Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door Suus »

Wil men op Arnhem net zo'n foodplaza als op Leiden Centraal? Daar staan het het midden van de stationshal/stationstunnel tafeltjes met stoelen opgesteld, tussen de looppaden in.

Verder, die foto waarop je vanuit de tunnel zo omhoog kijkt naar het perron met de overkapping, dan heb je net het idee dat je naar een grafische rendering zit te kijken :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door willy84 »

Ik vind het écht mooi geworden. Tikkeltje jammer: alleen een roltrap naar boven maar niet naar beneden. Ik dacht dat er op alle 'sleutelprojecten' (waar Arnhem bijhoort meen ik?) soort van luxe perron gemaakt wordt. In de hal zie ik nu standaard stoeptegels. Net station :mrgreen:
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door Daniel »

Op 8/9 heb je aan de ene kant van de tunnel een roltrap omhoog en aan de andere kant eentje omlaag. 3/4 heeft 'm omhoog en omlaag aan dezelfde kant en op perron 6/7 is er inderdaad nog maar in één richting een roltrap maar daar moet aan de andere kant nog 't een en ander afgerond worden. Ziet er naar uit dat dat eenzelfde situatie als bij 8/9 wordt.

En de tunnel + een stukje hal wat al wat definitiever is zijn gewoon van betegelde vloeren voorzien hoor. Op deze foto zie je mooi het verschil tussen tegels en stoeptegels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door Daan »

Ziet er nu al erg mooi uit, dergelijke stations zag je tot op heden alleen in het buitenland. Lekker modern en strak, zo mag het van mij wel. Als Rotterdam ook zo mooi wordt, hebben Arnhem en Rotterdam straks wat mij betreft toch wel de mooiste moderne stations van het land.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door Joshua »

Alle foto's zijn veelbelovend. Ga zo maar eens zelf richting Arnhem CS :P
Of mag ik inmiddels al Arnhem Centraal zeggen?
Laatst gewijzigd door Joshua op ma 04 jul 2011, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door Fles »

Leuke reportage Daniël :) Maar ik begrijp dat er dus eigenlijk nog helemaal niets "klaar" aan is :D Nou ja behalve dat bordje dan misschien :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door Freek »

He Fles niet zo negatief ;-) wat al wel definitief klaar is: de opgangen naar perron 8/9 en 3/4 en (natuurlijk) de servex locaties. Tickets en service zit ook nog op een tijdelijke plaats dacht ik, moet geloof ik naar de overkant van de huidige locatie. Maar dat moet ik nog ff nakijken. Verder is de doorgang naar het busstation al klaar. En ehm verder.........

Afbeelding [Mobiele post]
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door willy84 »

Mooi station hoor, en wordt nog mooier *bus* tip top.

Toch altijd weer opvallend dat alle ruimtes van Servex als eerste gefixt worden. Dat stuk omlopen door die oude hal is toch wel écht tegenkrommend geweest :X te triest voor woorden.
immer kwaliteits posts
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe perrontunnel station Arnhem zaterdag open

Bericht door webguy »

Vanmorgen eens in de nieuwe fietsenstalling geweest. Alles is echt verre van af, en de onderste laag wordt nog gebouwd. Wordt wel erg mooi: allemaal rondingen en kleine leuke trappetjes. Verder vind ik het station allemaal nog erg kil en beton, maar dat zal wel veranderen naar mate het afkomt. De AH2Go ook even bezocht, die zit echt in de ruimte gepropt, niet echt mooi...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten