Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Erno-BE

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Erno-BE » Ma 06 Jan 2014, 22:55

Al zou ik het logischer vinden dat de nieuwe dienstregeling de eerste zondag van januari (als 1 januari op een zondag valt dan 8 januari) ingaat, ipv de tweede zondag van december.

busburger

Berichtdoor busburger » Do 09 Jan 2014, 02:16

Frans F schreef:
busburger schreef:Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren.

Er is een simpele reden voor: de budgetten voor OV worden bijna overal per kalenderjaar vastgesteld. Omdat je niet wilt wisselen tijdens de feestdagen zelf is half december of begin januari daarom de meest logische keuze.

Dus geen vervoerkundige, maar ambtelijke logica.

marlies

Berichtdoor marlies » Do 09 Jan 2014, 11:43

Ik vind het huidige moment op zich prima, denk dat een perfect moment niet bestaat. Wat wel vervelend is, is dat het te ver van de jaarwisseling afligt om van "Dienstregeling 2014" te kunnen spreken, wat wel consistent gebeurt. Dat is wel wat verwarrend, wat dat betreft zouden ze beter gewoon van de nieuwe dienstregeling kunnen spreken en daarbij de datum noemen waarop 'ie ingaat.

Dat de treinen overgingen op "dienstregeling 2014" en de bussen hier pas in de eerste week van januari is ook maar verwarrend.

Frans F

Berichtdoor Frans F » Do 09 Jan 2014, 16:07

Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.

dennistd

Berichtdoor dennistd » Do 09 Jan 2014, 20:31

Frans F schreef:Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.

Dat is wel knap: er is in de stoelopstelling namelijk helemaal niks veranderd voor zover ik weet :mrgreen:
Wel heeft Arriva een deel eerste klas, maar om daar aan het tafeltje te kunnen werken heb je armen van 2 meter nodig... Er is gewoon een rij stoelen tussenuit gehaald en een rij is omgedraaid.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Frans F

Berichtdoor Frans F » Do 09 Jan 2014, 20:40

Arriva heeft toch echt nieuwe stoelen met een grotere steek.

Terug naar “OV in Oost-Nederland”