JaCamilleKreemers schreef:Wordt de Noorderplassenmetro dan volelektrisch gereden?
Concessie Busvervoer Almere (2018-2027)
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 mar 2017, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort
Reden: quote ingekort
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Deze vind ik ook wel interessant
Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.
Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.
Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.
R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.
Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.
Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.
Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.
R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
We gaan het meemaken wat de lijnnummers worden, ik verwacht:
- 322, 327 en 328 zoals nu (322 met routewijziging in Almere dus);
- 323 wat R4 wordt;
- 324 wat R4s wordt;
- 326 wat nu de 156 is.
- 322, 327 en 328 zoals nu (322 met routewijziging in Almere dus);
- 323 wat R4 wordt;
- 324 wat R4s wordt;
- 326 wat nu de 156 is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Almere heeft dan uiteindelijk alleen nog R-netlijntjes op de streek. Geen gewone streekbussen meer dus en wat gaat connexxion doen met lijn 160? Dat wordt dan een los lijntje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ja die zal net zoals lijn 159 blijven rijden als onderdeel van Concessie Ijsselmond
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 mar 2017, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Lijn 159 komt tenminste nog in de buurt van andere lijnen van de concessie. Lijn 160 ligt compleet afgezonderd van de rest van de lijnen van IJsselmond (nou ja, op het eindpunt Almere (gedeeld met 159) en de brug bij Nijkerk (gedeeld met de 142) na dan). Het lijkt me logischer om deze lijn bij Almere, Provincie Utrecht of Veluwe onder te brengen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ja, maar hoe gaan ze die lijn uitvoeren. Lijnen 142 en 159 rijden alleen doordeweeks overdag. Lijn 160 rijdt elke twee uur de hele week, dus dan moet je iets verzinnen. Connexxion heeft zowel Utrecht als Almere niet meer dan.CASB schreef:Ja die zal net zoals lijn 159 blijven rijden als onderdeel van Concessie Ijsselmond
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Alles eromheen is Syntus dan. Als er in samenwerkingsverband mag worden gereden, heb je al een voordeel.
Misschien dat Syntus deze wel uit gaat voeren in plaats van Connexxion.
Misschien dat Syntus deze wel uit gaat voeren in plaats van Connexxion.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 31 mar 2017, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
De ritten op lijn 160 zullen door Connexxion Tours worden gereden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Dat is wel het meest logisch aangezien CXX tours o.a. in Almere is gevestigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Vanuit Almere Centrum neem je de IC naar Amsterdam CS of Duivendrecht, en vandaar metro 54 naar je bestemming.CASB schreef:Deze vind ik ook wel interessant
Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.
Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.
Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.
R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Als ik het zo lees, dan wordt het een beetje een bende met de opstart van deze concessie.
Waar is de tijd gebleven dat je met nummers werkte ipv letters. En waar er een logische volgorde in de nummering zat.
Als ik die website lees en de planning zo zie, krijg ik al hoofdpijn . Ik ben verder niet echt bekend in Almere, kom er maar 10x per jaar ofzo met verjaardagen van familie
Waar is de tijd gebleven dat je met nummers werkte ipv letters. En waar er een logische volgorde in de nummering zat.
Als ik die website lees en de planning zo zie, krijg ik al hoofdpijn . Ik ben verder niet echt bekend in Almere, kom er maar 10x per jaar ofzo met verjaardagen van familie
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Stad en Streek Almere
PvE eiste dat streek met R-netbussen gereden werd.regenmaker schreef:Almere heeft dan uiteindelijk alleen nog R-netlijntjes op de streek. Geen gewone streekbussen meer dus en wat gaat connexxion doen met lijn 160? Dat wordt dan een los lijntje.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Vraag als leek zijnde; R-Net is gewoon de naam en de layout van bussen voor bepaalde regio dat het herkenbaar is en het idee dat je als reiziger weet wat voor vervoer je nodig hebt om ergens te komen. Zelfde als U-OV van Qbuzz?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Stad en Streek Almere
R-net was ooit een productformule, wat gelijk stond aan Qliner. De verbindingen rijden vaak (minimaal 6x/uur in de spitsuren en 4x/uur overdag), via een relatief snelle route rijden en ook relatief veel gebruik gedurende alle momenten op de dag. Het was dus eigenlijk een soort langzamere Qliner, waarin de regio ontsloten moet worden.
In Noord-Holland wijken ze intussen alleen enorm af door allerlei gewone streeklijnen ook als R-net uit te voeren, terwijl de snelheid, gebruik of frequentie lang niet zo hoog ligt.
R-net moet daarnaast het overkoepelende hoogwaardige vervoer worden in de randstad en hoogwaardig zijn ongeacht de vervoerder.
In Noord-Holland wijken ze intussen alleen enorm af door allerlei gewone streeklijnen ook als R-net uit te voeren, terwijl de snelheid, gebruik of frequentie lang niet zo hoog ligt.
R-net moet daarnaast het overkoepelende hoogwaardige vervoer worden in de randstad en hoogwaardig zijn ongeacht de vervoerder.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Precies, meer niet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 31 mar 2017, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Stad en Streek Almere
:XSyntus Almere FAQ schreef:Het concessiegebied omvat het openbaar vervoer in de gemeente Almere en de concessiegrensoverschrijdende verbindingen met Amsterdam Amstel, Amsterdam Zuidoost, Amsterdam Leidseplain en Blaricum.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Is dat de Gooise spelling? :')
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Helemaal met je eens. Ik vind de lijnen in Almere en de voormalige Zuidtangent nog R-Net (Q-liner) waardig. Maar als je kijkt naar o.a. Noord Holland maar ook in de buurt van Rotterdam, dan zijn het zo wat stopbussen. Ze ver-rnetten alles.dnmw2705 schreef:Vraag als leek zijnde; R-Net is gewoon de naam en de layout van bussen voor bepaalde regio dat het herkenbaar is en het idee dat je als reiziger weet wat voor vervoer je nodig hebt om ergens te komen. Zelfde als U-OV van Qbuzz?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Op de website van Syntus (www.syntusalmere.nl) zijn de frequentietabellen voor de nieuwe dienstregeling te vinden: https://www.syntusalmere.nl/getmedia/37 ... 12_def.pdf
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Wat moeten die flexbussen op sommige lijnen voorstellen?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Gezien het feit dat ze alleen op de frequentste lijnen voorkomen zou ik zeggen extra bussen die klaarstaan om grotere drukte op te vangen. Of misschien bussen die slechts een deel van het traject afleggen, eventueel aan een andere lijn gekoppeld ergens onderweg?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Opvallend vind ik dat Almere Haven een complete overdaad aan streekbussen blijft houden in de spits terwijl de R322 en R323 het allebei moeten doen met 3x per uur een bus + de spitslijn van 2x per uur wat toch een achteruitgang is ten opzichte van nu 6 x per uur 322 en 4 x per uur een 155 die substantieel sneller is dan zowel de huidige 322 als de nieuwe lijnen (op de 324 na dan). Op zich hoeft het niet veel frequenter op de verbinding naar Poort maar als doorgaande streekverbinding mag ik hopen voor Syntus dat veel reizigers op het Oor gaan overstappen want anders is de mismatch tussen de bussen en de reizigersstromen bizar groot. Verder blijft de vraag hoe de Parkmetro en de Dansmetro zich gaan ontwikkelen met die nieuwe lijnvoering. Wat wel goed is, is dat bussen 's avond 4 x per uur gaan rijden. Met de grote aantallen treinen 's avonds op de Flevolijn waren er meer niet-aansluitingen dan er wel fatsoenlijke aansluitingen waren. Dat zorgt nu toch voor een gekke mismatch. NS zou daar ook wel eens blij van kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Klaasje op vr 14 apr 2017, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Maar ook de R322, dus alle drie.Klaasje schreef:.......terwijl de R322 en R322 het allebei .......
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ja, gefixt. Was iets minder helder dan normaal gisteravond.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 126 gasten