Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Bee schreef:De trein stopt in Nederland alleen op Arnhem Centraal en Zevenaar. Reizigers tussen deze twee stations die met de OV-chipkaart reizen kunnen gebruik maken van de paaltjes van Arriva & Breng.

In Duitsland stopt de trein nog in Elten, Emmerich, Millingen, Empel-Rees, Haldern, Mehrhoog, Wesel Feldmark, Wesel, Friedrichsfelde, Voerde, Dinslaken, Oberhausen-Holten, Oberhausen-Sterkrade, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hbf.
Je vergeet Praest dat een volledige bediening krijgt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

Ik had eerder verwacht dat ze het eindelijk eens gingen sluiten, want de dienstregeling is al tijdenlang een sterfhuisconstructie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Bakpapier »

Wat is de logica achter in Duitsland bij elke stoeptegel stoppen, en in Nederland alleen op Zevenaar en Arnheim Hauptbahnhof?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

In Nederland rijden al andere treinen en is de Duitse trein niet geintegreerd. Op Zevenaar-Wesel is het de enigste trein en op Wesel-Oberhausen is deze geintegreerd met de RB33 (Bocholt-Muenschengladbach) en de RE5 (Wesel-Duesseldorf(-Koblenz)).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:De trein krijgt het lijnnummer RB35, dus het is een RB. De RE5 wordt teruggetrokken tot Wesel.
Op dit moment rijden beide toch een uurdienst, dus gezamenlijk een halfuurdienst tussen Düsseldorf en Emmerich?
Als de RE5 wordt ingekort, gaat de frequentie tussen Wesel en Emmerich omlaag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

RB35 rijdt alleen in de spits tot Emmerich
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

RB35 rijdt ook slechts twee slagen in de spits naar Düsseldorf, een daarvan rijdt verder tot/vanaf Keulen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Meltrain »

Oke, dat wist ik niet.
Wat rijdt RB35 buiten de spits dan? Wesel - Oberhausen?
En dat betekent dus dat Praest nu alleen in de spits wordt bediend?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

Buiten de spits is het Wesel-Duisburg, in een halfuursligging t.o.v. het noordelijke deel van de RB33, die ook overgaat naar Abellio. Het zuidelijke deel blijft voorlopig bij DB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Kan men beter het zuiderlijke deel van de RB33 (Aachen-Heinsberg/Duisburg) hernoemen in RB34.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Vinny »

Bee schreef:De trein krijgt het lijnnummer RB35, dus het is een RB. De RE5 wordt teruggetrokken tot Wesel.
Dat begrijp ik niet zo goed. Je kunt lijkt me beter de trein op zijn volledige traject als RE exploiteren, tussen Wesel en Zevenaar op alle tussengelegen stations stoppen en beide stoptreinen inkorten tot resp. Zevenaar (Breng/Arriva) en Wesel (RB).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

Er is voor deze oplossing gekozen omdat de RE5 een van de drukste regionale treinen is van Duitsland en consequent met een loc die zes dubbeldeksrijtuigen trekt/duwt rijdt. Door het zware gewicht van deze trein maakt het dat het lang duurt om weer op volle snelheid te komen met deze trein en gezien de drukte op het spoor tussen Duisburg en Köln erg vertragingsgevoelig. Bovendien kan je de capaciteit van zo'n lange trein nooit goed benutten op een uitlooptraject als Wesel - Emmerich. Het inkorten van de RE5 tot Wesel - Koblenz maakt dat je de capaciteit continue kan benutten voor het zware verkeer tussen de grote steden Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf, Leverkusen, Köln, Bonn en Koblenz waar het echt nodig is terwijl het uitlooptraject met kleiner materieel wordt bediend zonder dat de reizigers langs dat traject hun overstapvrije verbinding verliezen met de dichtstbijzijnde grote steden Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf. Door de trein naar Arnhem door te laten rijden kan je bovendien (waarschijnlijk beperkte hoeveelheid) nieuw verkeer aantrekken waardoor je niet meer met praktisch lege treinen rondrijdt in de buurt van Emmerich.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door SuperGhost »

Vinny schreef:
Bee schreef:De trein krijgt het lijnnummer RB35, dus het is een RB. De RE5 wordt teruggetrokken tot Wesel.
Dat begrijp ik niet zo goed. Je kunt lijkt me beter de trein op zijn volledige traject als RE exploiteren, tussen Wesel en Zevenaar op alle tussengelegen stations stoppen en beide stoptreinen inkorten tot resp. Zevenaar (Breng/Arriva) en Wesel (RB).
Hoezo zou de Breng/Arrivatrein moeten ingekort worden tot Zevenaar, dan laat je Zevenaar-Winterswijk volledig onbediend :?
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Etienne »

Hij bedoeld andersom: Vanuit Winterswijk/Doetinchem nog maar tot Zevenaar en dat voor Arnhem overgestapt moet worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door SuperGhost »

Dat lijkt me ook een onmogelijk constructie, want dan laat je alsnog stations onbediend (Westervoort en Duiven en bovendien verliest Velperpoort zijn verbinding van/naar Zevenaar). Daarnaast gaan de reizigers van Winterswijk-Zevenaar (2-4x p/u) natuurlijk nooit passen in dat treintje vanuit Emmerich (1x p/u), al helemaal niet in de spits.

Bovendien is het zelfs als het zou passen ook onwenselijk, zeker als je bedenkt dat de provincie destijds de knip in Doetinchem al onwenselijk vond, de frequentie fors omlaag gaat (van 4 naar 1 per uur) en bovendien de verbinding Liemers/Achterhoek <-> HAN Arnhem zwaar verslechterd (geen overstap op Velperpoort meer op de trolleybussen en trein).
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door ICE105 »

Kortom, de nu bedachte opzet is zo gek nog niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Vinny schreef:
Bee schreef:De trein krijgt het lijnnummer RB35, dus het is een RB. De RE5 wordt teruggetrokken tot Wesel.
Dat begrijp ik niet zo goed. Je kunt lijkt me beter de trein op zijn volledige traject als RE exploiteren, tussen Wesel en Zevenaar op alle tussengelegen stations stoppen en beide stoptreinen inkorten tot resp. Zevenaar (Breng/Arriva) en Wesel (RB).
Kan wel, maar dan alleen als je eenmaal per uur (of tweemaal met een pendeltrein Arnhem-Zevenaar) door de Winterswijkse trein de stations tussen Arnhem en Zevenaar laat overslaan.


Waar ik wel voorstander van ben is om Elten en Emmerich ook onder Nederlands tarief laat vallen en tussen Elten en Beek (lijn 196, lijn 197 neemt de bediening van Stokkum nodig) en tussen Emmerich en 's Heerenberg (lijn 24) bussen te laten rijden, aangezien je vanuiut Beek/'s Heerenberg via Duiutsland in Nijmegen/Utrecht te geraken dan via Doetinchem/Didam.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 17 aug 2014, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Wubbo »

Waarom kan het dan wel en anders niet? Welk probleem wordt er opgelost?
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door waldo79 »

Gaan hier werkelijkheid en wilde plannen niet door elkaar lopen?

Wat mij betreft kan de RE Ah - Düsseldorf de stations tussen Ah en Zv overslaan. Die kunnen goed bediend worden door de binnenlandse treinen Ah - Dtc / Ww :idea:
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef: Waar ik wel voorstander van ben is om Elten en Emmerich ook onder Nederlands tarief laat vallen en tussen Elten en Beek (lijn 196, lijn 197 neemt de bediening van Stokkum nodig) en tussen Emmerich en 's Heerenberg (lijn 24) bussen te laten rijden, aangezien je vanuiut Beek/'s Heerenberg via Duiutsland in Nijmegen/Utrecht te geraken dan via Doetinchem/Didam.
Ik vrees dat het qua tarieven gescheiden blijft en dat je er een tariefscheiding komt tussen Zevenaar en Elten.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Freek »

Dat is nog niet besloten. Ovchipkaart die ook geldig is in Duitsland wordt reëel onderzocht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten