Pagina 2 van 3

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: ma 08 okt 2012, 09:57
door reisthijs
Ardan schreef:Wat gaat er dan rijden denk ik dan, Dosto?
Geen Dosto's want een van de redenen dat de bestaande RE straks niet meer naar Emmerich gaat is de grote overcapaciteit tussen Wesel en Emmerich.

Treinstellen zoals de Flirt waar Abellio mee rijdt lijken voor de hand te liggen.
Bee schreef:Verder hebben een aantal ICE's ECTS die werkt in België, benodigd voor lijn 3.
Dan hebben ze dus al ETCS aan boord. In theorie zou dat hier ook moeten kunnen werken. (Ja ik weet het, praktijk is vaak anders bij dat systeem.)

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: ma 08 okt 2012, 19:34
door Raymond
webguy schreef:Zou wel geinig zijn als Abellio wint - dan zouden ze bijvoorbeeld betere integratie kunnen regelen met treinkaartjes of intercities (al zou de NMA daar natuurlijk vast wat van vinden...)
Is het niet net andersom? Abellio kan voorkomen dat de verbinding te populair wordt en zo reizigers uit de ICE weg houdt. Alleen de noodzakelijke tariefintegratie binnen Duitsland en Nederland dus, maar zeker niet grensoverschrijdend te populair worden.
deadlock schreef:serieus van plan bent om het Nederlands net op korte termijn naar 25 kV om te bouwen, maar die plannen zijn er niet.

Zie op deze video vanaf 0:50 wat er allemaal moet gebeuren op het moment dat een ICE van spanning wisselt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Crvq8AMN1Bc[/youtube]
Eigenlijk gebeurt er vrij weinig?
Hij heeft tijdens die procedure wel erg weinig aandacht voor het baanvak voor hem, omdat hij zijn aandacht moet houden bij het selecteren van de juiste spanning. Een verdacht persoon langs het spoor kan je zo bijvoorbeeld pas een stuk later opmerken.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: ma 08 okt 2012, 22:01
door deadlock
Raymond schreef:Hij heeft tijdens die procedure wel erg weinig aandacht voor het baanvak voor hem, omdat hij zijn aandacht moet houden bij het selecteren van de juiste spanning. Een verdacht persoon langs het spoor kan je zo bijvoorbeeld pas een stuk later opmerken.
Wat een kolder. Hij praat met de verslaggever en zegt ook nog even 'hey kijk dat is het eerste Franse sein'. Als dat een argument is dan moeten we de grens overgaan maar helemaal afschaffen.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: ma 08 okt 2012, 22:15
door Freek
webguy schreef:Zou wel geinig zijn als Abellio wint - dan zouden ze bijvoorbeeld betere integratie kunnen regelen met treinkaartjes of intercities (al zou de NMA daar natuurlijk vast wat van vinden...)
Offertes vragen is nog niet hetzelfde als een bieding doen op deze lijn. Conclusie kan ook zijn dat de treinen te duur zijn en dat e.e.a. niet uit kan.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 13:06
door Nitein-Repart
Een flinke schop

Tegenwoordig zijn er plannen voor een outlet-center in Zevenaar aan de lijn naar Winterswijk. Aangezien er bij het outlet-center in Roermond heel veel Duitsers op af komen, lijkt het mij een idee voor als de trein Düsseldorf-Emmerich wordt doorgetrokken er een spoorboogje komt zodat deze trein de outlet-center kan bedienen (met kopmaken). Of het outlet-center bedient moet worden door de treinen Arnhem-Doetinchem(-Winterswijk) laat ik buiten beschouwing. Tevens lijkt me een halte in Elten ook een goed idee.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 13:26
door Suus
Heb je het topic überhaupt gelezen voordat je het een rotschop gaf?

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 13:41
door Nitein-Repart
Ja, gaat toch over de trein Arnhem-Emmerich-Düsseldorf

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 13:46
door busentrein
Erno-BE schreef:Een flinke schop

Tegenwoordig zijn er plannen voor een outlet-center in Zevenaar aan de lijn naar Winterswijk. Aangezien er bij het outlet-center in Roermond heel veel Duitsers op af komen, lijkt het mij een idee voor als de trein Düsseldorf-Emmerich wordt doorgetrokken er een spoorboogje komt zodat deze trein de outlet-center kan bedienen (met kopmaken). Of het outlet-center bedient moet worden door de treinen Arnhem-Doetinchem(-Winterswijk) laat ik buiten beschouwing. Tevens lijkt me een halte in Elten ook een goed idee.
Ze waren toch bezig met een outlet centrum op het BAT terrein, dan lijkt me een station pas overbodig, die 100 meter lopen kan toch wel... :X

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 13:54
door Nitein-Repart
Ook plannen om bij de A12 en de lijn Zevenaar-Doetinchem een outlet-center te bouwen, die zijn concreter dan bij het BAT-terrein. Bij een outlet-center bij het BAT-terrein is ook geen boogje nodig, voor de ander wel.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 14:05
door Busfoto.nl
Laat die lui van dat winkelcentrum de aanleg en exploitatie financieren. Leuk idee maar niet om publiek geld in te steken.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 18:14
door huibf
JeffreyMeijer schreef:En het boemeltje Eindhoven - Deurne schrappen?
Hoe worden de randstations dan bedient?
De huidige ic omzetten in een boemel zal betekenen dat veel reizigers gaan afhaken.
Daarbij dienen Deurne en Helmond toch minimaal 4 treinen per uur te hebben ivm de drukte.
Ik zou zeggen alle goederentreinen verbieden tussen 6.00 en 21.00 uur.
Dan is er ruimte voor de trein naar Dusseldorf.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 18:17
door BR628
Met die paar goederentreinen die daar per dag nog rijden is er ruimte zat voor een extra trein naar Düsseldorf. Alleen tja Prorail is nogal druk met regeltjes en dus past het toch niet.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 20:38
door Nitein-Repart
Anders kun je 1 spr eindhoven-deurne vervangen door de erb eindhoven-hamm (westf) als men per se een directe trein eindhoven-duesseldorf wil hebben.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 20:41
door Frans F
Uh, het gaat toch om Arnhem-Düsseldorf niet over Eindhoven-Düsseldorf?

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 20:56
door Nitein-Repart
Jep

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 21:47
door huibf
BR628 schreef:Met die paar goederentreinen die daar per dag nog rijden is er ruimte zat voor een extra trein naar Düsseldorf. Alleen tja Prorail is nogal druk met regeltjes en dus past het toch niet.
ik noem 2 tot goederen treinen per uur niet een paar.....

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 22:12
door Nitein-Repart
Alsof 7 treinen per uur op Eindhoven-Deurne veel is, maar nu on-topic mensen

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 22:15
door Vinny
huibf schreef:
BR628 schreef:Met die paar goederentreinen die daar per dag nog rijden is er ruimte zat voor een extra trein naar Düsseldorf. Alleen tja Prorail is nogal druk met regeltjes en dus past het toch niet.
ik noem 2 tot goederen treinen per uur niet een paar.....
flauwmodus: een paar is toch altijd 2...? :lol:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 22:32
door Mr-W
huibf schreef:
JeffreyMeijer schreef:En het boemeltje Eindhoven - Deurne schrappen?
Hoe worden de randstations dan bedient?
Boemeltje inderdaad schrappen behalve in de spitsuren.(s1500 / s14500 constructie)
Stations in Helmond nog kritisch bekijken,wat mij betreft kunnen er wel 1 of 2 dicht.
huibf schreef:De huidige ic omzetten in een boemel zal betekenen dat veel reizigers gaan afhaken.
Daarbij dienen Deurne en Helmond toch minimaal 4 treinen per uur te hebben ivm de drukte.
DDZ doet wonderen :wink:
huibf schreef:Ik zou zeggen alle goederentreinen verbieden tussen 6.00 en 21.00 uur.
Dan is er ruimte voor de trein naar Dusseldorf.
Neem aan gewone IC treinen,(Den Haag?)-Eindhoven-(Helmond?)-Venlo en dan door ?
Deurne,Horst-Sevenum-Blerick worden dan geen IC-stops. Deurne heeft bijv. al minder reizigers dan Hoogeveen
Goederentreinen verbieden vind ik onzin,net zoals sprinters naar Hamm,de IC bus en dan overstappen is denk ik zelfs sneller.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 22:37
door SuperGhost
Erno-BE schreef:Een flinke schop

Tegenwoordig zijn er plannen voor een outlet-center in Zevenaar aan de lijn naar Winterswijk. Aangezien er bij het outlet-center in Roermond heel veel Duitsers op af komen, lijkt het mij een idee voor als de trein Düsseldorf-Emmerich wordt doorgetrokken er een spoorboogje komt zodat deze trein de outlet-center kan bedienen (met kopmaken). Of het outlet-center bedient moet worden door de treinen Arnhem-Doetinchem(-Winterswijk) laat ik buiten beschouwing. Tevens lijkt me een halte in Elten ook een goed idee.
De Duitsers zitten niet te wachten op een trein naar Zevenaar-Oost, maar naar Arnhem.

Duitsers die naar Zevenaar-Oost willen kunnen straks overstappen op Zevenaar. Zevenaar Oost (zodra dat station gebouwd wordt) gaat bediend worden door de treinen Arnhem-Zevenaar Oost/Doetinchem/Winterswijk (bij huidige dienst 4x p/u, bij toekomstplannen zelfs 8x p/u).

Bovendien is de komst van dat Outletcenter niet meer dan plannen van de gemeente Zevenaar. De provincie gaat daar echter helemaal niet akkoord mee en heeft de bevoegdheid om gemeentelijke plannen te blokkeren. De provincie heeft ook al gedreigd dit te doen als Zevenaar toch doorzet. Dus dat Outletcenter komt er zeer waarschijnlijk toch niet eens.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 23:24
door Bakpapier
Stopt deze geplande stoptrein op alle tussengelegen stations, dus ook op Velperpoort en Duiven en westervoort?

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: za 16 aug 2014, 00:11
door Suus
De trein stopt in Nederland alleen op Arnhem Centraal en Zevenaar. Reizigers tussen deze twee stations die met de OV-chipkaart reizen kunnen gebruik maken van de paaltjes van Arriva & Breng.

In Duitsland stopt de trein nog in Elten, Emmerich, Millingen, Empel-Rees, Haldern, Mehrhoog, Wesel Feldmark, Wesel, Friedrichsfelde, Voerde, Dinslaken, Oberhausen-Holten, Oberhausen-Sterkrade, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hbf.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: za 16 aug 2014, 00:50
door Bakpapier
Dus in feite wordt dit een soort regional-express (ofwel sneltrein) en geen stoptrein?

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: za 16 aug 2014, 02:21
door SuperGhost
Het is inderdaad een RE ja.

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Geplaatst: za 16 aug 2014, 09:07
door Suus
De trein krijgt het lijnnummer RB35, dus het is een RB. De RE5 wordt teruggetrokken tot Wesel.