Concessie Busvervoer Almere (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

Ik verwacht weinig tot geen verschuivingen in de dienstregeling van lijn 160, dus ik verwacht Smit Reizen niet snel op deze lijn omdat de dienst momenteel in Almere start en eindigt. Een koppeling met lijn 159 zou op zich kunnen, alleen de dienst van lijn 160 eindigt om 23:52 bij Almere Centrum, dus dat betekent dan nog een lange MAT-rit naar Harderwijk en ik zie dat niet snel gebeuren. Dan is Connexxion Tours meer voor de hand liggend, dan hebben ze lijn 160 feitelijk in ruil voor de lijnen 216 en 622 (middag).
dnmw2705 schreef:Keolis Nederland gaat met ingang van de concessie een pilot starten met 'deze bus vertrekt over xx-minuten' op de bestemmingsfilm. Als dit bevalt, gaan ze het uitrollen over meerdere concessies.
Mooie toevoeging! :D Waar heb je dit nieuws vandaan eigenlijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dennistd »

dnmw2705 schreef:Keolis Nederland gaat met ingang van de concessie een pilot starten met 'deze bus vertrekt over xx-minuten' op de bestemmingsfilm. Als dit bevalt, gaan ze het uitrollen over meerdere concessies.

Ik reis weinig in Almere, dus ga het niet ervaren, maar denk dat het best een handig iets is. Arriva gebruikt het overigens al langer.
Het nadeel bij Arriva vind ik dat je op dat moment de bestemming van de bus niet meer kunt zien. Ik zou dan toch de bovenste regel gebruiken voor de bestemming en op de onderste 'over 8 min' of zo.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dnmw2705 »

Spoiler: show
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 23 jun 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gigantische screenshot in spoiler gezet.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door DingeZ »

Gaat dat over "Deze bus vertrekt over X min" op de de bestemmingsfilm zoals Arriva tegenwoordig heeft?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door fred1954 »

Misschien wel grappig, vertrekmoment dat gefilmd wordt op het display van de bus, maar daar is toch de DRIS voor? Als je aan komt lopen, kun je op de DRIS zien, wanneer je bus vertrekt? Moet dat dan ook nog op de bus zelf? Denk dat dat alleen zinvol is op haltes waar geen DRIS is, maar dat zullen er niet zoveel zijn......
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Meltrain »

De RET heeft dit systeem ook en daar was het idee dat bij beginpunten vaak meerdere trams (of bussen) staan en dat reizigers aan de hand van de displays konden zien welk voertuig als eerste zou vertrekken. Hierdoor zouden reizigers niet per ongeluk in het verkeerde voertuig stappen en daardoor pas veel later vertrekken dan nodig was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Durashift »

Op veel busstations heb je toch één centrale dris. Daar ben je vaak aan voorbij als je naar de bussen loopt. Of, zoals in Wageningen, als je zicht hebt op de neuzen van de bussen.. moet je je eigen 180 graden omdraaien om op de dris te kijken over hoeveel minuten de bus vertrekt.. :roll:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door fred1954 »

@Meltrain, @Durashift: In deze gevallen is het inderdaad wel zinvol. Ik zat te denken aan een DRIS op elk vertrekperron, misschien teveel verwend in Amsterdam, maar inderdaad, dat is niet overal zo.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Bij grotere busstations met een gescheiden bufferplaats heeft het geen zin omdat de passagiers daar toch niet kunnen komen,
Maar op kleinere busstations als busstation Wageningen, Keizerswaard of Driebergen komt dit wel van pas.Daar staan de bussen aan de haltes te bufferen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Zonnig »

En bijkomend voordeel is dat je ziet of de bus bi nen een paar miniren vertrekt. Zo kan je tijdig instappen waardoor de bus niet met vertaging vertrekt. En het voordeel voor de passagiers is dat je bij mooi weer nog even van de buitenlucht kan genieten.

Dit kan dus overal zn voordelen hebben.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dnmw2705 »

Het scheelt je op jaarbasis toch wel een marathon aan sprintjes die je voor niets maakt. Zinloze meters zijn zonde van je energie, kan je beter gebruiken als je echt alles op alles moet geven als de bus zijn deur sluit :p

Ik zou het graag in Utrecht zien, dus maar afwachten of het een succes wordt!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Gekko123 »

Thom69 schreef:Behalve in ZHN. Opzich vind ik het een mooie toevoeging op een busstation als Almere, waarbij de bus vaak al voor vertrektijd op de halte staat. In bijvoorbeeld Leiden is de waarde beperkt aangezien de bussen tot vertrektijd wachten op de buffer, en de display dan niet goed leesbaar is..
Volgens mij gebruikt Arriva het ook in ZHN. Zou raar zijn als ze het daar niet deden, het is immers makkelijker om zoiets overal te implementeren dan alleen in bepaalde gebieden. Zeker als het ene concessiegebied het wel doet en het andere niet terwijl ze wel een gezamelijk punt delen... Mocht ik binnenkort weer een keertje een bus van Arriva ZHN zien bufferen zal ik erop letten.

Nu weer terug on-topic: ik vind het een mooie toevoeging. Ik hoop dat het ze lukt in Almere en dat ze het daarna uit kunnen en willen rollen naar de overige concessie-gebieden van Syntus/Keolis.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb dat systeem nooit in ZHN in gebruik gezien.

Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft bijna elke halte in Almere een DRIS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Daelea »

Lijn 45 schreef:Ik heb dat systeem nooit in ZHN in gebruik gezien.

Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Iets hiervoor postte ik dat ik al, Arriva heeft het een week of drie gedaan in ZHN maar nu niet meer. Waarom is mij onbekend.
MrNowie
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 22:26

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door MrNowie »

Syntus/Keolis NL wil het publiek nu echt laten weten dat ze eraan komen. Dit hing al in een paar stadsbussen maar is inmiddels in bijna elke stads- en streekbus te vinden;
Spoiler: show
Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

Netjes! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door sandertjo »

Lijn 45 schreef:Ik heb dat systeem nooit in ZHN in gebruik gezien.

Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Het systeem is in ZHN wel degelijk in gebruik geweest.
Echter zijn wij nu de enige concessie van Arriva waar het niet meer werkt.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dnmw2705 »

Ik zie steeds overal AllGo staan zonder dat er iets als dat het door Keolis wordt uitgevoerd..

AllGo is zelfde concept idee als U-OV en R-NET?

AllGo powered by Keolis NL oid. Op de bussen gaat ook geen Keolis staan toch?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Zugführer »

Het verschil is volgens mij dat het merk U-OV door de aanbestedende overheid is bedacht en daar ook eigendom van is, en dat allGo door Keolis zelf verzonnen is tijdens de aanbesteding.
Volgens dit artikel "staat Keolis als afzender op de voertuigen". Maar niet heel prominent dus.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door cassie127 »

Toevallig staat er ook net een bericht daarover op de website https://www.allgobus.nl/over-syntus/nie ... introducee
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MrNowie
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 22:26

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door MrNowie »

Toch grappig dat ze op alle communicatie uitingen verwijzen naar de site voor de nieuwe lijnen kaart en meer info maar dat op de site zelf alle knoppen verwijzen naar de FAQ die al tijdje niet is bijgewerkt. Hoop dat ze dat snel veranderen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dnmw2705 »

Ja... communicatie is iets waar Keolis onwijs veel moeite mee heeft. De pagina van Utrecht is ook nog steeds niet bijgewerkt. Als je naar die klantenservice mailt, dan passen ze het wel snel aan.
Alleen ze zijn gewoon niet 'open' over wat ze aan het doen zijn of wat er 'speelt'.
In Utrecht doet U-OV ook pas sinds vorig jaar juli aan melden van storingen via Twitter en Facebook.
Syntus doet dat totaal niet, ook is de webcare van Syntus Utrecht gekoppeld aan de landelijke webcare, dus krijg je het standaard antwoord: vul formulier in ^XX. Communiceren op DRIS doet Syntus in Utrecht ook amper.
Keolis/Syntus kan op gebied van communiceren nog heel veel winst boeken. Ze zeggen dat ze een 24/7 klantenservice hebben. Tussen 8 en 18 zit er iemand bij de telefoon, daarna kan je de voicemail in spreken.. 24/7 ja.

Ze hebben zat voorbereidingstijd voor Almere, dus ik verwacht weinig problemen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door wouter15 »

Op https://www.allgobus.nl/over-syntus/nie ... ember-2017 zijn alle reisproducten van Syntus Almere per 10 december 2017 te vinden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Klaasje »

Ik mag toch hopen dat het Randstad Noord Zoneabonnement geldig blijft in Almere. Het zou wel echt een aderlating voor de reizigers zijn als dat niet meer het geval is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten