Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31465
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor Suus » Do 23 Feb 2012, 15:17

Daniel schreef:
Bee schreef:En ja, ik weet dat er een gigantisch probleem ontstaat bij die aansluiting tussen Velperpoort en Presikhaaf.

Waren er niet al plannen die ongelijkvloers te maken? Al zal dat wel een gigantisch ingewikkelde klus worden want erg veel ruimte is er daar nou niet bepaald.

Ik denk dat het net haalbaar is als je de bestaande sporen iets verlaagd met een fly-over of de sporen verhoogd met een dive-under. Die fly/dive wordt dan gebruikt voor de treinen Zevenaar -> Arnhem.
Rame à l'approche

.....
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 26 Apr 2010, 17:59

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor ..... » Do 23 Feb 2012, 15:25

Een dive-under voor Arnhem -> Zutphen past ook prima. Tussen het punt waar het spoor duikt en de eerstvolgende weg die dient te worden overgestoken zit 220 meter. Genoeg om weer een meter of vijf te klimmen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31465
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor Suus » Do 23 Feb 2012, 19:57


Kijk nu eens wie er in de reacties weer opduikt. Nog geen spat veranderd zo te zien :')
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor Klaasje » Do 23 Feb 2012, 20:03

Klimaatcombi :o

Ronaldussen
Berichten: 3074
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor Ronaldussen » Vr 24 Feb 2012, 16:30

Een van de (hoofd)redenen van de provincie om tegen de toename van het goederenvervoer over de IJssellijn te zijn, is juist dat het praktisch onmogelijk wordt om meer passagierstreinen te laten rijden.

Sprinter Oldenzaal / Dieren kan, maar betekent wel dat station Dieren op de schop moet ivm 2e perron en keerspoor.
Kopmaken op spoor 1/2 is niet wenselijk.
Hoewel, dat 2e perron moet er toch komen voor de treinen naar Apeldoorn, de aansluiting met deze lijn ligt vanuit Arnhem gezien "voor" Dieren.

Al met al ben ik toch bang dat het een verhaal gaat worden zoals het reactiveren van het Apeldoorns-Dierenskanaal, aanpakken van de provinciale weg dwars door Dieren en de aanleg van een rondweg om Laag-Soeren. Jarenlang veel lullen, geld over de balk smijten en uiteindelijk komt er niks van terecht. :N Ze moeten de NUON-gelden ergens aan verspillen natuurlijk *O*
Fear builds walls

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor Fles » Zo 26 Feb 2012, 17:03

Ach, wat is nou 100 Miljoen? Voor het bedrag van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam kunnen ze Apeldoorn-Arnhem dertigsporig aanleggen :lol:

Maxim
Berichten: 65
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Beter spoor Apeldoorn-Arnhem kost 100 miljoen euro

Berichtdoor Maxim » Zo 26 Feb 2012, 23:05

Nuttiger is misschien om niet te kijken naar het bedrag, maar het bedrag per (potentiële) reiziger. Denk dat het dan wel even anders ligt...


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten