Pagina 22 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 14:58
door marvinkok
Raken we ze dus nog niet allemaal kwijt...

Het viel me op de er weer een nieuwe halteafroep is opgenomen. Voorheen werden voornamen bij haltes alleen met de letter uitgesproken maar nu met de hele voornaam, bijvoorbeeld "C. Troostlaan" ipv "Cornelis Troostlaan"
Ook wordt sinds een tijdje omgeroepen dat men niet moet vergeten uit te checken.
Bij het MST leverde dat wel een een erg lang gesprek op door de omroeper:

*DING* "Medisch Spectrum Twente, Haaksbergerstraat.... Door werkzaamheden is het van Heekplein vervallen. Reizigers voor het centrum kunnen hier uitstappen. Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."

Toen die klaar was stond ik al bij de volgende halte :')

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 16:11
door nsimmelink94
*DING* "Medisch Spectrum Twente, Haaksbergerstraat.... Door werkzaamheden is het van Heekplein vervallen. Reizigers voor het centrum kunnen hier uitstappen. Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."
Gelukkig komt bij het MST het verhaal van de nieuwe dienstregeling niet voorbij. *bus*

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 16:19
door dennistd
Het kan nog langer als er ook nog volledig 'Hendrik Jan van Heekplein' gezegd zou worden :P

Overigens is het wel vervelend dat deze omroep ook in lijn 7 en 802 voorbij komt, terwijl die gewoon doorrijden. Gelukkig is het te onderdrukken met je linkervoet :lol:
marvinkok schreef:Raken we ze dus nog niet allemaal kwijt...
Er zijn ook een aantal omlopen minder met de nieuwe dienstregeling doordeweeks, dat is denk ik genoeg om alle oude Syntus-bussen niet meer in te zetten.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 22:57
door nsimmelink94
Dat ze uberhaupt de moeite hebben gedaan om ze te spuiten. Sticker ze dan helemaal vol en ga even langs de voorkant met een spuitbusje.

Vervalt er in Apeldoorn dan genoeg om ze daar weg te slepen?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 02:28
door dennistd
Ik meende vanavond al iets te horen over 'Rijksmuseum Twente' bij de halte Roombeek, dus bij het station maar even goed opgelet: 'PLING Enschede, Centraal Station. Uitstappen voor: Stadskantoor, Nationaal Muziekkwartier en Saxion Hogeschool. Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken.'

Blijkbaar worden er nu dus ook plekken genoemd waarvoor mensen hier uit kunnen stappen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 03:01
door SuperGhost
Zolang er niet te veel bestemmingen per halte worden omgeroepen en het ook belangrijke bestemmingen zijn (grote musea, onderwijsinstellingen, toeristische trekpleisters, etc.) is dat zeker niet verkeerd lijkt me.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 09:37
door Niek
Vanochtend rond 8:10 kwam ik een compleet rode, zonder enig logo met CXX-interieur tegen op lijn 66, Almelo, Halte Tijhofslaan. Deze filmde ROC/ZGT via CS. Is dit een van die nieuwe spitsroutes?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 11:57
door marvinkok
Ja, een van de Sneldiensten die vorig jaar zijn ingevoerd aan het begin van de concessie ;)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 21:54
door chemie
Vandaag in Enschede oproepjes gehoord met de trant hier uitstappen voor het muziekkwartier e.d. Best aardig, maakt de boodschap voor CS wel vrij lang :D

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 21:29
door gkw1969
MdJ schreef:Ter vervaning van de 3049 OF 3054, de 3057 en een nog onbekende ambassador, komen er 3 groene stadsamabssadors (5021, 5023, 5024) van Apeldoorn. Inmiddels voorzien van reclame en (nog) rijdend op de Veluwe.
De 3049(inmiddels te vinden bij Arriva Brabant op huurbasis), 3051, 3052, 3053 en 3054 zijn inmiddels afgevoerd.
De 3045, 3046, 3047 en nog 2 anderen blijven in rode/reclame bestikkering door rijden op korte spitsomlopen op vooraf bepaalde lijnen rijden. De overige 3 bussen worden volledig wit bestikkert om als versterking/reserve te dienen.

De volledige rode bus op lijn 64 is een bus van TGVia die de spitsritten 64 Ootmarsum-Almelo en 26 Centraal Station - Ziekenhuis verzorgt. Dit is een ex-Connexxion wagen.

Voor de insiders: de 3050 zal worden voorzien van de filmbak uit 1 van de af te voeren wagens om dat de huidige niet via EBS geprogrammeerd kan worden.

De omroepen van volledige haltenamen is voor een deel al eind oktober doorgevoerd. Het omroepen van aanvullende informatie is sinds afgelopen zondag.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 21:33
door gkw1969
nsimmelink94 schreef:Dat ze uberhaupt de moeite hebben gedaan om ze te spuiten. Sticker ze dan helemaal vol en ga even langs de voorkant met een spuitbusje.

Vervalt er in Apeldoorn dan genoeg om ze daar weg te slepen?
Er zijn voor de stadsdienst Ede 10 standaard MAN aardgaswagens aangeschaft.(ex-HTM)
Van de Veluwelijn verdwijnen 7 gelede MAN aardgaswagens en worden vervangen door 7 van de vrijkomende Mercedes standaards.
De andere 3 Mercedes standaards gaan op de streek 3 Optares vervangen welke vervolgens doorgeschoven worden naar de stadsdienst Apeldoorn en dan zijn er in Apeldoorn dus 3 VDL diesels over.

Deze worden voor en achter rood geplakt en krijgen vervolgens totaal reclame. Ze worden, in tegenstelling tot de andere Euro 5 Ambassadors niet in de 3200-serie genummerd maar krijgen de nummers 3021, 3023 en 3024. Dit vanwege de aanwezigheid van reclame.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 20 dec 2014, 13:41
door marvinkok
De manier van bestemmingen weergeven is ook aangepast, in plaats van alternerend wordt er nu op 2 regels weergegeven. Bijvoorbeeld Deppenbroek//via CS in plaats van Deppenbroek[Alt] via CS. En ik zag dat in ieder geval bij lijn 51 een hele reeks extra bestemmingen op de displays erbij staan, als Vriezenveen//via Ikea, Borne , Zenderen en Almelo...

Luttikhuis rijdt enkele ritten op lijn 6 naar Boekelo met een eigen bus. Zal wel niet lang duren want dat is tegen de afspraken in, zoiets gelijks speelde niet lang geleden ook al met lijn 1.

Met de nieuwe lijn 802 is voor lijn 2 niet meer de bedoeling om passagiers van de P+R mee te nemen, die moeten echt met 802 mee.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 20 dec 2014, 15:47
door Hainje
marvinkok schreef:Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."
Vervoeren jullie ook al brood? :o

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 20 dec 2014, 17:51
door NG²7²™
gkw1969 schreef:Er zijn voor de stadsdienst Ede 10 standaard MAN aardgaswagens aangeschaft.(ex-HTM)
Van de Veluwelijn verdwijnen 7 gelede MAN aardgaswagens en worden vervangen door 7 van de vrijkomende Mercedes standaards.
De andere 3 Mercedes standaards gaan op de streek
De Citaro's zijn inderdaad opnieuw verdeeld en gaan rouleren tussen de stallingen, het grootste gedeelte zullen ze niet op de Veluwelijn te vinden zijn, maar onder andere op de 43/91/100/107/108/102/112/200/231.

4 naar Zwolle
4 naar Apeldoorn
2 blijven in Ede
1 voor onderhoud

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 20 dec 2014, 19:34
door Niek
Hainje schreef:
marvinkok schreef:Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."
Vervoeren jullie ook al brood? :o
Syntus is heel vooruitstrevend!

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 14:07
door nsimmelink94
marvinkok schreef:En ik zag dat in ieder geval bij lijn 51 een hele reeks extra bestemmingen op de displays erbij staan, als Vriezenveen//via Ikea, Borne , Zenderen en Almelo...
Is op lijn 62 ook het geval inderdaad. Borculo-Neede-Haaksbergen-Enschede-Oldenzaal-Denekamp.
De manier van bestemmingen weergeven is ook aangepast, in plaats van alternerend wordt er nu op 2 regels weergegeven. Bijvoorbeeld Deppenbroek//via CS in plaats van Deppenbroek[Alt] via CS.
Dit was ook zo toen de concessie net was overgedragen. Daarvoor ook al trouwens. Ik vind het persoonlijk een stuk duidelijker.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 18:20
door dennistd
Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 22:51
door nsimmelink94
Het waren ook wel bijna stukken antiek voor actieve lijnbussen. Goed dat ze worden vervangen. Dat die euro3 bussen überhaupt in deze concessie mochten rijden. Ik had liever die oude Volvo 7700 serie (14xx) nog in leven gezien :)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 22 dec 2014, 17:35
door marvinkok
Nog iets opvallends sinds vorige week, bij ritten naar de stalling staat er tegenwoordig "Naar Garage" in plaats van "Geen Dienst"

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 23 dec 2014, 23:02
door NG²7²™
marvinkok schreef:De manier van bestemmingen weergeven is ook aangepast, in plaats van alternerend wordt er nu op 2 regels weergegeven. Bijvoorbeeld Deppenbroek//via CS in plaats van Deppenbroek[Alt] via CS. En ik zag dat in ieder geval bij lijn 51 een hele reeks extra bestemmingen op de displays erbij staan, als Vriezenveen//via Ikea, Borne , Zenderen en Almelo...
Is niet aangepast, is terug gezet naar zoals het was ;-) De hele reeks met extra bestemmingen kon je ook handmatig er op zetten, wat ik dan ook altijd deed :P Had inderdaad te maken met de 30xx serie.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 10:57
door gkw1969
dennistd schreef:Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
Zoals het er nu voor staat blijven er 8 bussen uit de 3000-serie waarvan 3 ex connexxion wagens die, weliswaar niet geheel duidelijk, wel de huidige aansturing aan kunnen, 3 bussen op reserve/versterking te komen rijden(vaste omlopen) en 2 in de normale dienst (op vaste omlopen).
Bij de bussen waar de bestemmingsfilm uitvalt omdat EBS deze niet goed kan aansturen kun je ook nog handmatig voor een enkele bestemming kiezen (wat ik dan ook doe en adviseer aan mijn collega's)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 10:58
door gkw1969
marvinkok schreef:Nog iets opvallends sinds vorige week, bij ritten naar de stalling staat er tegenwoordig "Naar Garage" in plaats van "Geen Dienst"
Heb al voorgesteld om daar deze weken "Prettige Feestdagen" van te maken, maar dat hebben ze dan weer niet over genomen :(

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 12:31
door dennistd
gkw1969 schreef:
dennistd schreef:Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
Zoals het er nu voor staat blijven er 8 bussen uit de 3000-serie waarvan 3 ex connexxion wagens die, weliswaar niet geheel duidelijk, wel de huidige aansturing aan kunnen, 3 bussen op reserve/versterking te komen rijden(vaste omlopen) en 2 in de normale dienst (op vaste omlopen).
Gisteren reed de 3058 nog gewoon rond en kwam in Haaksbergen terecht.
Bij de bussen waar de bestemmingsfilm uitvalt omdat EBS deze niet goed kan aansturen kun je ook nog handmatig voor een enkele bestemming kiezen (wat ik dan ook doe en adviseer aan mijn collega's)
Ik doe dat meestal ook, maar op lijn 8 kost dat nogal wat werk (elke keer springt ie weer terug als de bestemming wijzigt, en dat gebeurt nogal eens op daar) :lol:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 13:16
door marvinkok
dennistd schreef:
gkw1969 schreef:
dennistd schreef:Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
Zoals het er nu voor staat blijven er 8 bussen uit de 3000-serie waarvan 3 ex connexxion wagens die, weliswaar niet geheel duidelijk, wel de huidige aansturing aan kunnen, 3 bussen op reserve/versterking te komen rijden(vaste omlopen) en 2 in de normale dienst (op vaste omlopen).
Gisteren reed de 3058 nog gewoon rond en kwam in Haaksbergen terecht.
Diezelfde 3058 was gisteren na een uitstapje Oldenzaal weer in Haaksbergen, maar wat een drama-bus is dat ineens... Validator stuk, EBS in een vage opstartloop, koelvloeistoflekkage en hing ook scheef, vermoedelijk ook iets niet goed met de luchtbalg rechtsachter... Had hem uit dienst gehaald voor vandaag, benieuwd of ie er vanavond met tanken nog staat...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:30
door nsimmelink94
Waarom zijn die bussen überhaupt nog meegenomen naar de nieuwe concessie destijds? Zelfs die Volvo 7700 bussen waren in betere staat en ook nog eens nieuwer.