Pagina 23 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 29 dec 2014, 21:55
door MdJ
Oorspronkelijk was het plan om de Infoxx-bussen (de rode ambassadors 3161-3172; 12 stuks) mee te nemen.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)

De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 30 dec 2014, 11:17
door nsimmelink94
MdJ schreef:Oorspronkelijk was het plan om de Infoxx-bussen (de rode ambassadors 3161-3172; 12 stuks) mee te nemen.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)

De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.
De 3161-3172 waren een drama qua onderhoud, daar kan ik persoonlijk over meepraten. Heb al een keer in een bus gezeten waar we in Neede al zonder koelvloeistof zaten en een complete dieseldump plaatsvond op Borculo busstation. Samen met een paar medereizigers was deze serie destijds benoemd tot de Syntus Wrakkendienst 20.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 30 dec 2014, 12:09
door Berk-24
Ik heb ook regelmatig met lijn 20 gereisd. Wat mijn irritatiepunt was dat het altijd erg koud was in die bussen, waarschijnlijk stond de airco aan, terwijl het herfst was.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 30 dec 2014, 19:14
door chemie
Gelukkig staat tegenwoordig de verwarming zo ver open dat je gelijk in slaap valt, daarom zit ik altijd rechts in de bus :)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 16:46
door gkw1969
nsimmelink94 schreef:Waarom zijn die bussen überhaupt nog meegenomen naar de nieuwe concessie destijds? Zelfs die Volvo 7700 bussen waren in betere staat en ook nog eens nieuwer.
De Volvo's waren ook aan het eind van hun latijn. Het meerendeel liep al tegen de 1,5 miljoen kilometers. Bovendien waren die wel ouder, de jongsten waren van 2001.
De 3051-3060(ex 2151-2160 exex 1451-1460) zijn van 2003 en hebben inmiddels ook al ruim 1 miljoen kilometers gereden.
MdJ schreef:Oorspronkelijk was het plan om de Infoxx-bussen (de rode ambassadors 3161-3172; 12 stuks) mee te nemen.
Echter; Deze rode bussen zaten al tegen de 1 miljoen kilometers aan. (7 dagen per week lijn 20, 6 dagen lijn 80/81/83 per week)

De oudere 3049-3060 (=10 stuks) zaten rond de 700.000 kilometer (5 dagen op een dagdienstje (6-19) op lijn 91/92; 7 dagen lijn 56/81 en hier en daar een spitsslagje) en waren beter onderhouden, aldus dit topic.
Zie hierboven.
Ze hebben niet alleen op de 91/92 gereden maar ook destijds al veel op de 73/74/27/29.

de Infoxx bussen waren inderdaad zeer slecht onderhouden, hoewel de 3171 dan wel weer de nieuwe kleur heeft gekregen het laatste jaar.

Overigens leek het me juist handiger om 3 bussen van de 8961-8966 serie over te nemen in plaats van de 3 voormalige CXX bussen die er nu rijden.

Maar goed, de instroom van de Veluwe bussen zal niet voor 6 januari 2015 zijn en daarmee blijven dus ook de 3 "reserve" bussen nog in volle dienst meedraaien volgende week.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 16:47
door gkw1969
Berk-24 schreef:Ik heb ook regelmatig met lijn 20 gereisd. Wat mijn irritatiepunt was dat het altijd erg koud was in die bussen, waarschijnlijk stond de airco aan, terwijl het herfst was.
Het probleem hier is, zoals altijd weer, de kachelkraan. Die wordt in het voorjaar dicht gedraaid en dan vergeten ze hem in het najaar weer open te draaien.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 01 jan 2015, 23:17
door nsimmelink94
Wat is er überhaupt met de Infoxx-bussen gebeurd? Van de meesten is de APK inmiddels verlopen, dus ik vermoed dat ze inmiddels zijn afgevoerd. Kan iemand dit bevestigen?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 01 jan 2015, 23:29
door dennistd
Die staan te koop: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... 2004&cat=2
Net als het grootste deel van de Twentse Connexxionbussen, waaronder de hybrides: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... &cat=2&p=4

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 02 jan 2015, 16:26
door Springer
dennistd schreef:Die staan te koop: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... 2004&cat=2
Net als het grootste deel van de Twentse Connexxionbussen, waaronder de hybrides: http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachVeh ... &cat=2&p=4
Had eigenlijk verwacht dat die hybrides mee zouden gaan naar Syntus. Als ik mij niet vergis is er behoorlijk wat geld gepompt in die bussen om ze fatsoenlijk te kunnen laten rijden...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 03 jan 2015, 00:45
door nsimmelink94
Wat ik niet snap is dat ze verwachten 44.500 te krijgen voor die ellendebussen met bijna 1mln kilometers, maar minder dan het dubbele voor de hybrides met nog lang geen ton op de klok.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 13:49
door dennistd
De gemeente Hellendoorn heeft nogal vreemde bushalteborden geplaatst:
Afbeelding

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 18:46
door julsteren
AfbeeldingCitea in volreclame by deotten1, on Flickr

Deze heb ik nog niet gezien, Citea 3134 rijd nu rond in volledige Livio-bestickering, toen ik aankwam met lijn 9 dacht ik, NEEEE een Amba :cry: , maar ik werd aangenaam verrast! Ook was er nog een andere jongeman met een mobiele telefoon heftig aan het fotograferen, en een chauffeur zei tegen een andere: heb je hem zelf bestickert? :')

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 19:17
door dennistd
Jammer dat onze mooie Citea's er ook aan moeten geloven. Wellicht omdat de bussen van de Veluwe op zich laten wachten, en daarom maar een Citea beplakt is? Ik zie trouwens ook een forumlid op de foto als ik me niet vergis

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 19:35
door julsteren
Dat ''forumlid'' was de jongeman die liep te fotograferen ;) denk ik dan, of een van de twee Chauffeurs, kan ook :P

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 20:00
door MdJ
Van de amba's op de Veluwe rijden er 3 rond met Twentse reclame: een in de Narviva-reclame (ex 3049 en 3054), een met Universiteit Twente (ex 3056) en een voor de Enschedese Marathon (ex 3057 dacht ik). Er reed geen amba rond met Livio-reclame, terwijl dat er wel 4 stuks waren (3051, 52, 53 en 60). Kan zijn dat het contract langer loopt?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 20:38
door julsteren
Gewoon een bus met reclame voor Livio doet mij gelijk denken aan een Amba van bijna 10 jaar oud :P :neg:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 jan 2015, 21:30
door Niek
Welke bussen komen dan vanaf de veluwe? Amba's?
Edit: of bedoel je de bussen die naar de Veluwe moeten

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 10:14
door Freek
dennistd schreef:De gemeente Hellendoorn heeft nogal vreemde bushalteborden geplaatst:
Deze borden staan toch ook op de Veluwe bij de flexbushaltes? Wellicht dat Syntus dat ook gaat introduceren in Twente?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 12:57
door dennistd
Dat zijn borden met dit opschrift:
Afbeelding

De gemeente Hellendoorn had naar ik hoorde de nieuwe regels voor bushalteborden niet helemaal goed geïnterpreteerd: ze dachten dat er nu alleen maar meer een bus op mocht staan, terwijl je regel juist is (n.a.v. het gedoe met de Veolia-haltes in Limburg) dat alles mag, zolang er maar een bus op staat.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 13:17
door Meltrain
En er moet een blauw vlak zijn waar de bus in staat. :!:
(Dat was een probleem in Nijmegen, waar Breng eigenlijk een roze vlak wilde aangbrengen op de borden, maar dat mag dus ook niet.)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 14:00
door dennistd

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 17:14
door Hainje
dennistd schreef:De gemeente Hellendoorn heeft nogal vreemde bushalteborden geplaatst:
Afbeelding
Die hangen in Goirle ook twee, bij de halte Nieuwkerksedijk. Daarnaast staat er op die plek ook nog een halte van De Lijn en een standaard halte L3 voor de buurtbus. Maar ik kan verder nergens de officiele toelichting vinden. Dus of het nu eigenlijk de vervanger is voor het oude haltebord (L3), of toch iets anders).

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 17:22
door JWM
Volgensmij is het voor de wegenverkeerswet alleen verplicht dat er een bussymbooltje staat op een witte achtergrond. Wat dat betreft voldoen deze borden uitstekend aan die voorwaarde.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 17:42
door dennistd
Dat wel, maar of de reizigers en de chauffeurs het ook herkennen als bushalte is een tweede...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 08 jan 2015, 17:51
door Hainje
dennistd schreef:Dat wel, maar of de reizigers en de chauffeurs het ook herkennen als bushalte is een tweede...
Ach als de vervoerder een mededeling hierover ophangen in de kantine, dan zal het niet zo'n vaart lopen.