Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1955
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Erno-BE » Ma 06 Jan 2014, 22:55

Al zou ik het logischer vinden dat de nieuwe dienstregeling de eerste zondag van januari (als 1 januari op een zondag valt dan 8 januari) ingaat, ipv de tweede zondag van december.
-

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor busburger » Do 09 Jan 2014, 02:16

Frans F schreef:
busburger schreef:Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren.

Er is een simpele reden voor: de budgetten voor OV worden bijna overal per kalenderjaar vastgesteld. Omdat je niet wilt wisselen tijdens de feestdagen zelf is half december of begin januari daarom de meest logische keuze.


Dus geen vervoerkundige, maar ambtelijke logica.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor marlies » Do 09 Jan 2014, 11:43

Ik vind het huidige moment op zich prima, denk dat een perfect moment niet bestaat. Wat wel vervelend is, is dat het te ver van de jaarwisseling afligt om van "Dienstregeling 2014" te kunnen spreken, wat wel consistent gebeurt. Dat is wel wat verwarrend, wat dat betreft zouden ze beter gewoon van de nieuwe dienstregeling kunnen spreken en daarbij de datum noemen waarop 'ie ingaat.

Dat de treinen overgingen op "dienstregeling 2014" en de bussen hier pas in de eerste week van januari is ook maar verwarrend.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Frans F » Do 09 Jan 2014, 16:07

Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.

dennistd
Berichten: 1878
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor dennistd » Do 09 Jan 2014, 20:31

Frans F schreef:Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.

Dat is wel knap: er is in de stoelopstelling namelijk helemaal niks veranderd voor zover ik weet :mrgreen:
Wel heeft Arriva een deel eerste klas, maar om daar aan het tafeltje te kunnen werken heb je armen van 2 meter nodig... Er is gewoon een rij stoelen tussenuit gehaald en een rij is omgedraaid.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Frans F » Do 09 Jan 2014, 20:40

Arriva heeft toch echt nieuwe stoelen met een grotere steek.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11861
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Meltrain » Vr 13 Jan 2017, 22:23

Voor de geïnteresseerden, op dit moment zijn de volgende LINTen (weer) actief:

Syntus (Twents): 36, 38 - 45
Arriva Limburg: 24 - 30, 32, 35, 37
Arriva Aml - Hdb: 33 en 34
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

KM46
Berichten: 9293
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor KM46 » Vr 13 Jan 2017, 22:26

Worden deze stellen ook vernummerd?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11861
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Meltrain » Vr 13 Jan 2017, 22:31

Nee, Arriva gebruikt dezelfde nummers die de stellen al hadden uit hun Syntus-tijd.
Sterker nog, de 235 en 237, die tijdelijk bij Veolia Transport hebben gereden, raken de eerste 2 weer kwijt. :p
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1659
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor cassie127 » Zo 15 Jan 2017, 01:12

Van meer 50% stil aan de kant naar meer dan 50% weer in dienst.
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 18342,1 km (16-08) bus: 1547,5 km (01-08)

edje
Berichten: 21
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 16:15

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor edje » Zo 29 Jan 2017, 22:46

sterker nog er staan er nog maar 3 aan de kant. :pos:

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 3636
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 29 Jan 2017, 22:53

Mooi. Die stellen zij nog veel te jong om al afgedankt te worden. Net als DM'90 trouwens...
Niemand houdt de golven
Kabbel kabbel
Water spettert op mijn schoen
Wat een rommeltje

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1659
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor cassie127 » Zo 29 Jan 2017, 23:15

Dan zit ik nog liever in een lint dan in een dm90.... Die dingen zijn bloedheet in de zomer
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 18342,1 km (16-08) bus: 1547,5 km (01-08)

Dennenboom
Berichten: 522
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Dennenboom » Wo 01 Feb 2017, 16:59

Maar hebben geen last van rijp op de bovenleiding.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1659
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor cassie127 » Wo 01 Feb 2017, 17:03

Over het algemeen komt dat minder vaak voor dan een hete trein... en dat is dm90 echt elke dag als het richting de 25°c gaat
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 18342,1 km (16-08) bus: 1547,5 km (01-08)

nsimmelink94
Berichten: 154
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor nsimmelink94 » Vr 03 Feb 2017, 17:27

Dennenboom schreef:Maar hebben geen last van rijp op de bovenleiding.


LINTen ook niet. Alle LINTen zijn diesels in Nederland, wat van Syntus afkomstig is in ieder geval :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 33868
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Suus » Vr 03 Feb 2017, 17:33

Alle LINTen zijn diesels. Als je een elektrische trein wil moet je iets anders kopen :)
Rame à l'approche

Joshua
Berichten: 1692
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Joshua » Wo 22 Mar 2017, 16:02

Ik lees op de onderstaande site dat er 1 LINT toestel in de neutrale Arriva kleuren gaat rijden en op verschillende concessies ingezet kan worden. Heeft iemand toevallig dit toestel al gespot? En zo ja welk nummer heeft die?
http://martijnvanvulpen.nl/materieel/an ... radia-lint

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1485
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor julsteren » Wo 22 Mar 2017, 17:25

Als dat waar zou zijn zou het een heel slimme zet zijn van Arriva, ze zitten vooral in de Achterhoek krap in de stellen. Als het ding al gespot zou zijn geweest dan was dat heus wel ergens hier al voorbij gekomen. Het zal dan nog wel gebeuren moeten. ALS het waar is.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4295
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor reisthijs » Wo 22 Mar 2017, 17:35

Ik denk dan in de eerste plaats dat het wel handig is voor Almelo-Hardenberg. Dat ze daar geen GTW meer in hoeven te zetten als de vaste Linten defect of in onderhoud zijn.

@Suus, dat alle Linten diesels zijn klopt niet meer sinds de iLint op waterstof er is. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 33868
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Suus » Wo 22 Mar 2017, 17:43

Ik heb dus begrepen dat Arriva in 2018 twee D-GTW's van Breng gaat overnemen als er nieuwe treinen voor de Valleilijn zijn geleverd. Die twee zouden dan naar Almelo - Hardenberg kunnen gaan

@Reisthijs: Die iLINT is deze maand pas voor het eerst echt in proefritten ingezet en heeft nog niet harder dan 80 km/uur gereden.
Rame à l'approche

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10220
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Ardan » Wo 22 Mar 2017, 19:28

Suus schreef:iLINT

Apple doet tegenwoordig ook in treinen? :p
2017 (17-8):
Trein 3753 km · S-Bahn 296 km · Metro 304 km · Zweeftrein 6 km · (Snel)tram 444 km · Bus 300 km · Veer 0.9 km


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast