Pagina 2 van 2

Re: Station Zwolle twee weekends dicht

Geplaatst: wo 02 mei 2012, 15:45
door erjeebee
je bedoelt de hoeveelheid werk-waarvoor-het-station-buiten-dienst-moet?

Als dat niet in 4 weken past, dan hebben we aan twee weekends langniet genoeg... dan moeten het (4*7) / 2 = 14 weekends worden....

Re: Station Zwolle twee weekends dicht

Geplaatst: wo 02 mei 2012, 19:56
door Klaasje
Bedenk dat een weekend bij elkaar opgeteld iets van 3 dagen is en dat er 's avonds al behoorlijk uitgedund kan worden waardoor de werkzaamheden toch behoorlijk kunnen vlotten zonder dat het treinverkeer echt plat moet. Effectief heb je dus veel meer dan 2 dagen bij een weekend. Wat er nu gebouwd gaat worden is niet het oorspronkelijke ontwerp zoals bedacht was maar een tijdelijke oplossing. Voor een definitieve oplossing begint weer een studietraject.

Re: Station Zwolle twee weekends dicht

Geplaatst: wo 02 mei 2012, 21:55
door Wubbo
Dat effect van die extra avond wordt volledig teniet gedaan doordat je extra op moet ruimen en klaar moet maken om weer te beginnen, plus dat je dan ook nog iets achter moet laten waar treinen over kunnen rijden. De gedachtengang dat je in 9 dagen dus iets kan doen waar je anders 6 weekenden voor nodig had is niet zo gek.

Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het soort werkzaamheden: inklinken van zand kost gewoon tijd, bijvoorbeeld.

Re: Station Zwolle twee weekends dicht

Geplaatst: do 03 mei 2012, 00:27
door Fles
Zand klinkt niet in. Veen klinkt in. En klei, een beetje.

Re: Station Zwolle twee weekends dicht

Geplaatst: do 03 mei 2012, 08:35
door erjeebee
Fles schreef:Zand klinkt niet in. Veen klinkt in. En klei, een beetje.
Yep
Zand kun je wel verdichten, denk dat Wubbo dat bedoelt.

Re: Station Zwolle twee weekends dicht

Geplaatst: do 03 mei 2012, 12:51
door Vinny
Zand zet, maar vaak wordt de term inklinken wel gebruikt voor het laten liggen van het talud.