Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door marvinkok »

Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat
Datum: 13 April 2012

Het KLPD heeft donderdag samen met regiopolitie Twente, verschillende vervoerders en de gemeente Enschede op en rond het station een grote openbaar vervoer- en drugscontrole gehouden. Bij de controle op het station werden twee mensen gearresteerd. Eén van hen vanwege heroïnebezit, de ander vanwege diefstal. De Belastingdienst controleerde op het station bij autobestuurders op achterstallige belastingschulden. Er is ter plaatse ruim 22.000 euro geïnd en voor 200.000 euro in beslag genomen. Onder de gecontroleerde bus en treinreizigers hadden van de ruim 5000 passagiers er 63 geen geldig vervoersbewijs.

Bron: TV Enschede FM

Controle was van 16.00 tot 22.00 en moet een aardig schouwspel zijn geweest. Perron 11 van het busstation werd gebruikt om automobilisten die waren aangehouden door motoragenten te parkeren en de zaken af te handelen. Voor de wachtruimte stond een behoorlijke verzameling aan dikke auto's die in beslag waren genomen of in ieder geval voorlopig niet mochten rijden. Ook was er een hulpofficier van justitie aanwezig in een politietrailer. Die schijnt nog klappen gehad te hebben van een agressieve delinquent, die ook nog een politievrouwtje tegen de ruit naast het chauffeursverblijf had geduwd met een dikke hand tot gevolg. Naast CXX VIC-ers waren er ook BOA's van Syntus en Arriva, Douane, Inspectie, etc. Zag rond 1545 een behoorlijk arsenaal aan fluorescerende hesjes op en rond het station... In de bus waren nog geen 15 man aangehouden voor ongeldig vervoersbewijs. Alle bussen die aankwamen op centraal werden gecontroleerd, na de laatste halte vóór het station dienden de kaarlezeres door de chauffeur uit te worden gezet zodat er op het station een uitstapcontrole gehouden kon worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door Suus »

Nu het toch over drugs in Enschede gaat, hoe is er ervaring met mensen die wiet willen kopen die uit Duitsland naar Enschede komen? In de trein van en naar Venlo is duidelijk dat er een hoop mensen met een verlangen naar wiet in de trein zitten maar hoe is het daar?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door marvinkok »

Wat de trein betreft zou ik het niet weten eigenlijk, zit ik nooit in.
BIj de bus is mijn ervaring dat je, wat Duitsers betreft, met name bij lijn 62 (Denekamp) nog wel eens wat Duiste passagiers hebt die met z'n 2-en op een Buzzer naar Enschede gaan waarbij de kans groot is dat er gekocht gaat worden. Maar echt overlast heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt. De meesten komen gewoon met de auto...
gkw1969
Berichten: 1758
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door gkw1969 »

Overlast heb je er niet van. Mijn ervaring is dat de terugrit vaak in ietwat hogere sferen plaats vind dan de heenrit.
Het is overigens niet alleen dat ze naar Enschede komen, ook in Oldenzaal (Zuid Berghuizen) kunnen ze schijnbaar wat "scoren".
When you're tired of London, you're tired of life
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door deadlock »

Er gaan stemmen op om in Overdinkel een coffeeshop te openen :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door Stéphane »

Waarom verkoopt CXX dat niet gewoon in de Breaxx? Zou nog succes hebben :Y
Het is verder natuurlijk prima dat er ook in wat meer landelijke gebieden controle-acties worden gehouden.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door Vinny »

Op het gevaar af beschuldigd te worden van Zwitserland-centrisme: in dat land is cannabis-thee gewoon uit de stationsautomaat verkrijgbaar... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door deadlock »

Cannabisthee heeft niet per definitie het gewenste effect ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door Vinny »

Ik verkeerde ook zonder die thee al in hogere sferen... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door Stéphane »

Van Zwitserse kwaliteit doen er wel meer mensen dat :)
Canabisthee? Nooit van gehoord.
Toen ik laatst op de BeNeLuxtrein zat vroeg ik me af of de Railcatering dat ook niet verkocht, velen verkeerde toch wel in hogere sferen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov- en drugscontrole station Enschede met resultaat

Bericht door Vinny »

En nu nog een plakje spacecake ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten