Pagina 36 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 21:53
door nsimmelink94
CamilleKreemers schreef:Kan het soms niet zo zijn dat een besparing in een herschikking van de chauffeursdiensten zit?
Qua chauffeurslogistiek allicht. Daar zal ongetwijfeld meer stroomlijn in kunnen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 22:53
door sirvinniei
Ik heb geen cijfers om dit hard te maken, maar ik heb het vermoeden dat de Veluwe ook een reizigersgroei heeft doorgemaakt. Als ik zie dat de frequenties van bijvoorbeeld lijn 85 zowel in het dal als in de spits zijn verdubbeld lijkt het daar in ieder geval wel op. Misschien komt dat het extra geld vandaan?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 mei 2016, 00:25
door dennistd
Ik hoorde vandaag dat er maar meer twee Duvedecs zijn, omdat van eentje de versnellingsbak kapot is en niet gerepareerd zou worden.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 05 mei 2016, 16:39
door marvinkok
Dat verklaart waarom ik er al zolang maar 2 zie staan in Enschede...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 07 mei 2016, 00:10
door NG²7²™
dennistd schreef:Ik hoorde vandaag dat er maar meer twee Duvedecs zijn, omdat van eentje de versnellingsbak kapot is en niet gerepareerd zou worden.
Wat je niet kan repareren, kan je vervangen. Het betreft overigens de 3401.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 13:19
door gkw1969
De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 21:50
door nsimmelink94
gkw1969 schreef:De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
Zijn ze nog veel ingezet de afgelopen 2,5 jaar? Anders lijkt het me niet geheel rendabel dat ze zijn opgelapt nadat ze van CXX zijn overgenomen. Zeker even een Duvedecje in de verf zetten kost een paar duiten.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 23:00
door marvinkok
Bij alle thuiswedstrijden van Twente, carnaval, military, treinstremming en andere drukke momenten zijn ze gebruikt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 23:30
door dennistd
nsimmelink94 schreef:
gkw1969 schreef:De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
Zijn ze nog veel ingezet de afgelopen 2,5 jaar? Anders lijkt het me niet geheel rendabel dat ze zijn opgelapt nadat ze van CXX zijn overgenomen. Zeker even een Duvedecje in de verf zetten kost een paar duiten.
Ze zijn niet geverfd maar gestickerd, zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 10 mei 2016, 08:10
door cassie127
Op het dak zie je ook nog gewoon connexxion groen zitten. Net zoals op de bussen in Twente uit concessie Overijssel. Daar zie je het blauwe nog op het dak

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 10 mei 2016, 08:29
door nsimmelink94
dennistd schreef:
nsimmelink94 schreef:
gkw1969 schreef:De Duvedecs gaan er toch uit. Of en wat er voor in de plaats komt is nog niet duidelijk.
Zijn ze nog veel ingezet de afgelopen 2,5 jaar? Anders lijkt het me niet geheel rendabel dat ze zijn opgelapt nadat ze van CXX zijn overgenomen. Zeker even een Duvedecje in de verf zetten kost een paar duiten.
Ze zijn niet geverfd maar gestickerd, zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn.
Verklaart een hoop. Wel netjes gestickerd dan. Leek me ook al absurd eigenlijk om een destijds 13-14 jaar oude bus even opnieuw te spuiten.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 01:17
door dennistd
Het viel mij woensdag op dat er ook busaansluitingen getoond worden. Ik had alleen nog maar treinaansluitingen gezien, maar misschien zie ik dat scherm gewoon te weinig:
Afbeelding

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 01:28
door cassie127
Dat is al best een tijdje... in alle bussen van syntus zelfs.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 10:14
door marvinkok
Is al een hele poos inderdaad.
Al vaker niet zo snuggere passagiers gehad die denken dat de bus naar al die plaatsen gaat, en dus in Denekamp maar eens komen vragen of we al op De Thij zijn :')

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 13:23
door cassie127
Maar verder werkt het prima *O* . Zelfs de vertragingen van bussen of treinen worden er in verwerkt. En ook wordt er rekening gehouden met looptijden. In Zwolle worden de treinen pas getoond vanaf 5 minuten na de verwachte aankomsttijd op het station.

Enige nadeel van de schermen is dat ze maar 3/4 aansluitingen of haltes tonen. Hoe vaak ik daarover ook mensen naar de chauffeur zie lopen die zeggen: "mijn halte staat niet op het scherm"

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 13:56
door marvinkok
Mja, als je alles op het scherm kwijt wil moet je de letters weer heel klein maken... 4 haltes met de aankomst op eindpunt is gewoon voldoende.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 15:14
door Daniel
Een halte of vier tonen is wel gebruikelijk, maar voor aansluitingen zijn drie stuks er zeker op een druk busstation wel weer erg weinig.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 20:18
door nsimmelink94
Daniel schreef:Een halte of vier tonen is wel gebruikelijk, maar voor aansluitingen zijn drie stuks er zeker op een druk busstation wel weer erg weinig.
Bovendien kloppen de aansluitingen alleen binnen Twente zelf. In bijvoorbeeld Neede en Borculo staan de aansluitingen op niet Syntus lijnen niet vermeld. Kan toch niet heel moeilijk zijn. Al is het statische info omdat de systemen niet kunnen communiceren :P

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 14 mei 2016, 20:31
door regenmaker
En in de stadsdienst van Apeldoorn geeft de bus vaak een overstap op dezelfde bus terug weer, zeer nuttig...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2016, 01:09
door sirvinniei
Haha, ja dat kan ik me ook herinneren van syntus: Dat toen ik op lijn 85 naar Ede zat er bij het ziekenhuis een overstapmogelijkheid stond op de 85 terug naar Veenendaal

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 15 mei 2016, 01:36
door dennistd
De 3402 heeft van binnen een kleine metamorfose ondergaan en heeft een nieuwe bumper:
Dit alles voor de Roparun.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 02 jun 2016, 12:46
door sirvinniei
http://www.tubantia.nl/regio/reggestree ... 5#comments
Momenteel rijden de bussen op lijn 96 van maandag tot en met vrijdag overdag om het half uur. In de avonduren en weekeinden wordt deze route om het uur gereden. In het voorstel van Syntus wordt de doordeweekse halfuurdienst een uurdienst en wordt 's avonds en in de weekeinden om de twee uur gereden. Deze aanpassing van de dienstverlening moet ingaan in 2018.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 08:44
door Nitein-Repart
Afbraakbeleid weer

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 09:48
door sirvinniei
jup, ik vraag me af of ze in Twente niet gewoon vraagafhankelijk kunnen gaan rijden in plaats van die rare 2 uursdiennsten, want die trekken natuurlijk helemaal niemand. Ik vind het ook raar dat juist op zondag het avonturenpark niet bediend wordt, straks is er dus op de twee drukste dagen van het avonturenpark de eerste dag een tweeuursdienst en rijdt er de tweede dag helemaal niks. Lijkt me ook niet positief voor een attractiepark.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 10:04
door Nitein-Repart
Of het attractiepark gaat zelf een vervoersdienst opzetten. Met een toegangskaartje voor het attractiepark mag je mee. Dat behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden.