Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31504
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Suus » Ma 03 Dec 2012, 13:20

Ardan schreef:Ik vind dat in NRW ook zo raar, waar de lijnen gewoon per stuk (of in een bundel) aanbesteed worden. Ik weet nog dat er sprake is geweest van de RRX (Rhein-Ruhr-Express). Er zijn Flirts in de RRX-huisstijl. Wie weet of van dat hele RRX-project überhaupt iets van de grond is gekomen?

Die Flirts in de RRX-huisstijl horen op RE3 thuis, dat wordt RRX3. Er worden nog steeds wijzigingen in de RE-lijnvoering aangebracht om dichter bij het RRX-doel te komen.
Rame à l'approche

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Karl » Ma 03 Dec 2012, 17:46

Meltrain schreef:Op zich snap ik nog best wel dat ze de spoorlijn Almelo - Mariënberg bij Zwolle - Emmen hebben gevoegd, omdat de vervoerder dan twee spoorlijnen onder zijn hoede heeft en dus de aansluitingen beter kan regelen. In de concessie Twente heeft die lijn nauwelijks iets te zoeken (er zijn immers vrijwel geen aansluitende bussen).
Het had me alleen wel handiger geleken om de ingangsdatum van beide lijnen gelijk te stellen, dus of allebei op 9 december 2012 of allebei op 8 december 2013.

Maar nu heb je een concessie met electrischmaterieel en een concessie met dieselmaterieel, nu krijg je een mix van materieel binnen je concessies en binnen de Vechtdallijnen is toch ook nog onderscheid tussen Zwolle - Emmen en Marienberg - Almelo, of niet? In ieder geval lijkt me door de diversiteit aan materieel al geen kwantiteitsvoordeel te behalen.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Meltrain » Ma 03 Dec 2012, 19:01

Nou ja, Arriva had al het voordeel dat er al een hele sloot GTW's werd besteld voor de Achterhoek, dus er hadden er makkelijk nog drie bij kunnen komen voor Almelo - Mariënberg. Ik vraag me nog steeds af waarom Arriva dat niet gedaan heeft (al ben ik er wel blij om dat er nog een beetje variatie blijft).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Freek » Ma 03 Dec 2012, 20:34

lijkt me simpel een nieuwe trein is duurder dan het vernieuwen van een oude.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor marvinkok » Di 04 Dec 2012, 10:58

Heb de laatste tijd ook al een aantal keren LINTjes gezien waar behalve het stelnummer geen sticker van Syntus of Achterhoek ofzo op zat. Enige nummer dat ik me nog kan herinneren is stel 21. Alvast gedaan voor als terug gaan naar NSFS? Overigens zijn die treinen zo smerig dat de schoonste stukken de plekken van de oude logo's zijn :')

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor reisthijs » Di 04 Dec 2012, 14:55

Meltrain schreef:Nou ja, Arriva had al het voordeel dat er al een hele sloot GTW's werd besteld voor de Achterhoek, dus er hadden er makkelijk nog drie bij kunnen komen voor Almelo - Mariënberg. Ik vraag me nog steeds af waarom Arriva dat niet gedaan heeft (al ben ik er wel blij om dat er nog een beetje variatie blijft).
Bij concessie Achterhoek-Rivierenland heeft het aanschaffen van uitsluitend GTW's een paar grote voordelen: Arriva heeft daar één materieeltype dat op alle lijnen in de concessie kan worden ingezet en doordat er nu ook driedelige stellen zijn is er wat meer capaciteit voor de drukste trajecten.

Voor Almelo - Mariënberg heb je die voordelen simpelweg niet: materieel uitwisselen binnen de Vechtdallijnen is niet nuttig (D-GTW haalt de rijtijden niet op Zwolle-Emmen, E-GTW kan niet naar Almelo rijden) en meer capaciteit is daar bepaald niet noodzakelijk. Dus voldoet de Lint daar prima.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Meltrain » Di 04 Dec 2012, 15:26

Oke, duidelijk. Bedankt. :)

Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 80
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Dre » Di 04 Dec 2012, 19:59

marvinkok schreef:Heb de laatste tijd ook al een aantal keren LINTjes gezien waar behalve het stelnummer geen sticker van Syntus of Achterhoek ofzo op zat. Enige nummer dat ik me nog kan herinneren is stel 21. Alvast gedaan voor als terug gaan naar NSFS? Overigens zijn die treinen zo smerig dat de schoonste stukken de plekken van de oude logo's zijn :')

stel 29 (die tot voor kort met reclame voor OV in Gelderland reed), 30 en als ik het goed heb 32 zijn inmiddels ook stickerloos

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor MdJ » Di 04 Dec 2012, 20:01

Meltrain schreef:Oke, duidelijk. Bedankt. :)

Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?

Beiden. Op de Emmerlijn heeft elke bocht, hobbeltje en wissel zijn eigen snelheidsbeperking om zo snel mogelijk te rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Meltrain » Wo 20 Mar 2013, 19:09

Is er inmiddels al meer bekend over de revisie van de LINTen?
En waar staan de stellen die niet meer in dienst zijn door de komst van Arriva (en Hermes) in de Achterhoek / Rivierenland?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Z2N » Wo 20 Mar 2013, 19:12

Geen idee waar ze staan, ze staan in ieder geval in de verkoop.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

KM46
Berichten: 8083
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Mar 2013, 19:24

Z2N schreef:Geen idee waar ze staan, ze staan in ieder geval in de verkoop.

Ze kunnen ook geleasd worden (dit staat er bij).

wwijker
Berichten: 45
Lid geworden op: Wo 03 Feb 2010, 20:02

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor wwijker » Wo 20 Mar 2013, 20:33

Veel Linten staan in Arnhem. Twee linten staan sinds een paar weken weer in Winterswijk, naast de trein van de HSA. Vermoedelijk zijn deze twee stellen bestemd voor Arriva, die stellen nodig heeft voor de lijn Almelo-Marienberg vanaf december 2013.

Syntus Lint 36 is op dit moment in revisie, volgens mij in Salzgitter. Volgens de website van syntustwente zal deze lint binnenkort terug keren.

KM46
Berichten: 8083
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Mar 2013, 20:53

wwijker schreef:Veel Linten staan in Arnhem. Twee linten staan sinds een paar weken weer in Winterswijk, naast de trein van de HSA. Vermoedelijk zijn deze twee stellen bestemd voor Arriva, die stellen nodig heeft voor de lijn Almelo-Marienberg vanaf december 2013.

Hier zijn toch GTW's voor besteld?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31504
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Suus » Wo 20 Mar 2013, 21:14

Nee, Arriva heeft twee LINT-treinstellen overgenomen/geleased van NSFS.
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8083
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Mar 2013, 21:22

Oke, maar die twee stellen lijkt me een beetje weinig. Hebben ze niet meer stellen nodig voor deze omloop?

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor MdJ » Wo 20 Mar 2013, 21:28

Almelo-Marienberg is 2 omlopen. Alleen gebeurt het nog wel eens dat er een stel defect raakt en dat er een syntuskleurige lint rijdt. Ik neem aan dat er geen GTW is toegelaten op Aml-Mrb, gezien DM90 er ook al niet mag komen. Wordt gezellig als een van de lintjes defect raakt...
Bij twijfel: gebruik beton.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Karl » Wo 20 Mar 2013, 21:58

Waarom kan daar niets anders dan LINT komen? Zakt het spoor dan het moeras in?

Neem aan dat Arriva dan een bus klaar heeft staan.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Geert » Wo 20 Mar 2013, 22:06

DM'90 heeft een afwijkend (breder) profiel, dus logisch dat die niet toegelaten is op dat lijntje. GTW heeft toch wel een normaal profiel?

KM46
Berichten: 8083
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Mar 2013, 22:15

Dat neem ik aan van wel ja. Is het type GTW voor het gehele land toegelaten of alleen voor bepaalde concessie's ?

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Wubbo » Wo 20 Mar 2013, 22:36

Elektrische GTW's rijden door het hele land proefritten, dus volgens mij mogen die overal komen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Daniel » Wo 20 Mar 2013, 22:42

De toelating ervan is in ieder geval sowieso breder dan alleen de concessie waar ze rijden. Ook wel handig om ze weer op de goeie plek te krijgen bij een storing (Arriva mag bv. bij een storing ook van Gdm via Ut naar Ddr met leeg materieel)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 20 Mar 2013, 23:07

Is het niet handiger voor Arriva om 3 stellen te leasen i.p.v. 2? Die Linten zijn al wat ouder dan de GTW's van Arriva, tenzij ze uit de Achterhoek een stel gaan halen indien nodig.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Meltrain » Wo 20 Mar 2013, 23:20

Ja, dat leek mij dus ook. Maar blijkbaar kan Arriva in het geval van een defecte LINT best een GTW missen.

Van de Syntus Twente website:
De rode treinen ziet u mogelijk al eind eerste kwartaal 2013 rijden op het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik ben benieuwd. :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie LINTen

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 20 Mar 2013, 23:25

Zullen dit misschien die linten zijn die momenteel terzijde staan ergens?

Overigens wel een vette huisstijl. Veel mooier als de huidige.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten