Ik denk dat het net haalbaar is als je de bestaande sporen iets verlaagd met een fly-over of de sporen verhoogd met een dive-under. Die fly/dive wordt dan gebruikt voor de treinen Zevenaar -> Arnhem.Daniel schreef:Waren er niet al plannen die ongelijkvloers te maken? Al zal dat wel een gigantisch ingewikkelde klus worden want erg veel ruimte is er daar nou niet bepaald.Bee schreef:En ja, ik weet dat er een gigantisch probleem ontstaat bij die aansluiting tussen Velperpoort en Presikhaaf.
Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Een dive-under voor Arnhem -> Zutphen past ook prima. Tussen het punt waar het spoor duikt en de eerstvolgende weg die dient te worden overgestoken zit 220 meter. Genoeg om weer een meter of vijf te klimmen.
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Kijk nu eens wie er in de reacties weer opduikt. Nog geen spat veranderd zo te zien :')Citaro schreef:http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... nsrijk.ece
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Klimaatcombi :o
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Een van de (hoofd)redenen van de provincie om tegen de toename van het goederenvervoer over de IJssellijn te zijn, is juist dat het praktisch onmogelijk wordt om meer passagierstreinen te laten rijden.
Sprinter Oldenzaal / Dieren kan, maar betekent wel dat station Dieren op de schop moet ivm 2e perron en keerspoor.
Kopmaken op spoor 1/2 is niet wenselijk.
Hoewel, dat 2e perron moet er toch komen voor de treinen naar Apeldoorn, de aansluiting met deze lijn ligt vanuit Arnhem gezien "voor" Dieren.
Al met al ben ik toch bang dat het een verhaal gaat worden zoals het reactiveren van het Apeldoorns-Dierenskanaal, aanpakken van de provinciale weg dwars door Dieren en de aanleg van een rondweg om Laag-Soeren. Jarenlang veel lullen, geld over de balk smijten en uiteindelijk komt er niks van terecht. :N Ze moeten de NUON-gelden ergens aan verspillen natuurlijk *O*
Sprinter Oldenzaal / Dieren kan, maar betekent wel dat station Dieren op de schop moet ivm 2e perron en keerspoor.
Kopmaken op spoor 1/2 is niet wenselijk.
Hoewel, dat 2e perron moet er toch komen voor de treinen naar Apeldoorn, de aansluiting met deze lijn ligt vanuit Arnhem gezien "voor" Dieren.
Al met al ben ik toch bang dat het een verhaal gaat worden zoals het reactiveren van het Apeldoorns-Dierenskanaal, aanpakken van de provinciale weg dwars door Dieren en de aanleg van een rondweg om Laag-Soeren. Jarenlang veel lullen, geld over de balk smijten en uiteindelijk komt er niks van terecht. :N Ze moeten de NUON-gelden ergens aan verspillen natuurlijk *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Ach, wat is nou 100 Miljoen? Voor het bedrag van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam kunnen ze Apeldoorn-Arnhem dertigsporig aanleggen
Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro
Nuttiger is misschien om niet te kijken naar het bedrag, maar het bedrag per (potentiële) reiziger. Denk dat het dan wel even anders ligt...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 120 gasten