Pagina 4 van 7

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: zo 26 jun 2011, 00:27
door fogeltje
In mijn ervaring was het echt niks. De trein kan amper optrekken en moet alweer afremmen. Het stuk 't Hout - "Centraal" duurde in mijn ervaring langer.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: zo 26 jun 2011, 11:26
door Daniel
In mijn post ontbrak het woordje "niet" voor "ver" :P

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: zo 26 jun 2011, 12:48
door waldo79
fogeltje schreef:
reisthijs schreef:
..... schreef:In de spits sta je ook gewoon in de gangpaden van de s3600 tussen Arnhem en Nijmegen.
Maar, komt dat dan doordat er te weinig treinen rijden? Ik denk het niet, het probleem is eerder dat de treinen vaak te kort zijn.
Volgens mij kan die 3600 niet langer juist omdat hij tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein rijdt. Ik dacht dat een van de tussen gelegen stations geen langere treinen aankon. Met ICRm is de lengte altijd 8, een locomotief en zeven rijtuigen. Ik heb in Dukenburg ook een ICMm combinatie laatst voorbij zien komen, maar dat waren twee drietjes volgens mij. Twee VIRM stellen van vier zou volgens mij al enorm kunnen schelen.
Afgelopen dinsdag een combi van V-IRM IV en VI in de t3616 (V. 6.54 Est). Volgens de perronomroep moest iedereen achterin instappen omdat het voorstel stel afgesloten was. In Est past het wel langs het perron, maar in Nml niet 8-)

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: ma 27 jun 2011, 19:27
door Vinny
In mijn ervaring was het echt niks.
Leuke nieuwe uitdaging, wat is de kortste afstand OVER DE WEG tussen twee NS stations? En kom dan niet aan met Amsterdam Sloterdijk Hemboog - Amsterdam Sloterdijk :mrgreen:
Als het gaat om intercity stations dan ben ik vrijwel zeker van Den Haag HS - Den Haag Centraal.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: ma 27 jun 2011, 19:28
door Klaasje
Ic stations... Duivendrecht-Amsterdam Bijlmer ArenA?

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: ma 27 jun 2011, 19:35
door Suus
Er zijn veel stations waartussen een weg parallel loopt. Tussen Nijmegen en Nijmegen Lent loopt continue een fietspad parallel, je kan dus op de fiets letterlijk sneller zijn dan de trein :P Dat fietspad loopt trouwens boven een tippelzone langs :shock:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: ma 27 jun 2011, 20:38
door fogeltje
Bee schreef:Er zijn veel stations waartussen een weg parallel loopt. Tussen Nijmegen en Nijmegen Lent loopt continue een fietspad parallel, je kan dus op de fiets letterlijk sneller zijn dan de trein :P Dat fietspad loopt trouwens boven een tippelzone langs :shock:
Dat is natuurlijk handig gedaan. Als ze meer klanten willen trekken moet die er juist doorheen lopen.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: ma 27 jun 2011, 21:34
door Klaasje
Zo heb ik op de fiets ook wel eens een trein bijgehouden op Almere Muziekwijk - Almere Parkwijk. (Een stoppertje, dat dan weer wel.)

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: ma 27 jun 2011, 21:46
door iljitsch
Vinny schreef:Leuke nieuwe uitdaging, wat is de kortste afstand OVER DE WEG tussen twee NS stations?
Tja we hebben geen Rotterdam Hofplein meer, dat was een halve kilometer naar Rtd. HS - CS is 1,5 km. Zoetermeer - Zoetermeer Oost is maar 1 km. Verder is toch alles wel minstens 2 km, ook veelbelovende kandidaten als LvNOI - Voorburg. De uitzondering is Amsterdam Zuid en RAI, wat geloof ik zo'n 1,4 km over de snelweg is, maar lastig in te schatten omdat Amsterdam RAI niet op Google Maps staat.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: di 28 jun 2011, 16:56
door deadlock
Kan de 3600 niet langer? 10 bakken VIRM moet toch genoeg zijn?

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: di 28 jun 2011, 17:04
door Reiziger Delft
Past niet op Nijmegen Lent helaas.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: di 28 jun 2011, 17:08
door deadlock
Worden die treinen dan versterkt vanaf Ah? Als ik om 8:19 de trein naar Dv pak komt er regelmatig eentje aan met 10 bakken VIRM. Vanochtend nog...

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: di 28 jun 2011, 17:09
door Freek
Maar dan is de achterste VIRM afgesloten voor reizigers.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: di 28 jun 2011, 17:15
door deadlock
Niet in Zl ;)

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 23:58
door visgraat
iljitsch schreef:
Vinny schreef:Leuke nieuwe uitdaging, wat is de kortste afstand OVER DE WEG tussen twee NS stations?
Tja we hebben geen Rotterdam Hofplein meer, dat was een halve kilometer naar Rtd. HS - CS is 1,5 km. Zoetermeer - Zoetermeer Oost is maar 1 km. Verder is toch alles wel minstens 2 km, ook veelbelovende kandidaten als LvNOI - Voorburg. De uitzondering is Amsterdam Zuid en RAI, wat geloof ik zo'n 1,4 km over de snelweg is, maar lastig in te schatten omdat Amsterdam RAI niet op Google Maps staat.
Wat te denken van Koog Bloemwijk - Zaandam Kogerveld 1,0 km en daarmee lopend toch een stuk sneller dan met de trein.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: vr 01 jul 2011, 15:52
door waldo79
deadlock schreef:Niet in Zl ;)
Het 2e stel zal wel in Ah worden afgetrapt.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: vr 01 jul 2011, 16:30
door MdJ
Nee, de t3616 rijdt als enige met 10 bakken. Soms al met een stel uit zuiderlijker dan Nm (en dan afgesloten), soms vanaf Ah. Vervolgens met 10 bak naar Zl, waar wordt aangekomen op spoor 6. Dat kan alleen sochtends, omdat er dan geen s12500 of s12700 naar Lw nog.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 15:01
door Jaimie
Spoor tussen Elst en Arnhem vanaf eind 2013 te vol

ELST/ ZETTEN/ DODEWAARD - De spoorlijn tussen Elst en Arnhem is vanaf eind 2013 te druk, nu alle vervoerders hun wensen hebben ingediend. De trein van en naar Tiel zal daarom hoogstwaarschijnlijk sneuvelen en gedurende enkele jaren keren bij Elst.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... te-vol.ece
Bron: Dagblad Gelderlander

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 15:06
door webguy
Ah, hoor ik daar een Sporen in Arnhem (zuid?) 2?

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 15:24
door reisthijs
Als NS gewoon dat onzinnige ETMET-plan in de kast laat liggen is er niks aan de hand en kan de stopper Arnhem-Tiel gewoon blijven rijden.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 15:35
door M57
Ja zeg, wat een onzin dat grote groepen reizigers op lange stukken vaak een trein kunnen pakken. :roll:

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 15:42
door webguy
De NS is natuurlijk koppig, maar als het aan mij lag werd de s3000 of de s3100 een stoptrein, en reed de s7600 door tussen Arnhem en Nijmegen. Heeft de NS een doorgaande IC Zwolle-Roosendaal, en 2x per uur een IC.
Andere optie (al weet ik niet hoe goed dat past) is om de s3000 of s3100 in Elst te laten stoppen. Elst, het drukste station heeft dan elk kwartier een trein. Reizigers uit Arnhem-Zuid kunnen dan de Tiel boemel gebruiken, die ook in Arnhem-Zuid stopt dan. Wordt misschien krap, maar wel een oplossing. Nijmegen Lent heeft dan niet een trein elk kwartier, maar die mensen moeten maar met de fiets, die km lukt ze ook wel.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 16:09
door Thijs
reisthijs schreef:Als NS gewoon dat onzinnige ETMET-plan in de kast laat liggen is er niks aan de hand en kan de stopper Arnhem-Tiel gewoon blijven rijden.
Waarom is het ETMET-plan onzinnig? Een extra complicatie is natuurlijk de 2 goederenpaden per uur tussen Betuweroute Aansluiting en Arnhem. Dat maakt het voor de kruisende Tiel-trein extra lastig.
webguy schreef:De NS is natuurlijk koppig, maar als het aan mij lag werd de s3000 of de s3100 een stoptrein
Heb dat idee wel eens vaker op dit forum gezien en vind het echt onbegrijpelijk dat hier uberhaupt aan gedacht wordt. Een goede kwartierdienst tussen Nijmegen en Utrecht e.v. is heel erg wenselijk, zeker gezien de reizigersaantallen tussen Nijmegen en de Randstad. Als je dat gaat degraderen tot stoptrein dan blijft er feitelijk 2x/uur wat over. Een bar slecht idee.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 16:11
door webguy
Het gaat nu zes weken tijdens de zomer toch ook? Zolang de NS treinen op lengte inzet tijdens de spits (niet alleen tussen 07:50 en 8:40) kan het denk ik prima. Het blijven maar een paar minuten. en stop in elst, m'n tweede idee, is een mooie tussenweg.

Re: Spoorlijn Arnhem - Nijmegen

Geplaatst: do 28 jul 2011, 16:25
door reisthijs
Thijs schreef:Waarom is het ETMET-plan onzinnig?
6 IC's per uur is nergens voor nodig. Wat is er mis met gewoon 4 IC's + 4 stoptreinen per uur, allebei in een nette kwartierdienst?
Thijs schreef:Een goede kwartierdienst tussen Nijmegen en Utrecht e.v. is heel erg wenselijk, zeker gezien de reizigersaantallen tussen Nijmegen en de Randstad.
Zijn dat er nu echt zo veel? Als ik met de IC van Utrecht richting Nijmegen ga, valt het me juist altijd op dat die trein in Arnhem grotendeels leegloopt.
Thijs schreef:Als je dat gaat degraderen tot stoptrein dan blijft er feitelijk 2x/uur wat over.
Als er in Arnhem een goede cross-platform overstap geboden wordt op de versnelde s3600 kan je nog steeds 4x/uur van de Randstad naar Nijmegen.