre
Vanochtend rond 7:45 uur kwam je zelfs nog gewoon op de CXX-Twents uit.

Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat Syntus een goed begin heeft gemaakt in Twente. Vanochtend even aanschouwd in Enschede. Daarna voor het eerst terug met Citea 3193, een gratis rit overigens.

Wat opmerkelijke zaken in Enschede:
Hoe Syntus materieelnummeringstechnisch bezig is geweest mag mij een raadsel zijn. De 3155 bestaat namelijk 2 keer, een keer als Ambassador (BZ-TT-62) en een keer als Citea (00-BDH-7).
De bestemmingen stonden nog niet overal duidelijk vermeldt. Dat leidde soms tot verwarrende lijnnummers en bestemmingen:
Afbeelding
(de nostaligsche Tukker zal overigens opmerken dat de lijnen 60, 61 en 62 weer vanaf hun oude plaats [perron 10 en 11] vertrekken i.p.v. de plek waar ze door Connexxion een paar jaar geleden naartoe zijn verhuisd).
Sommige chauffeurs wisten de nieuwe plekken ook niet te vinden. Vrijwel alle bussen stonden vóór de perronnen even stil zodat de chauffeur kon kijken waar hij/zij nu eigenlijk moest staan. In Oldenzaal bij het heropende busstation halteerde de eerste bus van 9 over 8 naar Denekamp (met "Geen dienst" op de lijndisplay) op de plaats van de buurtbus.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 15:21
door reisthijs
avl schreef:Vandaag kom je automatisch op de Twents site van Syntus.
Niet helemaal, je komt op de Syntus-site in een Twents jasje. Als je cookies aan hebt staan kan je niet meer terug naar de gewone Syntus-site. :')

Edit: ik ontdek nu dat er ook een website http://www.syntustwente.nl/ bestaat. Dat is dus een ándere site dan die waar twents.nl naar doorverwijst :?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 18:59
door Dre
Dat zal er wel mee te maken hebben gehad dat de naam "Twents" tot vandaag een merknaam van Connexxion was. Syntus heeft daarop het eigen merk "Syntus Twente" in de markt gezet. Vervolgens heeft de Regio in 2012 de merknaam "Twents" overgenomen van Connexxion en zijn beiden een beetje door elkaar gaan lopen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 19:13
door Nitein-Repart
Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat Syntus een goed begin heeft gemaakt in Twente. Vanochtend even aanschouwd in Enschede. Daarna voor het eerst terug met Citea 3193, een gratis rit overigens.
De eerste zondag geeft nooit zo heel veel problemen, vaak is het met een nieuwe dienstregeling de eerste maandag een puinhoop. Is dat ik niet meer naar Enschede hoef voor mijn studie (ik ben gestopt met Civiele Techniek, na twee maanden omdat het te lastig was), anders was ik benieuwd hoe het morgen zal vergaan. Nu ook wel, aangezien ik regelmatig met lijn 1, 9, 20, 53 en 59 gereisd heb. Zou graag weer met deze lijnen willen reizen in de Syntus-bussen, maar ik heb nu geen SOV meer. Ik hoop dat er nog een keer een goedkope busdagkaart van €10 komt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 21:52
door Meltrain
Je had altijd het Syntus SuperTicket, maar ik kan die ineens niet meer vinden op de site. :?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 22:10
door Anne
Meltrain schreef:Je had altijd het Syntus SuperTicket, maar ik kan die ineens niet meer vinden op de site. :?
Hier staat het super ticket

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 22:15
door Nitein-Repart
Woon bij Doetinchem dus dat gaat niet zo makkelijk.
Moet je eerst naar Dieren fietsen en dan via Apeldoorn met de bus naar Enschede reizen en 's avonds terug. Dat is niet te doen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 22:22
door MdJ
Meermanskaart/ Dagkaart Oost
Geldig bij: Arriva, Breng en Syntus
Prijs: € 19,50

*Op één kaartje reizen maximaal 2 volwassenen en maximaal 4 kinderen t/m 11 jaar
*Van maandag t/m vrijdag niet geldig voor 9.00, behalve in juli en augustus
*Ook geldig in bussen en buurtbussen van Arriva, Connexxion en Syntus in Overijssel en Flevoland, behalve in Almere

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 22:30
door busburger
Erno-BE schreef:Woon bij Doetinchem dus dat gaat niet zo makkelijk.
Moet je eerst naar Dieren fietsen en dan via Apeldoorn met de bus naar Enschede reizen en 's avonds terug. Dat is niet te doen.
Ik kan hem op de nieuwe website niet vinden, maar tot de Gelderse concessie van Syntus behoort ook onder andere de "scholierenlijn" 656 tussen Doetinchem en Apeldoorn. Ik vrees dat je problemen krijgt als je op deze aan Connexxion Tours uitbestede lijn een Syntus Superticket probeert te gebruiken, laat staan aan te schaffen, maar je zou er een zaak van kunnen maken bij Syntus dan wel haar opdrachtgever in deze, de provincie Gelderland.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 22:49
door Nitein-Repart
busburger schreef:
Erno-BE schreef:Woon bij Doetinchem dus dat gaat niet zo makkelijk.
Moet je eerst naar Dieren fietsen en dan via Apeldoorn met de bus naar Enschede reizen en 's avonds terug. Dat is niet te doen.
Deze rijdtom 710 en dat is voor 9 uur, dus niet toegestaan.
Verder zag ik die meermanskaart ook, maar dat is €20 en dat vind ik aan de hoge kant.


Ik kan hem op de nieuwe website niet vinden, maar tot de Gelderse concessie van Syntus behoort ook onder andere de "scholierenlijn" 656 tussen Doetinchem en Apeldoorn. Ik vrees dat je problemen krijgt als je op deze aan Connexxion Tours uitbestede lijn een Syntus Superticket probeert te gebruiken, laat staan aan te schaffen, maar je zou er een zaak van kunnen maken bij Syntus dan wel haar opdrachtgever in deze, de provincie Gelderland.
Deze rijdtom 710 en dat is voor 9 uur, dus niet toegestaan.
Verder zag ik die meermanskaart ook, maar dat is €20 en dat vind ik aan de hoge kant.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 09:08
door MdJ
Nog meer ambassadors in de concessie Twente: Ten minste 3 bussen op lijn 62 rijden met ex-Breng ambassadors met LCD-scherm. :wink:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 09:29
door Nitein-Repart
De hamvraag: hoe is het vandaag gegaan in Twente.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 12:06
door marvinkok
Voor wat ik heb gemerkt loopt het gewoon goed. Er is genoeg reservepersoneel om te sturen en op te vangen. Alleen moeten de chauffeurs nog even wennen aan de nieuwe indeling op het station van Enschede.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 14:37
door MdJ
Vaak gehoorde klacht is dat de chauffeurstas niet in het tassenvak past.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 18:29
door The best
In Almelo liep het ook allemaal wel prima. Op het station nog gratis krentenwegge gekregen.

In vergelijking met Connexxion heerlijke bussen. Fijne stoelen en een scherm dat ten minste wel werkt, al stond er wel Syntus Gelderland op.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 10 dec 2013, 09:43
door marvinkok
Overigens, op de lijnenkaart en in de reisinfo staat buurtbus 508 (Enschede Zuid) niet meer genoemd, maar toch ben ik al een paar een nieuwe buurtbus tegengekomen op de route van lijn 508... Gevalletje vergeten in te tekenen?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 10 dec 2013, 09:45
door BrengMe
Ik denk het wel ja, de dienstregeling van lijn 508 staat gewoon op de website.