Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » Vr 09 Jan 2015, 14:47

julsteren schreef:Dat ''forumlid'' was de jongeman die liep te fotograferen ;) denk ik dan, of een van de twee Chauffeurs, kan ook :P

dat was dus 1 van de chauffeurs, en wel de chauffeur die de bus er neer zette. :P oftewel: ikke
When you're tired of London, you're tired of life

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » Vr 09 Jan 2015, 14:48

Niek schreef:Welke bussen komen dan vanaf de veluwe? Amba's?
Edit: of bedoel je de bussen die naar de Veluwe moeten


de Apeldoornse 3021-3023-3024 komen naar Twente
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: Ma 15 Sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Niek » Vr 09 Jan 2015, 15:05

En dat zijn Amba's zeker
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » Vr 09 Jan 2015, 20:27

Niek schreef:En dat zijn Amba's zeker

Klopt, alleen had ik de nieuwe nummers genoemd. Het zijn de voormalige 5021-5023-5024. Nu heten ze 3021-3023-3024.

Vandaag is de eerste aangekomen in Enschede, maandagochtend zal de bus beoordeeld worden of hij voldoet aan alle eisen en dan zal de eerst in dienst genomen worden en de andere 2 verder klaar gemaakt.
When you're tired of London, you're tired of life

Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: Do 18 Sep 2014, 21:45

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Springer » Vr 09 Jan 2015, 23:50

gkw1969 schreef:
Niek schreef:En dat zijn Amba's zeker

Klopt, alleen had ik de nieuwe nummers genoemd. Het zijn de voormalige 5021-5023-5024. Nu heten ze 3021-3023-3024.

Vandaag is de eerste aangekomen in Enschede, maandagochtend zal de bus beoordeeld worden of hij voldoet aan alle eisen en dan zal de eerst in dienst genomen worden en de andere 2 verder klaar gemaakt.


Aha, 3 stadsbussen gaan dus naar Twente. Daar heeft Syntus idd te veel van ja, ze worden / werden zelfs ingezet op streeklijnen...

Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: Ma 15 Sep 2014, 21:00
Locatie: Aadorp

Re: Concessie Twente

Berichtdoor Niek » Za 10 Jan 2015, 12:08

Zijn ze nog anders dan de huidige bussen?
Frequente fietser tussen Aadorp en Almelo
Mijn foto's
(verwacht er niet te veel van)

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » Za 10 Jan 2015, 12:29

Ze zijn gelijk aan de 3248-3250 en 3255-3256 die er nu al rijden. Qua leeftijd zitten ze hier ook tussen in.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Concessie Twente

Berichtdoor julsteren » Za 10 Jan 2015, 19:08

gkw1969 schreef:
julsteren schreef:Dat ''forumlid'' was de jongeman die liep te fotograferen ;) denk ik dan, of een van de twee Chauffeurs, kan ook :P

dat was dus 1 van de chauffeurs, en wel de chauffeur die de bus er neer zette. :P oftewel: ikke


Ohw jij :P

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Do 15 Jan 2015, 10:43

De 3023 stond vandaag op de stalling Enschede. De groene stadskleuren van Apeldoorn waren nog duidelijk te zien, inclusief de Apeldoornse bekleding. Ik dacht dat die bussen werden "omgebouwd" voor Twente, en dan ook Twentse bekleding enzo zouden krijgen?
Er hingen trouwens wel meerdere A4'tjes op met de mededeling "Deze bus ABSOLUUT niet meenemen!" Zal dus nog wel wat mee zijn :p

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Do 15 Jan 2015, 10:50

Viel me vandaag pas op: 's Ochtends wordt er 1 rit van de sneldienst lijn 62 (Haaksbergen->UT) gereden door stalling Oldenzaal in plaats van door de ingehuurde toerboeren.

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Do 15 Jan 2015, 13:37

Klopt, is een rit lijn 66 die maar tot Delden gaat omdat er 's ochtends een extra rit uit Neede komt. De bus gaat van Delden naar Haaksbergen (leeg), en dan als snelbus naar de UT.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Do 15 Jan 2015, 14:17

Klopt als een bus ;) Zag het op de dienstkaart staan. Vond het wel opvallend dat de normaal uitbesteedde sneldienst zelf gereden wordt.

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Do 15 Jan 2015, 20:15

Ik denk dat het toevallig goed uitkomt zo. Hoewel er wel meer zelf gereden wordt: lijn 680 wordt 's middags ook zelf gereden (met de nodige matritten).
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Twente

Berichtdoor gkw1969 » Vr 16 Jan 2015, 17:25

Er zijn meer ritten die gewisseld zijn tussen bijhuur en Syntus. Wanneer de Apeldoornse bussen eindelijk in dienst treden (dat zal nog wel een paar dagen duren) is de kans groot dat er meer werk van de bijhuur terug komt. In eerste instantie lijn 6 Boekelo in de middaguren.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Vr 23 Jan 2015, 20:25

Vanmiddag zag ik nog inhuur naar Boekelo in ieder geval, een witte Amba.
Vandaag ook de, voor ons dan, nieuwe 3021 zien rijden in Enschede, en de 3023 rijdt in Hengelo op lijn 12.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 607
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor cassie127 » Vr 23 Jan 2015, 20:29

SP OVERIJSSEL STELT KLACHTEN OVER BUSVERVOER SYNTUS IN TWENTE EN ZWOLLE AAN DE ORDE

De fractie van de SP in de provinciale staten van Overijssel heeft schriftelijke vragen gesteld over het tekort schietende busvervoer van Syntus. Er zijn klachten van reizigers over de uitval van bussen in Twente en te korte overstaptijden in Zwolle.
lees meer:http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=209046&cat=1
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

chemie
Berichten: 366
Lid geworden op: Do 01 Mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Berichtdoor chemie » Vr 23 Jan 2015, 21:23

Zo heel beroerd vind ik de dienstregeling in Enschede in ieder geval niet. Alleen ligt de negen (Enschede-Hengelo) vrij onhandig in de avond/weekend. Die sluit niet aan in Enschede op de bussen, maar in Hengelo. Dat is een keuze, kan ik begrijpen.

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Vr 23 Jan 2015, 21:56

Nou kan het natuurlijk zo zijn dat het mij niet opgevallen is, maar zoveel uitval is er volgens mij echt niet in Twente. Er valt wel iets meer uit dan in de Cxx-tijd, maar dat komt omdat er niet altijd meer iemand aanwezig is om een andere bus te brengen, en omdat er minder reserve is. Ook zijn er meer stallingen, dus het kan best zijn dat er op de stalling Hengelo een bus defect is, terwijl er in Enschede een reservebus staat. Het kost natuurlijk wat meer moeite om die naar Hengelo te krijgen.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie Twente

Berichtdoor MdJ » Vr 23 Jan 2015, 22:04

Voorheen(bij Connexxion) lag de rijtijdspeling van lijn 9 aan het einde van het traject. Hengelo-Enschede moest dan in 12 minuten, maar er zaten 6 minuten extra tussen de laatste tussenhalte en het station in beide richtingen. Dat had ondertussen als voordeel dat de bus "te laat" bij de VRI's in Enschede was en daardoor prioriteit hadden. Daardoor duurde een ritje Hengelo-Enschede vaak 15-16 minuten.

Bij Syntus is de rijtijdspeling aangepast: Eerst (bij begin dienstregeling) verdeelt over het laatste gedeelte: Richting Hengelo net voor Hengelo, richting Enschede voorbij de halte Goolkatenweg.

Met de nieuwe dienstregeling ligt de speling geheel verdeeld over het traject. Daardoor heb je voor Hengelo-UT 3 minuten meer (van 7 naar 10 minuten) en vanaf de UT naar Enschede van 11 naar 8. Hierbij ligt lijn 9 zo in de dienstregeling dat bij de VRI's net op tijd zijn. Iets te vroeg is geen voorrang meer en dus te laat bij de volgende.

Al met al: Doordat lijn 9 meer tijd eerder in het traject heeft gekregen, komt lijn 9 in de spits vaak te laat aan in Enschede.
Bij twijfel: gebruik beton.

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Vr 23 Jan 2015, 22:56

Lijn 9 kan op rustige momenten makkelijk 2 minuten later wel uit Enschede en Hengelo. Anders sta je die tijd bij de UT af te wachten. Met iets later vertrek heb je in Enschede aansluiting op 1 en 2 vanaf Zuid en in Hengelo vanaf de stoppers en Borne (lijn 50).
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Twente

Berichtdoor dennistd » Za 24 Jan 2015, 11:24

Hoewel officieel niet tot de concessie Twente behorend, past het hier toch het beste:

Het bestuur van de EUREGIO heeft vandaag tijdens de ledenvergadering de People-to-People-EUREGIO-prijs toegekend aan de vrijwillige buurtbuschauffeurs van de grensoverschrijdende buurtbuslijn Nordhorn-Denekamp en Südlohn–Winterswijk. Zonder de vrijwillige inzet van hun chauffeurs zouden deze grensoverschrijdende buurtbusverbindingen niet kunnen bestaan.

Omdat tussen Denekamp en Nordhorn geen openbaarvervoersverbinding bestond werd in juni vorig jaar afgelopen jaar gestart met een buurtbuslijn tussen deze plaatsen. "Ook het moeizame proces om van de Duitse politie een vervoersvergunning voor de Nederlandse collega’s te verkrijgen was voor de Bürgerbusverein Bentheim geen reden van de plannen af te zien", aldus Elisabeth Schwenzow, directeur-bestuurder van de EUREGIO.

Sinds de ingebruikname van de verbinding vervoeren 34 Nederlandse en Duitse chauffeurs maandelijks ongeveer 250 reizigers over de grens op de route tussen Denekamp en Nordhorn.

(meer op RTV Oost)


Nordhorn-Denekamp vervoert dus 250 reizigers per maand. Dat komt neer op 11,5 reizigers per dag, met 16 enkele ritten per dag (8 per richting). Dat is dus nog geen 0,8 reizigers per rit. Klinkt mij in de oren als wel heel erg weinig, zijn er meer van dit soort buurtbuslijnen qua bezetting?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

SuperGhost
Berichten: 1889
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Berichtdoor SuperGhost » Za 24 Jan 2015, 11:46

Het is dan ook een vrij nieuwe verbinding, dus die moet ook nog reizigers trekken lijkt me.

Toch lijkt me dat een verbinding Nordhorn-Denekamp-Enschede in de spits en op zaterdag uiteindelijk toch wel genoeg reizigers moet kunnen trekken voor een reguliere busverbinding (1x p/u)? Nordhorn is een vrij grote plaats en Enschede heeft aardig wat aantrekkingskracht in Duitsland.

chemie
Berichten: 366
Lid geworden op: Do 01 Mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Berichtdoor chemie » Za 24 Jan 2015, 16:47

Winterswijk heeft pas aantrekkingskracht op Duitsland.... :lol:

Meer on-topic:

Nordhorn - Enschede, ik twijfel. Ik denk dat als de buurtbuslijn echt goed gaat lopen dat het het proberen waard is.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Wo 28 Jan 2015, 10:32

Het meeste toerisme dat er nu richting Enschede is, komt vooral voor de koffieshops ;)

In ander nieuws, vandaag de 3024 op dienst meegehad, een van de 3 bussen die van de Veluwe zijn gekomen.
Een bejaard vrouwtje met rollator vond het geen rollatorbus, maar de groen/blauwe bekleding was wel leuk :)

Plaatjes gemaakt met mijn telefoon:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog duidelijk te zien dat het ex-Apeldoornse stadsbus is, met het groen tussen de reclame door en het interieur.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Wo 28 Jan 2015, 11:50

Nog iets opvallends, in OVInfo was het al langer, maar met de laatste update zit het ook in de reisinfo: halte "Twentsche Courant Tubantia" is hernoemd naar "Rabobank". Waarschijnlijk heeft de Rabobank een leuk bedragje neergelegd, want alle halteborden, (in ieder geval in Enschede) hebben nu ook reclame van de Rabobank op het onderste vlak.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten