Concessie Busvervoer Almere (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Zou CXX hier dan toch meelezen Tweet van CXX met link naar melding. Chauffeur van de 10 ri. Buiten wachten inderdaad paar minuten op Gooisekant West.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Wat nieuws onlangs over de 3 toezichthouders in de Almeerse bussen: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/99 ... en-blijven en http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/99 ... niet-kwijt.

Daarin wordt gesproken over ene mogelijke boete i.v.m. niet uitgevoerde diensten. Is dit i.v.m winterweer of werkweigeringen/stakingen?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Het gaat om boetes vanwege het structureel niet voldoen aan bepaalde eisen. Denk aan de punctualiteitsnorm van 90 % voor vertragingen tot 60 seconden op de stadsdienst of over te vroeg vertrekkende ritten. Maar denk ook aan te weinig werkende schermpjes in de bussen. Dat wordt allemaal met een vrij hoog detailniveau bijgehouden, gecontroleerd en bij blijvende problemen wordt een boete opgelegd.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Duidelijk, dan kan die boete aardig oplopen.

Andere vraag. Neemt de 216 in de ochtend bij Station Parkwijk de halte van 5 en 7 of die van de 6, 155 en 322? Heb het bij CXX al gevraagd maar beide "perrons" mogen wel een DRIS, i.p.v. de ene die er nu bij de halte van 5 en 7 staat.
Zelfde geldt voor halte Stadhuisplein dat daar ook een DRIS mag komen, en dan van het type zoals op Almere Poort staat.

Of is dit allemaal voor de gemeente?


Edit: Wauw CXX heeft al een apart formulier voor storingen aan DRISsen: https://www.connexxion.nl/storingsmeldi ... isplay/207.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Milco »

Ik heb een vraag, misschien dat iemand dit weet.
Ik dacht zelf altijd dat vanaf iedere woning een bushalte moest zijn binnen een afstand van 400 meter.
Maar in Almere heb je langs de Oostvaardersdijk bij de Blocq van Kuffeler enkele huizen en je hebt de wijk Buitenvaart, waar woningen en kassen zijn.
Zowel bij Buitenvaart als de Blocq van Kuffeler is geen bushalte te bekennen. Mag dit zomaar? Zijn er voor bepaalde wijken (minder dan x bewoners) uitzonderingen op de regel die ik net beschreef?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Het streven in Almere is 95 % binnen 500 meter.
sven
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 mar 2012, 12:33
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door sven »

Klaasje schreef:Het streven in Almere is 95 % binnen 500 meter.
En voordat er een buslijn naar een nieuwe wijk komt moeten er 600 huizen staan.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Maar even hier. Het viel mij 2 maanden geleden op dat de halte Hoge Kant drie verschillende namen (Hogekant, Hoge kant en Hoge Kant) heeft op de haltepaal, de DRIS-paal en de halteabri. Dit toen gemeld bij de gemeente en die melden nu het volgende:
Naar aanleiding van uw melding (xxxxxx) van 7 februari jl. betreffende de halte Hoge Kant het volgde.

De verwachting is dat de bordjes geplaatst worden eind mei begin juni, na opdracht is de productietijd 5 werkweken, de leverancier moet speciaal de productie lijn omzetten voor de aanmaak van de bordjes.
Wat een melding allemaal te weeg brengt. Ben benieuwd welke benaming ze nu gaan aanhouden.

De busbaan in Poort staat ook op het programma meldde de gemeente mij nadat ik had gevraagd wanneer de halte Midden Kant werd aangepakt, want het is geen opgewaardeerde bushalte nog, maar heeft twee betonplaten en that's it.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Extra ritten a.s. maandag en dinsdag binnen Almere: Connexxion.nl, maar niet veel extra ritten van en naar Amsterdam en zelfs geen N27. Had daar juist extra ritten verwacht.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Zeker met die retourtjes voor 5 euro. We gaan het merken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Suus »

Vergeet niet dat de NS extra veel en extra laat treinen laat rijden naar Almere laat rijden in de nacht van 30 april op 1 mei, er rijden nog een extra 2695, 2697, 2699, 2601 en 2603 naar Almere en hetzelfde is ook van toepassing voor de s4600 (daar is de laatste trein die nacht de 4601). De noodzaak voor extra nachtbusritten is dan niet echt aanwezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Vergeet niet dat de NS extra veel en extra laat treinen laat rijden naar Almere laat rijden in de nacht van 30 april op 1 mei, er rijden nog een extra 2695, 2697, 2699, 2601 en 2603 naar Almere en hetzelfde is ook van toepassing voor de s4600 (daar is de laatste trein die nacht de 4601). De noodzaak voor extra nachtbusritten is dan niet echt aanwezig.
Hiermee zijn mensen verplicht om naar Amsterdam Centraal om de 2600 of 4600 te nemen. Terwijl de N27 juist vanaf Leidseplein, Amstel en Muiden naar Almere rijdt en aansluit op het stads-nachtnet. En wat Klaasje zegt met de €5 retourjes gaan de 32x-jes vast vol zitten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Ik fietste onlangs langs P+R Muiderberg en ik zag dat de halte van de 110 ri. Bussum nu dus ook door lijn 151 in beide(!) richtingen wordt gebruikt. Komend vanuit het Naarderbos hangt ook bij de oprit A6 ri Almere een bordje dat de 151 rechtdoor moet rijden. Keert de 151 dan op deze wijze: http://goo.gl/maps/eEJmv?

Verder is de dienstregeling 160 per 2 juni weer gewijzigd: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... -juni/2892.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Eigenlijk weet ik het niet maar ik vermoed dat je het goed hebt. De beste manier om er achter te komen is of meerijden of een keertje kijken.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Keertje meerijden wil ik sowieso nog een keer doen voordat m'n SOV eindigt, maar wie weet als ik weer eens richting Muiderberg fiets.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Op bepaalde tijdstippen is de aansluiting 151-322 behoorlijk goed tussen Spanningsveld en Gooisepoort.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Volgens https://twitter.com/almere/status/348075636759347200 wordt halte Stadhuisplein aamgepakt in drie fases. Heb ik iets gemist Klaasje? Jij weet vast meer ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Nouja, er missen blindengeleidelijnen, er moeten Drissen komen. Dat dus sowieso, verder weet ik niets. Wel ben ik van mening dat de Abri's wat naar achter mogen. De halte is te druk voor de beperkte loopruimte tussen de abri en de perronrand.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Het eerste stuk blindegeleidelijntegels ligt er al in. Vraag mij af wat ze met de oversteek gaan doen, want er zijn helemaal tot voorbij de oversteek gele lijnen getrokken.

Verder weet ik nu waarom er soms Citaro's op en rond het bedrijventerrein Veluwsekant rijden met 999 Geen Dienst of Testrit. Bij Stern Trucks stond de 9140 gister in de garage en werd een proefronde meegedaan en werd weer terug in de garage gereden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

De DRIS staat er sinds enkele dagen en er werd gister al zelfs een tijd doorgegeven. Nu nog de lijnen op de 8(?) regels er onder. Vind het wel een kleine DRIS voor de maximaal 12 lijnen die er langskomen. Had er één verwacht/gehoopt van de grootte van die bij Almere Poort station staat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Hier het bericht over het éénrichting rijden in Haven voor 4 maanden: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... haven/2998.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Ritje 1191 van lijn 6 ri Parkwijk (v18:08) mag wel standaard een Citaro worden ingezet. Vertrekt na aankomst van de s2600 en s17500 of s500, de treinen vol met forenzen. Daardoor was de Amba gister bij vertrek al vol. Pas bij Greta Garbo gingen er mensen uit en mochten er weer mensen in. Chauffeur had netjes Bus is vol op de film gezet.

Weet iemand waarom de DRIS op Perron S al maandenlang weg is?

Weet iemand waarom de DRISsen op Romy Schneiderweg en Stadhuisplein het al weken niet doen? Ook niet na verschillende meldingen die ik doe via verschillende kanalen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Busfoto.nl »

Ik zag net op de 215 in Almere een ontstickerde, maar nog wel grijze 3500-Interliner rijden. Worden die hier meer ingezet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Klaasje »

Op de 215 en 216 (Amstelland Meerlanden) worden een paar 35xx-wagens ingezet en een enkele 56xx-wagen. Daarnaast zijn er nog een hoop 35xx wagens bij CXX-tours in gebruik voor het leerlingvervoer speciaal onderwijs. Dat zijn de lijnen Olifant, Dolfijn, Paard etc. Deze lijnen verzamelen zich ergens tussen 8:00 en 8:30 op de Leerlingplaats.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Bericht door Edwin »

Wie de 160 op de A6 wil spotten, morgen is je kans: http://connexxion.nl/reizen-met-connexx ... ember/3075.

Het verbaast mij overigens dat Connexxion en gemeente Almere eindelijk eens een stuk busbaan afstaat aan sportevenementen. Natuurlijk is de busbaan ook een mooie uitvalsroute voor hulpdiensten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 75 gasten