OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Vinny »

@Vinny Zoals al door anderen gezegd is er door de afstand op de Valleilijn natuurlijk geen sprake van een degressieftarief
Dat is natuurlijk niet waar. Het is OF het NS tarief (en dus degressief) OF een door Connexxion eigen bedachte tariefstructuur die voor de meeste afstanden ongeveer net zo duur is als het oude NS tarief. Dat laatste wordt het dus, en dat is het slechtste van twee werelden, want zo heb je en geen integratie met het NS tarief (kortom, je kilometerteller wordt weer op nul gezet, en je moet bij Connexxion het instaptarief betalen en bij de NS telt je degressiviteitsmeter weer op de hoogste stand), en je hebt geen integratie met het tarief van de overige Valleilijnbussen. Ik vind dat ronduit slecht, zeker gezien het feit dat ze ruim de tijd hebben genomen om een oplossing voor het hiervoor geschetste probleem te vinden... :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door reisthijs »

De teller wordt sowieso op nul gezet als je overstapt van/naar NS. Welk tarief connexxion ook kiest - dat maakt wat dat betreft geen enkel verschil. Tariefintegratie is er toch niet.

Het grootste probleem is hier overigens het starttarief. Tot en met 46 km (da's al meer dan de valleilijn) is het NS-tarief niet degressief, maar gewoon steeds 30ct per 2 kilometer.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Vinny »

Dat is een bewuste keuze om dat niet te doen... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Klaasje »

Ja, maar we kunnen niet weten of dat aan Connexxion ligt of aan NS. Je gaat zoiets niet eenzijdig doorvoeren omdat je dan gegarandeerd de rekening gepresenteerd krijgt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door reisthijs »

We weten toch allang dat het aan NS ligt? NS heeft bedacht dat de teller altijd op nul wordt gezet als je uit- en weer incheckt. Óók als je uitcheckt bij NS en daarna weer incheckt bij NS (als je omreist of je reis onderbreekt) wordt er niet doorgeteld. Net zoals het (alwéér) niet herkend worden van de voordeelurenkaart, dat ligt er toch in de eerste plaats aan dat NS dat geblokkeerd heeft?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Michael »

De Voordelurenkaart wordt gewoon herkend door de kaartlezers hoor. Afgelopen vrijdag nog gebruikt
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Freek »

door een kaartlezer op de valleilijn? Werd dan wel de korting verrekend? Natuurlijk zal de chipkaart op zichzelf wel te gebruiken zijn, maar dan wel tegen voltarief
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Michael »

Het laatste bericht ging over de NS dus ik dacht dat je de kaartlezers van de NS bedoelde. Met de kaartlezers van de Valleilijn heb ik geen ervaring
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Daniel »

Volgens een poster in de Valleilijn-trein heb je om met de OV-chipkaart te reizen op deze lijn ook het product "Reizen op saldo" nodig. Opmerkelijk genoeg is hierover op de Connexxion-site dan weer niets te vinden...

Op diezelfde poster was overigens te lezen dat je nu ook met een VDU met korting op saldo over de Valleilijn kunt reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: OV-chipkaart op Valleilijn dit najaar

Bericht door Lyntus »

Daniel schreef:Volgens een poster in de Valleilijn-trein heb je om met de OV-chipkaart te reizen op deze lijn ook het product "Reizen op saldo" nodig. Opmerkelijk genoeg is hierover op de Connexxion-site dan weer niets te vinden...

Op diezelfde poster was overigens te lezen dat je nu ook met een VDU met korting op saldo over de Valleilijn kunt reizen.
Eerder was het gewoon mogelijk om zonder het NS-product Reizen op Saldo, te reizen. Maar nu is het dus wel nodig en is er meteen een instaptarief van 20 euro vereist. Dat betekend dus dat ik altijd 20 euro op mijn chipkaart moet hebben.. vind ik erg irritant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten