Pagina 4 van 50

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 11:24
door Klaasje
Het is vast een complot! :lol:

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: zo 13 jan 2013, 13:48
door TLP
Geldt hier niet gewoon hetzelfde verhaal voor als lijn 160?

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: di 22 jan 2013, 16:56
door Milco
Streekbussen 8461 en 8462 zijn ook geschikt voor de stadsdienst. Net als alle andere streek-Ambassadors hebben ze een stempelautomaat bij de achterdeur. Ik zat vanmorgen in de 8462 die op lijn 1 reed.

Het valt me trouwens wel op dat deze bus (8462, en 8461 ook dan denk ik) en de streekbussen 9101, 9111 en 9145 geen schermen in de bus hebben. De 8462 heeft wel een regel voorin waar de haltes getoond worden en de tijd.

En ik blijf het melden, maar de halte Baltimoreplein wordt nog steeds als 'Noordeinde' omgeroepen :roll: Gaat dit nog veranderen?

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 24 jan 2013, 15:32
door Edwin
Daar is ie eindelijk, de lijnennetkaart van Almere, 't Gooi en de Vechtstreek online (PDF!): http://www.connexxion.nl/data/upload/5- ... v4defi.pdf.

Edit: Op pagina 1 rijdt lijn 159 ook idd langs Passage, maar tot Stedenwijk Zuid, daarin is ie nergens meer te zien.
Almere Poort is op pagina 1 nog steeds een toekomstig station.
De 602 staat nergens op pagina 1.
De 49 mist op station Weesp, de 44 en 66 staat er namelijk wel in.
De 153 155 zijn op de A1 niet gescheiden van de R-net lijnen t.h.v. de Maxisweg.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 24 jan 2013, 15:38
door Klaasje
Spot de fout!

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 24 jan 2013, 15:50
door Edwin
Klaasje schreef:Spot de fout!
Fouten, zie m'n edit ;)

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 24 jan 2013, 16:41
door Milco
Ik ontdek wel meer (soms kleine) foutjes...

Bovenste kaart (overzicht hele vervoersgebied):
- Haltes Provincialeweg, Gebouw Atlas, Laarderhoogtweg, Paasheuvelweg en Station Holendrecht in Amsterdam-ZO zijn R-nethaltes;
- Halte Foppingadreef is geen R-nethalte en wordt sowieso alleen aangedaan door GVB en EBS;
- Halte Beatrixpark in Almere is geen halte voor de lijnen 153 en 215, maar de kaart doet dit wel vermoeden aangezien er wel een haltebolletje te zien is;
- Haltes FBK-sportpark en Bouwmeesterbuurt Oost zijn geen haltes voor de lijnen 150, 153 en 215, maar de kaart doet dit wel vermoeden aangezien er wel een haltebolletje te zien is;
- Halte Baltimoreplein is geen halte voor de lijnen 153 en 216, maar de kaart doet dit wel vermoeden aangezien er wel een haltebolletje te zien is;
- De halte Staatsliedenwijk ontbreekt, terwijl lijnn 150 hier weldegelijk stopt.

Onderste kaart - Alleen kaart Almere gecheckt:
- Bij de halte Baltimoreplein staat 'Noordeinde' (net als de halteafroep trouwens);
- Bij de halte FBK-sportpark staat 'FBK-Park'.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 20:41
door Edwin
Lijn 150 en 159 hebben een stuk geen lokaal vervoer in Almere. Waarom hebben lijn 151, 156 en 160 geen stuk geen lokaal vervoer?

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 20:42
door Klaasje
Waarom wel?

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 20:45
door Edwin
Waarom de 150 en 159 wel?

Je mag met 150 en 159 niet reizen tussen Almere Centrum en 't Oor en de 156 en de 160 wel bijvoorbeeld. Allebei streeklijnen.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 20:48
door Klaasje
De 159 zit wat krap in de rijtijd en moet op beide uiteinden van de lijn een treinaansluiting halen, minder stilstaan is dan beter. Lijn 150 reed altijd met materieel dat niet echt praktisch is voor korte stukjes door die hoge instap. (Dat is tegenwoordig anders) Lijn 156 doet op zich niet zoveel bijzonders maar lijn 151 geeft als enige een rechtstreekse verbinding tussen de Gooisekant en Almere Haven.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 22:11
door Milco
Klopt het trouwens dat de ex-Interliner-Volvo's die in Almere het scholierenvervoer verzorgen en die op lijn 150 rijden van Connexxion Tours zijn? Dat waren de Integro's immers ook.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: di 05 feb 2013, 11:33
door Edwin
Klaasje schreef:De 159 zit wat krap in de rijtijd en moet op beide uiteinden van de lijn een treinaansluiting halen, minder stilstaan is dan beter. Lijn 150 reed altijd met materieel dat niet echt praktisch is voor korte stukjes door die hoge instap. (Dat is tegenwoordig anders) Lijn 156 doet op zich niet zoveel bijzonders maar lijn 151 geeft als enige een rechtstreekse verbinding tussen de Gooisekant en Almere Haven.
151 is inderdaad een aparte verbinding, alhoewel je binnen Almere altijd overal naar toe moet kunnen met maximaal 1 overstap.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: di 05 feb 2013, 11:34
door Edwin
Milco1995 schreef:Klopt het trouwens dat de ex-Interliner-Volvo's die in Almere het scholierenvervoer verzorgen en die op lijn 150 rijden van Connexxion Tours zijn? Dat waren de Integro's immers ook.
Connexxion Tours voert de 150 en scholierenvervoer uit, en ze stallen ze ook dacht ik in de stalling in Buiten, maar of ze dat materieel echt bezitten...

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: wo 06 feb 2013, 11:22
door Edwin
Het grote DRIS-bord op Almere Poort doet het ook, alleen de haltes/perrons nog niet:
Afbeelding

Tevens dit kastje ernaast met cijfers van 0 t/m 9, ik wou het niet proberen maar zou dat de halte van de eerstvertrekkende 4 of 322, bijv., omroepen?:
Afbeelding

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 07 feb 2013, 15:42
door Edwin
Ik zat maandag in de 322 tussen Poort en Almere Stad, vertrek 16:39 (beetje vertraging) (rit 1036), maar ik kon nog met geluk een plekje bemachtigen. Tot aan Passage waren er staanplaatsen.
Pas na rit 1050 wordt 6x per uur gereden. Klaasje, jij weet dit vast wel, staat er op de planning om het 6x per uur te gaan vervroegen? Of is dit niet echt bekend bij Connexxion?

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 07 feb 2013, 21:03
door Michael
Edwin schreef:Tevens dit kastje ernaast met cijfers van 0 t/m 9, ik wou het niet proberen maar zou dat de halte van de eerstvertrekkende 4 of 322, bijv., omroepen?:
Afbeelding
Is een kastje waar je als je het lijnnummer intoetst te horen krijgt wanneer die vertrekt.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: do 07 feb 2013, 21:10
door Klaasje
Edwin schreef:Ik zat maandag in de 322 tussen Poort en Almere Stad, vertrek 16:39 (beetje vertraging) (rit 1036), maar ik kon nog met geluk een plekje bemachtigen. Tot aan Passage waren er staanplaatsen.
Pas na rit 1050 wordt 6x per uur gereden. Klaasje, jij weet dit vast wel, staat er op de planning om het 6x per uur te gaan vervroegen? Of is dit niet echt bekend bij Connexxion?
Ik weet van niets. Wel weet ik dat de ritten tegen 18:00 niet meer zo vol zijn. Wellicht kan er wat geschoven worden.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: za 09 feb 2013, 20:40
door Milco
Zijn er ubarhaupt al plannen om over enkele jaren de frequentie van de R-netlijnen te verhogen? Ik vind 2x/uur in de daluren en tegenspits en 1x/uur op zondag wel erg mager voor R-net :roll:

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: za 09 feb 2013, 22:00
door Klaasje
Dat heb je vaker gevraagd en daar is vaker antwoord op gekomen. Twee vragen:
1. Wat denk je zelf?
2. Wie gaat het betalen?

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: di 19 feb 2013, 14:30
door sven
Edwin schreef:Lijn 150 en 159 hebben een stuk geen lokaal vervoer in Almere. Waarom hebben lijn 151, 156 en 160 geen stuk geen lokaal vervoer?
159 heeft geen lokaal vervoer meer in Almere sinds de proef met gratis OV op lijn 159. Om te verkomen dat de 159 te vol werd is dat besloten.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: di 19 feb 2013, 14:33
door Edwin
sven schreef:
Edwin schreef:Lijn 150 en 159 hebben een stuk geen lokaal vervoer in Almere. Waarom hebben lijn 151, 156 en 160 geen stuk geen lokaal vervoer?
159 heeft geen lokaal vervoer meer in Almere sinds de proef met gratis OV op lijn 159. Om te verkomen dat de 159 te vol werd is dat besloten.
Aha. Dat is logisch.
Daarom durft men nu ook niet snel in de 322 en 155 omdat je voorin moet instappen en inchecken/kaartje laten zien/kopen en bij de 6 niet voorin instappen.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: di 19 feb 2013, 15:40
door Klaasje
Van de 152 en 155 wordt sinds 2010 veel meer lokaal gebruik gemaakt. Tot dan toe had je dat gedoe met de 261 die de 152 in de spitsen verving met een verbod op lokaal vervoer (uitgezonderd Gooisekant) hetzelfde gold voor de 264 die later het lijnnummer 155 kreeg.

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 06:52
door Edwin
Er gaan per 24-2 kleine wijzigingen plaatsen op de lijnen 1, 2, 3 en 10. Voor meer info zie connexxion.nl geven de borden aan. Alleen zie ik daar geen info staan...

Re: Vervoerplan Almere 2013 vastgesteld

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 08:17
door sven
Edwin schreef:Er gaan per 24-2 kleine wijzigingen plaatsen op de lijnen 1, 2, 3 en 10. Voor meer info zie connexxion.nl geven de borden aan. Alleen zie ik daar geen info staan...
Slecht dat connexxion de wijzingen niet meld op zijn site. Ik had begrepen dat de 2 en 10 minder rijdtijd nodig hebben in poort, een daar vaak te vroeg vertrekken op gooise kant west. En de 1 en 3 in haven de tijd schuiven.