Tunnel bij spoor in Randweg

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Tunnel bij spoor in Randweg

Bericht door Wubbo »

Tunnel bij spoor in Randweg
door Eric Wijnacker. woensdag 25 juni 2008 | 03:42 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 25 juni 2008 | 09:15

GELDERMALSEN - Een tunnel onder het spoor in de (oostelijke) Randweg is een serieuze optie voor de gemeente Geldermalsen.
De drukte op de Randweg bij de zuidoostelijke entree van Geldermalsen is een bron van zorg voor verkeerswethouder Melvin Könings. Zeker bij dichte spoorbomen rijgen de files zich daar aaneen en dat zal in de komende jaren niet minder worden. In het Mobiliteitsplan Geldermalsen 2020 wordt serieus gekeken naar een plan om de Randweg in een tunnelbak onder het spoor Geldermalsen-Tiel te leiden. Dat betekent dat er dan geen ruimte meer is voor de huidige rotonde. pal ten noorden van het spoor. De aansluiting met de Provincialeweg Oost zou dan iets naar het noorden moeten opschuiven en de verkeersafwikkeling bij het distributiecentrum Albert Heijn zou dan met verkeerslichten moeten gebeuren.

De Randweg aan de oostkant van Geldermalsen wordt drukker, omdat in het verlengde daarvan in 2011 een brug over de Linge aangelegd moet worden. Könings: "Zo'n tunnel kost miljoenen, maar we hebben goede hoop dat de provincie er de noodzaak van in ziet."

Bron: De Gelderlander
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tunnel bij spoor in Randweg

Bericht door waldo79 »

Het zal mij benieuwen of er daadwerkelijk meer dan de huidige 4 treinen per uur deze overweg passeren na de ingebruikname van Randstadspoor. Als dat zo is heeft de wethouder volkomen gelijk.

Voor die 3 minuten per uur dat die overweg nu dichtligt zou ik niet pleiten voor een tunnel. De ligging van een rotonde op nog geen 100 meter van de overweg lijkt mij meer hinder voor de doorstroming te veroorzkane.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten