Mijn ideetje:
Knippen:
Lijn 5 Berg en Bos - Woudhuis => Wordt Kerschoten - Woudhuis.
Lijn 10 Kerschoten - Ugchelen => Wordt Ugchelen - Berg en Bos.
Routewijziging:
Lijn 6 wordt Station->Asselsestraat->Orderplein->Pieter de Hooglaan->station
Lijn 7 wordt Sprenkelaar-Station->Orderplein->Rijkskantoren->station
Lijn 8/9 gaan naar Zuidbroek. Lijn 8 gaat via De Vlijt/Faustraat/Anklaarseweg, lijn 9 gaat via Sluisoordlaan/Anklaarseweg. Keren op elkaar in Zuidbroek
's Avonds
Nieuw:
Lijn 17 wordt lijn 6 (en daaraan gekoppeld)
Lijn 12 herintroduceren: Station-Deventerstraat-Anklaarseweg-Zuidbroek-Faustraat-De Vlijt-Sluisoordlaan-Station
Lijn 1/4 keren (indien lijn 4 rijdt) bij Gelre Ziekenhuis op elkaar. Lijn 8/9 keren in Zuidbroek op elkaar.
Overzichtje, alles 2x/uur, behalve lijn 14 (1x/uur)
Lijn 1: Gelre Ziekenhuis-Matenveld :2,5 amba
Lijn 2: Rijkskantoren/Apenheul-Matenveld: 2 amba's, rijdt 6-19h
Lijn 3: Rijkskantoren/Apenheul-Matenhoeve: 2 amba's
Lijn 4: Gelre Ziekenhuis-Matenhoeve 2,5 amba's Rijdt 6-19h
Lijn 5: Kerschoten-Woudhuis (basis): 2 amba's
Lijn 6: Driehuizen/Orden-Sprenkelaar: 2 Amba's, rijdt 6-19h.
Lijn 7: Sprenkelaar/de Mheen - Orden/Rijkskantoren: 2 Amba's. Rijdt niet zondag/savonds tussen Sprenkelaar-Station
Lijn 8: Rivierenkwartier-Zuidbroek: 2,5 amba's. Rijdt 6-19h. Rijdt niet meer zondag/savonds
Lijn 9: Componistenkwartier-Zuidbroek.2,5 amba's Rijdt niet meer zondag/savonds tussen station-Zuidbroek
Lijn 10: Ugchelen-Berg en Bos. 3 Optare's
Lijn 11: Stadhoudersmolen-Malkenschoten. 2 amba's,Rijdt 6-18, rijdt niet 10-15 tussen Station-Malkenschoten
Lijn 12avond: Station-Zuidbroek/Anklaar-Station. 1 amba.
Lijn 14: Teuge-Station-Zonnehoeve: 2 Optare's, uurdienst.
Lijn 15: Kerschoten-Woudhuis(kwartierdienst) 2 amba's
->24 amba's. en 5 optare's.
Een extra amba voor lijn 1/4, de derde bus van lijn 7 gaat naar 8/9. Extra optare tbv lijn 10. Echter kan de constructie zoals nu worden toegepast: dan speel je een optare vrij.
Daarvoor speel je savonds 4 amba's vrij: 2 van lijn 7 (van 3nu, naar 1), lijn 6/8 (beiden 1). lijn 12 wordt dan gereden met de overgebleven amba van lijn 9.
Ook heb je geen leegrijdende bus van lijn 11 naar Malkenschoten buiten de spits. Daar zit helemaal niemand in.
Verdediging:
-Zuidbroek krijgt een kwartierdienst. Komt vooral omdat de huidige lijn 8/9 rijtijd te kort komen, door een extra bus en een iets grotere route rechtvaardigd de extra bus. Ook kan je lijn 7 weer zijn oude rondje laten rijden.
-In Orden zou ik een ander rondje zien. Lijn 6 heeft rijtijd te kort, lijn 7 heeft meestal wel wat over. Door de route aan te passen hoef je savonds niet meer lijn 6 te laten rijden en is de rijtijd wat eerlijker verdeeld. Eventueel kun je lijn 6 en 7 van route wisselen.
Lijn 6 wordt gekoppeld aan de huidige lijn 17, die wordt omgenummerd tot 6. Gaat wel via de route van lijn 17: rechtdoor over de Deventerstraat ipv Linksaf de Kruizemuntstraat op.
-Berg en Bos reizen weinig mensen met de bus (verklaring is niet zo moeilijk: iedereen heeft daar een dikke mercedes als boodschappenkarretje voor de garage staan) evenals Ugchelen.
-Lijn 15 en 18 worden samen een lijn 14, volgens Robinzes zou dat kunnen qua rijtijd, ik zou het graag willen zien. Eventueel kun je dezelfde constructie toepassen zoals nu met lijn 10. Dat ik het nummer 14 kies: zie hetzelfde over lijn 15. Mag ook wel 13 worden, geen problemen mee.
-Lijn 15 zijn de spitsversterkers van de huidige lijn 10 en van de huidige lijn 5 bij elkaar genomen. Lijn 5 blijft de basisdienst, aangevult met lijn 15. Ziet er mooi uit, 5, 15, en 5+10=15.. Geniaal, al zeg ik het zelf
:X
Bij twijfel: gebruik beton.