Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Pardon?! :shock:
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Toegegeven, de verwoording is wat bot, maar na verloop van tijd worden dit soort te voorkomen zaken tamelijk irritant.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Het buslicht bij het MST is verschrikkelijk ja. Maar dat komt ook wel door de rijtijdspeling tussen Haaksbergen ri Enschede. Haaksbergen op tijd weg, op tijd door Usselo; -4 bij de eerste haltes van Enschede en dan krijg je geen voorrang meer bij de VRIs (BW ter Kuilestraat, Singel, MST)

Laatste tijd heb ik met lijn 5 daar steeds minder last van...
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Richting Haaksbergen trouwens hetzelfde: je kunt 4 minuten te laat bij de Veldkampstraat zijn en op tijd weer in Haaksbergen. En die chauffeurswissels: dat krijg je met lange gekoppelde lijnen, ergens moet er toch gewisseld worden. En dan valt de 62 nog wel mee, daar wordt alleen in Oldenzaal, Enschede en Haaksbergen gewisseld. Op lijn 80 gebeurt dat in Goor, Rijssen, Almelo en Westerhaar, nog vaker dus.

Het valt me trouwens de laatste weken ook op dat de kruising Zuiderval/singel heel slecht reageert op lijn 1: met lijn 2 heb je al wit voordat er geremd wordt, met lijn 1 sta je er zeker een halve minuut (en soms zelfs een minuut of 2-3).

Met lijn 5 heb je bij het MST wel vrij snel wit is mijn ervaring, hoewel het soms inderdaad lang kan duren. En de kruising Haaksbergerstraat/BW ter Kuilestraat werkt de KAR sinds kort ook weer, dit is een hele tijd defect geweest.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

nsimmelink94 schreef:Gaat er nog iets gebeuren met die onzinnige en bovenal onpraktische dubbele buswissels op 62?

Ik maak meerdere malen per week mee dat de chauffeur in Enschede te lang koffie leut en daarna in Haaksbergen weer uitstapt voor een andere. Kost onnodig veel tijd en levert vertraging op. Met name in Enschede als je de stad door moet loopt het hard op. Mede dankzij dat nazi stoplicht bij het MST.
Zoals al aangegeven ontkom je niet aan die wissels, een chauffeur zal toch ook naar huis moeten. Het is mogelijk om een deel van de vertraging eruit te rijden richting Haaksbergen en Neede. Zijn die ritten ook structureel zó laat in Haaksbergen of Neede dat aansluitingen gemist worden? In dat geval neem ik aan dat je dit ook via de klantenservice van Syntus hebt gemeld.

Sinds het in geheel in gebruik zijn van het Van Heekplein merk ik overigens vaker dat het licht stad-uit bij het MST niet helemaal lekker werkt. Alsof de positionering niet helemaal lekker gaat wat waarschijnlijk weer samenhangt met druktes op het van Heekplein waardoor je niet altijd precies bij de halte kunt halteren. Maak vaker mee dat nog voor de halte MST het systeem alweer op Rabobank staat waardoor er geen prioritieit kan aangevraagd worden. Met een truucje lukt het dan alsnog wel, maar niet alle chauffeurs zullen het doen en gewoon op hun beurt wachten..
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Komt vaak voor dat er inderdaad 2-3 minuten gewacht moet worden als je via MST de stad uit wil. Maar bedankt voor de informatie in ieder geval. Erg verhelderend :pos:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Na de verplaatsing van de rotonde in de N315 bij Borculo is de halte Hambroek vervallen.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

marvinkok schreef:Na de verplaatsing van de rotonde in de N315 bij Borculo is de halte Hambroek vervallen.
Was ook een onzinnige halte. 100m van het busstation :lol:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Ach ja, het kan altijd gekker: in Arnhem mag je met trolleylijnen 5, 6 en 7 binnen 100 meter stoppen op bushalte Rijnstraat, busstation Arnhem CS en busstation Willemsplein... :')

Maar de halte Hambroek was inderdaad vrij zinloos. Ze zullen hem dus niet zo erg gaan missen.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Concessie Twente

Bericht door edje »

nsimmelink94 schreef:
marvinkok schreef:Na de verplaatsing van de rotonde in de N315 bij Borculo is de halte Hambroek vervallen.
Was ook een onzinnige halte. 100m van het busstation :lol:
Toch nog 550 meter
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Met ingang van de nieuwe dienstregeling zal er weer wat geschoven worden met bussen. Uit de concessie Overijssel zullen de 4146 en 4147 overkomen naar Twente. In principe zullen de oudste bussen verdwijnen (verkocht worden)/. Voor Twente betekend dat dat de gewraakte 30-serie deels zal verdwijnen (niet de 3021-24). Een deel ervan zal/kan wel blijven als reservebus/poolbus. Waarschijnlijk zijn dat de huidige witte bussen.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Concessie Twente

Bericht door Buzzer »

marvinkok schreef:Na de verplaatsing van de rotonde in de N315 bij Borculo is de halte Hambroek vervallen.
Daarvoor in de plaats komt er een nieuwe halte ter hoogte van de kruising N315-N825.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Concessie Twente

Bericht door Buzzer »

marvinkok schreef:Met ingang van de nieuwe dienstregeling zal er weer wat geschoven worden met bussen. Uit de concessie Overijssel zullen de 4146 en 4147 overkomen naar Twente. In principe zullen de oudste bussen verdwijnen (verkocht worden)/. Voor Twente betekend dat dat de gewraakte 30-serie deels zal verdwijnen (niet de 3021-24). Een deel ervan zal/kan wel blijven als reservebus/poolbus. Waarschijnlijk zijn dat de huidige witte bussen.
Hebben ze deze bussen niet meer nodig in Overijssel?

Hoe zit het eigenlijk met de vervanging van de Optares? Ik begreep dat een paar jaar terug het idee er was om 10m. Crossways te bestellen als vervanging van de Optares.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Buzzer schreef:
marvinkok schreef:Na de verplaatsing van de rotonde in de N315 bij Borculo is de halte Hambroek vervallen.
Daarvoor in de plaats komt er een nieuwe halte ter hoogte van de kruising N315-N825.
Logisch op zich. Maakt het industrieterrein een beetje bereikbaarder. Ik zie alleen niet waar ze die moeten plaatsen i.v.m. de parallelweg.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Zou daar ook niet een rotonde komen? Ik denk dat het gelijk daarmee aangelegd wordt.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Ze kunnen beter een rotonde maken ter hoogte van de N821 bij Neede als je het mij vraagt.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Welke weg is dat precies? Als je de kruising met de Borculoseweg (bij trekkerboer Wevers) bedoelt: daar zijn ze al druk bezig met de voorbereidingen voor de geplande rotonde zag ik vrijdagavond.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

dennistd schreef:Welke weg is dat precies? Als je de kruising met de Borculoseweg (bij trekkerboer Wevers) bedoelt: daar zijn ze al druk bezig met de voorbereidingen voor de geplande rotonde zag ik vrijdagavond.
Tikfoutje. Is de N824 en inderdaad die weg. Lijkt me een goed plan dat ze daar gaan bouwen.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Concessie Twente

Bericht door Buzzer »

dennistd schreef:Zou daar ook niet een rotonde komen? Ik denk dat het gelijk daarmee aangelegd wordt.
Aanleg bushaltes Ten zuidwesten van de te realiseren rotonde op het kruispunt N 315 – N 825 (Nettelhorsterweg) worden bushaltes aangebracht. Hiermee ontstaat een betere ontsluiting van het bedrijventerrein Borculo voor openbaar vervoerreizigers. Vanaf de bushaltes worden looproutes gerealiseerd met een oversteek op de zuidwesttak van de rotonde. De oversteek kan in twee fasen (per rijbaan) plaatsvinden via een middengeleider als tussensteunpunt.
Aldus de provincie Gelderland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

nsimmelink94 schreef:
dennistd schreef:Welke weg is dat precies? Als je de kruising met de Borculoseweg (bij trekkerboer Wevers) bedoelt: daar zijn ze al druk bezig met de voorbereidingen voor de geplande rotonde zag ik vrijdagavond.
Tikfoutje. Is de N824 en inderdaad die weg. Lijkt me een goed plan dat ze daar gaan bouwen.
Wellicht maak je weer een tikfoutje, want de kruising N315-N824 heeft al jaren een rotonde.

De N824 is de weg vanaf de N315 bij Neede-Noord via Lochuizen en Diepenheim naar Goor.

De weg die jij bedoeld (G.L. Rutgersweg) heeft geen N-nummer :wink:
Maar inderdaad zou daar een rotonde zeker een toegevoegde waarde zijn.
koekenbakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 apr 2015, 11:22
Locatie: Landsdeel oost

Re: Concessie Twente

Bericht door koekenbakker »

De komende tijd twee Citea's minder in Twente (en een chauffeur die voorgoed weg is verwacht ik): http://www.tubantia.nl/regio/enschede/d ... -1.5425493
Dronken buschauffeur ramt politiebureau en bedrijfspand in Enschede

ENSCHEDE - Twee stadsbussen en twee gebouwen moesten er in de nacht van maandag op dinsdag aan geloven in Enschede.

Een 40-jarige medewerker van Syntus stapte afgelopen nacht omstreeks 0.30 uur op de bus aan de Fortuinstraat, de plek waar de bussen in remise staan. Daar reed hij met de stadsbus tegen een pand aan. Vervolgens stapte de dronken man over op een andere bus en toog richting Hengelosestraat. Daar knalde hij tegen de garagedeur van het politiebureau op.

Verstoppertje
Na de aanrijding verstopte de man zich onder een geparkeerde auto op de binnenplaats van het politiebureau aan de Hengelosestraat. Agenten wisten hem op te sporen en aan te houden.De politie heeft de 40-jarige Enschedeër aangehouden voor het vergrijp, die volgens de politie onder invloed van alcohol was. De man weigerde wel een ademanalyse.

Geschrokken
Volgens een woordvoerder van Syntus gaat het om een buschauffeur die buiten diensttijd de bussen heeft meegenomen."We zijn hier heel erg van geschrokken. Het is bij ons niet bekend wat het motief was van deze medewerker. Gelukkig lijkt de schade mee te vallen en zijn er geen gewonden gevallen", laat de woordvoerder van Syntus weten.

Syntus laat weten eerst het verhoor van de politie af te wachten, voordat zij verdere stappen ondernemen tegen de chauffeur.
Mvg, iemand...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De nieuwe dienstregeling is inmiddels online verschenen als KV1-bestand, en daaruit valt het volgende af te leiden voor een doordeweekse maandag:

Enschede
's Avonds vertrekken de bussen twee minuten later van het station (.22 en .52 ipv .20 en .50)

Lijn 1
Geen grote wijzigingen

Lijn 2
De 10 minutendienst wordt weer vanaf 14u-14.30u gereden op het deel Station-Helmerhoek. Station-Deppenbroek blijft tot ongeveer 16u een kwartiersdienst.

Lijn 3
Geen enkele wijziging

Lijn 4
Geen enkele wijziging

Lijn 5
Station-Hogeland rijdt 's avonds de uursdienst op het andere halfuur, stopt daardoor een half uur eerder (laatste bus Station-Hogeland om 22.52u)

Lijn 6
Ritten naar Boekelo vertrekken al vanaf 12.52u om .52 en .22

Lijn 8
Sommige ritten enkele minuten verschoven of minder rijtijd

Lijn 9
Hele dag tussen 7u en 18u een 10 minutendienst, in de spits met extra ritten Hengelo-Enschede (8.05, 8.15, 8.25) en Enschede-Hengelo (8.05, 8,15, 8.25, 8.35) aangevuld tot een 5 minutendienst.


Hengelo
Lijn 10
's Avonds op het andere halfuur, daardoor de laatste bus een half uur eerder (20.50u vanaf het station).

Lijn 11
Rijdt overdag de hele dag een 20 minutendienst (nu 30 en in de spits 15), rit 6.31u vanaf de Tijertshoek vervalt

Lijn 12
Geen wijzigingen

Lijn 13
Rijdt overdag de hele dag een 20 minutendienst (nu 30 en in de spits 15), gat 's avonds van 50 minuten (18.57-19.47) wordt gedicht

Lijn 14
Geen wijzigingen

Lijn 15
Vervalt ten gunste van de frequentieverhoging van lijn 9

Lijn 16
nvt


Almelo
Stadslijnen vertrekken vanaf 19.33 om .03 en .33 ipv .01 en .31

Lijn 21, 22, 23 en 24
Geen wijzigingen

Lijn 25
Hele dag twee minuten later (vertrek .03 en .33, aankomst .26 en .56)

Lijn 26
Hele dag twee minuten later (vertrek .03 en .33, aankomst .29 en .59)


Streeklijnen volgen
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

Geen extra middagritten tussen 16:00-17:00, zoals gkw1969 meldde?
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Nee, alleen de 10 minutendienst staat in deze dienstregeling.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door Ardan »

Staat Midden-Overijssel ook al online?

Edit: ja denk ik, alleen zijn die dingen niet te lezen :')
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 nov 2015, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten