Lijn (3)31 Velp-Arnhem-Elst-Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Lijn (3)31 Velp-Arnhem-Elst-Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Het volgende jaar wordt er hardt geverkt aan een nieuwe Hoogwaardige busverbinding tussen velp en nijmegen dukenburg. Deze lijn 331 moet mensen sneller op hun bestemming brengen. Wat vinden jullie daarvan?

Zelf vind ik deze lijn een grote onzin. Tussen deze plaatsen rijdt ook al een trein. Ik denk dat ze elkaar dan alleen maar lopen te concureren. En dat is niet de bedoeling in het openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Lijn (3)31 Velp-Arnhem-Elst-Nijmegen

Bericht door Tochjo »

Deze lijnen rijden niet hoofdzakelijk om reizigers tussen stations te vervoeren. Lijn 300 rijdt bijvoorbeeld tussen de stations Arnhem en Nijmegen (Heyendaal), maar het zijn vooral reizigers uit tussengelegen plaatsen die profiteren. Zowel van een frequente verbinding met de stations, als van een directe verbinding met belangrijke locaties als de Radboud Universiteit.

Nu weet ik te weinig van een eventuele opzet voor de lijn tussen Velp en Nijmegen Dukenburg, maar ik kan me voorstellen dat er in Arnhem locaties aangedaan zullen worden waar je met de trein niet zo snel komt. En doorrijden naar Dukenburg zal ook wel niet voor niets gebeuren. De bedoeling van zo'n lijn lijkt me dan vooral mensen uit de auto halen, door ze een goede verbinding te bieden naar waar ze willen zijn. En mensen willen lang niet altijd in de buurt van een station zijn.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Lijn (3)31 Velp-Arnhem-Elst-Nijmegen

Bericht door Frank »

Enige concurrentie tussen bus en trein hoeft niet heel slecht te zijn. Persoonlijk ben ik er erg blij mee dat Nijmegen straks vaker bediend wordt vanuit Elst (misschien zelfs wat overvloedig). Het is wel zo dat je een groot reizigersaandeel in Elst straks mist doordat niet meer het rondje door Elst-West gereden wordt (althans, daar ben ik bang voor). Maar er zijn nog genoeg plekken om reizigers te trekken; Winkelcentrum Kronenburg is er daar zeker eentje van. De HAN heeft maar een halfuursdienst vanaf station Arnhem, station Dukenburg ook. Met de bus ben je misschien wel veel langer onderweg tussen twee specifieke stations in, maar als je bij een halte vlakbij frequent kunt opstappen dan scheelt dat ook weer.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Lijn (3)31 Velp-Arnhem-Elst-Nijmegen

Bericht door BR628 »

BrengMe schreef:Tussen deze plaatsen rijdt ook al een trein. Ik denk dat ze elkaar dan alleen maar lopen te concureren. En dat is niet de bedoeling in het openbaar vervoer.
Dat valt wel mee, want de reistijd met de (3)31 is vele malen langer dan die per trein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten