Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Concessie Twente

Berichtdoor busburger » Zo 26 Jan 2014, 21:11

MdJ schreef:Wagenpark:
*3045-3048 : Ex Connexxion 8584, 8585, 8587, 8589, niet op volgorde.
*3049-3060 : Ex Syntus 2149-2160, ex Syntus 1449-1460. (mist 2155)
*3061-3065 : Eigendom van OAD, ex Connexxion/Breng 8428-8432. (8428-8429 zijn rood, 8430,8431 en 8432 zijn wit, laatste rijdt niet voor Syntus, maar voor Twence Milieu.
*3066-3072 : Eigendom van TGVia, Luttikhuizen en Scheppers tbv schoolbussen van/naar Almelo en zonebussen Oldenzaal-Enschede/UT-Neede. Ex Connexxion/Hermes 1741-11757, 1759, 1768, 1773, 1746, 1790

*Buurtbusjes.
*3101-3206: Citea LLE. 31013125 zijn "oudere" wagens dan de anderen, deze zijn
*3248-3250: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4148-4150. Blauw interieur en hebben extra zwarte vlakken zodat deze ambassadors een beetje lijken op de citea's. (zwarte lampenkappen, zwart bij het nummerbord)
*3255-3256: Ambassadors uit Midden Overijssel ex 4155 en 4156. (=omgebouwd naar de opstelling zoals de citea's, behalve de dubbele zitplaats op de voorkant. De 3255 was eerst de 3155 en heeft nu (grote) zwarte letters.)
*3306-3312 : Optare, uit Veluwe. De 3306-3308 waren eerst de 5306-5308 die in de concessie ZHO hebben gereden.
*3401-3403 : Duvedec. Rijden parkeerpendels UT-Drienerlo bij wedstrijden van FCT.


Bedankt voor het overzicht, dat maakt het allemaal weer wat duidelijker! Bedoel je met "Scheppers" misschien Schepers, of bestaat er ook een busbedrijf Scheppers?
Laatst gewijzigd door Wubbo op Ma 27 Jan 2014, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie Twente

Berichtdoor MdJ » Zo 26 Jan 2014, 21:15

Kan ook best Schepers zijn, iig die uit Westerhaar. (of daar in de buurt)
Bij twijfel: gebruik beton.

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Zo 26 Jan 2014, 22:52

En het is geen Luttikhuizen maar gewoon Luttikhuis (als we toch bezig zijn :lol: )
Een van de twee Ambassadors van Luttikhuis is trouwens al een paar weken kapot, in plaats hiervan rijdt één van de spitsritten uit Denekamp (v 7.11 of 7.21) met een Integro van Taxi Almelo/TCA Tours (dat tegenwoordig ook van Luttikhuis is trouwens).
De OAD rijdt ook ritten op lijn 64 (Almelo-Tubbergen) met een witte Amba zag ik afgelopen week.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie Twente

Berichtdoor MdJ » Zo 26 Jan 2014, 23:02

Bij TGVia blijkbaar ook, daar rijdt de ex-syntus 2147 op lijn 62 :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Vr 07 Feb 2014, 23:59

Meer duidelijkheid over Syntus busdienst 66 op zondag, snellere overstap- en vertrektijden
In december is tijdens een gemeenteraadsvergadering de zogeheten motie 2013-Broekhuis-1 aangenomen. Daarin wordt het college van burgemeester en wethouders opgedragen om in overleg te treden met Regio Twente over een aantal onderwerpen die het openbaar vervoer betreffen. Frank Broekhuis (GB/VVD), indiener van de motie, wil graag dat de gemeente iets doet aan een aantal problemen met de buslijnen 59, 64 en 66 die hem ter ore zijn gekomen.

Volgens die signalen is het openbaar vervoer van en naar de dorpen in de gemeente Tubbergen nog niet naar wens. Bijvoorbeeld:
  1. Er is geen buslijndienst op zondag tussen Oldenzaal en Almelo (lijn 66), o.a. studenten ondervinden hinder hiervan;
  2. Doordat de overstap van buslijn 66 (Oldenzaal-Almelo) op buslijn 59 (Tubbergen-Hengelo) niet gegarandeerd wordt, wordt niet het volledige potentieel van deze snelle buslijn (59) gebruikt;
  3. Dat eerdere gemelde problematiek rond de aankomsttijd van de trein uit Zwolle en Enschede en de vertrektijd van de bussen, ook met de nieuwe dienstregeling, nog steeds als probleem wordt ervaren.

Broekhuis riep de gemeente met de motie op om in gesprek te treden met het bestuur van de Regio Twente (als verantwoordelijke voor het openbaar vervoersbedrijf), om tot een verbetering van de busdiensten van en naar de dorpen te komen. "Zodanig dat de busdiensten beter aansluiten op de behoefte van de inwoners van de gemeente Tubbergen."

Inmiddels is er overleg gevoerd met de Regio Twente. Daaruit zijn de volgende zaken gebleken:
  1. Regio Twente geeft aan dat deze lijn al sinds de dienstregeling van 2009 niet meer op zondag rijdt. De gemiddelde bezettingsgraad bedroeg toen iets meer dan één persoon per rit. Om die reden zijn de zondagsritten niet meer door Regio Twente geëist tijdens de aanbesteding van de concessie die in december 2013 is ingegaan. Omdat de lijn op zondag niet of nauwelijks werd gebruikt, is deze verbinding niet meer geëist bij de aanbesteding en dus ook niet meer door Syntus aangeboden.
  2. De bestaande lijn 59 is op verzoek van de gemeente Tubbergen en op initiatief van Syntus verlengd tussen Weerselo en Tubbergen. De vervoerskundige meerwaarde vanuit Tubbergen lag in een snellere verbinding (15 minuten reistijdwinst) voor studenten en scholieren naar Hengelo en terug. Syntus heeft door de koppeling tussen lijn 92 en lijn 66 een doorgaande verbinding gecreëerd tussen Twente en de Achterhoek (Neede). Voor vervoer naar de Achterhoek is dit de nieuwe verbinding. Tussen lijn 59 en lijn 66 ligt geen vervoerskundige relatie. De vervoerskundige relatie tussen Albergen en Hengelo is bovendien zo gering dat hier geen prioriteit is gelegd in de aansluitingen. Van Albergen naar Hengelo is een overstap-ruimte in Weerselo van 6 á 7 minuten en op de terugreis is dat ongeveer 1 minuut.
  3. Regio Twente heeft in het aanbestedingsbestek voor de huidige vervoerconcessie de eisen voor de aansluitingen toegespitst op de intercity’s richting de Randstad. Dat ligt voor de hand omdat de reizigersstromen van en naar de Randstad veruit het grootst zijn. Komende uit Tubbergen met lijn 64 (met reisbestemming Zwolle) bedraagt op station Almelo de overstaptijd tussen bus en trein ongeveer 9 minuten. Komende uit Tubbergen met lijn 59 (met reisbestemming Enschede) is de overstaptijd in Hengelo ook ongeveer 9 minuten. Dat zijn prima overstaptijden. Op de terugreis is sprake van minder goede overstaptijden. In Almelo bedraagt de overstaptijd meestal 30 minuten (alleen in de middagspits is het 15 minuten) op de bus naar Tubbergen. Komende uit Enschede is de overstap in Hengelo op de bus naar Tubbergen ook niet ideaal. De reiziger uit Enschede zou tot Almelo in de trein kunnen blijven en daar op de bus stappen. Dat leidt niet tot een kortere reistijd maar wel tot minder wachttijd. Regio Twente zegt toe de overstaptijden vanuit Almelo en Hengelo op de bussen richting Tubbergen met de vervoerder te bespreken tijdens de evaluatie die zij met Syntus hebben over de eerste ervaringen met de nieuwe dienstregeling.

"Regio Twente kan dus niet op voorhand aangeven of er aanpassingen mogelijk zijn die leiden tot kortere overstaptijden voor busreizigers richting de Tubbergse dorpen. Verbetering van de overstap tijdens de terugreis moet bijvoorbeeld ook niet ten koste gaan van de goede overstaptijden die nu voor de heenreis gelden. Ook geeft Regio Twente aan dat de inkomsten van Syntus momenteel hard teruglopen als gevolg van wijzigingen in de studentenkaart. Regio Twente en Syntus komen daarover in gesprek. Wat één en ander voor het openbaar vervoer gaat betekenen is nu niet duidelijk, maar het ligt voor de hand dat er weinig financiële armslag zal zijn om andere verbeteringen of wijzigingen in de dienstregeling door te voeren. Regio Twente zal de Twentse gemeenten informeren over de verdere ontwikkelingen via het reguliere bestuurlijke en ambtelijke overleg Mobiliteit", zo licht wethouder Jos Harmelink nader toe.

Volgens Broekhuis zijn al zijn vragen van destijds beantwoord, maar is het doel echter niet gehaald. "En dan met name de zondagsdienst voor lijn 66. Hierbij zie ik mogelijkheid om deze met lijn 64 af te wisselen." Hij wil ook graag een specifieke onderbouwing van bepaalde uitgangspunten, waarover hij de wethouder nog nader gaat bevragen. Broekhuis: "Ik wil graag wat meer details over waarom dit tegenvalt en was dit door Syntus te voorzien dat dit gebeurde? Waar praten we over, in percentage en in euro's? Heeft dit verdere consequenties voor het openbaar vervoer van en naar onze dorpen, en wat betekent dit voor de hele regio? Binnen welk tijdspad krijgen we feedback? ik lees via het reguliere bestuurlijke ambtelijk overleg. Oké, maar is dat de eerstvolgende of die van volgend jaar? En wat voor kosten gaan er gepaard met wijzigingen die als doel hebben om het openbaar vervoer beter op elkaar te laten aansluiten, met dezelfde middelen?"

Broekhuis geeft aan binnenkort met het ROCOV (adviserende consumentenorganisatie in het OV) en Syntus om tafel te gaan, om nader te bepalen wat (on)mogelijk is.

Bron: http://tubbergen.nieuws.nl/gemeenteberi ... trektijden

Ik zat zelf ook te kijken wat ze nu bedoelen met lijn 66 in Tubbergen, maar blijkbaar gaat het dus om de overstap lijn 59 - lijn 66 in Weerselo, om zo een snelle verbinding met Oldenzaal te hebben. Hier is weinig aan te doen zo te zien.

De overstap IC uit Deventer -> lijn 64 is 5 minuten, zolang je niet achterin zit moet dat toch te halen zijn. Dat is best te verruimen ten koste van de overstaptijd in de andere richting (nu een ruime 14 minuten). Dat komt omdat de lijn nu niet op de symmetrietijd van .00 ligt, maar op .56. Een overstap die dan wel verdwijnt is die van lijn 64 op lijn 66 in Oldenzaal, maar deze wordt volgens mij nauwelijks gemaakt (en is ook alleen in deze richting aanwezig). De hele lijn gaat dan 4 minuten later rijden. In Oldenzaal zijn verder geen aansluitingen, in Tubbergen sluit lijn 64 nu ook al niet aan op 59. Geen enkel probleem om deze lijn 4-5 minuten te verschuiven lijkt me.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Erno-BE » Za 08 Feb 2014, 09:05

Is het zo moeilijk om de buslijnen symmetrisch aan te leggen zodat aansluitingen op zowel de heen als terugreis gelijk zijn?

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Klaasje » Za 08 Feb 2014, 09:07

Nee maar het betekent wel minder efficiënte omlopen. En als je de aanbesteding wilt winnen moet het geld in de plannen toch ergens vandaan komen.

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Za 08 Feb 2014, 11:13

Lijn 64 keert zowel in Overdinkel als Almelo op zichzelf, dus dat kan in dit geval het probleem niet zijn. Waarom de lijn toch een afwijkende symmetrie heeft zou ik eigenlijk niet weten. In het verleden sloot lijn 64 in Oldenzaal aan op lijn 62 (reden achter elkaar aan, zowel richting Berghuizen als richting Vos de Waalstraat). Die aansluiting is er nu ook niet meer, aangezien lijn 62 verschoven is.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Erno-BE » Za 08 Feb 2014, 12:04

Maar is het teveel gevraagd om de bussen in Almelo ongeveer op 27/57 te laten arriveren en om 03/33 te laten vertrekken, zo biedt je aansluiting op de sprinter naar Enschede, sprinter naar Zwolle en de IC naar de Randstad?

Maxim
Berichten: 65
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Maxim » Ma 10 Feb 2014, 10:22

Je kunt natuurlijk altijd je suggestie doorgeven, soms komt het ongunstig uit maar soms is er ruimte voor verbetering :wink:

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Erno-BE » Ma 10 Feb 2014, 12:18

Korte aansluitingen op de.belangrijkste treinen lijkt mij noodzakelijk om klanten te krijgen en in Twente lijkt me dat nou niet erg moeilijk aangezien in Enschede de IC's van en naar de Randstad op 15/45 aankomen/vertrekken, in Hengelo de sprinterknoop op 15/45 ligt en de IC richting Randstad op 22 vertrekken en 07 aankomen, in Almelo de sprinter Zwolle-Enschede rond 00/30 en de IC richting Randstad op 04 vertrekken en 56 aankomen. In bepaalde regios is symmetrisch kort aansluiten.op de trein lastiger als deze op bijv. 22/52 vertrekt en 07/37 aankomt, maar dat is in Twente niet het geval.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Ma 10 Feb 2014, 12:29

In Enschede moet je de keus maken aan te sluiten op de aankomende of de vertrekkende treinen. Je wilt een overstap van ongeveer 5 minuten hebben tussen trein/bus en bus/trein. Je stadsrondjes mogen dan dus (inclusief buffer) maar 20 minuten duren. Dat redt je dus niet, dus is er gekozen om de symmetrie zoveel mogelijk op .20 te leggen, en dus aansluiting te bieden op de aankomende treinen.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Karl » Ma 10 Feb 2014, 12:55

Geen idee hoe dat precies in Twente werkt; maar wanneer richtingen duidelijk verspitst zijn, dan kan je best 's ochtends richting Randstad aansluiten en 's middags terug. Als dat niet zo is, dan stel je sommige reizigers twee keer teleur. Daarnaast zie je ook een steeds complexer wordend activiteitenpatroon, waardoor reizen anders worden dan woon-werk-woon. Voor OV is het lastig daar op aan te sluiten, in verband met de nodige massa per relatie.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Wo 12 Mar 2014, 17:15

Als er geen treinen rijden tussen Hengelo en Oldenzaal mag je nu ook met de bus tussen Oldenzaal en Enschede (60 en 62) en Oldenzaal en Almelo (64 en 66). Zie deze pdf: http://www.syntus.nl/Download.aspx?File ... yuEdLBCobd
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie Twente

Berichtdoor MdJ » Za 26 Apr 2014, 18:37

Vanaf 11 mei gewijzigde busroutes centrum Enschede

In het centrum van Enschede wordt hard gewerkt. Het Medisch Spectrum Twente bouwt sinds 2012 aan haar nieuwe ziekenhuis. Om het MST goed te kunnen bereiken wordt de Van Heekparkeergarage, de grootste parkeergarage van de stad, aangepast voor bezoekers van het ziekenhuis. Tevens legt de gemeente een plein aan in het gebied tussen de nieuwe hoofdingang van het MST en het Van Heekplein: het Koningsplein. Deze verbouwingen vergen grondige onder- en bovengrondse aanpassingen en heeft gevolgen voor al het verkeer.

De binnenstad blijft gewoon bereikbaar. Alle reguliere buslijnen die normaal stoppen op het Van Heekplein rijden een gewijzigde route. De haltes op het Van Heekplein worden vanaf 11 mei niet meer aangedaan (met uitzondering van de nieuwe pendelbus). Passagiers voor het centrum kunnen gebruik maken van de overige bestaande haltes, van de tijdelijke halte op de Burgemeester Edo Bergsmalaan (alleen lijn 3, 4, 5 en 6) of van de pendelbus.

Pendelbus van/naar centrum
Vanaf 12 mei zet Syntus tijdens winkeluren en op koopzondagen een speciale pendelbus (lijn 7) in om in het hartje centrum te komen. Deze pendelbus die iedere 15 minuten tussen het Station en het centrum rijdt, stopt wel op het Van Heekplein.
Overzichtje van de routes van de bussen (PDF!)
http://www.syntus.nl/Download.aspx?File=8xgzT0VCGSob6Vi%2fumROe7uJwt1xRQOacMprn6rlPDtUaLXtpL4Vz1nvpFj6mv7K
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Erno-BE » Zo 27 Apr 2014, 11:26

Even wat anders. Afgelopen vrijdag was ik in Oldenzaal. Daar zag ik dat de buurtbus naar de Lutte goed gevuld vertrekken. Geen optie om deze op werkdagen 2x per uur te laten rijden. Ik vind 1x per uur een buurtbus voor een dorp van 3000 inwoners best weinig.

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Concessie Twente

Berichtdoor waldo79 » Zo 27 Apr 2014, 13:53

Een keer per uur is een redelijk normale frequentie voor een buurtbus. Vergeet niet dat die busjes door vrijwilligers worden gereden. Je houdt de kern er bereikbaar mee.

Overigens is het niet dat het een wereldschokkende fietsafstand is. 5 kilometer 8-)
Mij best :)

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Erno-BE » Zo 27 Apr 2014, 14:36

Nee, maar voor een dorp van 3000 inwoners is het behoorlijk weinig. Trouwens Haaksbergen-Buurse rijdt ook 2x/uur.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Wubbo » Zo 27 Apr 2014, 17:08

Afgelopen vrijdag was absoluut geen representatieve dag (ik merkte het erg aan de rust in de trein en op het werk: het was voor velen de eerste vakantiedag). Aan de andere kant: een bijna volle buurtbus, dat is dus 5 reizigers ofzo? Zijn nog geen wereldschokkende cijfers.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Ma 28 Apr 2014, 11:05

Vrijdag was geen bijzonder drukke dag inderdaad.
Daarnaast, hoe lang heb je in Oldenzaal doorgebracht? Dus hoeveel ritten heb je zien rijden? Ik ben regelmatig op verschillende tijden in Oldenzaal geweest en de buurtbus gezien, maar om te zeggen dat het heel druk was in het busje...

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Ma 28 Apr 2014, 11:06

MdJ schreef:Vanaf 11 mei gewijzigde busroutes centrum Enschede

...
Overzichtje van de routes van de bussen (PDF!)
http://www.syntus.nl/Download.aspx?File=8xgzT0VCGSob6Vi%2fumROe7uJwt1xRQOacMprn6rlPDtUaLXtpL4Vz1nvpFj6mv7K

Ze waren vanochtend bezig om stukjes asfalt bij de stoepen te leggen, vast voor de fietsers en zo. Ze worden nog wel even druk om de Beltstraat weer begaanbaar te maken, lag vanochtend nog behoorlijk open.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie Twente

Berichtdoor MdJ » Di 29 Apr 2014, 07:08

De 3058 (=Amba ex-ZHO 2158) is reeds voorzien van stadsbusopstelling(=4 rijen met 2+1 tussen de deuren).

De 3249 (=Amba ex MO 4149) is ook voorzien van stadsbusopstelling. Alleen hier zijn tussen de voorwielkast en de achterdeur 4 rijen losse stoelen geplaatst, daar waar de 3255 en 3156(=ex MO 4155 en 4156) de opstelling van de Citea's heeft overgenomen.
Bij twijfel: gebruik beton.

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Wo 30 Apr 2014, 00:37

MdJ schreef:De 3058 (=Amba ex-ZHO 2158) is reeds voorzien van stadsbusopstelling(=4 rijen met 2+1 tussen de deuren).

De 3249 (=Amba ex MO 4149) is ook voorzien van stadsbusopstelling. Alleen hier zijn tussen de voorwielkast en de achterdeur 4 rijen losse stoelen geplaatst, daar waar de 3255 en 3156(=ex MO 4155 en 4156) de opstelling van de Citea's heeft overgenomen.

Als het goed is krijgt alles wat nu nog een streekindeling heeft een stadsindeling. Dit zodat er ook rollators e.d. door het gangpad passen. Een streekindeling is ook niet echt nodig in Twente: er zijn niet veel lijnen waar je de vier extra zitplekken echt nodig bent (waar mensen langer dan een kwartier in zitten).

De 3255 en 3256 hebben volgens mij de complete Citea-indeling en -stoelen, met uitzondering van de twee achter de chauffeur (daar past in een Amba niks).
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Michael » Wo 30 Apr 2014, 12:43

dennistd schreef:De 3255 en 3256 hebben volgens mij de complete Citea-indeling en -stoelen, met uitzondering van de twee achter de chauffeur (daar past in een Amba niks).


Ook in een Amba kan er een stoel direct achter de chauffeur. De ex BrabantLiner Amba's van Veolia hebben dat.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Erno-BE » Wo 30 Apr 2014, 14:54

Even terug te komen op de bediening van De Lutte:
De huidige buurtbus doet zo'n 13 a 15 minuten over om van Oldenzaal naar De Lutte te komen en staat als het goed is in De Lutte een half uur stil (er zijn in Oldenzaal als De Lutte geen andere buurtbuslijnen waarop deze kan keren). Dan hoeft het toch niet veel te kosten om de buurtbus 2x/uur te laten rijden (er is immers maar 1 omloop nodig), terwijl een halfuursdienst veel aantrekkelijker is. Als er nou een extra omloop nodig is is het een ander verhaal, maar dat is niet het geval.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten