En die aanpassingen, die zijn nu dus het probleem, want men komt er maar niet uit wat de beste oplossing is voor Wijchen: een extra spoor op het bestaande station, of een keervoorziening ten westen daarvan. Vandaar dat Nijmegen nu dus met een alternatief komt ook al is dat geen ideale oplossing.
Freek schreef:Maar volgens mij is mij eens verteld dat de sprinter Zutphen-Nijmegen relatief eenvoudig is door te trekken naar Wijchen. Vertrek naar Wijchen vanuit Nm rond .05/.35 is een redelijke 15 minuten liggen met de stopper naar Ht en vanuit Wijchen weer aankomen (en dus ook vertrekken in huidige pad) in Nm rond .05/35 is sluit aan op huidige tijden van de stopper uit Ht.
Zo eenvoudig lijkt het me anders niet. Van Zutphen naar Wijchen zou in dit voorbeeld redelijk passen (al is 7 minuten stilstaan in Nm wat aan de lange kant); de andere kant op is lastiger want die s7600 vertrekt daar om .03/33, dus zou je vanuit Wijchen rond .30 in Nijmegen aan moeten komen. Zo krijg je nooit een echte kwartierdienst (tenzij er met de tijden van de s4400 of s7600 geschoven kan worden).
Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe ze dit in een mooie strakke dienstregeling willen krijgen. En zoals in deze artikelen te lezen is, hangt de keuze waar het keerspoor komt daar ook weer vanaf: bij keren in Wijchen zelf kan de Sprinter uit Zutphen daar een korte kering (van een minuut of 5) krijgen, bij keren in Wijchen West wordt dat waarschijnlijk een lange kering (vanwege de extra rijtijd heen een terug naar het keerspoor). NS heeft liever geen lange kering.