Pagina 5 van 8

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: wo 11 mei 2011, 17:07
door Flevolander
Misschien kunnen de chauffeurs van de 315 vanaf september ook in Lelystad rijden. Dat is meer variatie. Maar anders is het een tijdelijk probleem, want het traject Lelystad-Emmeloord van de 315 wordt vanaf december 2012 samengevoegd met het andere streekvervoer rondom Lelystad en Emmeloord.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 11:16
door Daniel
Vestigingsmanager van Arriva Dordrecht bevestigd mij zojuist dat de Wrights die in Dordrecht uitstromen (door instroom Volvo's) naar Lelystad gaan... betreft 15 stuks.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 11:45
door Suus
Die mensen in Lelystad hebben een uitstekende keuze gemaakt. Jammer dat de wegen er niet zo recht zijn, want dat is het enige wat die bussen goed kunnen :lol:

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 11:53
door Daniel
Owja, je moet er ook niet teveel korte ritjes mee rijden... hoeveel van die dingen er wel niet gestrand zijn in Dordrecht met verstopte verstuivers doordat ze op de stadsritjes extra snel vervuilden.
Naar het schijnt zouden ze inmiddels wel in betere staat zijn als toen ze in 2007 uit het hoge noorden naar Dordt kwamen.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 14:44
door Flevolander
De wegen in Lelystad vallen wel mee qua rechtheid. Op veel dreven mag je 70 km/u.
En het is maar een tijdelijk euvel. Volgens het bestek moeten er binnen een jaar midibussen komen.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 14:45
door Daniel
Als die Wrights dat maar halen dan :mrgreen:

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 14:50
door Flevolander
Ik neem aan dat Arriva zsm een order voor nieuwe bussen plaatst.
Maar Dordrechts had vast meer dan 15 bussen, dus reserve zijn er ook nog wel :?

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 14:51
door Daniel
Nee er zijn in september pas krap 15 Wrights vrijgekomen uit Dordrecht, d'r is dus niet al te veel extra over.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 15:32
door Flevolander
Meer info inmiddels op website gemeente Lelystad

http://www.lelystad.nl/smartsite.net?id=37256

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 15:39
door Flevolander
Zag verder op de website dat 31 mei opnieuw een raadsvergadering is over de nieuwe concessie.
Discussiepunt o.a. het gratis reizen voor ouderen.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 19:21
door flipje
Heeft Arriva niet nog van die Iris GX127 over uit Dordrecht e.o.??? & anders ligt er misschien nog de mogelijkheid om materieel van Veolia (ex-veluwe amba's?) te leasen/kopen/lenen etc.?? (A)

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 19:37
door Daniel
Nee die hebben ze niet over, inzet daarvan is tegenwoordig redelijk constant (al zijn 't wel veelal slechts spitsritten die ze rijden). Twee zijn er inmiddels naar Portugal vertrokken en eentje zit er in de Hoekse Waard.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 31 mei 2011, 13:40
door Meltrain
Maar de Citaro's in Dordrecht stromen dan toch ook uit door de nieuwe Volvo's?
Kunnen die dan niet naar Lelystad? Ik geloof dat men daarmee veel blijer zal zijn. :P

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 31 mei 2011, 14:44
door Daniel
Citaro's blijven het langst i.v.m. chauffeursairco...

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 31 mei 2011, 23:38
door visgraat
Flevolander schreef:Zag verder op de website dat 31 mei opnieuw een raadsvergadering is over de nieuwe concessie.
Discussiepunt o.a. het gratis reizen voor ouderen.
Daarover moet je denk ik heel helder over zijn: Gratis vervoer voor alle ouderen in Nederland of geen enkele. Waarom zou de ene inwoner het recht wel hebben en de andere niet? Bovendien is het weliswaar gratis voor de gebruiker, maar niet voor de gemeente en dus de belastingbetaler. En ouderen zijn misschien niet altijd de rijkste mensen, maar hebben over het algemeen wel een pensioen opgebouwd. En als het een medische reden is dat ze niet kunnen autorijden, komen ze in aanmerking voor WMO.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 07:01
door Flevolander
Mee eens dat het raar is dat het gratis reizen alleen in Lelystad zou moeten, en elders niet. Ik vind dat de meeste ouderen prima hun eigen rit (toch al met korting) kunnen betalen.
Maar volgens Omroep Flevoland heeft de gemeenteraad van Lelystad anders besloten. Het gratis reizen blijft.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/81 ... ers-blijft

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 23:02
door willy84
Gratis ov bestaat niet!

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: do 02 jun 2011, 18:33
door visgraat
Flevolander schreef:Mee eens dat het raar is dat het gratis reizen alleen in Lelystad zou moeten, en elders niet. Ik vind dat de meeste ouderen prima hun eigen rit (toch al met korting) kunnen betalen.
Maar volgens Omroep Flevoland heeft de gemeenteraad van Lelystad anders besloten. Het gratis reizen blijft.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/81 ... ers-blijft
Het nieuwsitem duurt 4 seconden.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 26 jun 2011, 12:01
door Snorkel
Ik kan het bestek ( waarop de offertes van de stadsdienst zijn gebaseerd ) nergens vinden. Weet iemand een link waar ik dit kan downloaden ?

Groet, Michel

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: zo 26 jun 2011, 23:22
door Flevolander
Snorkel schreef:Ik kan het bestek ( waarop de offertes van de stadsdienst zijn gebaseerd ) nergens vinden. Weet iemand een link waar ik dit kan downloaden ?

Groet, Michel
De link stond op de eerste bladzijde van dit item, maar die werkt niet meer. Informatie is blijkbaar van de website van de gemeente gehaald.
Ik zou gewoon een e-mailverzoek naar de gemeente doen, en als ze weigeren een beroep doen op de wet openbaarheid van bestuur (WOB). Maar waarschijnlijk kun je het bestek wel krijgen, want het stond tot voor kort ook gewoon op de website.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 28 jun 2011, 01:27
door hidihi
De wegligging van de wright bussen is eigenlijk best goed, voor de rest is de bus het beste vergelijken met een Lada, net zoals de Lada heeft de wright allemaal kleine technische problemen maar het zal tot september 2012 wel uithouden. Trouwens de mercedessen mogen niet eens naar lelystad ze komen uit 1999, ik heb nooit begrepen waarom die mercedesen toe gelaten zijn in Dord want bussen uit 1999 hebben meestal geen euro 3 motoren.
Is in september het tourincar seizoen niet voorbij, misschien kunnen ze wat tourincars doorschuiven naar de spitsdienst in de Drechtstede, bijvoorbeeld tourincars kunnen best rijden op lijnen zoals 188 en 192 dan kunnen wat streekwagens naar de stadsdienst in Lelystad, het onderhoud en schoonmaken van de streek wagens moeten dan wel gedeeltelijk in de avond onderhouden worden in plaats van overdag. Er kan eventueel ook gekeken worden of er niet iets met de TCR geruild kan worden, bijvoorbeeld de TCR rijdt in de spits op de 396 met een Mercedes streekwagen met lage vloer, de Mercedes wordt als Interliner gebruikt omdat het een luxe intrieur heeft maar het kan ook perfect als stadsbus gebruikt worden en zo'n bus kan voor de 396 best geruild voor een touringcar van Arriva Touring.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 28 jun 2011, 01:40
door Suus
De wegligging van een Wright is grandioos en scheuren kunnen ze, zeker op rechte wegen. Maar het comfort en de technische staat is inderdaad belabberd heb ik na een twee uur durende, overigens wel leuke, rit door Drenthe kunnen vaststellen. Maar ach, Made in Brittain, dus wat verwacht je anders :mrgreen:

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 28 jun 2011, 08:17
door hidihi
Bee schreef:De wegligging van een Wright is grandioos en scheuren kunnen ze, zeker op rechte wegen. Maar het comfort en de technische staat is inderdaad belabberd heb ik na een twee uur durende, overigens wel leuke, rit door Drenthe kunnen vaststellen. Maar ach, Made in Brittain, dus wat verwacht je anders :mrgreen:
Comfort ben ik niet eens zo ontevreden als het met andere bussen vergeleken wordt, ik wil bijvoorbeeld niet in de Berkhof bussen zitten als de bus over kinderkopjes moet want dan trilt die bus heel erger dan de Wrights. ik heb eens meegemaakt in de Berkhof dat we van een slapende bejaarde dachten hij een beroerte had gehad had omdat de mond helemaal ingezakt was, later bleek dat zijn kunstgebit er gewoon uitgetrilt was. Ook preveer de wright van Arriva boven de ik de MAN's van de qbuzz wantt die MAn's hebben zo'n rechte stoelen dat je er rugpijn van krijgt. Natuurlijk is de Wright niet te vergelijken qua comfort met wat er vroeger was.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 28 jun 2011, 09:27
door Daniel
hidihi schreef:Trouwens de mercedessen mogen niet eens naar lelystad ze komen uit 1999, ik heb nooit begrepen waarom die mercedesen toe gelaten zijn in Dord want bussen uit 1999 hebben meestal geen euro 3 motoren.
Geen onzin verkondigen hier... die Mercedessen zijn Euro III-bussen uit 2001.

Re: Aanbesteding Lelystad

Geplaatst: di 28 jun 2011, 13:53
door hidihi
Daniel schreef:
hidihi schreef:Trouwens de mercedessen mogen niet eens naar lelystad ze komen uit 1999, ik heb nooit begrepen waarom die mercedesen toe gelaten zijn in Dord want bussen uit 1999 hebben meestal geen euro 3 motoren.
Geen onzin verkondigen hier... die Mercedessen zijn Euro III-bussen uit 2001.
ik dacht echt dat ze uit 1999 kwamen en het voormalige stadsbussen van de BBA waren en dat de mercedessen van de BBA van 2000 2001 streekbussen waren. Nou ja ik zal me wel vergist hebben.