Pagina 42 van 50

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 23:03
door Stadsbus
Er was ook een bus met: Aflosbus en zo waren er nog een paar van die bussen :p
CASB schreef:
Stadsbus schreef:Voor de gene die thuis zijn gebleven vandaag:
(Filmpje)
Erg mooi!
Dankjewel :p

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 23:31
door Vincent
Daniel schreef:
matje82 schreef:De Ambassadors in allgo outfit (o.a 4046, 4047) zijn tijdelijk omdat de BYD's er nog niet zijn, dus die rijden waarschijnlijk op andere lijnen.
Dat ze daarvoor nog speciaal bussen bestickerd hebben dan. De BYDs voor Almere zijn namelijk al wel in Nederland, heb er laatst een foto van langs zien komen.
Vrijdag was er nog maar eentje aangekomen. Hoe dat nu is weet ik niet. Wel weet ik dat er nog een RDW keuring op losgelaten moet worden voor dat ze een kenteken krijgen. Ook moeten ze nog bestickerd worden en moet er nog van alles ingebouwd worden...

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 00:52
door Durashift
Leuk filmpje. Sneeuwbestendig zijn deze MAN's in ieder geval wel. :wink:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 01:03
door Stadsbus
Nu nog wel, maar morgen als bijna alle bussen ingezet moeten worden, gaan er een aantal defect raken denk ik, aangezien het nog slechter weer gaat worden :)

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 01:18
door Durashift
Welnee, Duitse degelijkheid. :wink:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 22:36
door DingeZ
Vandaag heb ik lijn 328 vanaf de Provincialeweg in Diemen naar Bijlmer ArenA eens genomen, aangezien die er eerder was dan lijn 66. Bus zat goed en was ook vrij stil. Rijgedrag was verrassend soepel. Alleen de schermen deden het niet.

Ik vraag mij verder af wat het beleid van Keolis is voor de haltes binnen Zuid-Oost. Bij Connexxion was het lokaal vervoer niet toegestaan, maar bij Keolis kan ik daar niets over vinden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 12 dec 2017, 11:19
door cassie127
Voor iedereen voor wie het nog een ??? Is, lijn 160 geeft alleen bij de ritten van Keolis Realtime info.. 3× raden wie die lijn nu dus uitvoert

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:14
door isadora
Syntus?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:16
door Hainje
BBA?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:17
door Chrysa
De NMVB?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 12 dec 2017, 13:20
door cassie127
isadora schreef:Syntus?
Het is wel een Syntus Overijssel bus ja

En de rest van de antwoorden...
:N -o-

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 12 dec 2017, 14:51
door Meltrain
Ik weet niet of het al bekend was, maar er is een speciale sectie voor flexiGo gemaakt: https://www.allgobus.nl/nl-nl/reisinformatie/flexigo
Daar staat alleen wel één slordige fout: "flexiGo is een speciale buslijn van allGo die industrieterrein De Vaart in Almere verbindt met Almere Station Parkwijk." :N

Als je wilt opstappen bij één van de twee flexhaltes, moet je dit reserveren via de AllGo-app. Omdat die reserveringsmodule echter nog niet werkt, rijdt lijn 22 voorlopig altijd langs die twee haltes.

(En elke keer als ik flexiGo in gedachten uitspreek, moet ik hieraan denken. :@ )

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 13:27
door Flippylosaurus
cassie127 schreef:Voor iedereen voor wie het nog een ??? Is, lijn 160 geeft alleen bij de ritten van Keolis Realtime info.. 3× raden wie die lijn nu dus uitvoert
Wordt vanavond uit KV1 van Connexxion gehaald en zal dus waarschijnlijk vrijdag of zaterdag op de DRISen staan. Merkte het zelf ook al inderdaad


Edit: Het is dus een lijn van de concessie IJsselmond, maar die wordt door Syntus uitgevoerd.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 10:40
door Meltrain
Ik zat zojuist de dienstregelingen van de lijnen 322 en 323 te bekijken en ik zat dat er op 26 april 2018 en van 14 mei 2018 t/m 18 mei 2018 een aantal ritten is vervangen door ritten op dezelfde tijden, maar met een niet-rolstoeltoegankelijk voertuig. :shock:
Heeft iemand enig idee wat het nut daarvan is? :?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 11:27
door Milco
Of het is een fout, of er worden met Koningsdsg en de Libelle Zomerweek extra ritten gereden waardoor er wellicht niet genoeg laagvloers materieel beschikbaar is.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 19:44
door Daniel
In Amersfoort kon je aan die rolstoeltjes altijd mooi de ritten uitgevoerd door Besseling met een touringcar herkennen, dus zal ongetwijfeld wel zoiets zijn. Al lijken het vrij willekeurige ritten zo in de dienstregeling.

Wat me vandaag wel opviel als ik 't zo hoorde in de bussen is dat de doorkoppelingen op station Centrum nog niet heel erg bekend zijn. Nou helpt het natuurlijk ook niet dat die doorkoppeling pas één halte voor het station op de koersdisplays van de bus verschijnt en er in de bus niks over wordt gemeld op de schermen of via de omroep.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 20:11
door regenmaker
Dat laatste is ook het geval in Apeldoorn. De doodkoppelingen zijn hier over het algemeen onregelmatig. Weet niet hoe dat in Almere zit.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 20:17
door Milco
De lijnen M1 en M2 zijn standaard gekoppeld bij station Centrum, de lijnen M3, M4, M5, M6 en M7 keren willekeurig op zichzelf of op een andere lijn. Of er trouwens een koppeling zit bij station Oostvaarders tussen M2 en M7 weet ik trouwens niet.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 20:18
door isadora
regenmaker schreef:...... De doodkoppelingen zijn hier over het algemeen onregelmatig......
Gelukkig maar, klinkt heel eng.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: ma 18 dec 2017, 08:21
door Roeland
Hoe gaat het met het nieuwe Almeerse streeknet, de R-net-lijnen naar Amstel en Bijlmer? Zijn die goed bezet?
En kunnen de reizigers van de vervallen lijnen 153 en 155 de alternatieven een beetje vinden?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 11:18
door zone2000
Wilde staking buschauffeurs

Buschauffeurs van Keolis hebben dinsdagmorgen op station Almere Centrum een korte werkonderbreking gehouden. Aanleiding hiervoor zouden de arbeidsomstandigheden zijn. Chauffeurs zouden onder andere geen tijd hebben om een sanitaire stop te maken. Inmiddels rijden de bussen weer.

Wilde staking
Volgens woordvoerder Jasper Plender van Keolis ging het om een wilde staking, waar bijna alle chauffeurs aan meegedaan hebben. De staking werd volgens hem niet ondersteund door de vakbonden. De staking duurde van 8.30 tot 9.00 uur. De reden voor de staking is volgens Keolis nog niet duidelijk, maar zou voortkomen uit "onvrede als gevolg van de overname". Keolis heeft sinds begin deze maand het openbaar busvervoer in Almere overgenomen van Connexxion.
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/15 ... chauffeurs

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 12:22
door DingeZ
Roeland schreef:Hoe gaat het met het nieuwe Almeerse streeknet, de R-net-lijnen naar Amstel en Bijlmer? Zijn die goed bezet?
En kunnen de reizigers van de vervallen lijnen 153 en 155 de alternatieven een beetje vinden?
Mijn observatie op het traject Bijlmer ArenA - Diemen, is dat in de spitsrichting de bezetting goed is, ook nog tussen 9:00 en 10:00. Alleen als er een rit van de 323 en 328 vlak achter elkaar rijden is de achterste bus vrij leeg. In de tegenspitsrichting lijkt de bezetting nogal laag, in ieder geval rond 9:30 richting Almere zit ik er vaak alleen in. In het begin van de middagspits richting Bijlmer ArenA zitten er vaak wel een paar mensen in. Over de daluren kan ik niet zoveel zeggen, maar dan wordt er maar 2x/uur gereden, dus ik verwacht wel enige bezetting. Voorheen reed CXX natuurlijk in de tegenspitsrichting slechts 2x/uur met lijn 328, nu is dat 6x/uur met lijn 328, plus 2x/uur met lijn 323. Ik denk dat deze verbinding nog ontdekt moet worden door veel van haar potentiële reizigers. Aangezien de meeste tegenspitsritten anders alsnog als lege ritten zouden moeten rijden, lijkt me het niet zo problematisch. Wel valt het mij op dat lijn 323 vaak op precies dezelfde tijd rijdt als 328, wat natuurlijk niet echt efficiënt is. Er zijn zelfs drie ritten die maar tot 't Oor rijden op exact dezelfde tijd als lijn 328.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 19:29
door Milco
Waarom klagen mensen op social media en onder nieuwsberichten vaak zo negatief? Met de plotselinge staking van vanochtend heb ik ook mijn voor en tegens, maar op de Facebook- en Twitter-pagina's over Keolis en AllGo en onder alle nieuwsberichten op onder meer Omroep Flevoland lees je vrijwel alleen maar negativiteit en mensen die het beter weten... -o-

Keolis rijdt pas een ruime week in Almere en had al een moeilijke start in de sneeuw. Mensen denken echt dat het beter was als Connexxion was blijven rijden... Alsof er dan geen nieuw materieel en een nieuwe lijnvoering was geweest... -o-

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 19:50
door Daniel
Tja, de gemiddelde reiziger bekijkt natuurlijk vooral het effect op z'n eigen reis en niet het totaalplaatje. Laat staan dat ze realiseren dat een nieuwe concessie opstartprobleempjes kan kennen, AML bewijst dat het blijven van de bestaande vervoerder ook geen garantie is voor succes.
En al helemaal niet dat zelfs behoud van vervoerder kan betekenen dat de dienstverlening behoorlijk slechter wordt.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: di 19 dec 2017, 21:00
door sirvinniei
Milco schreef:Waarom klagen mensen op social media en onder nieuwsberichten vaak zo negatief? Met de plotselinge staking van vanochtend heb ik ook mijn voor en tegens, maar op de Facebook- en Twitter-pagina's over Keolis en AllGo en onder alle nieuwsberichten op onder meer Omroep Flevoland lees je vrijwel alleen maar negativiteit en mensen die het beter weten... -o-

Keolis rijdt pas een ruime week in Almere en had al een moeilijke start in de sneeuw. Mensen denken echt dat het beter was als Connexxion was blijven rijden... Alsof er dan geen nieuw materieel en een nieuwe lijnvoering was geweest... -o-
Ik snap het ook niet. De bussen rijden bizar stipt voor een vervoerder die er pas een week rijdt.

Daarnaast hoor ik klachten over te weinig zitplaats. Hoe kan dat nou? 15m bussen hebben meer zitplaatsen dan geleden èn de frequentie is omhoog gegaan.

En tsja, de staking. Ik snap de chauffeurs nog steeds niet. Waarom onaangekondigd een staking houden. De enige die je ermee hebt is de reiziger, de vervoerder kan er helemaal niks mee. En dat terwijl er (ten koste van het budget) al zo sterk naar de chauffeur geluisterd is: veiligheidsruiten en geen contant geld.