Pagina 6 van 6

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: ma 06 jan 2014, 22:55
door Nitein-Repart
Al zou ik het logischer vinden dat de nieuwe dienstregeling de eerste zondag van januari (als 1 januari op een zondag valt dan 8 januari) ingaat, ipv de tweede zondag van december.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 09 jan 2014, 02:16
door busburger
Frans F schreef:
busburger schreef: Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren.
Er is een simpele reden voor: de budgetten voor OV worden bijna overal per kalenderjaar vastgesteld. Omdat je niet wilt wisselen tijdens de feestdagen zelf is half december of begin januari daarom de meest logische keuze.
Dus geen vervoerkundige, maar ambtelijke logica.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 09 jan 2014, 11:43
door marlies
Ik vind het huidige moment op zich prima, denk dat een perfect moment niet bestaat. Wat wel vervelend is, is dat het te ver van de jaarwisseling afligt om van "Dienstregeling 2014" te kunnen spreken, wat wel consistent gebeurt. Dat is wel wat verwarrend, wat dat betreft zouden ze beter gewoon van de nieuwe dienstregeling kunnen spreken en daarbij de datum noemen waarop 'ie ingaat.

Dat de treinen overgingen op "dienstregeling 2014" en de bussen hier pas in de eerste week van januari is ook maar verwarrend.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 09 jan 2014, 16:07
door Frans F
Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 09 jan 2014, 20:31
door dennistd
Frans F schreef:Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.
Dat is wel knap: er is in de stoelopstelling namelijk helemaal niks veranderd voor zover ik weet :mrgreen:
Wel heeft Arriva een deel eerste klas, maar om daar aan het tafeltje te kunnen werken heb je armen van 2 meter nodig... Er is gewoon een rij stoelen tussenuit gehaald en een rij is omgedraaid.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 09 jan 2014, 20:40
door Frans F
Arriva heeft toch echt nieuwe stoelen met een grotere steek.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 22:23
door Meltrain
Voor de geïnteresseerden, op dit moment zijn de volgende LINTen (weer) actief:

Syntus (Twents): 36, 38 - 45
Arriva Limburg: 24 - 30, 32, 35, 37
Arriva Aml - Hdb: 33 en 34

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 22:26
door ODRAIL
Worden deze stellen ook vernummerd?

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 22:31
door Meltrain
Nee, Arriva gebruikt dezelfde nummers die de stellen al hadden uit hun Syntus-tijd.
Sterker nog, de 235 en 237, die tijdelijk bij Veolia Transport hebben gereden, raken de eerste 2 weer kwijt. :p

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 01:12
door cassie127
Van meer 50% stil aan de kant naar meer dan 50% weer in dienst.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:46
door edje
sterker nog er staan er nog maar 3 aan de kant. :pos:

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:53
door AppleMoose
Mooi. Die stellen zij nog veel te jong om al afgedankt te worden. Net als DM'90 trouwens...

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 23:15
door cassie127
Dan zit ik nog liever in een lint dan in een dm90.... Die dingen zijn bloedheet in de zomer

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 01 feb 2017, 16:59
door Dennenboom
Maar hebben geen last van rijp op de bovenleiding.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 01 feb 2017, 17:03
door cassie127
Over het algemeen komt dat minder vaak voor dan een hete trein... en dat is dm90 echt elke dag als het richting de 25°c gaat

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 03 feb 2017, 17:27
door nsimmelink94
Dennenboom schreef:Maar hebben geen last van rijp op de bovenleiding.
LINTen ook niet. Alle LINTen zijn diesels in Nederland, wat van Syntus afkomstig is in ieder geval :)

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 03 feb 2017, 17:33
door Suus
Alle LINTen zijn diesels. Als je een elektrische trein wil moet je iets anders kopen :)

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 16:02
door Joshua
Ik lees op de onderstaande site dat er 1 LINT toestel in de neutrale Arriva kleuren gaat rijden en op verschillende concessies ingezet kan worden. Heeft iemand toevallig dit toestel al gespot? En zo ja welk nummer heeft die?
http://martijnvanvulpen.nl/materieel/an ... radia-lint

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 17:25
door julsteren
Als dat waar zou zijn zou het een heel slimme zet zijn van Arriva, ze zitten vooral in de Achterhoek krap in de stellen. Als het ding al gespot zou zijn geweest dan was dat heus wel ergens hier al voorbij gekomen. Het zal dan nog wel gebeuren moeten. ALS het waar is.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 17:35
door reisthijs
Ik denk dan in de eerste plaats dat het wel handig is voor Almelo-Hardenberg. Dat ze daar geen GTW meer in hoeven te zetten als de vaste Linten defect of in onderhoud zijn.

@Suus, dat alle Linten diesels zijn klopt niet meer sinds de iLint op waterstof er is. :wink:

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 17:43
door Suus
Ik heb dus begrepen dat Arriva in 2018 twee D-GTW's van Breng gaat overnemen als er nieuwe treinen voor de Valleilijn zijn geleverd. Die twee zouden dan naar Almelo - Hardenberg kunnen gaan

@Reisthijs: Die iLINT is deze maand pas voor het eerst echt in proefritten ingezet en heeft nog niet harder dan 80 km/uur gereden.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 19:28
door Ardan
Suus schreef:iLINT
Apple doet tegenwoordig ook in treinen? :p