Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ik vind dat in NRW ook zo raar, waar de lijnen gewoon per stuk (of in een bundel) aanbesteed worden. Ik weet nog dat er sprake is geweest van de RRX (Rhein-Ruhr-Express). Er zijn Flirts in de RRX-huisstijl. Wie weet of van dat hele RRX-project überhaupt iets van de grond is gekomen?
Die Flirts in de RRX-huisstijl horen op RE3 thuis, dat wordt RRX3. Er worden nog steeds wijzigingen in de RE-lijnvoering aangebracht om dichter bij het RRX-doel te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Revisie LINTen

Bericht door Karl »

Meltrain schreef:Op zich snap ik nog best wel dat ze de spoorlijn Almelo - Mariënberg bij Zwolle - Emmen hebben gevoegd, omdat de vervoerder dan twee spoorlijnen onder zijn hoede heeft en dus de aansluitingen beter kan regelen. In de concessie Twente heeft die lijn nauwelijks iets te zoeken (er zijn immers vrijwel geen aansluitende bussen).
Het had me alleen wel handiger geleken om de ingangsdatum van beide lijnen gelijk te stellen, dus of allebei op 9 december 2012 of allebei op 8 december 2013.
Maar nu heb je een concessie met electrischmaterieel en een concessie met dieselmaterieel, nu krijg je een mix van materieel binnen je concessies en binnen de Vechtdallijnen is toch ook nog onderscheid tussen Zwolle - Emmen en Marienberg - Almelo, of niet? In ieder geval lijkt me door de diversiteit aan materieel al geen kwantiteitsvoordeel te behalen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21339
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Nou ja, Arriva had al het voordeel dat er al een hele sloot GTW's werd besteld voor de Achterhoek, dus er hadden er makkelijk nog drie bij kunnen komen voor Almelo - Mariënberg. Ik vraag me nog steeds af waarom Arriva dat niet gedaan heeft (al ben ik er wel blij om dat er nog een beetje variatie blijft).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Freek »

lijkt me simpel een nieuwe trein is duurder dan het vernieuwen van een oude.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Revisie LINTen

Bericht door marvinkok »

Heb de laatste tijd ook al een aantal keren LINTjes gezien waar behalve het stelnummer geen sticker van Syntus of Achterhoek ofzo op zat. Enige nummer dat ik me nog kan herinneren is stel 21. Alvast gedaan voor als terug gaan naar NSFS? Overigens zijn die treinen zo smerig dat de schoonste stukken de plekken van de oude logo's zijn :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:Nou ja, Arriva had al het voordeel dat er al een hele sloot GTW's werd besteld voor de Achterhoek, dus er hadden er makkelijk nog drie bij kunnen komen voor Almelo - Mariënberg. Ik vraag me nog steeds af waarom Arriva dat niet gedaan heeft (al ben ik er wel blij om dat er nog een beetje variatie blijft).
Bij concessie Achterhoek-Rivierenland heeft het aanschaffen van uitsluitend GTW's een paar grote voordelen: Arriva heeft daar één materieeltype dat op alle lijnen in de concessie kan worden ingezet en doordat er nu ook driedelige stellen zijn is er wat meer capaciteit voor de drukste trajecten.

Voor Almelo - Mariënberg heb je die voordelen simpelweg niet: materieel uitwisselen binnen de Vechtdallijnen is niet nuttig (D-GTW haalt de rijtijden niet op Zwolle-Emmen, E-GTW kan niet naar Almelo rijden) en meer capaciteit is daar bepaald niet noodzakelijk. Dus voldoet de Lint daar prima.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21339
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Oke, duidelijk. Bedankt. :)

Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Revisie LINTen

Bericht door Dre »

marvinkok schreef:Heb de laatste tijd ook al een aantal keren LINTjes gezien waar behalve het stelnummer geen sticker van Syntus of Achterhoek ofzo op zat. Enige nummer dat ik me nog kan herinneren is stel 21. Alvast gedaan voor als terug gaan naar NSFS? Overigens zijn die treinen zo smerig dat de schoonste stukken de plekken van de oude logo's zijn :')
stel 29 (die tot voor kort met reclame voor OV in Gelderland reed), 30 en als ik het goed heb 32 zijn inmiddels ook stickerloos
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie LINTen

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:Oke, duidelijk. Bedankt. :)

Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?
Beiden. Op de Emmerlijn heeft elke bocht, hobbeltje en wissel zijn eigen snelheidsbeperking om zo snel mogelijk te rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21339
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Is er inmiddels al meer bekend over de revisie van de LINTen?
En waar staan de stellen die niet meer in dienst zijn door de komst van Arriva (en Hermes) in de Achterhoek / Rivierenland?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Revisie LINTen

Bericht door Z2N »

Geen idee waar ze staan, ze staan in ieder geval in de verkoop.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Geen idee waar ze staan, ze staan in ieder geval in de verkoop.
Ze kunnen ook geleasd worden (dit staat er bij).
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Revisie LINTen

Bericht door wwijker »

Veel Linten staan in Arnhem. Twee linten staan sinds een paar weken weer in Winterswijk, naast de trein van de HSA. Vermoedelijk zijn deze twee stellen bestemd voor Arriva, die stellen nodig heeft voor de lijn Almelo-Marienberg vanaf december 2013.

Syntus Lint 36 is op dit moment in revisie, volgens mij in Salzgitter. Volgens de website van syntustwente zal deze lint binnenkort terug keren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Bericht door ODRAIL »

wwijker schreef:Veel Linten staan in Arnhem. Twee linten staan sinds een paar weken weer in Winterswijk, naast de trein van de HSA. Vermoedelijk zijn deze twee stellen bestemd voor Arriva, die stellen nodig heeft voor de lijn Almelo-Marienberg vanaf december 2013.
Hier zijn toch GTW's voor besteld?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Suus »

Nee, Arriva heeft twee LINT-treinstellen overgenomen/geleased van NSFS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Bericht door ODRAIL »

Oke, maar die twee stellen lijkt me een beetje weinig. Hebben ze niet meer stellen nodig voor deze omloop?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie LINTen

Bericht door MdJ »

Almelo-Marienberg is 2 omlopen. Alleen gebeurt het nog wel eens dat er een stel defect raakt en dat er een syntuskleurige lint rijdt. Ik neem aan dat er geen GTW is toegelaten op Aml-Mrb, gezien DM90 er ook al niet mag komen. Wordt gezellig als een van de lintjes defect raakt...
Bij twijfel: gebruik beton.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Revisie LINTen

Bericht door Karl »

Waarom kan daar niets anders dan LINT komen? Zakt het spoor dan het moeras in?

Neem aan dat Arriva dan een bus klaar heeft staan.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Geert »

DM'90 heeft een afwijkend (breder) profiel, dus logisch dat die niet toegelaten is op dat lijntje. GTW heeft toch wel een normaal profiel?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Revisie LINTen

Bericht door ODRAIL »

Dat neem ik aan van wel ja. Is het type GTW voor het gehele land toegelaten of alleen voor bepaalde concessie's ?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Revisie LINTen

Bericht door Wubbo »

Elektrische GTW's rijden door het hele land proefritten, dus volgens mij mogen die overal komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Daniel »

De toelating ervan is in ieder geval sowieso breder dan alleen de concessie waar ze rijden. Ook wel handig om ze weer op de goeie plek te krijgen bij een storing (Arriva mag bv. bij een storing ook van Gdm via Ut naar Ddr met leeg materieel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

Is het niet handiger voor Arriva om 3 stellen te leasen i.p.v. 2? Die Linten zijn al wat ouder dan de GTW's van Arriva, tenzij ze uit de Achterhoek een stel gaan halen indien nodig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21339
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Ja, dat leek mij dus ook. Maar blijkbaar kan Arriva in het geval van een defecte LINT best een GTW missen.

Van de Syntus Twente website:
De rode treinen ziet u mogelijk al eind eerste kwartaal 2013 rijden op het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
Ik ben benieuwd. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

Zullen dit misschien die linten zijn die momenteel terzijde staan ergens?

Overigens wel een vette huisstijl. Veel mooier als de huidige.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten