Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 608
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor Statler Rail » Za 24 Mar 2012, 00:26

Bee schreef:Ik herinner mij nog een incident van Veolia op Maastricht Randwyck, maar voor de rest ook niet eigenlijk.

Als je die meetelt, moet je toch ook die slijptrein in Stavoren herinneren die zo'n honderd meter (!) doorschoot en daarbij dwars dóór een watersportwinkel reed. 8-)

Als we het over doorschieten-in-een-perron hebben herinner ik me een forse klap in 1995 in Groningen waarbij een Intercity dwars door een Abri een meter of vier het perron in reed. Dat was een behoorlijke ravage, maar kan er zo geen foto's online van vinden. Sindsdien staan er ook geen Abri's meer in het verlengde van kopsporen. Ook herinner ik me een DD-AR die in Amersfoort op het vroegere zakspoor 22 doorschoot en volgens mij omhoog werd gedrukt en zo ongeveer in de perronkap terechtkwam. Een kleiner gevalletje doorschieten was in 2007 in Maastricht, met een IRM op spoor 2 die ongeveer een meter in het perron ging.

Nu in Nijmegen valt dus op zich wel mee; zoiets gebeurt denk ik ongeveer elke twee jaar wel ergens. Het waren ook alleen indirecte gewonden, mensen die in de trein staan en vervolgens door de klap ongelukkig vallen. Geen mensen die fysiek werden geraakt door de trein of rondvliegende materialen.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor MdJ » Za 24 Mar 2012, 07:08

Och, er is in 24 uur in Leiden (Centraal), Utrecht (Maliebaan) en Apeldoorn (kopspoor thv Centraal Beheer) 3x SGMm door het juk heen gegaan.

Zijn we ook nog Amsterdam Zuid vergeten..
Bij twijfel: gebruik beton.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor iljitsch » Za 24 Mar 2012, 08:43

En Den Haag CS.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor Daniel » Za 24 Mar 2012, 09:42

En de Arriva Plan V in Dordrecht
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor fogeltje » Do 19 Apr 2012, 14:25

http://www.nu.nl/binnenland/2790923/tre ... inist.html

Schijnbaar dacht de machinist dat hij op spoor 1 zou binnenkomen. Toen hij doorhad dat hij op spoor 35 ging belanden kon hij niet meer op tijd remmen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor Daan » Do 19 Apr 2012, 16:26

Wat is de remweg van een GTW als er een snelremming wordt uitgevoerd bij 40 km/h? Hoe lang is spoor 35?

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2066
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor isadora » Do 19 Apr 2012, 16:54

Schade: kwart miljoen.
Geen bonus voor deze machinist dit jaar.

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor Klaasje » Do 19 Apr 2012, 17:59

Daan schreef:Wat is de remweg van een GTW als er een snelremming wordt uitgevoerd bij 40 km/h? Hoe lang is spoor 35?

Dat kan nooit langer dan de lengte van het spoortje zijn.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9574
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor Wubbo » Do 19 Apr 2012, 21:17

Hoeveel langer is spoor 1b dan spoor 35? Dat scheelt toch ook maar een meter of 10? Je zou toch denken dat je al vrij snel doorhebt op welk spoor je binnenkomt, dan maken die 10 meter ook het verschil niet meer...

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor webguy » Do 19 Apr 2012, 21:49

Op spoor 1b rijd je echter door tot de wissel (voor overstappers op 1a), spoor 35 eindigt al veel eerder. Zal toch wel metertje of 25 tussen zitten, maar dat zou het verschil niet moeten maken.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor fogeltje » Vr 20 Apr 2012, 09:00

Wel als ze een beetje aan de harde kant binnen komen. Want sommige machinisten remmen gewoon echt te laat. Zo reed er in Heyendaal laatst ook eentje te ver door. Dat is op Heyendaal niet erg (alleen ik vond het vervelend, ik stond correct opgesteld om de laatste deur voor mijn neus te krijgen en moest een stuk terug lopen) maar als de betreffende machinist in Nijmegen hetzelfde gedaan had, denkende "ik kom op spoor 1b" en dan stiekem naar 35 gaat, dan had ik het bij hem ook fout zien gaan.

Maar in het algemeen deel ik de meningen hier dat het eigenlijk niet zoveel zou mogen uitmaken met de remweg. Ook al wordt je opeens spontaan naar 35 gegooid, je zou tijd genoeg moeten hebben. Daarbij mag je er toch als machinist sowieso nooit van uitgaan dat je op een bepaald spoor binnenrijdt? Er kan altijd spontaan een spoorwijziging optreden.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Veolia trein rijdt door stootblok in Nijmegen

Berichtdoor Daan » Vr 20 Apr 2012, 09:54

Klaasje schreef:
Daan schreef:Wat is de remweg van een GTW als er een snelremming wordt uitgevoerd bij 40 km/h? Hoe lang is spoor 35?

Dat kan nooit langer dan de lengte van het spoortje zijn.
Dat leek mij ook... In dat geval heeft de machinist dus ook veel te laat doorgehad dat ie op spoor 35 beland was.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast