Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's
Geplaatst: zo 02 okt 2011, 22:06
Op regionale trajecten moeten gewoon de voorzieningen op stations worden verbeterd, en niet achteraf pas inbouwen..
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Het kan allebei. Als je dan dus per se een WC wilt hebben, moet je over Zutphen. Als je een beetje milde norm hebt, dan hebben overstappers het ook niet heel zwaar. En wat denk je dan van de Valleilijn? Daar kan ik me toch lastiger zo'n voorbeeld voor verzinnen. Ik denk dat je dan aan maximaal een uur zit met reizigers Amersfoort - Ede-Wageningen - Wageningen. En zo kan je ook verzinnen Bunschoten - Amersfoort - Ede-Wageningen - Wageningen, maar dat zijn natuurlijk wel zeer uitzonderlijke ritjes. En als je per se een WC wilt, kan je over Utrecht.MdJ schreef:Nu is dit een verkeerd voorbeeld, Lichtenvoorde=Groenlo - Arnhem is namelijk via Zutphen (Zutphen-Arnhem met de IC )Bee schreef:Een OV-reis is een aaneenschakeling van etappes he.
Stel, je reist van Lichtenvoorde naar Arnhem. Dan moet je eerst vanuit Lichtenvoorde een half uur met de bus, en vervolgens vanuit Doetinchem nog eens een half uur in de trein. Dan ben je toch wel een uur onderweg. Intercity's zijn vaak geen uur onderweg tussen twee stations (en bijna niemand zit de hele route van een IC uit) en daar zijn toiletten wel wenselijk. Waarom in stoptreinen niet?
Vanaf bepaalde plekken in Lichtenvoorde (niet het station, maar het dorp zelf) krijg je een reisadvies via Doetinchem.MdJ schreef: Nu is dit een verkeerd voorbeeld, Lichtenvoorde=Groenlo - Arnhem is namelijk via Zutphen (Zutphen-Arnhem met de IC )
Volgens mij hebben de BR422, BR423, BR424, BR425 en BR426 geen toilet aan boord.Bee schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste Duitse trein zonder toilet volgens mij nog moet tegenkomen.
De beslissing is pas heel laat genomen, maar de SP is hier al jaren mee bezig geweest en heeft al vaker moties ingediend in de provinciale staten en werden tot voor kort allemaal afgewezen...Bee schreef: Ik vind echter wel dat de politiek wel heel erg traag is met dit soort dingen, ze komen pas in actie als het leed al is geschied en er de komende 10-15 jaar niets meer aan gedaan kan worden. In de Achterhoek begon de echte discussie dan ook nog pas eens (persberichten e.d.) toen de treinen al hun Design Freeze hadden gehad. Ja, logisch dat Hettinga dan roept dat de discussie gestopt moet worden.