Concessie Busvervoer Almere (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CASB
Berichten: 22
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 18:03

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door CASB »

CamilleKreemers schreef:Wordt de Noorderplassenmetro dan volelektrisch gereden?
Ja
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 mar 2017, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort
CASB
Berichten: 22
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 18:03

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door CASB »

Deze vind ik ook wel interessant

Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.

Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.

Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.

R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

We gaan het meemaken wat de lijnnummers worden, ik verwacht:
- 322, 327 en 328 zoals nu (322 met routewijziging in Almere dus);
- 323 wat R4 wordt;
- 324 wat R4s wordt;
- 326 wat nu de 156 is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door regenmaker »

Almere heeft dan uiteindelijk alleen nog R-netlijntjes op de streek. Geen gewone streekbussen meer dus en wat gaat connexxion doen met lijn 160? Dat wordt dan een los lijntje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CASB
Berichten: 22
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 18:03

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door CASB »

Ja die zal net zoals lijn 159 blijven rijden als onderdeel van Concessie Ijsselmond
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 mar 2017, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dennistd »

Lijn 159 komt tenminste nog in de buurt van andere lijnen van de concessie. Lijn 160 ligt compleet afgezonderd van de rest van de lijnen van IJsselmond (nou ja, op het eindpunt Almere (gedeeld met 159) en de brug bij Nijkerk (gedeeld met de 142) na dan). Het lijkt me logischer om deze lijn bij Almere, Provincie Utrecht of Veluwe onder te brengen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door regenmaker »

CASB schreef:Ja die zal net zoals lijn 159 blijven rijden als onderdeel van Concessie Ijsselmond
Ja, maar hoe gaan ze die lijn uitvoeren. Lijnen 142 en 159 rijden alleen doordeweeks overdag. Lijn 160 rijdt elke twee uur de hele week, dus dan moet je iets verzinnen. Connexxion heeft zowel Utrecht als Almere niet meer dan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Alles eromheen is Syntus dan. Als er in samenwerkingsverband mag worden gereden, heb je al een voordeel.
Misschien dat Syntus deze wel uit gaat voeren in plaats van Connexxion.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 31 mar 2017, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door flipje »

De ritten op lijn 160 zullen door Connexxion Tours worden gereden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door regenmaker »

Dat is wel het meest logisch aangezien CXX tours o.a. in Almere is gevestigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Roeland »

CASB schreef:Deze vind ik ook wel interessant

Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.

Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.

Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.

R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.
Vanuit Almere Centrum neem je de IC naar Amsterdam CS of Duivendrecht, en vandaar metro 54 naar je bestemming.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dnmw2705 »

Als ik het zo lees, dan wordt het een beetje een bende met de opstart van deze concessie.
Waar is de tijd gebleven dat je met nummers werkte ipv letters. En waar er een logische volgorde in de nummering zat.

Als ik die website lees en de planning zo zie, krijg ik al hoofdpijn :p. Ik ben verder niet echt bekend in Almere, kom er maar 10x per jaar ofzo met verjaardagen van familie :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door CamilleKreemers »

regenmaker schreef:Almere heeft dan uiteindelijk alleen nog R-netlijntjes op de streek. Geen gewone streekbussen meer dus en wat gaat connexxion doen met lijn 160? Dat wordt dan een los lijntje.
PvE eiste dat streek met R-netbussen gereden werd.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dnmw2705 »

Vraag als leek zijnde; R-Net is gewoon de naam en de layout van bussen voor bepaalde regio dat het herkenbaar is en het idee dat je als reiziger weet wat voor vervoer je nodig hebt om ergens te komen. Zelfde als U-OV van Qbuzz?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door CamilleKreemers »

R-net was ooit een productformule, wat gelijk stond aan Qliner. De verbindingen rijden vaak (minimaal 6x/uur in de spitsuren en 4x/uur overdag), via een relatief snelle route rijden en ook relatief veel gebruik gedurende alle momenten op de dag. Het was dus eigenlijk een soort langzamere Qliner, waarin de regio ontsloten moet worden.

In Noord-Holland wijken ze intussen alleen enorm af door allerlei gewone streeklijnen ook als R-net uit te voeren, terwijl de snelheid, gebruik of frequentie lang niet zo hoog ligt.

R-net moet daarnaast het overkoepelende hoogwaardige vervoer worden in de randstad en hoogwaardig zijn ongeacht de vervoerder.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Precies, meer niet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 31 mar 2017, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door diederickx »

Syntus Almere FAQ schreef:Het concessiegebied omvat het openbaar vervoer in de gemeente Almere en de concessiegrensoverschrijdende verbindingen met Amsterdam Amstel, Amsterdam Zuidoost, Amsterdam Leidseplain en Blaricum.
:X
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door SuperGhost »

Is dat de Gooise spelling? :')
CASB
Berichten: 22
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 18:03

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door CASB »

dnmw2705 schreef:Vraag als leek zijnde; R-Net is gewoon de naam en de layout van bussen voor bepaalde regio dat het herkenbaar is en het idee dat je als reiziger weet wat voor vervoer je nodig hebt om ergens te komen. Zelfde als U-OV van Qbuzz?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?
Helemaal met je eens. Ik vind de lijnen in Almere en de voormalige Zuidtangent nog R-Net (Q-liner) waardig. Maar als je kijkt naar o.a. Noord Holland maar ook in de buurt van Rotterdam, dan zijn het zo wat stopbussen. Ze ver-rnetten alles.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Daelea »

Op de website van Syntus (www.syntusalmere.nl) zijn de frequentietabellen voor de nieuwe dienstregeling te vinden: https://www.syntusalmere.nl/getmedia/37 ... 12_def.pdf
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Chrysa »

Wat moeten die flexbussen op sommige lijnen voorstellen?
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dennistd »

Gezien het feit dat ze alleen op de frequentste lijnen voorkomen zou ik zeggen extra bussen die klaarstaan om grotere drukte op te vangen. Of misschien bussen die slechts een deel van het traject afleggen, eventueel aan een andere lijn gekoppeld ergens onderweg?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Klaasje »

Opvallend vind ik dat Almere Haven een complete overdaad aan streekbussen blijft houden in de spits terwijl de R322 en R323 het allebei moeten doen met 3x per uur een bus + de spitslijn van 2x per uur wat toch een achteruitgang is ten opzichte van nu 6 x per uur 322 en 4 x per uur een 155 die substantieel sneller is dan zowel de huidige 322 als de nieuwe lijnen (op de 324 na dan). Op zich hoeft het niet veel frequenter op de verbinding naar Poort maar als doorgaande streekverbinding mag ik hopen voor Syntus dat veel reizigers op het Oor gaan overstappen want anders is de mismatch tussen de bussen en de reizigersstromen bizar groot. Verder blijft de vraag hoe de Parkmetro en de Dansmetro zich gaan ontwikkelen met die nieuwe lijnvoering. Wat wel goed is, is dat bussen 's avond 4 x per uur gaan rijden. Met de grote aantallen treinen 's avonds op de Flevolijn waren er meer niet-aansluitingen dan er wel fatsoenlijke aansluitingen waren. Dat zorgt nu toch voor een gekke mismatch. NS zou daar ook wel eens blij van kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Klaasje op vr 14 apr 2017, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door isadora »

Klaasje schreef:.......terwijl de R322 en R322 het allebei .......
Maar ook de R322, dus alle drie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Klaasje »

Ja, gefixt. Was iets minder helder dan normaal gisteravond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 126 gasten